Heroclix peli
Mutta kliksuthan ostetaan "sokkona"!thepanu kirjoitti:Porukan valitsemisella on varsin suuri merkitys, mutta ei se mikään huono asia ole sinänsä.
Edit: Sainpas lainaukset kuntoon...
Viimeksi muokannut Hamara, Pe 16.07.2004 10:52. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
kuka tykkää mistäkin... se riippuu ihan onko vastustaja täys palikka vai hyvä.Zacharias kirjoitti:Ainakin omien kokemusten perusteella.
Heroclixeista sen verran (jottei mee ihan ot:eeks)
niit on kiva kerätä mutta se on kuin pelaisit jotain wizardsin korttipeliä ei se tunnu raskaansarjan(mitähän tuokin tarkoitti?)
figupeliltä.
Viimeksi muokannut Mayhemia, Pe 16.07.2004 00:12. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Nuo lelut ovat kauheita ! Kamalat asennot, "Äiti!! Minäkin haluan oppia taivuttelemaan käsiä epärealistisiin asentoihin." Action man:itkin ovat hienompia, Pitää olla keisari että näkee mitä ukkoja paketissa tulee, noita myydään paikallisessa lelukaupassa hintaan 6.50e paketti, joten aika leluja ovat. Sekä 1:72 Airfixin WW2 ukkojen laatua.
-beo
-beo
Toto, I don't think we're in Kansas anymore ...
Kyllä GW:n kamojakin myydään lelukaupoissa

Nyt on taas muutama uus peli takana. Ja kyllä tuo hauska peli on, mutta ei tosiaan vakavampaan pelaamiseen. Sitä varten on sitten Epic.
Ollaan pelattu parin kaverin kanssa kolminpelejä ja varsin vauhdikasta menoa on saatu aikaan. Tämä on sellainen peli jota pystyis pelaamaan kännissäkin niin että kaikki ei mene ihan v**uiksi.
Mutta kuten sanottua, en kyllä lähden tuohon sokkona ostamis hommaan mukaan ollenkaa. Omat figuni aion jatkossakin ostaa Ebaystä, saa sitä mitä haluaa ja murto-osalla hinnasta jos vertaa boostereiden ostamiseen.
Tarkoitinkin porukan valitsemista omistamistaan äijistä. Ei niitä joka peliin tartte sokkona valitaHamara kirjoitti:Mutta kliksuthan ostetaan "sokkona"!thepanu kirjoitti:Porukan valitsemisella on varsin suuri merkitys, mutta ei se mikään huono asia ole sinänsä.
Nyt on taas muutama uus peli takana. Ja kyllä tuo hauska peli on, mutta ei tosiaan vakavampaan pelaamiseen. Sitä varten on sitten Epic.
Ollaan pelattu parin kaverin kanssa kolminpelejä ja varsin vauhdikasta menoa on saatu aikaan. Tämä on sellainen peli jota pystyis pelaamaan kännissäkin niin että kaikki ei mene ihan v**uiksi.
Mutta kuten sanottua, en kyllä lähden tuohon sokkona ostamis hommaan mukaan ollenkaa. Omat figuni aion jatkossakin ostaa Ebaystä, saa sitä mitä haluaa ja murto-osalla hinnasta jos vertaa boostereiden ostamiseen.
Itse olen myös Warhammerin ohella pelannut kliksuja. Minusta ne ovat ihan kelpoja, mutta minä olen sitä tyyppiä, joka kokeilee ennakkoluulottomasti eri peleja(se toi minut myös hammerin pariin alunperin). Helppoja? kyllä, nopeita pelata? kyllä, hauskoja? kyllä. HC on toinen kliksuista, jota pelaan ja oma valintani linjasta oli Marvel(lähunnä X-Menin ja Spidermanin takia).
irc:ssä minut tunnetaan nikillä Mechafan
Vain yksi asia voittaa hammerin peluun ja se on animen katselu.
Kokeilinkin tänään ´Conissa tuota peliä. Ihan kivaltahan se tuntui ja halpaa näyttäisi olevan. Säännöissä ei oikeen mitään valittamista, paitsi sellainen outo rasitus sääntö tuntui...oudolta.
Sain vielä pelinpäälle Spider-man figuurin! 8)
CEdit: Ajattelin myös laittaa tähän tälläisen linkin.
Sain vielä pelinpäälle Spider-man figuurin! 8)
CEdit: Ajattelin myös laittaa tähän tälläisen linkin.
-
Goblin fan
Mitä nyt clixupeleihin peleinä tulee, niin eipä kai WizKidz ihan pieleen hommaansa tee koska vaihteeksi taas yksi heidän peleistään (Mage Knight 2.0) sai "tosi hyvä peli" -pystin. Viime vuonna taasen juurikin Indy Heroclix pokkasi Originin Game of the Year -pokaalin. Muitakin palkintoja on tippunut vuosien varrella. Epäilemättä tietysti markkinaosuuksilla on osuuttaa palkitsemiseen -- "menestyneen on pakko olla hyvä" -periaate tuo irtopisteitä -- mutta ei hullummin silti.
