"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Vaihtoehtoinen DE-armeija

Warhammer Fantasy Battles -pelin palsta, jossa on tarkoitus keskustella kaikista niistä aiheista, jotka eivät sovellu muihin otsikoihin. Kysymyksiinkin vastataan, mutta käytä kuitenkin ensin hakua.
Gorkiporki
Sotavasaran Maalaajamestari 2008

Vaihtoehtoinen DE-armeija

Viesti Kirjoittaja Gorkiporki »

Mietin tässä ihan huvikseni että millaisia Dark elffit minun mielestäni voisivat olla sen sijaan millaisia ne nykyään ovat sekä ulkonäkönsä että fluffin osalta.
Miksi niitä nyt sitten pitäisi muuttaa, jos minulle jostain syystä annettaisiin päätösvalta?
Ehkä siksi että tuo nykyinen fluffi ei oikein miellytä koska minulla on ainakin sellainen käsitys että Musta Tontut olisivat lähinnä joku murhanhimoisten pervojen rotu joka tykkää pienten eläinten räkkäämisestä erityisen paljon. Eli toisin sanoen nämä haltiat eivät vaikuta kovin tyylikkäiltä pahiksilta. Oikeastaan warhammer maailmassa ei ole sellaista tyylikästä pahista. Toisaalta tarvitsisiko Dark Elffien edes olla pahiksia, siis sellaisia murhaavia, kiduttamiseen mieltyneitä äpäriä. En minäkään niistä mitään partiopoikia suunnittelisi, mutta kuitenkin hieman toisenlaisia.

Ehkä pitäisi lähteä liikkeelle ihan alusta, siitä miksi Suur-Haltiat jakautuivat kahtia. Malekithin petturuus johti siihen alunperin, mutta entäpä jos lähtökohdat olisivat olleet hieman toisenlaiset. Esimerkiksi jotkut haltioden sukukunnat olisivat riitautuneet pahasti keskenään, sillä kyllähän Tolkienia lukeneet tietävät että myös haltiat voivat sortua liialliseen ylpeyteen, kostonhimoon ja kateuteen. Silmarillionissa kuvattu haltioden tarina on myös aika verinen.
Riitojen seurauksena osa suvuista päätti lähteä pois kauniista haltioden valtakunnasta, hyläten vanhat haltioden jumalat. He asettuivat asumaan jollekin omalle saarelleen (tai mantereelle) ja perustivat oman valtakunnan. Mutta suututettuaan jumalat he saivat päälleen kirouksen joka tulisi riivaamaan heitä ja heidän sukujaan aina. He yrittivät rakentaa hienon ja loisteliaan valtakunnan, mutta eivät saaneet entisen kotinsa kaltaista loisteliasta valtakuntaa aikaiseksi vaan epäonnistuneina ja kirottuina he katkeroituivat ja tulivat entistä kateellisemmiksi sukulaisilleen Ulthuan saarella. Heidän muotonsa muuttui synkäksi ikäänkuin korostaakseen heidän syntejään ja rappiota, he tavallaan "kuihtuivat". (pitäähän heidän synkkään ulkonäköönsä olla jokin selitys, eikö).

Nykyisin heidän valtionsa on sisäisten riitojen repinä valtakunta joka vain vaivoin pysyy kasassa, mutta tuho on lähellä, mikäli rappiotilaan ei tule muutosta. Kaaosta ei palvota yleisesti mutta Slaaneshin palvontaan ei myöskään juuri puututa. Joskin jotkut aatelisista ja ruhtinaista pelkäävät kaaoksen entisestään turmelevien voimien olevan viimeinen kuolinisku heidän valtakunnalleen.

Eli itse unohtaisin kaikki Murha/S&M jumalien palvonnan, mutta Slaaneshin kulttiarmeija olisi silti mahdollinen ja jopa hyvä syy siihen miksi kaksi DE armeijaa taistelisi keskenään. Idea nimittäin on juuri siinä että musta haltiat eivät virallisesti hyväksyisi kaaoksen jumalia, koska läheskään kaikki heistä eivät olisi vielä niin rappeutuneita ja välinpitämättömiä. Osa ymmärtäisi ne vaarat jotka piilevät liitossa kaaoksen jumalien kanssa.

