Heroclix peli
Heroclix peli
Tietääkö kukaan pelistä nimeltä Heroclix? pelin figuja myydään tällä hetkellä vain Tampereen fantasiapeleissä ja Jäminkipohjan Vanhassa Kaartissa. Peli on kuulemma keksitty Amerikassa 5 vuotta sitten. Kaverini kertoi tuosta pelistä ja antoi minulle muutaman figun lainaan ja omaksi kaikki sääntö kirjat ja muut jutut. Figuja myydään neljä kappaletta 8 euroa maksavassa paketissa. Peli on niinkuin keräisi joitain kortteja koska pakettiin ei näe mitä figuja siellä on. Ne myydään valmiiksi maalattuina. Pelejä on kolme sarjaa= Marvel, Indy ja DC. Pelien kaikki figut ovat sarjakuvista. Marvelilla on esim. Hulkki ja Batman ja X-men tyypit. Indyllä on esim. kaikki Judge Dred tyypit esim. Judge Fire ja Judge Fear ja Judge Death ja paljon muuta. DC:stä en tiedä kyllä mistä sarjakuvista niiden tyypit on. Peliä voi harrastaa ihan vain keräilynä niinkuin jääkiekko kortteja tai sitten voi pelata. Minä itse kerään tuota Indy sarjaa ja pelaan sitä. Pelikenttä on iso, noin metri kertaa metri. Marvelin sarjassa on yhteensä noin 150 erilaista tyyppiä, Indyllä on jotain samaa luokkaa kuin Marvelilla ja DC:llä noin saman verran kuin Marvelilla. Indyn tyypit ovat taistelu taidoiltaan kovimpia. Nuo Marvel, Indy ja DC ovat ilmeisesti noiden sarjakuvien tuottajia. Tutustukaa peliin jos kiinnostaa nimittäin siinä kun pelaa niin taktiikkaa täytyy käyttää aina esim. toisella pelaajalla on 3 tyyppiä ja toisella vaikka 10, niin se jolla on kolme voi voittaa helposti jos käyttää oikeaa taktiikkaa. Pelin tyyppejä voi vaihdella kaverin kanssa niinkuin jääkiekko kortteja. Ja lopuksi vielä että kaikkien sarjojen tyypit voi taistella eri sarjoja vastaan(siis niitä kolmea sarjaa).
En tietenkään ymmärtänyt, en.
Lotristahan on tehty samanlainen peli. Ainakin Lahden Fanaticissa muistaakseni näin ko. pelin demoamista. Myöskin Wotc:illa taitaa olla D&D peli jossa käytetään valmiita figuureja. D&D pelin figuurit ainakin olivat aivan surkeita virityksiä. Lotrin taas sitten hyvinkin tiukasti elokuvaa palvelevasti maalattuja. Heroclixeistä en mitää osaa sanoa. Tuskin tosin ovat kovin kaksisen näköisiä.
Lotristahan on tehty samanlainen peli. Ainakin Lahden Fanaticissa muistaakseni näin ko. pelin demoamista. Myöskin Wotc:illa taitaa olla D&D peli jossa käytetään valmiita figuureja. D&D pelin figuurit ainakin olivat aivan surkeita virityksiä. Lotrin taas sitten hyvinkin tiukasti elokuvaa palvelevasti maalattuja. Heroclixeistä en mitää osaa sanoa. Tuskin tosin ovat kovin kaksisen näköisiä.
Itse ostin ensimmäiset Heroclix-äijäni kuluvalla viikolla ja sitten hommasin ebaysta 4 boosterin hinnalla 120 uutta äijää.
Ainuttakaan peliä en ole vielä ehtinyt pelaamaan, mutta mitä netistä olen lukenut niin aika ristiriitaista kommenttia pelin tiimoilta löytyy. Osa tykkää kuin hullu puurosta ja osan mielestä ei pelillisesti ole kovinkaan kummoinen.
Mutta kyllä ne minun mielestäni ovat miniatyyrejä ihan siinä missä GW:nkin tuotteet. Sana miniatyyrihän ei sinällään sisällä minkäänlaista viittausta kokoamiseen. Ja väite että GW:n figut eivät olisi leluja on ihan täyttä potaskaa. Sotanukkeja kaikki tyynni.
