"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

kuivunut green stuff

Miniatyyrien maalaukseen, konvertoimiseen sekä maastontekoon liittyvät kinkkiset kysymykset ja ongelmat.
Vieras

kuivunut green stuff

Viesti Kirjoittaja Vieras »

kuinka hyvin kuivunut green stuff lähtee metalli/muovi figuista pois?
Day
Valvoja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Day »

Helposti. Leikkaat pois veitsellä tai revit irti. Maalinpoistoaineet eivät yleensä sitä poista, mutta vaurioittavat kyllä aika pahasti.
Le coeur a ses raisons que la raison ne connaît point. - Blaise Pascal, Pensées, 277
baretul

Viesti Kirjoittaja baretul »

Hmm mulla nitromorse poistaa melkeempä kaikki puttyt ja kneaditet, kun pitää vaan joku 30min siinä purkissa sitä.
Ghen'tos

Viesti Kirjoittaja Ghen'tos »

Ja myös aseton poistaa sen. Ei ehkä sulata suoraan, mutta irti lähtee että suhina käy. Myös leikkaamalla melko helppoa, sillä sehän ei ole kuin liimattu siihen, ellet sitten ole liimannut sitä.
Work out, in case future happens.
Goblin fan

Viesti Kirjoittaja Goblin fan »

Minä sain pois kynsilakan poisto aineella.
With Cannon, You Can.
SupraJohde

Viesti Kirjoittaja SupraJohde »

Itse käytän jotain pesuainetta jonka Ph on 10. Itse testasin ensiksi poista laimennetulla pesuaineella maalit figuistani eikä se oikein toiminut, mutta sittem laitoin ne ihan 100% liuokseen ja maali lähti jossain 1-5 tunnissa. Muistakaa laittaa hanskat käteen sillä Ph 10 on todella emäksistä, kädet ei tykkää.
-Litsis Lätsis lepakko, nouda mulle kepakko.
kasvi

Viesti Kirjoittaja kasvi »

kynsilakanpoistoaineeseen vaan niin maalit lähtee ja greenstuffikin parissa kolmessa tunnissa.
Palkkamaalausta
"Oikeat figut on niille, jotka eivät osaa proxyttaa"
-Nojatuoli
baretul

Viesti Kirjoittaja baretul »

Jeah niin kynsilakanpoistoaine on samaa kuin asetoni, tai ei aivan samaa, mutta toimii samallalailla. Asetoni on vieläpä halvempaa, eli jos ajattelit poistattaa maaleja metallifiguista niin ei kannata tuhlata noihin kynsilakanpoistoaineisiin, kun rautakaupoista saa 10 kertaa enemmän melkeen samaa litkua samaan hintaan.
Goblin fan

baretul kirjoitti:Jeah niin kynsilakanpoistoaine on samaa kuin asetoni, tai ei aivan samaa, mutta toimii samallalailla. Asetoni on vieläpä halvempaa, eli jos ajattelit poistattaa maaleja metallifiguista niin ei kannata tuhlata noihin kynsilakanpoistoaineisiin, kun rautakaupoista saa 10 kertaa enemmän melkeen samaa litkua samaan hintaan.
Miksei kukaan kertonu mulle ennen tätä että vastaava tuote olisi halvempaa :D, saa kerralla enemmän :) ja kaupan tädit ei edes kattele oudosti kun ostaaa ;).
With Cannon, You Can.
Hamara

Viesti Kirjoittaja Hamara »

Goblin fan kirjoitti:Miksei kukaan kertonu mulle ennen tätä että vastaava tuote olisi halvempaa :D, saa kerralla enemmän :) ja kaupan tädit ei edes kattele oudosti kun ostaaa ;).
Sopii toivoa ettet asu kovin pienellä paikkakunnalla. Voi olla jokseenkin noloa liikkua kylillä kun mummot supisevat ja katselevat paheksuen. :D
(Tosin Kisko ei hälytä mitään kelloja minulla. Ei mitään hajua missä päin se on, eli tuskin on Suomen kymmenen suurimman paikkakunnan joukossa. ;) )
Goblin fan

Hamara kirjoitti:
Goblin fan kirjoitti:Miksei kukaan kertonu mulle ennen tätä että vastaava tuote olisi halvempaa :D, saa kerralla enemmän :) ja kaupan tädit ei edes kattele oudosti kun ostaaa ;).
Sopii toivoa ettet asu kovin pienellä paikkakunnalla. Voi olla jokseenkin noloa liikkua kylillä kun mummot supisevat ja katselevat paheksuen. :D
(Tosin Kisko ei hälytä mitään kelloja minulla. Ei mitään hajua missä päin se on, eli tuskin on Suomen kymmenen suurimman paikkakunnan joukossa. ;) )
[OT]Kisko on sellainen 2000 asukkaan jätticity ja löydät sen kartalta Salosta 27 km Inkooseen. [OT]
With Cannon, You Can.
shuttle

Viesti Kirjoittaja shuttle »

mä revin vaan jonkinlaisil pihdeil sen stuffin ja sit askarteluveitsel ne jämät
hyytelöperuna

Re: kuivunut green stuff

Viesti Kirjoittaja hyytelöperuna »

archibald kirjoitti:kuinka hyvin kuivunut green stuff lähtee metalli/muovi figuista pois?
Liian helposti. Vähän veitsellä niin naps! Vihreä möykky on lattialla. Onkos näillä enemmän skulptineilla jotain vinkkejä joilla stuffi pysyisi paremmin figussa. Jostain oon lukenut et jos figun pinnassa on vähänkin jotain rasvaa esim. ihosta, stuffi ei pysy kauhean hyvin. Tämä siis muoveissa.
VJ

Re: kuivunut green stuff

Viesti Kirjoittaja VJ »

hyytelöperuna kirjoitti:
archibald kirjoitti:kuinka hyvin kuivunut green stuff lähtee metalli/muovi figuista pois?
Liian helposti. Vähän veitsellä niin naps! Vihreä möykky on lattialla. Onkos näillä enemmän skulptineilla jotain vinkkejä joilla stuffi pysyisi paremmin figussa. Jostain oon lukenut et jos figun pinnassa on vähänkin jotain rasvaa esim. ihosta, stuffi ei pysy kauhean hyvin. Tämä siis muoveissa.
Hyväksi todettu keino on laittaa tippa liimaa GS:n ja figun väliin.. Skulptaaminenkin on siten jonkin verran helpompaa, kun putty ei irtoa koko ajan..
And they wonder how he dealt with stress so well..
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Maalaus, konverttaus ja maiseman teko”