Toinen muutettava seikka olisi ehdottomasti figujen ulkonäkö. Eli ei mitään ilkeitä menninkäisiä kuten nämä nykyiset figut minun mielestäni ovat. Ei tästä kannata vetää hernettä nenään, sillä makuasiotahan nämä vain ovat, mutta olen kyllä vahvasti sitä mieltä että se Chris FitzPatrick ei osaa veistää kasvoja. Jotkut ukoista näyttävät ihan joltain ilkeiltä kenteiltä (se ärsyttävä rotu joka on tuttu DL-kirjojen ystäville.)
Muutenkin haarniskoiden ja aseiden ulkonäkö ei oikein miellytä. Miekatkin on ihme koukeroita ja jotain salaman muotoisia vänkyröitä.
Eihän niiden muutenkaan tarvitsisi kasvojensa osalta erota niin suuresti serkuistaan, mitä nyt olisivat kalpeampia ja yleensä mustahiuksisia. Kyllä armeijakirja varmasti neuvoisi miten niistä saa Dark Elffimäisiä.

Itse olisin ehkä aikanaan tehnyt DE armeijan mutta kun fluffi ei oikein miellyttänyt, niin olisin keksinyt jotain omaa meriä kiertävästä DE-ruhtinaasta, mutta edelleen rumat figut koituvat ongelmaksi. Toivottavsti woodyjen kanssa on parempi tuuri.
Gorkiporki

Averren

Viesti Kirjoittaja Averren »

Itse asiassa olen asiassa täysin samaa mieltä kanssasi.
Tämänhetkisten Delffien ei kunniasta kannata puhua. Hyökätään kimppuun, kunhan meitä on kolmasti yhtä monta!
"Kapteeni, otimme ne elävältä vangiksi"
"Tappakaa kaikki, mutta hitaasti, älkääkä antako mahdollisuutta paeta"...

Chris on minusta kyllä loistava veistämään kasvoja, mutta todellkin, miksi heidän kasvonsa ovat vihan (tai jonkun muun) vääristämiä? Miksi he eivät voi olla ylvään näköisiä ja majesteetillisia, kuten kauniit serkkunsa?
Ja tosiaan, heidän aseensa... Ne eivät ole eds järin kätevän näköisiä :S.

Niiden pitäisi olla pitkiä ja kapeateräisiä!

Olen kanssasi Gorkiporki!
I never met another man I'd rather be. And even if that's a delusion, it's a lucky one.

Ostetaan Bolt Action Jenkkien menopelejä ja kaikkea Saksaa. Tarjotkaa YV:llä
zakug_the_insane

Viesti Kirjoittaja zakug_the_insane »

Olen täysin erimieltä kanssasi.

Omasta mielestäni tuo haltioiden "oikea" fluffi hipoo täydellisyyttä, eittämättä wh:n parhainta fluffia epäkuolleiden syntymisen ohella.

Minun mielestäni delffien luonteeseen sopii täydellisesti kaikenlainen orjuuttaminen, kiduttaminen yms. En itse pystyisi missään tapauksessa kuvitella haltioiden jakaantuvan kahtia noin helposti, kuin kerroit, tuo idea saattaisi toimia, hiottuna. Minun mielipiteeni on kuitenkin ehdottomasti se, että delffien täytyy olla hyvin ilkeitä, muuten tuo armeija olisi liian samanlainen pelillisesti helffien kanssa.

Omasta mielestäni figut ovat erittäin hienoja, gw:n eliittiä. Lisäksi ne sopivat mielestäni todella hyvin fluffiin ja tyyliin, mikä heillä nyt on. Aseet ja haarniskat ovat omaperäisiä, kellään muulla rodulla ei niiden tapaisia ole. Myös ne ovat mielestäni hyvin komeita.

Kaikki nämä ovat siis minun mielipiteitäni, joten ei kannata vetää hernettä nenään.
Ostan Tomb Kingejä ja necroneita! Lähetä YV.
Gorkiporki

zakug_the_insane kirjoitti:Olen täysin erimieltä kanssasi.

Omasta mielestäni tuo haltioiden "oikea" fluffi hipoo täydellisyyttä, eittämättä wh:n parhainta fluffia epäkuolleiden syntymisen ohella.

Minun mielestäni delffien luonteeseen sopii täydellisesti kaikenlainen orjuuttaminen, kiduttaminen yms. En itse pystyisi missään tapauksessa kuvitella haltioiden jakaantuvan kahtia noin helposti, kuin kerroit, tuo idea saattaisi toimia, hiottuna. Minun mielipiteeni on kuitenkin ehdottomasti se, että delffien täytyy olla hyvin ilkeitä, muuten tuo armeija olisi liian samanlainen pelillisesti helffien kanssa.

