"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Proxyttäminen

Warhammer Fantasy Battles -pelin palsta, jossa on tarkoitus keskustella kaikista niistä aiheista, jotka eivät sovellu muihin otsikoihin. Kysymyksiinkin vastataan, mutta käytä kuitenkin ensin hakua.
Zherec

Viesti Kirjoittaja Zherec »

Proxyttäminen on mielestäni hyvinkin sallittavaa tilanteissa joissa 1-2 yksikköä halutaan kokeilla käytännössä armeijassa. mutta jos 2500 pisteen pelissä 2400 on proxyä, niin voi jo miettiä onko tämä kannattavaa. Itse en ainakaan suostu pelaamaan proxyllä, taitanee olla joku eettinen kysymys minulle. Sama pätee maalaamattomiin.
MangaReaper

Viesti Kirjoittaja MangaReaper »

Riippuu, kaikelle pitää toki vetää rajat. Koko armeijaa en mielelläni kyllä näkisi tai käyttäisi proxyina, mutta toisaalta TK luurankojen käyttäminen VC lurkkeina on täysin hyväksyttävää (a skelton is a skeleton is a skeleton).

Toisaalta turnauksissa proxy saattaa usein paljastaa "liiaksi menestystä tavoittelevan" (tämä henk. koht. mielipide) pelaajan. Jos esimerkiksi käyttää pikkupelissä wraithia esittämään necromunchaajaa koska necromunchereita ei ole vielä ehtinyt hankkimaan (isommissa peleissä rullaa vampyyrien magialla), voisi katsoa peiliin ja miettiä pitäisikö jäädä kotiin. Tietysti nämähän ovat täysin henk. koht kysymyksiä, itse esimerkiksi hyväksyn ehdottomasti wolf boyz susien käytön chaos warhoundeina (taitaa olla aika yleinen ratkaisu), koska sotakoirat maksavat euroissa melkein saman verran kuin pisteissä, ja isompiin armeijoihin koiria saattaa upota hyvinkin paljon. Kaveripeleissä oikeastaan kelpuutan melkein mitä vain, kunhan alustakoko nyt mitäkuinkin täsmää ja proxyttaminen tapahtuu sentään figuilla (colapullot eivät käy carnifexeista).

Varmaankin paras esimerkki mielestäni positiivisesta proxysta ovat gauntit. Lootassahan tulee puolet horma- ja puolet termagauntteja. Mitäs tehdään kun halutaankin kaikista esim. hormiksia? Ostetaanko toinen loota vai tilataanko mieletön läjä scything taloneja?
Lisää salaisuuksi avatarien takaa:

VD: Animefani, kuvassa Vash Trigunista
Kuolo: Miyazakin ystävä, pienet pallopäät Mononoke himesta
FallenOne: Ei katso animea, silti avatarissa Totoro
Stormyx

Viesti Kirjoittaja Stormyx »

minulla ei ole rahaa tuohon steam tankkiin ja väänsin pellistä oma pihdeillä ja lämmittämällä. siitä tuli semmoinen 5ed steam tank. se on suhteellisen näköinen mutta maalaaminen oli vaikeaa.
elfmaster
Viesti:

Viesti Kirjoittaja elfmaster »

Joskus kaverin kanssa olemme pelaneet hupipelin siten että kaverin örkit toimivat jättiläisten sijaan, noin kymmenen jättiä vastaan alle 2000 pistettä hikke elffejä kulp

En itse en ole koskaan proxyttanut enkä oikeastaan varmaan koskaan haluakaan.
suurin nautinto on nähdä hieno ja kunnioitusta herättävä vastustajan armeija täysissä maaleissa...
... teurastettuna taistelukentällä...
Late M

Viesti Kirjoittaja Late M »

Tyhjät baset eivät ole kovin kiva näky pelikentällä. Kyllä itse olen kuitenkin käyttänyt esim. white wolffeja pistoliereina figujen puutteen vuoksi ja täydentänyt great sword -rykmenttiä spearmaneilla (eturivi ja sivut great swordeja ja keskelle spearmaneja ;)), mutta ei kuitenkaan mitään sekavaa, niin ettei tule sekavia tilanteita. On se ihan ok mielestäni juuri tuollainen 'nämä kolme handgunneria tuossa rykmentissä ovat swordmaneja' -mittasuhteissa.
Kunhan figut ovat maalattuja ja suunnilleen samanlaisia/-rotuisia niin mieluummin proxyttää kuin pelaa maalaamattomilla oikeilla figuilla!
anemi

