hmm, yhdyn amazing slugiin, että eiköhän tosiaan meillä jokaisella ole oma asiamme joka meitä ketuttaa.
Itse pelasin viime kerralla Hyvinkäällä 3 ordnancen iron warrior -armeijaa, ja niissä voi käydä hyvää vastustajaa vastaan monesti seuraavasti: 1. et saa kovinkaan montaa miniatyyria lätyn alle/ se scatteroi 4+ tuumaa ohi, mikä yleensä tarkoittaa sitä ettei se juuri mihinkään osunut 2. Ordnance aseet ovat yleensä hyvinkin paikaallaan olevia ja voivat täten mennettää ampumiskohteensa.
Kaikkihan tietysti riippuu vastustajan pelitaidoistakin, jos haluat laittaa hienot terminaattorisi kävelemään b2b:ssa kimppuuni, niin en ihmettele jos ordnance ärsyttää... toisaalta, on hyvin turhauttavaa ampua 5 guardianin squadeja jossa pienikin scatterointi tarkoittaa sitä, että sieltä kuolee 1-3 8pts miestä.
4 ordnancea on hyvinkin ilkeä monille armeijoille, ja myös riippuu mitä muu armeijaa sisältää, jos teet kokonaan ampuvan listan. Rushaavat armeijoita on yleensä 1-2 vuoroa ampua, jos et saa aluksia rikki, voi peli olla siinä, riippuen vastapalloista. Esim. itse huomasin että kokonaan mobilisoitu speed freak armeijaa vastaan (joka on vuorolla 2 iholla) ei paljoa 3 ordnancea lohduttanut
Ja toisaalta, kaikki Ordnance aseet ovat vehileissa, mikä tarkoittaa sitä että yksikin hieman onnistuneempi ammus poistaa yhden ordnancen vastapelaajan armeijasta.
Eniten Ordnancessa mielestäni ihmetyttää se vechileitä vastaan 2d6 valitse isompi sääntö. Ei sinänsä, mutta kun aina valitetaan että kuinka paljon ordnance tappaa jalkaväkeä, niin se on yllättävän hyvä myös vechileitä vastaan, joka tekee siitä hyvän "yleis"aseen eli voit yleensä huoletta ostaa ordnancen armeijaan, tietämättä millasta listaa vastustaja pelaa.
Ja WH:ssa on tietääkseni aina ollut se että, jotkut armeijat eivät vain ole niin hyviä kuin toiset. (en puhu codex:seista) Kannattaa miettiä myös omaa listaasi, ja miten voisit estää esim. ettei se ordnance ole niin kustannustehokas vastaasi. Ehkäpä siksi turnausten kärkisijoilla pyörivät suunnilleen saman tyyppiset armeijat. Ja jos itse pelaat fluffi armeijaa jonka tarkoituksena ei ole olla täyd. min/maxattu ja vastustaja tekee toisin, niin en minä ainakaan koskaan tätä harmitellut, mielummin miettii omaa listaansa ja yrittää parantaa sit. harmillista on tietysti esim. turnaustasolla se, että esim. bike ja jump pack- armeijat eivät vält. ole niin hyviä kuin 4 lätyn armeijat. Itseäni ei ainakaan ole tuo Ordnance haitannut koskaan (ja olenhan pelannut kaikkia 40k armeijoit lukuunottamatta paria) kuin monet muut asiat.
Ja mitä siinä hidden fistissä nyt niin kamalaa on

Kaikki mielipiteet ovat hyviä, toiset ovat vaan parempia.