Olen harrastanut GW:n miniatyyrejä jo lähes 4v mutta ollut taukoa kiinnostuksen lopahtamisesta nyt noin 0.5v. Yleensä se perus oli että kiinnostuin aina jostain uudesta armeijasta (WHFB tai 40k) ja sitten ostin sille sellaisen "perusboksin" eli noin 5-16 miniatyyriä. Minä kun en ole mikään hirveän hyvä keskittymään maalaamaan vain saman näköisiä miniatyyrejä kiinnostus lopahti kerta toisensa jälkeen. Tässä kun olen alkanut miettiä taas harrastuksen jatkamista ostettuani uusimman White Dwarf-lehden kiinnostukseni heräsi Mordheim-sarjaan. Siinä kun ostaisi sen peruspaketin pääsisi heti pelaamaan ja ne miniatyyritkin ovat kaikki erinäköisiä, että jaksaisi maalata kaikista ukkeleista kunnollisia ja pelaamaankin pääsisi ilman että tarvitsee maalata 200 miniatyyriä.
Kyselisin tässä mielipiteitä kyseisestä pelistä. En ole siis itse koskaan pelannut koko peliä tai nähnyt pelin sääntökirjaa, mutta olisi mukava kuulla jos neuvoja tai ohjeita miten tämän sarjan makuun pääsisi.
Morheimista mielipiteitä
Kampanjalla tarkoitetaan Mordheimissä yksinkertaisimmillaan sitä, että Warbändit kehittyvät saadessaan kokemusta ja löytäessään kaupungin raunioista kaikkea jännää ja palkatessaan lisää heppuja kahakoissa kaatuneiden tilalle. Eli käytännössä jokainen peli vaikuttaa seuraavaan. Sääntökirjan systeemi on itsessään hyvin simppeli ja riittävä mielenkiintoiseen ajanvietteeseen.Faut kirjoitti:Anteeksi tyhmyyteni, mutta mitä tarkottaa tässä Mordheimin tapauksessa "kampanjana"?
Yksittäisissä Mordheim-peleissä ei yleensä ole mielenkiintoa, koska hauskinta on juuri se kun saa seurata hahmojensa kehittymistä. Itse olen pelannut noin kaksi irtopeliä mordheimia, kampanjapelejä (eli irtopelejä joilla on vaikutus tuleviin peleihin) useita kymmeniä.
"It's a great excuse to start collecting ANOTHER army. One can never have enough armies and starting a new one is always exciting."