"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Metalliset figut!

Miniatyyrien maalaukseen, konvertoimiseen sekä maastontekoon liittyvät kinkkiset kysymykset ja ongelmat.
Jyrzzä

Metalliset figut!

Viesti Kirjoittaja Jyrzzä »

Eli mitä voi tehdä,jotta metallisten figujen osat pysyy paremmin kiinni toisissaan?Ja tänne voi muutenki pistää vinkkejä liimauksesta.
"Kake,ajattelen sinua päivät ja yöt,mutten voi ymmärtää miksi minua lohella lyöt" -Kaikka,Stam1na
3 vuotta vittuilua Sotussa!
Battousai

Viesti Kirjoittaja Battousai »

Pin vice... pari reikää osiin, klemmarista metallia väliin ja vähän liimaa.
Minkäsnäköinen eläin tuo lateksi muuten on? -TietoPredator
Neurotic

Viesti Kirjoittaja Neurotic »

No, ainakin raskaimmat osat kannattaa pinnata toisiinsa, mikäli vain mahdollista. Eli kumpaankin puoliskoon porataan samoille kohdille reiät, johon sitten työnnetään esim. messinki- tai rautalangan pätkä. Sitten vain pikaliimaa kehiin, voilá (meneeköhän tämä näin?)! Osa pysyy paljon paremmin kiinni muussa figuurissa.

Toivottavasti ymmärsit sekavan selostukseni.

Moi
ur ballz r p3ndul0us & w34k
Ghen'tos

Viesti Kirjoittaja Ghen'tos »

Ja muistakaahan pessä ne lämpimällä vedellä ja saippualla ennen käyttöä. Lähtee pakkausaineet sun muut pois. Muut ohjeet tuossa tulivatkin...
Work out, in case future happens.
Battousai

Viesti Kirjoittaja Battousai »

En oo koskaan pessy figuja, pitäiskö kokeilla???
Minkäsnäköinen eläin tuo lateksi muuten on? -TietoPredator
Iceman
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Iceman »

Plague Zombie kirjoitti:En oo koskaan pessy figuja, pitäiskö kokeilla???
Osa ihmisistä vannoo pesemisen nimeen. Itse en ole yhtään GWn figua pessyt, pienoismallivalmistajien modeleita olen pessyt, mutta ne ovat tuntuneet jo kosketettaessa rasvaisilta.

Pesemisestä nyt mitään haittaakaan ole, joten jos jaksaa vaivautua ja kokee tarpeelliseksi, niin mikäs siinä.
"I reject your reality and substitute my own!"
Adam Savage
Thelacan
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Thelacan »

Itse pähkäilin IG:n enginseerin kanssa ja sain repun servo-armin liimattua kun sutasin hieman maalia siihen. Ja GS toimii myös.
- Kynä-ääliö
Dw

Viesti Kirjoittaja Dw »

Thelacan kirjoitti:Itse pähkäilin IG:n enginseerin kanssa ja sain repun servo-armin liimattua kun sutasin hieman maalia siihen.
En suosittelisi tuota, kun se maali tuppaa rapsahtamaan irti ja sitten meneekin osa mukana. Khornelordilta irtosi pää n. 5 kertaa ja vasta sitten ymmärsin olla maalaamatta kys. kohtaa ennen liimaamista. Tai sitten en vaan osaa. :l
(21:45:10) (@Eraphion) Gav thorpe tulee, failaa stupidity-testin ja uusi FB edition ilmestyy
Impaleq

Viesti Kirjoittaja Impaleq »

Totta ensimmäiset kaaosmarineitten osat maalasin vielä kehikoissaan niin että liimaus kohdat olivat mös maalissa. Liimasin tyypit annoin kuivua normaalisti figu tippui lattialle ja osat levällään.

Taitaa olla sillä GW:een poralla hintaakin aika GW:mäisesti.. saakohan noita poria sinooperistä? Vai pitääkö ne akkuporakoneella tehdä :) ehkäpä ei
Neurotic

Viesti Kirjoittaja Neurotic »

Figut kannattaa tosiaan pestä ainakin kerran, jolloin liima ja maali tarttuvat paremmin. Itse pesen miniatyyrini kolme-neljä kertaa: ennen kokoamista, kokoamisen jälkeen ja sculptaamisen jälkeen. Jos on oikein iso sculptausprojekti, niin saatan pestä figuurin montakin kertaa sen aikana.

GW:n poran hinta on 13€, itse ainakin näen tuon ihan kohtuulliseksi hinnaksi. Tosin enpä tiedä muiden porien hintoja :).

Moi
ur ballz r p3ndul0us & w34k
Iceman
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Iceman »

"I reject your reality and substitute my own!"
Adam Savage
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Maalaus, konverttaus ja maiseman teko”