Itse figuista:
Se että ne ovat valmiiksi maalattuja johtaa väistämättä siihen että ulkonäkö ei missään suhteessa pärjää kohtuullisestikkaan maalatuille "oikeille" figuille. Ja varsinkin kun itse on maalaillut enempi vähempi aktiivisesti kohta 10 vuotta niin välittömästi keksii pieniä toimenpiteitä joiden avulla äijien ulkonäköä pystyisi muutamalla pensselinvedolla kohentamaan.
Valupurseita löytyy ja yksityiskohtia ei ole ihan niin paljon kuin kokoluokassa olisi mahdollista.
Vielä itse valikoimista. Kuten alkuperäisen viestin kirjoittaja totesikin niin pelissä on kolme perussettiä. Marvel, DC ja Indy. Marvel ja DC:hän ovat sarjakuvamaailman kustantajajättiläisiä satojen miljoonien dollareiden liikevaihdolla. Nämä kaksi yritystä hallitsevat noin 80% meren takaisista sarjakuvamarkkinoista. Näistä seteistä sitten luonnollisesti löytyy kaikki kuuluisat ja vähemmän kuuluisat sankarit ja pahikset. Marvelistahan tuli jo esimerkkejä, mutta mainitaan DC:stä nyt päällimmäisenä Batman ja Teräsmies.
Indy-setti onkin sitten oma lukunsa, siihen sisältyy hahmoja lukuisten pienempien kustantajien sarjakuvista.
Uah, tulihan pitkä viesti ja jotain varmasti jäi uupumaankin, mutta kirjoitellaan sitten myöhemmin lisää.
Ainuttakaan peliä en ole vielä ehtinyt pelaamaan, mutta mitä netistä olen lukenut niin aika ristiriitaista kommenttia pelin tiimoilta löytyy. Osa tykkää kuin hullu puurosta ja osan mielestä ei pelillisesti ole kovinkaan kummoinen.
Mutta kyllä ne minun mielestäni ovat miniatyyrejä ihan siinä missä GW:nkin tuotteet. Sana miniatyyrihän ei sinällään sisällä minkäänlaista viittausta kokoamiseen. Ja väite että GW:n figut eivät olisi leluja on ihan täyttä potaskaa. Sotanukkeja kaikki tyynni.
Itse figuista:
Se että ne ovat valmiiksi maalattuja johtaa väistämättä siihen että ulkonäkö ei missään suhteessa pärjää kohtuullisestikkaan maalatuille "oikeille" figuille. Ja varsinkin kun itse on maalaillut enempi vähempi aktiivisesti kohta 10 vuotta niin välittömästi keksii pieniä toimenpiteitä joiden avulla äijien ulkonäköä pystyisi muutamalla pensselinvedolla kohentamaan.
Valupurseita löytyy ja yksityiskohtia ei ole ihan niin paljon kuin kokoluokassa olisi mahdollista.
Vielä itse valikoimista. Kuten alkuperäisen viestin kirjoittaja totesikin niin pelissä on kolme perussettiä. Marvel, DC ja Indy. Marvel ja DC:hän ovat sarjakuvamaailman kustantajajättiläisiä satojen miljoonien dollareiden liikevaihdolla. Nämä kaksi yritystä hallitsevat noin 80% meren takaisista sarjakuvamarkkinoista. Näistä seteistä sitten luonnollisesti löytyy kaikki kuuluisat ja vähemmän kuuluisat sankarit ja pahikset. Marvelistahan tuli jo esimerkkejä, mutta mainitaan DC:stä nyt päällimmäisenä Batman ja Teräsmies.
Indy-setti onkin sitten oma lukunsa, siihen sisältyy hahmoja lukuisten pienempien kustantajien sarjakuvista.
Uah, tulihan pitkä viesti ja jotain varmasti jäi uupumaankin, mutta kirjoitellaan sitten myöhemmin lisää.
Re: Heroclix peli
Tiedän. Ja myös Helsingin fantasiapeleissä myydän näitä figuureja.Zacharias kirjoitti:Tietääkö kukaan pelistä nimeltä Heroclix? pelin figuja myydään tällä hetkellä vain Tampereen fantasiapeleissä ja Jäminkipohjan Vanhassa Kaartissa.