Omasta mielestäni figut ovat erittäin hienoja, gw:n eliittiä. Lisäksi ne sopivat mielestäni todella hyvin fluffiin ja tyyliin, mikä heillä nyt on. Aseet ja haarniskat ovat omaperäisiä, kellään muulla rodulla ei niiden tapaisia ole. Myös ne ovat mielestäni hyvin komeita.

Kaikki nämä ovat siis minun mielipiteitäni, joten ei kannata vetää hernettä nenään.
No makunsa kullakin, mutta eihän tuossa vielä ollut kerrottu mitään varsinaista syytä hajoamiseen. Kun en ainakaan vielä ollut miettinyt sitä tarpeeksi. Sitä varten pitäisi perehtyä lisää molempien rotujen historiaan ja jos sellaisen tekisin niin siitä pitäisi varmaan tehdä joku kattava oma artikkeli.
tneva82

Viesti Kirjoittaja tneva82 »

En ole samaa mieltä, nykyinen systeemi toimii vallan mainiosti ja IMO warhammerin paras osa. HE vs DE pelit ovat WH:n parasta antia minulle ja piste :D Harmi vaan ettei kukaan kavereista pelaa dark elffejä :-(
https://middleagedstrategybattlegamers.home.blog/ <- Turun suunnan LOTR pelaajien blogi
Balrogofmoria

Viesti Kirjoittaja Balrogofmoria »

Ne aseet todella ärsyttävät minua! *köh *köh kokeneena boffaajana tiedän kuinka ärsyttävän epä käytännöllisiä jotkut WH:n maailman aseet ovat. Erityisesti Delffiinien aseet.
Mutta kyllä gootti tonttujen pitäisi mielestäni olla ilkeitä ja murhaavia mutta nuo kuvat joita näytit: Juuri tuollaisena olen kuvitellut pimentohaltiat.
Jeesus oli paladin!
Mämmiä saakuli!
http://www.sunpoint.net/~freakboy/text01.html
Averren

tneva82 kirjoitti:En ole samaa mieltä, nykyinen systeemi toimii vallan mainiosti ja IMO warhammerin paras osa. HE vs DE pelit ovat WH:n parasta antia minulle ja piste :D Harmi vaan ettei kukaan kavereista pelaa dark elffejä :-(
Olen siinä samaa mieltä, mutta olisivat ne ihan yhtä eeppisiä kohtaamisia, vaikka delffeillä olisi hieman kunniaakin.
I never met another man I'd rather be. And even if that's a delusion, it's a lucky one.

Mayhemia

Viesti Kirjoittaja Mayhemia »

Delffien fluffi on sikäli ok, tosin pieni kunniallisuus ei olisi pahitteeksi.
Mutta sitten figut, NOOOO!!!
ainoita hyviä ovat dark riderit, muusta en tykkää:( ajattelinkin rakentaa Helf figuista jotain ne ovat parempia.
tneva82

Viesti Kirjoittaja tneva82 »

Averren kirjoitti:Olen siinä samaa mieltä, mutta olisivat ne ihan yhtä eeppisiä kohtaamisia, vaikka delffeillä olisi hieman kunniaakin.
Ja miksi kummassa niillä kunniaa pitäisi olla? En ole nähnyt missään "how to write fantasy" kirjassa sääntöä että haltiat=kunniallisia :D

Enemmän eroa high elffeihin on vaan hyvä juttu. Eipä ole turhan samanlaisia.

Armeijalistaa tosin voisi heille(ja high elffeille) hioa. Taistelut ovat osin menettäneet "sen jonkin" joka oli viime laitoksessa niin hubaa. Ah well. Pieni haitta verrattuna DE pelaajien vähäisyyteen hangossa.
https://middleagedstrategybattlegamers.home.blog/ <- Turun suunnan LOTR pelaajien blogi
Rokottaja

Viesti Kirjoittaja Rokottaja »

No siis häh? Siinä missä helffit tekevät kaikesta suoraa, kiiltävää, delffiinit tekevät mustaa ja vääristynyttä.
Se, että delffit olisivat heikko ja huonosti menestyvä yhteiskunta ei oikein tunnu miellyttävältä. Miten he sitten voisivat olla uhkana maailmalle? Mikseivät Helffit sitten liiskaisi heitä, kun he kerran ovat niin epäjärjestyksessä?
Nykyiset delffit elävät suurissa kaupungeissa ja Naggaroth muistuttaa muutenkin Neuvostoliittoa. Malekith on Stalin joka teloittaa omia miehiään epäillessään heitä kapinoinnin suunnittelusta. Minkäänlaista niskoittelua ei sallita. Armeija on suuri ja mahtava (tosin myös hyvin koulutettu). Maatalous pelaa (orjat raatavat henkensä kaupalla).

