"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

oppiminen

Miniatyyrien maalaukseen, konvertoimiseen sekä maastontekoon liittyvät kinkkiset kysymykset ja ongelmat.
Wolffer

oppiminen

Viesti Kirjoittaja Wolffer »

Eli miten olette oppineet esim. Blendauksen, oletteko vain maalanneet ja huomanneet että näin se tapahtuu vai onko teitä pitänyt ohjastaa eri tekniikoihin kysyn koska en ikipäivänä voi oppia blendaamaan tai glazeroimaan joka johtuu huonoista taidoistani jotka Eivät kehity ainakaan näkyvää vauhtia :(
EDIT. ja näköjään huonosta itsetunnosta :D
Battousai

Viesti Kirjoittaja Battousai »

Opiskelin blendauksen.... oikeastaan keksin sen itse, maalatessani savage orc championin linnunnokka asetta. Silloin en tiennyt että kyse oli blendauksesta. Myöhemmin sain sitten tietää että olin tiedostomattomasti blendannut 60% figuista.
Minkäsnäköinen eläin tuo lateksi muuten on? -TietoPredator
Ninnu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ninnu »

Sama täällä. Keksin herran vuonna 1997 että hei näitä maalejahan voi sekottaa ja saa silleen paljon siistimpää jälkeä eikä tarvitse ostaa 5 purkkia erisävyistä sinistä. Ja kun olin niin innoissani uudesta löydöksestäni niin halusin jakaa tietoa muille, siksi kinusin itseni järkkäämään maalausopetusta coniin vuonna 98. Sillon siellä oli yksi pöytä, useita purkkeja maalia ja Ninnu pöydän takana kertomassa about vuoden maalauskokemuksella miten näitä figuja pitää maalaa. :D

Tämmöinen katsaus historiaan. En olisi uskonut että se että keksin (tosi Einstein) blendauksen ja halusin kertoa siitä muillekin johtaisi loppujen lopuksi ihan näin isoon tapahtumaan.
Jag känner en bot
Hon heter Anna. Anna heter hon,
och hon kan banna banna dig så hårt
Hon röjer upp i våran kanal.
Iceman
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Iceman »

Yrityksen ja erehdyksen kautta, lukemalla aiheesta kirjoitettuja artikkelejä sekä oppaita ja conissa maalaustyöpajoissa. Vantaalaisena pääset esim. Lohikäärmeen luolassa pyörivään maalauskerhoon suht kivutta, oletan, joten siellä voi käydä saamassa oppia ja ideoita.
"I reject your reality and substitute my own!"
Adam Savage
RooK

Viesti Kirjoittaja RooK »

Pitäisi itsekkin alkaa opettelemaan maalausta.. täytyy samalla kun hankkii figuja sekä maaleja niin käydä ostaan tolua eli sitä ympäristöystävällistä maalinpoistajaa. Ihan vain sen takia että olen maalannut figuja viimeksi joku 10v sitten kun läträsin maaleja D&D figuihin..eli yritystä ja erehdystä on tiedossa lähitulevaisuudessa ;)
Wolffer

Viesti Kirjoittaja Wolffer »

itse olen erehtynyt liian monta kertaa yrittämään, tuloksetta mutta tiedän tekniikan eli maaleja ohennetaan(ei kai pakollista) ja maalataan päällekkäin jotta saadaan väri liukuma mutta en oikein osaa käyttää tätä tietoani käytännössä.
Viimeksi muokannut Wolffer, Ti 13.07.2004 14:20. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Maelis

Viesti Kirjoittaja Maelis »

Ensin luin gw-sivuilta kuinka drybrushataan ja brushasin kaiken.
Luin sotavasarasta tuon Ninnun artikkelin maalaustekniikoista ja aloin maalaamaan blendattuja figuja.
(siinä vaiheessa olisin halunut oppia paljon kehittyneempiä tekniikoita kuin layeroinnin mutta kun kokemusta ei ollut tarpeeksi niin oli vähän vaikea pelkästään lukemalla päätellä miten kannattaa maalata.) Sitten luin VJ:n postin joskus vuosi sitten, jossa hän kertoi märkäpaletista ja kokeilin moista. Ohensin maalia vahingossa enemmän kuin oli tarkoitus, ja ohhoh, ja tulipas sillä hyvää jälkeä.
Myöhemmin sain tietää että kyseistä tekniikkaa kutsutaan glazingiksi, eli kuultomaalaukseksi.
weis
Viesti:

Viesti Kirjoittaja weis »

