Liimaatteko vai ette...?
Liimaatteko vai ette...?
Niin eli siis kannattaako jotain figuja liimata?
esim. kannattaako spear sukan se puujalka kiinnittää siihen jouseen?
esim. kannattaako spear sukan se puujalka kiinnittää siihen jouseen?
Terminator kirjoitti:No eipä noita kannata, saat käänneltyä tykkejä, ja onhan noi liikkuvat osat mageita.
Liikkuttelulla ei ole kyllä mitään konkreettista virkaa. Ei vaikuta pelissä eikä koristeena hyllyssä. Ainoa idea on siis se makee fiilis joka lienee nuoremmille harrastajille "tosi kova juttu".
I don’t know half of you half as well as I should like, and I like less than half of you half as well as you deserve.
Onhan sillä merkitys. Entäs jos olet liimannut kaikki kiinni, ja haluaisit ampua vihollista joka on päässyt taaksesi(space wolf scouts, lord with veil of darkness etc.). Sinun täytyy kääntyä, ja paljastaa takapanssarisi, edessä oleville vihollisille. Jos taas et ole liimannut, voit kääntää vain tykki tornisi takana olevia päin, ja näin pidät paremman etu panssarisi edessä olevia vihollisia kohti. Joten sanoisin, ettei liikuteltavia osia kannata liimata. Se 90 asteen line of sight saattaa myös häiritä(riippuu kuinka tarkkoja olette sen suhteen). Minä itse olen liimannut kaikki kiinni, mutta seuraavan tankin ostossa aion pitää liikkuvat osat liikkuvina.
Ne figuthan vain kuvaa niitä tankkeja. Eivätkä ole täsmälleen niiden tankkien kopioita.
[liioittelu]
"Et sä voi liikuttaa tota sun tankkias! Siin on telaketjut liimattu kiinni, eikä se voi oikeastikkaan liikkua!"
"Et sä voi ampua mun figuja! Ei sun jousista lähde oikeasti mitään nuolia (useimmisaa jousissa ei ole edes jännettä)"
[/liioittelu]
Kyllä ne tykit voi kääntyä taaksepäin vaikka ne on liimattu kiinni.
edit. Asia unohtui. Eli en liimaa kiinni.
[liioittelu]
"Et sä voi liikuttaa tota sun tankkias! Siin on telaketjut liimattu kiinni, eikä se voi oikeastikkaan liikkua!"
"Et sä voi ampua mun figuja! Ei sun jousista lähde oikeasti mitään nuolia (useimmisaa jousissa ei ole edes jännettä)"
[/liioittelu]
Kyllä ne tykit voi kääntyä taaksepäin vaikka ne on liimattu kiinni.
edit. Asia unohtui. Eli en liimaa kiinni.
Viimeksi muokannut Froggy, Ke 14.07.2004 00:14. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Tätä on käsitelty mm. fantsun steamtankin kohdalla. Jos ole ainakin tämän figurin kohdalla liimannut turretin paikalleen, on sinun mitattava piipun pituus ja laitettava flame template lähtemään oikeasta etäisyydestä. Eli siis mielikuvitusta saa käyttää. Mitä sitten olettekaan tähän asti käyttäneet... 
Dice are my best weapons.
No minä liimasin predatorin side sponsonit kiinni koskoa ne oli muutenkin niin tiukat (ilman liimaakin)
Sumppi Ry
Salon Kortti-, Lauta- ja Miniatyyripelaajat
http://sumpinmukana.blogspot.fi/
https://www.the-ninth-age.com/
Salon Kortti-, Lauta- ja Miniatyyripelaajat
http://sumpinmukana.blogspot.fi/
https://www.the-ninth-age.com/
- NacMacFeegle
Plague Zombie kirjoitti:Mutta jos ei käänny, niin mistä mittaat rangen??? Tankkia ei saa kääntää, ampuakseen esim. ordnance aseella. Vai oliko siinä joku pivot sääntö???
On ne säännöt kummia. Kertovat silloin tällöin jopa miten pelata, niin ei tartte ihmetellä.40k sääntökirja osapuilleen kirjoitti:Weapon range and LOS are measured from the mounting of the weapon ... Vehicles can pivot on the spot and as this is not concidered to be movement, it does not affect firing.
1) Kuvitellaan vaikkapa tuuman paksu metsäkaistale. Metsän läpi ei silti näe ellei toinen osapuoli ole metsän sisällä.
2) Metsän takana kaukana lymyää vihollinen.
3) Sinulla on leman russ pitkällä tykinpiipullaan varustettuna.
4) Voit ajaa russisi kaikessa rauhassa metsän taakse, melkein kiinni, kylki edellä. Sitä ei vielä nähdä.
5) Tulee taas oma vuorosi. Jos LOS ja etäisyys mitattaisiin tykin suulta, voisit ampumisvuorollasi kääntää tykkitornin metsän läpi (ei lasketa liikkeeksi, ei siis difficult terrain -heittoa) siten että tykkisi pilkottaa metsän toiselta puolelta ulos ja saat ampua tarkan ordnancen avuttoman vihollisen päälle.
Ja takaisin todellisuuteen. Itse ainakin liimaisin melkein kaiken, ja vähänkin heikon näköiset liitokset vahvistan poraamalla reiät messinkitapeille. Sponsonit voipi olla parempi liimata tai vahvistaa jotenkin ainakin marineilla. Ovat niin heppoisen oloisia.
Ampumiskulmissa on se hyvä puoli, että ne jotka ei mittaile niitä piipunheilutteluita hyväksyy melkein kulman kuin kulman, joten sponsonit voi liimata.
Millinnillittämiseen taipuvasiet vastapelurit taasen ovat todennäköisemmin mitanneet geokolmiolla piipun liikkuma-alat omilla figuillaan, jolloin itse ei tarvitse vaivautua tykkejä heiluttelemaan. Ne voipi vaikka liimata kiinni.
Mutta eikös tuo kannan mittaaminen, ole vain vehicleleilla? Itse ainakin näin sääntökirjasta kuvan, missä on space marine, jonka bolterin suusta lähtee 24tuuman mitta sekä 90asteen kulma.
EDIT: Vastaan nyt itse itselleni
(ja samalla muille, JOS eivät tiedä/tulee sekaannus). Kyllä se pitää paikkansa, mutta ei koske jalkaväkeä.
EDIT: Vastaan nyt itse itselleni
Viimeksi muokannut Akatchi, Ti 13.07.2004 21:14. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- NacMacFeegle