Delffien figut ovat tyylikkäitä (pari poikkeusta tosin on).

Ainoa mistä en pidä delffiineissä on malekith. Hän on pähkähullu ja umpikiero. Alith Anar olisi parempi persoona Naggarothia johtamaan.
archon

Viesti Kirjoittaja archon »

Rokottaja kirjoitti: Nykyiset delffit elävät suurissa kaupungeissa ja Naggaroth muistuttaa muutenkin Neuvostoliittoa.
Millä tavoin? En löydä kyllä minkäänlaista yhtenäisyyttä NL:n tai edes kommunismiin.
Rokottaja kirjoitti: Malekith on Stalin joka teloittaa omia miehiään epäillessään heitä kapinoinnin suunnittelusta.
Oliko tuo nyt sitten ominaista vain Stalinille? Tuohon tendenssiin mahtuu myös melkien kaikki antiikin kuninkaat ja ruhtinaat. Ja myös nykyajankin. (vrt Saddam Hussein näin viimeisimpänä esimerkkinä)
Rokottaja kirjoitti: Armeija on suuri ja mahtava (tosin myös hyvin koulutettu). Maatalous pelaa (orjat raatavat henkensä kaupalla).
Enemmän tämä muistuttaa siirtomaa colonialismia. Orjataloudella ja siirtomaaryöstelyllä on Iso-Britanniakin menestynyt. Luonut pohjan sille mitä se on tänään. Enemmän Dark Elffit muistuttavat näitä... NL:ssa pantiin oma kansa tekemään työtä yleisen hyvän nimeen. Malekithin valtakunnassa siirtolaistyövoima tekee raa-an työn, oman väestön keskittyessä työn hedelmien nauttimiseen.
Rokottaja kirjoitti: Ainoa mistä en pidä delffiineissä on malekith. Hän on pähkähullu ja umpikiero. Alith Anar olisi parempi persoona Naggarothia johtamaan.
Anaria en tunne, mutta Malekith on laillinen kuningas ja kruunun perillinen. Sitä ei kukaan kiistä. Paitsi tietysti High Elffit jotka siis ovat pettureita ja salaliittolaisia kun törkeästi anastivat valtaistuimen perijän nenän edestä.

Malekithin hulluus lienee taas subjektiivinen asia. Hänen kieroudesta voidaan sanoa vain sen verran että siinä vaiheessa kun Elffien seurapiirikerhoissa Aenarionin takana juoruttiin ja paneteltiin Malekithia siksi koska hänen äitinsä ei ollut ylvästä syntyperää. Kun Malekith antoi mieluummin miekkansa puhua, ja johti kansansa puolustustaisteluja valtion vihollisia vastaan, hän oli piireistä täysin ulkona ja siksi häntä vastaan saatiin koottua salaliitto. Salaliitto oli ilmeisesti jollakin tavalla jo Aenarioninkin vastainen sillä heidän tasavaltalaismielisyytensä tuli ilmi kun Malekith hävisi jonkun äänestyksen kabinetti sätkynukelle. Malekith ei siis ole mikään kiero hovijuonittelija vaan suoran toiminnan mies joka ei kaihda keinoja päämääriensä tavoittamiseksi. Tälläisiä miehiä on kautta historian kutsuttu valloittajiksi, vapauttajiksi ja sankareiksi.

- Eli kyllä Dark/High Elffien fluffi on yksi FB maailman parhaista. Ei kaipaa muutoksia. Vertailun vuoksi, juuri luin Bretonnia- kirjan. Säälittävää potaskaa.