HeRoS: tauolla ainakin toistaiseksi
Mitä tulee figujen ulkonäköön niin ne ovat kyllä varsin paljon esikuviensa näköisiä. Vaikka esimerkiksi kasvot ovat monesti aika geneerisiä. Niin, ja on siinä muuten hyvä puolikin että ne on tehty pehmeämmästä muovista: Ne voi ihan huoletta kaapia pöydältä laatikkoon kasaan, eikä tarvitse murehtia että menisivät heti rikki.
Taidampa minäkin kantaa korteni kekoon tässä keskustelussa.
HeroClixin lelumaisuus saattaa johtua nimenomaan siitä, että niiden esikuvat ovat tuttuja TV:stä ja sarjakuvista. Samoin kuin lelu-ukkojen, jotka tehdään nimenomaan sarjojen oheistuotteiksi. Näin HeroClixit yhdistetään heti oheistuotteisiin joita yritetään myydä pienille hullaantuneille lapsukaisille. "Hei äiti, äiti, mä näin ton ukon TV:ssä, saankooo!!!!". Tätä lelumaisuus-kuvaa ei yhtään paranna maalatut figut ja niin helpot säännöt, että "tämä on sellainen peli jota pystyis pelaamaan kännissäkin "
Jos warhammerista olisi tehty montakymmentä vuotta TV sarjoja ja sarjakuvia ennen figuja, niin tuskin niitäkään pidettäisiin aluksi muina kuin oheistuotteina. Jo sääntökirjan paksuus (ja figujen hinta) riittä kääntämään ajatukset pois leluista.
HeroClixin lelumaisuus saattaa johtua nimenomaan siitä, että niiden esikuvat ovat tuttuja TV:stä ja sarjakuvista. Samoin kuin lelu-ukkojen, jotka tehdään nimenomaan sarjojen oheistuotteiksi. Näin HeroClixit yhdistetään heti oheistuotteisiin joita yritetään myydä pienille hullaantuneille lapsukaisille. "Hei äiti, äiti, mä näin ton ukon TV:ssä, saankooo!!!!". Tätä lelumaisuus-kuvaa ei yhtään paranna maalatut figut ja niin helpot säännöt, että "tämä on sellainen peli jota pystyis pelaamaan kännissäkin "
Jos warhammerista olisi tehty montakymmentä vuotta TV sarjoja ja sarjakuvia ennen figuja, niin tuskin niitäkään pidettäisiin aluksi muina kuin oheistuotteina. Jo sääntökirjan paksuus (ja figujen hinta) riittä kääntämään ajatukset pois leluista.
Tästä pääsemmekin jatkoaiheeseen: Pitääkö sääntöjen olla monimutkaiset että peli voisi olla hyvä? Monissa loistavissa peleissä on todella yksinkertaiset säännöt mutta pelilliset mahdollisuudet saattavat silti olla valtavat (esim Settlers of Catan). Tekeekö sääntöjen monimutkaisuus ja paksu sääntökirja pelistä "oikean"?
Laitetaan nyt tähän tiedoksi että Heroclix ei ole mielestäni mikään maailman paras Messiaspeli tms. Se on vain hauska peli, jota pystyy pelaamaan kännissäkin (mikä on verrattavissa myös siihen että sitä voi pelata myös figupeleihin(tai peleihin yleensä) vihkiytymättömien kaverien kanssa). Tämä on minulle selkeä lisäarvo.
Niin ja maailman paras peli on Epic, että ihan tiedoksi vain.
Laitetaan nyt tähän tiedoksi että Heroclix ei ole mielestäni mikään maailman paras Messiaspeli tms. Se on vain hauska peli, jota pystyy pelaamaan kännissäkin (mikä on verrattavissa myös siihen että sitä voi pelata myös figupeleihin(tai peleihin yleensä) vihkiytymättömien kaverien kanssa). Tämä on minulle selkeä lisäarvo.
Niin ja maailman paras peli on Epic, että ihan tiedoksi vain.
On tyhmää väittää, että jokin peli olisi toiseen verrattuna kunnon peli kun se on jotenkin niin keinotekoista. Kyllähän ne HC figut ovat lelumaisen näköisiä, mutta onko sillä mitään v***n väliä? HC hahmot ovat sarjiksista, so what? Sääntökirja on pienempi kuin hammerissa, mitä väliä? Peli on silti hauska pelata ja säännöiltään hyvä. Sama juttu on muidenkin WK:n kliksupelien kuten MechWarrior Dark Age ja Mage Knight laita. Myöskin HC:n tarkoitus on selvästi iskeä myös niihin joita ei sci-fi ja/tai fantasia kiehdo, mutta ovat sarjisfriikkejä. Myöskin kaikki eivät halua maalata figuja, joten HC(kuten myös muutkin WK:n kliksut) mahdollisuus aloittaa kun eivät ole ennen uskaltaneet hypätä esim. Warhammer:n, Warmachine:n tai vaikka Warzone:n pariin. Ja onhan niitäkin joille kliksut ovat ponnahduslauta WH:n WM:n tai WZ:n(tai mihin muuhun figupeliin).
irc:ssä minut tunnetaan nikillä Mechafan
Lankesinpa minäkin viimein HeroClixiin kun niitä viimein 'conissa livenä näin, joten sanonpa minäkin oman mielipiteeni tästä pelistä näin pari peliä pelanneena.
