"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Liimaatteko vai ette...?

Keskustelut, jotka liittyvät miniatyyripeleihin mutta jotka eivät sovi muihin keskustelun alueisiin.
Henri Ketonen

Viesti Kirjoittaja Henri Ketonen »

fysope kirjoitti:Kaikki ampumiset katotaan GW:n kasausohjeiden mukaan. Milloin esim exorsist voi oll hankala fire arcin suhteen.
Jaa. Mitenköhän on aaltoserpentiinin laita, figua kun ei ole olemassa muuten kuin FW:n versiona?

Mitenköhän sitten on Predatorien kanssa, uudella ja vanhalla on tykit eri paikassa (vanha on periaatteessa parempi, tykki kun on edessä). Eikä missään sanota että vanhat figut olisivat kiellettyjä tms...

Ja mitenköhän on sellaisten vehkeiden kanssa joissa on Twin - Linked ase jossa piiput ovat eri puolilla figua?

Ja mites Havok Launcher, sen varmaan saa laittaa mihin haluaa missä koossa tahansa miten vain?

Pikkuasioita, mutta niistä on aina hauska nillittää. Vähän OT, mutta onko jossakin kielletty pidentämästä Flyer - tikkuja? Eldareiden Weapon Platformin voisi meinaan laittaa vaikka kymmenen tuuman korkeudelle, sitten vain metsän taakse. LOS katsotaan aseesta (joka on nyt yläilmoissa) mutta asetta itseään ei voi ampua, ja gurut ovat metsän takana.

Joo, hyv'yöt.
zqmfgb
daider
Viesti:

Viesti Kirjoittaja daider »

ei ole kielletty, mut
a) flyer tikkua ei edelleenkään katsota mukaan korkeuteen
b) metsästä ei koskaan näe yli
c) jos sinä näet ampua, sinut näkee ampua
"Koska tämä on Sotavasara - foorumi, jonka käyttäjillä on niin vähän toivoa saada naista, että pitää yrittää nussia pilkkua. -Da Capitan"
Akatchi

Viesti Kirjoittaja Akatchi »

A). Tikku otetaan mukaan korkeuteen(ainakin itse otan, muuten tulisi turhia epäselvyyksiä).

B) Sanoisin, että Wraithlordi voisi nähdä gw:n viidakko puitten yli(ellei sääntökirjasta sanota tästä jotain, itse en enää muista, mutta tarkistan jos olen erehtynyt),

C) Väärin(maybe). Ainakin itse käytämme semmoista los, että sinun pitää nähdä vähintään n. puolet figusta jota yrität ampua. Voit laittaa esim. Fire warriorin joka on kyyryssä wallin viereen niin, että vain pääsi näkyy. Myös Necronit voi laittaa hieman isomman wallin taakse, mistä niiltä näkyy vain pää. Eikös se los katsota "eye view" jalkaväellä ja aseista ajoneuvoilla?
Battousai

Viesti Kirjoittaja Battousai »

Sääntökirjassa lukee että metsän läpi/yli/ali ei voi nähdä.
Minkäsnäköinen eläin tuo lateksi muuten on? -TietoPredator
Henri Ketonen

Viesti Kirjoittaja Henri Ketonen »

daider kirjoitti:ei ole kielletty, mut
a) flyer tikkua ei edelleenkään katsota mukaan korkeuteen
Missäs näin sanotaan? Dark Eldarit sun muut ovat varmaan hiton iloisia Skimmereidensä kanssa...
daider kirjoitti: b) metsästä ei koskaan näe yli
Ai niin. No kukkulan taakse sitten, siitä ainakin näkee.

daider kirjoitti: c) jos sinä näet ampua, sinut näkee ampua
Paitsi että Weapon platformia ei voi ampua, vain sitä crewiä mutta aseen LOS katsotaan itse platformista... :)
zqmfgb
archon

Viesti Kirjoittaja archon »

Barkarot kirjoitti:A). Tikku otetaan mukaan korkeuteen(ainakin itse otan, muuten tulisi turhia epäselvyyksiä).