Viesti Kirjoittaja anemi »

Guzlob kirjoitti:
Oba kirjoitti:Sellainen fakta itsekunkin pitäsi hyväksyä, ettei jotkut ihmeen kummalliset (ainakaan minä) eivät millään jaksa maalailla. Turha kommentoida, tyyliin "vaihda sitten harrastusta", koska warhammerissahan on maalaamisen lisäksi fluffia ja pelaamista, IMO.
Upeita figuja, jännittävää fluffia ja hauskaa pelaamista. Eikä maalisutiin tarvitse tarttua. Tervemenoa hyvän harrastuksen pariin.
Turha ilkeillä. Eivät kaikki jaksa maalata, vaikka se kuuluukin osana harrastukseen. Jossakin ketjussa todettiin aiemmin, ettei pelkkä maalaaminenkaan ole tyhmää, jos ei huvita pelata.

Proxyttamisesta sen verran, ettei se ole kovin hauskaa. Tyhmän näköistä ja huono onni vaanii proxy-yksiköitä. :)
Orion

Viesti Kirjoittaja Orion »

Meillä on paha tapa proxyttää melkein joka pelissä.

Itse asiassa vain sen vuoksi kun pelikavereista mulla on ainoastaan armeijat, jotka on Vampyyrit ja Kaaos ja ei me aina jakseta pelata Vc vs. kaaos matseja. Joten ne kaaosritarit on vähän väliä Boar Boyja, Dragon prinssejä ja vähän kaikkea. Tietenkin jos joku pelaa kaaosta tai countteja niin sit armeijat kuntoon.

Vielä pahempaa proxytystä on kun ollaan otettu tavaksi pelata meidän ropejen sodat figuilla. Yllättäen Keskimaassa ei ole epäkuolleet eikä kaaos matsaamassa :)
Silloin siellä iloisesti hyppii vaikka mitä kiitäjää omilla figuillaan.
Toisaalta näissä peleissä kiinnostus pysyy vaikka olis minkälaiset figut kun armeijoissa taistelee peleistä tuttuja hahmoja ja välillä ihan seikkailijoitakin. Kyllä jännitys pysyy yllä vaikka se hahmo jolla on pelannut pari vuotta olisikin wight lordina, jos sodassa se voi vaikka kuolla :) tai sitten kerätä expaa. Ja kaikki haluaa tietää miten kampanja edistyy ja miten se vaikuttaa tuleviin seikkailuihin.

Tämähän on oikeastaan sama kuin se että jos armeijoilla on fluffi niin se lisää mielenkiintoa. Meidän ei ainakaan tarvitse pelätä tuleeko vastaan pelaaja joka tekee jonkun power play armeijan kun kaikki fluffi on jo seikkailukirjoissa. Ja parituhatta sivua olis tullu jo lisää meidänkin kymmenen vuoden peleissä :)

/OT kääpiöt on kyllä keskimaassakin kovia, mut noldohaltiat on siitäkin hiukan eri sarjassa ;)
Maelis

Viesti Kirjoittaja Maelis »

Proxytan. Ja paljon proxytankin.
Minkäs sille mahtaa ettei aina kun uuden listan tekee niin ole aikaa/rahaa käydä kaupassa hakemassa uusia figuja? Jotenkin suurin osa miun peleistä on sitä listan hiomista. Sitten kun näkee mitkä yksiköt on hyvi/ mitkä huonoja, niin uskaltaa jo paremmin käyttää rahaakin niihin. Lopulta kun koko lista on valmis niin ostetaan se armeijo loppuun > maalataan > mennään turnaukseen. Sitten sillä viitsii muutaman turnauksen pelata kun onkin jo uudet proxyt pöydällä :P
Mayhemia

Viesti Kirjoittaja Mayhemia »

juu no delffien border patrollii tulee proxytettya aika usein kun ne figut nyt maksais "vaan" 180€

Turnaukseen en sitte mene muilla kuin maalaatuilla. se on periaate joka pitää jos turnee on vähänkin "virallisempi"
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “FB: Yleiset keskustelut”