(joo, olen Druchii kannattaja, mitä sitten ;) )
I don’t know half of you half as well as I should like, and I like less than half of you half as well as you deserve.
verLoren

Viesti Kirjoittaja verLoren »

Minusta delfien aseet ja armorit ovat hienoimpia WH:ssa. Juuri niiden takia rupesin keräämään kyseistä armeijaa. Fluffikin tuntuu mukavalta, eikä sitä pitäisi muuttaa (en kyllä vielä omista armeijakirjaa).

archon, yritätkö väittää, että high elffit olisivat pahoja ja kieroja, kun taas dark elffit toimivat kunniallisesti ja oikein? Miksei, ei huono teoria... ;)
Ajattele ajattelua ajattelemisesta.
Gorkiporki

No siis fluffiahan voisi aina taivuttaa hieman haluamaansa suuntaan jos alkuperäinen ei aivan miellytä, mutta tosiaan ehkä Dark Ridereita lukuunottamatta figut eivät edelleenkään miellyttä.
Kuitenkin olen sitä mieltä että nuo ilkeät sadistitontut eivät ole "cool", ja warhammerista puuttuu sellainen tyylikäs pahisrotu. Vampyyrit olisivat tietty yksi vaihtoehto sellaiseksi. Tosin kyllä niistä haltioista voi myös tykätä.

Voisivathan ne tietty olla jossain määrin ilkeitä mutta ehkä he voisivat olla vähän kuten Melnibonelaiset. Tosin eihän esim. Elric ollut mikään mielipuolinen keisari, ja oudoista tavoista huolimatta he vaikuttavat vähän toisenlaisilta kuin nuo dark elffit. Ovathan he aika häijyjä ja itsekeskeisiä, mutta ainakin heillä oli jotain kunniaa ja tyyliä ennenkaikkea.
kp

Viesti Kirjoittaja kp »

Esitän nyt vaihtoehtoisen suuntauksen. Delffit voisi nähdä sellaisina pikkuisen primaalimpina veikkoina. Vähän panssaria paljon agressiota. Nopeus, keveys ja raakuus voisi olla se kantava juttu.
Jos delffit olisivat sellaisia katkeroituneita barbaarihaltioita, jotka näkisivit lähitaistelun kunniakkaana ratkaisuna ja ampumisen pelkuruutena. (tämä ei tarkoita sitä ettäkö ampuma-aseet pitäisi kokonaan kieltää).. mutta mitä jos esim dark ridereillä ois lancet ja repeatterit kokonaan pois. Exeille light armour takaisin ja figusta kevyempi. Cold One Knightit kantaisivat uniikista kahta hand weaponia ja heilläkin olisi light armour. Witch elffit olisivat juuri oikeaa linjaa. Tämä tekisi myös pelillisesti paljon eroa high elffeihin, kun he järjestäytyneinä ja uljaina seisoisivat viirit hulmuten vihreällä kukkulalla, kun heitä kohti syöksyisi terien, raivon ja repeytyneitten lippujen saattelemana musta ja verenhimoinen lauma pimeitä serkkujaan barbaarimaisten kuninkaittenssa johtamina.
nyt paljon viisaampana foorumin säännöistä
Averren

tneva82 kirjoitti:
Averren kirjoitti:Olen siinä samaa mieltä, mutta olisivat ne ihan yhtä eeppisiä kohtaamisia, vaikka delffeillä olisi hieman kunniaakin.
Ja miksi kummassa niillä kunniaa pitäisi olla? En ole nähnyt missään "how to write fantasy" kirjassa sääntöä että haltiat=kunniallisia :D

Enemmän eroa high elffeihin on vaan hyvä juttu. Eipä ole turhan samanlaisia.

Armeijalistaa tosin voisi heille(ja high elffeille) hioa. Taistelut ovat osin menettäneet "sen jonkin" joka oli viime laitoksessa niin hubaa. Ah well. Pieni haitta verrattuna DE pelaajien vähäisyyteen hangossa.
U got a point, mutta.. sanotaan kunniallisempia ;).

Minusta juttu toimisi, vaikka armeijat eivät olisikaan toistensa täydellisiä vastakohtia.

