Kattotiilet
Kattotiilet
Eli kuinkas tekisitte kattotiilejä 1:72 skaalaan?
Kun on hieman työlästä leikata esim kartongista jokainen tiili erikseen.
Kun on hieman työlästä leikata esim kartongista jokainen tiili erikseen.
No jos se on ryölsätä niin sille ei ovi mitään, mutta hommaa siihen hommaan kaveri ja kuuntele samalla musaa ja juttele samalla kaverisi kanssa niin kyllähän se menee aika nopeasti!
ja muakavaahan hommaa se sitten loppujen lopuksi oli
.
Jos keksit jonkun muun tavan niin käytä ihan vapaasti, mutta ei siihen taida olla muuta keinoa.
ja muakavaahan hommaa se sitten loppujen lopuksi oli
Jos keksit jonkun muun tavan niin käytä ihan vapaasti, mutta ei siihen taida olla muuta keinoa.
"Glory, Honor & Victory over Death"
Itseasiassa ei se kartongista leikkaaminenkaan niin työlästä ole, itse olen sillain tehnyt muutamia kattoja ( http://www.kotiposti.net/urkko/talo.html ) molemmissa katoissa ~250 pärettä.
Saako tuollaista kattopinnoitetta ostettua valmiina? itse törmäsin Risteysasemalla ainakin tollaisiin valmiisiin seinäpinnotteisiin, joten voihan niitä olla myös kattotiilitekstuurille. Tosin maksavathan nuo vähän, mutta jos ei kartongista halua tehdä, niin ei hirveästi vaihtoehtoja jää.
Saako tuollaista kattopinnoitetta ostettua valmiina? itse törmäsin Risteysasemalla ainakin tollaisiin valmiisiin seinäpinnotteisiin, joten voihan niitä olla myös kattotiilitekstuurille. Tosin maksavathan nuo vähän, mutta jos ei kartongista halua tehdä, niin ei hirveästi vaihtoehtoja jää.
Ei se leikkaaminen, mutta se liimaaminen. Eli broidi teki talon ja leikaas ohuesta pahvista ne tiilet. Ei siinä menny ku vartti kaikkinenn valmistumisineen. Sitten tuli liimaus eteen ja siinä meni se 1h+
Ja talon muuhun rakentamiseen n. puoli tuntia.
Eli ei se nyt mitenkään ihmeellinen urakka ole.
Ja talon muuhun rakentamiseen n. puoli tuntia.
Eli ei se nyt mitenkään ihmeellinen urakka ole.
Olen kohta aikuinen, mutta en ihan vielä.
Ostetaan Lizardmenejä! Pistä YV! Ja tarjoa figujasi!
Ostetaan Lizardmenejä! Pistä YV! Ja tarjoa figujasi!
- NacMacFeegle
Ei se leikkaaminen eikä se liimaaminen, vaan se suunnittelun puute. 
Ota kartonkisuikaleita (kaksi kertaa niin leveä kuin valmis kattotiili on pitkä, yhtä pitkä kuin kattokin).
Leikkaa suikaleen yhdelle pitkälle sivulle tasaisin välein kapean v:n muotoisia viiltoja hieman yli puoleen väliin asti.
Joka toisessa suikaleessa viillot ovat samoissa kohtia, joka toisessa puolikkaan kattotiilen leveyden verran sivussa.
Liimaa suikaleet päällekkäin siten että laitat seuraavan suikaleen peittämään puolet alemmasta suikaleesta.
Sinulla on paanu/päre/tiilikatto.
Näyttä kivalta, ei kestä kauan, ja on todella kestävä.
Ota kartonkisuikaleita (kaksi kertaa niin leveä kuin valmis kattotiili on pitkä, yhtä pitkä kuin kattokin).
Leikkaa suikaleen yhdelle pitkälle sivulle tasaisin välein kapean v:n muotoisia viiltoja hieman yli puoleen väliin asti.
Joka toisessa suikaleessa viillot ovat samoissa kohtia, joka toisessa puolikkaan kattotiilen leveyden verran sivussa.
Liimaa suikaleet päällekkäin siten että laitat seuraavan suikaleen peittämään puolet alemmasta suikaleesta.
Sinulla on paanu/päre/tiilikatto.
Näyttä kivalta, ei kestä kauan, ja on todella kestävä.