Joo en mä mitään hirveitä teoria tunteja oo pitänyt. Lähinnä kaverilta aluksi opin kuinka sen perus värin päälle pistetään aina semmosta vähän kirkkaampaa maalia :D ja ensimmäisessä figussani oli jopa yksi highlite :D Siitä ollaan sitten kehitytty pikkuhiljaa aina vaan parempaan ja parempaan suuntaan.
[11:24] <Dalamar> äiti ilmeisesti pitää minua seksiorjana
SupraJohde

Viesti Kirjoittaja SupraJohde »

Tähän on näköjään hyvä mainita tuo GW:n kirja "How To Paint Citadel Miniatures", itse olen nyt Warhammereita harrastanut muutaman vuoden, ja kun sen ostin niin itsekkin löysin sieltä todella käyttökelpoisia ohjeita ja se myös selkeytti maaalustekniikoita, väriteoriaa etc. Suosittelen kirjaa jos maalaustekniikat ovat vähänkin hakusessa, kyllä varmaan kokoneemmatkin voivat sieltä jotain kivaa löytää. Mukavaa on myös se että se on nidottu kirja, ei 300 epämääräisesti printtattua sivua netistä.
Ja mitä tuohon wolfferin kysymykseen, niin niitä tekniikoita on opittu netistä(Sotavasara, Ninnun opas oli todella hyvä), kaverilta yms. Mutta ei niissä kouliinnu kuin harjoittelemalla, maalaaminen on pitkähermoista hommaa.
Viimeksi muokannut SupraJohde, To 15.07.2004 09:03. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-Litsis Lätsis lepakko, nouda mulle kepakko.
hyytelöperuna

Viesti Kirjoittaja hyytelöperuna »

Itse opin silleen, että eka luin netistä oppaita perusmaalauksesta kuten Well of Miniatures. Sitten löysin Sotun ja täältä lukemalla opin mitä ne sanat tarkoittaa ja miten niitä jutskia tehdään. Sitten vain aloin kokeilemaan. Ekat blendit ovat lähes aina karmeita, mutta kun vaan tekee niin oppii. Vähän aikaa sitten olen oppinut ohuen maalin tärkeyden blendauksessa. Tulee todella hyvää jälkeä nykyään.
Naldor

Viesti Kirjoittaja Naldor »

itse kekkasin miten tehdään ja nimen sille mitä tein löytyi sotusta ;).
"Glory, Honor & Victory over Death"
LAndE

Viesti Kirjoittaja LAndE »

No nyt on pakko kysyä, tiedän mitä on blendit ja niitä olen jo toteuttanutkin (vaihtelevalla menestyksellä) mutta mitäs tuo kuultomaalaus on?
Olen kohta aikuinen, mutta en ihan vielä.

Ostetaan Lizardmenejä! Pistä YV! Ja tarjoa figujasi!
Lunastaja

Viesti Kirjoittaja Lunastaja »

Tuosta ylempää löytyi tämmöinen aihe.

http://forums.sotavasara.net/viewtopic.php?t=2259
Battousai

Se on emmoista tosi laimennetuilla maaleilla maalaamista.
hyytelöperuna

Viesti Kirjoittaja hyytelöperuna »

Plague Zombie kirjoitti:Se on emmoista tosi laimennetuilla maaleilla maalaamista.
Itse olen ymmärtänyt kuultomaalauksen siten, että layeroinnin välissä maalataan todella ohut kerros samanväristä maalia pinnalle jolloin värit häivyttyy paremmin.
Battousai

Voi olla, en ole ihan varma itsekään.
Gorbag
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Gorbag »

Minä opin vasarasta Ninnun oppaalla ja sotun maalaajakaartin(migsula, cuchulainn, chrono, VJ...) kuvista katselemalla.
Ninnu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ninnu »

Kuultomaalaus on maalaamista (joko kokonaan, blendien välissä tai miten nyt huvittaa) niin ohuilla maalikerroksilla että pintaan jää vain aavistus väriä.
Jag känner en bot
Hon heter Anna. Anna heter hon,
och hon kan banna banna dig så hårt
Hon röjer upp i våran kanal.
RooK

Viesti Kirjoittaja RooK »

mikähän olis sellanen nyrkkisääntö veden ja maalin suhteelle kuultomaalauksessa?
Voi olla tyhmä kysymys mutta kysyn silti ;)
Icar0s

Viesti Kirjoittaja Icar0s »

Gorbag kirjoitti:Minä opin vasarasta Ninnun oppaalla ja sotun maalaajakaartin(migsula, cuchulainn, chrono, VJ...) kuvista katselemalla.
Sama täällä .... Sotun 'konkareilta' opittu myös :D
"Licence to screw up Commander, you heard it straight from the ship!" - Joker, Mass Effect 2
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Maalaus, konverttaus ja maiseman teko”