Gorkiporki

kp kirjoitti:Esitän nyt vaihtoehtoisen suuntauksen. Delffit voisi nähdä sellaisina pikkuisen primaalimpina veikkoina. Vähän panssaria paljon agressiota. Nopeus, keveys ja raakuus voisi olla se kantava juttu.
Jos delffit olisivat sellaisia katkeroituneita barbaarihaltioita, jotka näkisivit lähitaistelun kunniakkaana ratkaisuna ja ampumisen pelkuruutena. (tämä ei tarkoita sitä ettäkö ampuma-aseet pitäisi kokonaan kieltää).. mutta mitä jos esim dark ridereillä ois lancet ja repeatterit kokonaan pois. Exeille light armour takaisin ja figusta kevyempi. Cold One Knightit kantaisivat uniikista kahta hand weaponia ja heilläkin olisi light armour. Witch elffit olisivat juuri oikeaa linjaa. Tämä tekisi myös pelillisesti paljon eroa high elffeihin, kun he järjestäytyneinä ja uljaina seisoisivat viirit hulmuten vihreällä kukkulalla, kun heitä kohti syöksyisi terien, raivon ja repeytyneitten lippujen saattelemana musta ja verenhimoinen lauma pimeitä serkkujaan barbaarimaisten kuninkaittenssa johtamina.
Tosin tätä varten on wood elffit jotka ovat hieman alkukantaisempia kuin high elf serkkunsa. Voi olla että juuri wood elffit menevät astetta alkukantaisempaan suuntaan.
kp

Viesti Kirjoittaja kp »

Gorkiporki kirjoitti:Tosin tätä varten on wood elffit jotka ovat hieman alkukantaisempia kuin high elf serkkunsa. Voi olla että juuri wood elffit menevät astetta alkukantaisempaan suuntaan.
Ja ovatkin menossa.. muuten mä poltan pelihousuni ;)
Mutta asiaan.. Oma väsäämässäni fantsu maailmassa rymistelee neljä erilaista haltia poppoota.. Juuri tuollainen kiiltävä ja puhdas linja, organisoitu ja kuolemaa palvova jengi.. sitten tuo alkukantainen poppoo eli ekana on sellasia karkki metsähaltioita, jotka heittelevät haltiapölyä ja sitten sellaisia jotka asustelevat poltetuilla ja tuhkaisilla aroilla, juovat verta ja elelevät sellaista ryöstelevää paimentolais elämää..
Nuo viimeksi mainitut harjoittavat kaupan päälle vielä animistisia toimia niinkin pitkälle vietynä että ovat lisääntyneet eläinten kanssa. (Ei naurata yhtään. Anteeksi kaikille briteille) Tarkoitin aikaisemmassa esimerkissäni tätä viimeksi mainittua tyylisuuntaa. Tosin tykkään oikeasti tuosta Melnibone linjauksestakin. Musta vaan tuntuu että helffit ovat parin seuraavan edikan aikana menossa kovasti siihen suuntaan.
nyt paljon viisaampana foorumin säännöistä
archon

Viesti Kirjoittaja archon »

verLoren kirjoitti: archon, yritätkö väittää, että high elffit olisivat pahoja ja kieroja, kun taas dark elffit toimivat kunniallisesti ja oikein? Miksei, ei huono teoria... ;)
No tämähän on näkökulmakysymys. Mutta jos lukee High Elf ja Dark Elf fluffit vierekkäin, niin kyllä periaatteessa vallankaappaus on tehty.

Se että dark elffit olisivat jotenkin barbaarisia on aika kaukaa haettu. Elffien sivilisaatio on muutenkin WH maailman korkeinta, enkä näkisi mitään erityistä syytä siihen miksi se romahtaisi hengellisesti. Lisäksi kp:n esittämät aseistusmuutokset ovat aivan järkyttäviä. Jos tuollaisia olisi ollut niin en ihmettelisi että näitä willejä elffejä olisi kauhean pitkään tässä sotaisassa maailmassa riittänyt. Kun sivilisaation ja kulttuurin taso nousee, nousee myös arvostus elämää kohtaan, (ainakin omaa!). Siksi kuvaan astuvat raskaat panssarit sekä pitkän kantaman aseet vaikka lähitaistelua silti pidettäisiin kunniallisena tai teatraalisena.

Melnibonealaisten kuvajaisiksi on Dark elffejä ennenkin mukailtu. Yhdenkaltaisuuksia on paljon. Kansalaisten makaaberisuus, julmuus, orjuutus, maailman valloituts ja muiden kansojen systemaattinen alistaminen, noituus, lohikäärmeillä ratsastelu ja vahva merimahti taitavine merisotilaineen. Nykyisistä Delf-miniatyyreistä hyvin melnibonealaisia ovat Corsairit sekä cold one knightit. (ilman liskoja)
I don’t know half of you half as well as I should like, and I like less than half of you half as well as you deserve.
verLoren

Viesti Kirjoittaja verLoren »

Voisiko joku selventää, mitä tarkoitatte melnibonealaisilla? Keitä nämä ovat?
Ajattele ajattelua ajattelemisesta.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “FB: Yleiset keskustelut”