Kääpiöden paras yksikkö?
-
black dwarf
Kääpiöden paras yksikkö?
Itse en asiia kommentoi mutta olisi mukava kuulla muiden mielipiteitä asiasta.
- I.C. Wiener
- Viesti:
Mun heikoin örkkiblokki täräytti iron breakkereiden kylkeen ja tokalla vuorolla ajoi yliweis kirjoitti:Niin iron breakkerit.. Ne ne on. Parikymmentä tämmöstä kestää millaista höykytysta vaan lähiksessä. Iskeekin vielä ihan kivasti.
Mutta kyllä silti olen samaa mieltä siitä että ne parhaita käpsyjä on.
Eye is green.
Raudanrikkojat kuten useimpien mielestä varmaan mutta kyllähän ne normit warrutkin ovat paikkansa ansainneet armeijassa, eikä pidä unohtaa tietäänkään vanhoja kunnon ukkosentuojia(käytän nyt "johdatus strategiapeleihin" nimisen kirjan ilmaisua
). Nuo kaikki kun on armeijassa niin on parhaat jalkaväkiyksiköt, sotakoneista puolestaan stonarit ja tykit on ylivoimaisesti parhaita.
-
SirHaleron
Perus warriorit ilman muuta. Lähitaistelussa hinta-laatu suhteessa jotakuinkin WH:n paras, varsinkin kun muistaa että ne on corea. 3x20 on vakiohankinta armeijoihini. Joskus neljäs. Useampaa en ota kun figut loppuu kesken
(pitäisi kai täydentää kääpiö armeijaa)
https://middleagedstrategybattlegamers.home.blog/ <- Turun suunnan LOTR pelaajien blogi
Keskimäärin Iron Breakerit ovat piirun verran Warrioreiden edellä, mutta tämä siis keskimäärin. Pyörittelin joskus puhtaasti matemaattisesti asiaa Excelissä. IB:t ovat hieman parempia siksi, että ne pärjäävät hieman laajempaa vastustajavalikoimaa vastaan (S6 ei vielä vie savea kuin 5+:aan), mutta "peruskauraa" (S3 T3) vastaan peruswarriorit ovat huomattavasti kustannustehokkaampia. Tämä siis matemaattisesti.
Eri asia on, kuinka paljon IB:n viemää Special-slottia painottaa miinukseksi. Warriorit eivät vie tilaa stoniksilta/bolttiksilta. Toisaalta jalkaväen suhteen kustannustehokkuudessa mikään yksikkö ei kilpaile Specialeissa raudanrikkojien kanssa, joten jos ei käytä kaikkia slotteja sotakoneisiin, IB:t ovat oiva valinta.
Toisaalta, alunperinkin kysymys on hieman hölmön oloinen. Miten määritellään paras? Asia kun riippuu paljon vastustajasta. Sitä HE:lffien seer councilia vastaan ehdottomasti paras yksikkö on riimuseppä (monta, ja paljon antitaikuutta), eikä jalkaväellä tee juuri mitään (kas kun haltiat eivät tule lähitaisteluun muuten kuin hirvittävällä ylivoimalla) jne jne.
Eri asia on, kuinka paljon IB:n viemää Special-slottia painottaa miinukseksi. Warriorit eivät vie tilaa stoniksilta/bolttiksilta. Toisaalta jalkaväen suhteen kustannustehokkuudessa mikään yksikkö ei kilpaile Specialeissa raudanrikkojien kanssa, joten jos ei käytä kaikkia slotteja sotakoneisiin, IB:t ovat oiva valinta.
Toisaalta, alunperinkin kysymys on hieman hölmön oloinen. Miten määritellään paras? Asia kun riippuu paljon vastustajasta. Sitä HE:lffien seer councilia vastaan ehdottomasti paras yksikkö on riimuseppä (monta, ja paljon antitaikuutta), eikä jalkaväellä tee juuri mitään (kas kun haltiat eivät tule lähitaisteluun muuten kuin hirvittävällä ylivoimalla) jne jne.
Pelasin kaverini armeijalla (käävillä) ja mukana oli 15 ironbreakkeria. Kaaos knightit rynnivät niihin ja tappoivat yhdenEraphion kirjoitti:Mun heikoin örkkiblokki täräytti iron breakkereiden kylkeen ja tokalla vuorolla ajoi yliweis kirjoitti:Niin iron breakkerit.. Ne ne on. Parikymmentä tämmöstä kestää millaista höykytysta vaan lähiksessä. Iskeekin vielä ihan kivasti.
Mutta kyllä silti olen samaa mieltä siitä että ne parhaita käpsyjä on.
[11:24] <Dalamar> äiti ilmeisesti pitää minua seksiorjana
-
Der Dexter
Nostaisin kilpailemaan myös Stonarin kahdella tutulla runella (siis accuracy ja penetrating). Olen saanut aikaan tuolla paljon tuhoa vastustajasta riippumatta aikojen saatossa...
Charactereja, isoja blokkeja kuin ratsuväkeä on kaatunut kuin kauraa.
Paras on ollut Bloodthirster lähitappelusta, ilman yhtään kuollutta kääpiötä!
Raudanrikkojille tosin myös kaikki kunnia, ovat ne hyviä. Harvoin enää lähden kotoa ilman heidän tukeaan... Ei ole parran voittanutta...
Charactereja, isoja blokkeja kuin ratsuväkeä on kaatunut kuin kauraa.
Paras on ollut Bloodthirster lähitappelusta, ilman yhtään kuollutta kääpiötä!
Raudanrikkojille tosin myös kaikki kunnia, ovat ne hyviä. Harvoin enää lähden kotoa ilman heidän tukeaan... Ei ole parran voittanutta...
Aliquando Insanire Iucundum Est
Jaa... kun nyt aloitteleva kääppä-pelaaja olen niin on tää aika kiinnostavaa... 
Mulla on vasta noin 1000 pts.
16 Warrua
12 Slayerii
FlameCannon
Runesmith
DragonSlayer (käytän Slayer Command Group-blisterin champpaa)
13 Ukkosmiestä
...pitänee ostaa ironbreakkereita ja vielä joku sotakone?
Ja tietysti myös lisää warruja?
Mulla on vasta noin 1000 pts.
16 Warrua
12 Slayerii
FlameCannon
Runesmith
DragonSlayer (käytän Slayer Command Group-blisterin champpaa)
13 Ukkosmiestä
...pitänee ostaa ironbreakkereita ja vielä joku sotakone?
Ja tietysti myös lisää warruja?
USA:n GW:n Black Gobbo nettijulkaisun top 5:n "One hit wonders" -listauksen sijalla 3 kellittelee Flame Cannon...
http://us.games-workshop.com/games/warh ... cannon.htm
- Dru Perim
- Dru Perim
"Now it's time to choose
Shooting here, or hanging there
And either way, I lose"
- The Buoys: "Give Up Your Guns" -
Shooting here, or hanging there
And either way, I lose"
- The Buoys: "Give Up Your Guns" -
no se, että helblaster oli vasta sijalla kaksi kertoo, että eivät tajua pelistä mitään :-)Dru Perim kirjoitti:USA:n GW:n Black Gobbo nettijulkaisun top 5:n "One hit wonders" -listauksen sijalla 3 kellittelee Flame Cannon...
- Dru Perim
Kyllä se aina pari chosenia räjäyttää :-)