On.Eikös Batman ole DC Comicsin hahmo, eikä Marvelin?
Terminator kirjoitti:Eli ei kuin gogoja tai dracco headseja, vai? Ei iskenyt, tämä ei minusta ole figupeli, koska nuo eivät ole varsinaisesti "figuja" koska niitä ei koota/maalata itse. Ja tuo vaihtelu kuulostaa niin... epämääräiseltä.
Ei minulle.
Mutta aluehan onkin muut pelit kuin 40k, FB ja LOTR, saahan täällä olla muitakin pelejä kuin figupelejä .)
- Druzhina Captain
- Valvoja
Itse asiassa EI. Kuten Terminator sanoikin, tämä on nimenoman figufoorumi, joten tässä puhutaan enemmäkseen figu- eli miniatyyripeleistä. Toki muistakin kuin figupeleistä täällä joskus keskustellaan, muttei kovin paljon eikä kovin pitkään.Zacharias kirjoitti:Mutta aluehan onkin muut pelit kuin 40k, FB ja LOTR, saahan täällä olla muitakin pelejä kuin figupelejä.
Heroclix on kuitenkin käsittääkseni nimenoman miniatyyripeli. Ymmärrän kyllä Terminatorin pointin, että nuo figut tuntuvat enemmänksen leluilta kuin oikeilta miniatyyreilta. Saahan esim. Lelulaatikko-kaupasta hyvälaatuisiakin action-figuja. Tämä on vain makuasiakysymys.
- I.C. Wiener
- Viesti:
Niin voivat olla kuoleet eläimetkin... tai ihmiset.Zacharias kirjoitti:Voihan Warhammeritkin olla leluja samalla tavalla kuin muutkin.
Ja noi Heroclixist on aika lelun olosia IMHO
The wheels of his mustang exploding on the highway like a slug from a .45
True death: 400 horsepower of maximum performance piercing the night
- I.C. Wiener
- Viesti:
Tulevat koottuina ja maalattuina. Minun mielestä noista syistä lähtee jo figumaisuus pois.
Eikä noilla oo paljoo eroo niihin uusiin spiderman leluihin, paitsi ettet voi muuttaa asentoa :)
Niin ja lelut ovat reiluisti isompia.
Eikä noilla oo paljoo eroo niihin uusiin spiderman leluihin, paitsi ettet voi muuttaa asentoa :)
Anteeksi vain mutta mun järkeen ei kyllä mitenkään mahdu nämä perustelut. Entäs jos maksan jollekkin että hän kokoaa ja maalaa figuni, tiputtaako se silloin nältä ostoksilta figumaisuuden pois?I.C. Wiener kirjoitti:Tulevat koottuina ja maalattuina. Minun mielestä noista syistä lähtee jo figumaisuus pois.
Eikä noilla oo paljoo eroo niihin uusiin spiderman leluihin, paitsi ettet voi muuttaa asentoa
No, eihän Warhammer-ukot paljoa eroa He-Man nukeista.
Tuosta asennon muuttamisesta. Wizkidsillä on myös peli nimeltä Shadowrun Duels, jossa käytetään perinteisten action-figuurien kokoisia ukkoja ja näiden asentoa voi vaihdella. Ja varusteita vaihdella tms. Pelisysteemi on kuitenkin käsittääkseni samanlainen kuin Heroclixissä.
- I.C. Wiener
- Viesti:
Mikä tekee sitten figusta figun ja lelust lelun?thepanu kirjoitti:Anteeksi vain mutta mun järkeen ei kyllä mitenkään mahdu nämä perustelut. Entäs jos maksan jollekkin että hän kokoaa ja maalaa figuni, tiputtaako se silloin nältä ostoksilta figumaisuuden pois?
Lelut kootaan tehtaalla ja maalataan siellä. Ovatko ne nyt figuja?
Lelupanssari vaunu kootaan tehtaalla ja maalataan onko se nyt pienoismalli?
Ihan sama mutta mielestäni ne ovat lelumaisia. IMHO