"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Pensselit

Miniatyyrien maalaukseen, konvertoimiseen sekä maastontekoon liittyvät kinkkiset kysymykset ja ongelmat.
Ankka

Pensselit

Viesti Kirjoittaja Ankka »

Eli mä tässä mietiskelen et mistä saa hyviä pensseleitä? Itse käytän ihan citadel pensseleitä, mut olen kuullut, että esim. sinooperista saisi parempia pensseleitä. Ja sanotaan nyt että jos menee ostamaan askartelu kaupasta pensseliä niin mihin tarkoitukseen sen kannattaa olla. Koska askartelu kaupoissa on harvemmin pelkästään figujen maalaamiseen tehtyjä pensseleitä.
juketti69

Viesti Kirjoittaja juketti69 »

itse hankin sinooperistä siveltimiä jotka oli oikein tarkoitettu miniatyyreille ja ne tuntu olevan samanlaisista ellei paremmista sulista tai mitä nyt olikin kuin workshopin sudit lisäksi paljon tarkempia kuin gw:pensselit suosittelen! hintaa tosin on noin 4-5€ mutta on sen arvoisia
baretul

Viesti Kirjoittaja baretul »

Jep no itseasiassa en jaksa ruveta selittämään taas noista penseleistä :D, joku muu voi sen tehdä jos jaksaa. Tätä aihetta on jo ehditty vähän raapaista tässä topicissa enemmin:
http://forums.sotavasara.net/viewtopic. ... light=suti

ja tässäkin:
http://forums.sotavasara.net/viewtopic. ... t=pensseli

Tuossa on taas hyvä opas pensselin hankkijalle:
http://www.miniature-painting.net/guides_index.html
Blöö

Viesti Kirjoittaja Blöö »

Minusta Citadelin pensselit ovat hyviä, aika halpojakin. Totta on, että ne eivät kestä kauaa, mutta minusta ne ovat kannattava ostos, taidankin ostaa huomenna uuden pensselin.
Loope

Viesti Kirjoittaja Loope »

Niin eihän GW sudeissa mitään vikaa ole. Ihan hyvää jälkeä niillä tulee mutta kun ne menevät huonoksi aika nopeasti. Hobby Pointista voisi käydä katsomassa siellä on ihan hyviä suteja.
wat
baretul

No gw:een sudeissa on vikaa ja paljon. Siis ensiksikin koot fine detail ja detail on käyttökelvottomia koska ne ei varastoi maalia itseensä yhtään. Toiseksi kaikki sudit päästää maalia helposti juureen ja pilaavat itse itsensä tällä tavalla nopeasti. Ainoat käyttökelvolliset citadelilta tähän mennessä on ollu dry brusherit imo.
Impaleq

Viesti Kirjoittaja Impaleq »

Class ohlsonnilta saa aika hyviä ja kestävät pitempään kuin GW:een. Ostin GW:een pensselin about 3 päivää koko pensseli on ihan käyrä. Sinooperistä minäkin olisin ostanut mutta näyttivät maksavan 5 euroo
LeGrey

Viesti Kirjoittaja LeGrey »

Ostan omani taideliike Temperasta Uudenmaankadulta Helsingistä. Hinnoissa voi olla enemmän, mutta tähän asti ovat olleet erittäin pitkäikäisiä (kyllä, minä maalaan joka päivä). Lisäksi valikoimasta löytyy hyviä näädänkarvapensseleitä, jotka sopivat hyvin tarkkuusmaalaamiseen.
"Jos et seivaa, et voi voittaa." -NecroJ
baretul

LeGrey kirjoitti:Ostan omani taideliike Temperasta Uudenmaankadulta Helsingistä. Hinnoissa voi olla enemmän, mutta tähän asti ovat olleet erittäin pitkäikäisiä (kyllä, minä maalaan joka päivä). Lisäksi valikoimasta löytyy hyviä näädänkarvapensseleitä, jotka sopivat hyvin tarkkuusmaalaamiseen.
Ite ostan temperasta raphael 8404 kolinsky sarjaa. Osottautunut melkeempä parhaaks mitä suomesta saa.
verLoren

Viesti Kirjoittaja verLoren »

Jep, julma totuus on, että citadelin pensselit ovat huonoja ja halpoja. Jälleen kerran, löytyyhän niitä toistakymmentä euroakin maksavia pensseleitä, mitkä kestävät huomattavasti pitempään kuin esim. citadelin pensselit. Yleensä pensseleitä saa taidekaupasta suht halvalla suht laadukkaita, ja melko pieniäkin. Askartelukaupoistakin saa ihan kelpo pensseleitä, eivätkä nekään maksa enempää kuin citadelin maalipurnukka.

baretul, paljonko noille raphaelin pensuille tulee hintaa?
Ajattele ajattelua ajattelemisesta.
Etana

Viesti Kirjoittaja Etana »

verLoren kirjoitti:baretul, paljonko noille raphaelin pensuille tulee hintaa?
ja mistä niitä saa....?
baretul

koot 0 ja 1 on jotain 10E luokkaa suuremmat on taas 10E +. Pienemillä kuin 0 ei taas tee mitn, joten aika sama mitkä niitten hinnat on.
behemoth
Viesti:

Viesti Kirjoittaja behemoth »

Itselläni on vielä muutama vanhempi Ral Parthan valmistama suti... luulenpa, että näitä monestä paikasta enää saa, mutta jos niitä joskus jossain näen niin ostan loppuelämäkseni varastoon :D

Kaiken ei tarvitse myös olla aitoa karvaa (älkää fleimatko). Itselläni on muutama hyvin ohut (00, 0) nylon-pensseli ja ne toimivat ihanteellisesti esim. silmien maalauksessa ja myös blendauksessa olen saanut mukavia tuloksia - nylonkuidut pysyvät pidempään ehjinä ja suorina, jos tosin eivät kyllä varastoi maaliakaan niin hyvin kuin soopelin karva.
baretul

behemoth kirjoitti:Itselläni on vielä muutama vanhempi Ral Parthan valmistama suti... luulenpa, että näitä monestä paikasta enää saa, mutta jos niitä joskus jossain näen niin ostan loppuelämäkseni varastoon :D

Kaiken ei tarvitse myös olla aitoa karvaa (älkää fleimatko). Itselläni on muutama hyvin ohut (00, 0) nylon-pensseli ja ne toimivat ihanteellisesti esim. silmien maalauksessa ja myös blendauksessa olen saanut mukavia tuloksia - nylonkuidut pysyvät pidempään ehjinä ja suorina, jos tosin eivät kyllä varastoi maaliakaan niin hyvin kuin soopelin karva.
Mjooh kyllä nylon on hyvä, mutta vaikka sitä sutia pesee kuinka hulluna, niin sen saa käyristymään melkeempä aina. Nylon on imo yhtä hyvä kuin kolinsky, mutta varastoi aika vähän maalia, ja on turhan jäykkä(toisaalta jotkut pitää siitä jäykkyydestä), ja sitten toi hajoaminen. Ei siinä muuta eroa sitten kyllä olekkaan. Jos muuten pidät hyvistä nyloneista niin kannattaa ostaa raphaelin nyloneista :), niitä on kehuttu jonkun verran, joku 4-5E sinooppereista. Tosiaalta en tiedä millasia noi ral parthan on voi olla jotain uber hyviä :), ite käytän noita perus 3E:n synteettisiä jos haluan maalata nopeasti pelifiguja.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Maalaus, konverttaus ja maiseman teko”