Pakko se varmaan on näin alkuun myöntää, että minä todella pidän HC:stä tähänastisten kokemusteni perusteella. Säännöt ovat tosiaan helpommat, joka yhdessä erilaisten hahmojen kanssa tekee pelistä rennon mutta taktisen.
Moni varmaan tietää CCG:t Magic The Gathering ja Vampire: The Eternal Struggle. MtG:n säännöt ovat loppujen lopuksi todella simppelit, mutta kummasti peli ihmisiä viihdyttää ja on samalla todella taktinen. Pelin voi aloittaa tuosta vain, pelaaminen on rentoa ja hauskaa eikä kestä pitkään. VtES puolestaan on sääntöjen puolesta huomattavasti monimutkaisempi ja pelaaminenkin vaatii paneutumista. MtG:n voi opettaa nopeasti nyypälle ja ottaa pari matsia, mikä ei eivan yhtä helposti onnistu VtES:n kohdalla ainakaan jos kyseinen nyyppä ei ole koskaan CCG:itä pelannut. HC on mielestäni figupelien MtG, mikä ei mielestäni ole todellakaan huono asia.
Mitä HC:n figuihin tai "figuihin" tulee, eivät ne kieltämättä vastaa Citadelin figujen tasoa, mutta muistuttavat kieltämättä tarpeeksi esikuviaan ainakin HC:n Marvel -versiossa. Maalausjälki ei ole loistavaa, mutta olen minä rumempia WH armeijoitakin nähnyt runsain määrin. Jos jälki ei miellytä niin ei luulisi olevan kova homma siistiä maalausjälki omaa silmää miellyttäväksi tai vaikka maalata hahmot kokonaan uudelleen. Enpähän nähnyt 'conissa yhtään maalaamatonta supersankari/-pahis -tiimiä, toisin kuin näin lukuisia täysin maalaamattomia Faban armeijoita
.
Kokeilkaa toki peliä ennen kuin menette sitä haukkumaan. MW: Dark Ages vaikutti myös varsin fiksulta, kun sitäkin pääsi viimein livenä seuraamaan.
Niin ja minä sitten pelaan itse kaikkia viestissä mainitsemiani pelejä, että taustalla ei vaikuta mikään viha kyseisiä pelejä kohtaan. Aion myös vähintään siistiä kliksujen maalausjälkeä.
Pakko se varmaan on näin alkuun myöntää, että minä todella pidän HC:stä tähänastisten kokemusteni perusteella. Säännöt ovat tosiaan helpommat, joka yhdessä erilaisten hahmojen kanssa tekee pelistä rennon mutta taktisen.
Moni varmaan tietää CCG:t Magic The Gathering ja Vampire: The Eternal Struggle. MtG:n säännöt ovat loppujen lopuksi todella simppelit, mutta kummasti peli ihmisiä viihdyttää ja on samalla todella taktinen. Pelin voi aloittaa tuosta vain, pelaaminen on rentoa ja hauskaa eikä kestä pitkään. VtES puolestaan on sääntöjen puolesta huomattavasti monimutkaisempi ja pelaaminenkin vaatii paneutumista. MtG:n voi opettaa nopeasti nyypälle ja ottaa pari matsia, mikä ei eivan yhtä helposti onnistu VtES:n kohdalla ainakaan jos kyseinen nyyppä ei ole koskaan CCG:itä pelannut. HC on mielestäni figupelien MtG, mikä ei mielestäni ole todellakaan huono asia.
Mitä HC:n figuihin tai "figuihin" tulee, eivät ne kieltämättä vastaa Citadelin figujen tasoa, mutta muistuttavat kieltämättä tarpeeksi esikuviaan ainakin HC:n Marvel -versiossa. Maalausjälki ei ole loistavaa, mutta olen minä rumempia WH armeijoitakin nähnyt runsain määrin. Jos jälki ei miellytä niin ei luulisi olevan kova homma siistiä maalausjälki omaa silmää miellyttäväksi tai vaikka maalata hahmot kokonaan uudelleen. Enpähän nähnyt 'conissa yhtään maalaamatonta supersankari/-pahis -tiimiä, toisin kuin näin lukuisia täysin maalaamattomia Faban armeijoita
Kokeilkaa toki peliä ennen kuin menette sitä haukkumaan. MW: Dark Ages vaikutti myös varsin fiksulta, kun sitäkin pääsi viimein livenä seuraamaan.
Niin ja minä sitten pelaan itse kaikkia viestissä mainitsemiani pelejä, että taustalla ei vaikuta mikään viha kyseisiä pelejä kohtaan. Aion myös vähintään siistiä kliksujen maalausjälkeä.