B) Sanoisin, että Wraithlordi voisi nähdä gw:n viidakko puitten yli(ellei sääntökirjasta sanota tästä jotain, itse en enää muista, mutta tarkistan jos olen erehtynyt),

C) Väärin(maybe). Ainakin itse käytämme semmoista los, että sinun pitää nähdä vähintään n. puolet figusta jota yrität ampua. Voit laittaa esim. Fire warriorin joka on kyyryssä wallin viereen niin, että vain pääsi näkyy. Myös Necronit voi laittaa hieman isomman wallin taakse, mistä niiltä näkyy vain pää. Eikös se los katsota "eye view" jalkaväellä ja aseista ajoneuvoilla?

A) Entäs jos laitan siihen 60cm pitkän tikun? Missä menee raja?
B) Jos tuollaisten "puiden" yli näkisi, niin taitaa kyseessä olla enemmänkin pensas eikä säännöissä tarkoitettu puustoa sisältävä metsäinen alue.
C)Puolet? Menee kikkailuksi ja hiusten halkomiseksi. Fiksuinta on laittaa ne sotilaat siihen muurin taakse ja ilmoittaa vastustajalle että nyt kykkii siellä eli niitä ei näe, eivätkä vastavuoroisesti itse näe. Mikäli kyse siis on korkeasta aidasta/muurista mistä ei muutenkaan kiivettäisi yli.

Lisäksi alkuperäiseen aiheesen palataksemme, niin sillä ei ole hitonkaan väliä onko tykkitornit liimattu vai ei. Miksi ihmeessä sitä tornia pitää siinä tankissa kääntää todistaaksemme että se kääntyy?

Jos kriteerinä sponson-aseen ampumalalalle on sen konkreettinen motoorinen liikkuminen niin nehän kannattaisi jokaisen sorvata kääntymään 180 astetta?

Jos kriteerinä aseen kantaman etäisyyden mittaus aloitetaan putken päästä, niin käytetään kaikki sitten earthshakerin putkea vaikka demolisheriin. Etäisyys takaisinhan mitataan tankin runkoon eikö vain?

Eli otetaan se maalaisjärki käyttöön. Tai, tietysti, pelatkaa niillä action-leluillanne ihan miten haluatte.
I don’t know half of you half as well as I should like, and I like less than half of you half as well as you deserve.
baretul

Viesti Kirjoittaja baretul »

Ei en liimaa koskaan pelaan noilla niin että ne on vielä blistereissä
RooK

Viesti Kirjoittaja RooK »

Lisäksi alkuperäiseen aiheesen palataksemme, niin sillä ei ole hitonkaan väliä onko tykkitornit liimattu vai ei. Miksi ihmeessä sitä tornia pitää siinä tankissa kääntää todistaaksemme että se kääntyy?
Aivan. Sama kuin valittaisi ettei soltut liiku kun ei niiden jalatkaan liiku ja ettei miekalla voi lyödä kun se käsikään ei liiku...
Battousai

Viesti Kirjoittaja Battousai »

baretul kirjoitti:Ei en liimaa koskaan pelaan noilla niin että ne on vielä blistereissä
Tankkeja ei saa blistereissä ;) (tuo oli pakko sanoa)
Minkäsnäköinen eläin tuo lateksi muuten on? -TietoPredator
ankk3

Viesti Kirjoittaja ankk3 »

Itse en kyllä liimaisi noita turret/sponson aseita paikoilleen, vaan jättäisin ne kääntyilemään, mutta osan taas liimaan, kuten land speederin sivuilla olevat luukut. Sitäpaitsi minun speederissäni ne luukut olivat niin löysät että ne eivät edes pysyneet ilman liimaa paikoillaan ;)
"If the tanks succeed, then victory follows."
-Guderian, 1937.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleiset miniatyyrikeskustelut”