"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Ropecon 2004 Maalauskisan voittajat

Isot pojat esittelevät pieniä miehiään.
Ninnu
Viesti:

Ropecon 2004 Maalauskisan voittajat

Viesti Kirjoittaja Ninnu »

http://www.ropecon.fi/voittajat.html

Kokonaiskilpailun voittaja oli Petri Kovasen dioraama. Yleisöäänestyksen voitti yllättäen ensimmäistä kertaa joku muu kuin ison figu, Grethe Olbertz-Siitosen fantasiaminiatyyri. Ja paras conversio tuli Tapio Miettisen örkkiryhmälle.

Onnea vielä kerran kaikille voittajille!
Jag känner en bot
Hon heter Anna. Anna heter hon,
och hon kan banna banna dig så hårt
Hon röjer upp i våran kanal.
Henri Ketonen

Viesti Kirjoittaja Henri Ketonen »

Yksittäisistä olisin siirtänyt kakkoset ensimmäisiksi, ryhmien järjestyksen olisin kääntänyt toisin päin, jne. Millaisillahan perusteilla nuo taas on laitettu paremmuusjärjestykseen?

Pitääkö muuten paikkansa että sinne conin ulkopuolelle ilmestyi jotain jeesusteljoita laulamaan hymnejä. tjsp?
zqmfgb
Ninnu
Viesti:

Ihan sillä perusteella että mikä on tuomariston mieletä paras. Livenä. Ei kvuien perusteella.

Jos pyytää nätistä saa perusteita. Ininällä ei. :-)
Jag känner en bot
baretul

Viesti Kirjoittaja baretul »

Pakko myöntää että minäkään en tajunnut large scalen, enkä myöskään scifi singlen tuomarointia.
Ninnu
Viesti:

Scifissä taas Diarmaid oli saanut sisteriinsä enemmän tunnelmaa, mutta ehkä kokonaisuus jäi hieman valjuksi. Sekä kakkosessa että ykkäsessä alustat eivät ole mitenkään erikoiset, kakkosessa jopa huomiotaherättävän tökerö. Kakkosessa on selkeästi haussa naamiotuminen basen teemana mutta valitettavasti sitä ei ole jaksettu/keretty viedä loppuun asti. Muuten figuun olisi voinut saada tunnelmaa enemmänkin. Kolmonen oli teknisenä toteutuksena niin kaukana tunnelmasta että se hajoitti figun katsoessa sitä lähemmin. Se oli yksi figuista mistä itse sanoin wow nähdessäni sen vitriinissä.

Large scale luokassa ainoa joka oli viimeistelty loppuun asti oli voittaja. Pidin myös pastellimanga tyylisestä värimaailmasta ja sen luomasta tunnelmasta figussa. Kovasen barbaari omasi joitakin kohti joita selkeästi ei oltu viimeistelty, tai ajateltu loppuun asti. Myös tunnelma ei tullut niinkään maalauksessa tässä työssä kuin figun suuresta koosta. 28 mm figuihin on mahdollsita saada tunnelmaa paljon enemmän kuin tuossa oli, harmittavaa että siihen ei oltu keskitytty enemmän koska mahdollisuudet sillä olisi ollut vaikka mihin. Ja Tompan työ olisi voittanut jos se ei olisi ollut arvosteltaessa keskeneräinen. Vaikka siinä oli tunnelma hyvä ei silläkään voi korvata sitä että figua ei ole maalattu loppuun asti.

Se että figu on viimestelty, jokainen paikka maalattu samalle tekniselle tasolle ja myös figun pohjatyö on tehty on tärkeää jokaisessa maalauskisassa. Ropeconin maalauskisaan tulee niin paljon vähemmän osallistujia kuin esimerkiksi Golden Demoniin että joudumme sijoittamaan myös keskeneräisiä töitä. Yleensä näissä on vahva ajatus ja visio takana, mutta aika tai resurssit, useimmiten vain yksinkertaisesti huolimattomuus, on jättänyt itse työn paljon ideaansa huonommaksi.

Bare selkiskö yhtään? :-)
Jag känner en bot
Gorbag
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Gorbag »

Mitä mahtanet arvon Ninnu tarkoittaa niillä kohdilla mitä ei ole viimeistelty? Muuten kyllä tuli harvinaisen selväksi.
Ninnu
Viesti:

Gorbag kirjoitti:Mitä mahtanet arvon Ninnu tarkoittaa niillä kohdilla mitä ei ole viimeistelty? Muuten kyllä tuli harvinaisen selväksi.
Kummassa? :-)

Barbaarin hiukset, metalliosat ja jokunen pienempi yksityiskohta olisi kaivannut mielestäni lisää huomiota. Etenkin hiukset tekivät todella huonon vaikutuksen, kun ovat niin iso osa figua ja nyt kovin luonnottoman, maalatun, näköiset.

Marinessa lähes kaikki figun takapuolella oli viimeistelemättä.
Jag känner en bot
Oikolukuhirvi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Oikolukuhirvi »

Hiuksista huomaa heti että barbaari käyttää geeliä! ;)
Griffon on suomeksi griippi tai aarnikotka. "Griffoni" on tarmokas, vankka ja maatiaismaiselta vaikuttava koirarotu.
Zherec

Viesti Kirjoittaja Zherec »

En voi tietystikään muuta kuin kunnioittaa tuomariston tekemiä päätöksiä, mutta täytyy silti sanoa että en itsekään oikein käsitä tuota järjestystä ison skaalan figuissa.
Dolmot
Valvoja

Viesti Kirjoittaja Dolmot »

Ei voi muuta sanoa kuin että hauska on katsella täällä kahveen ääressä Suomen parhaita figuja ja nyökytellä tyytyväisenä (tai kritisoida ankarasti, miten vain). Tulee jopa luvattoman saamaton olo, kun miettii maalarien uhraamia satoja työtunteja ja sitä, ettei itse tullut laitettua pensseliä ristiin.

Erityiskiitokset aivan miälettömän hianosta esillepanosta. Kuvien laatu ja arvon mukainen kehystys voittaa GW:n postimerkkigalleriat kuin Suomi Afrikan kutosdivarilaiset pesäpallossa. On tämä myös kertaluokkaa viihtyisämpää kuin vitriinin läpi tihrustaminen Dipolin hämyisessä valossa. (Se muuten on yksi mahdollinen syy sille, miksi isot figut keräävät niin paljon yleisöääniä. Muita ei vain näe sillä tarkkuudella, että pystyisi arvostelemaan pätkän vertaa. Ja tämä siis viime vuosien kokemuksesta. Tällä kertaa en ollut paikalla.)

Onnea kaikille. Menen kotiin häpeämään.
Peikkojen äly on hitaanlainen ja ne epäilevät kovasti kaikkea mikä on niille uutta.
Gorkiporki
Sotavasaran Maalaajamestari 2008

Viesti Kirjoittaja Gorkiporki »

Olisi ollut kiva nähdä kuvia niistä muidenkin kuin kolmen parhaan figuista, siis joka luokassa. Kuvat on kyllä muuten tuotu hienosti esille.
Tosin vaikuttaa siltä että joillain maalareilla olisi ollut vähän kiire valmistellessa noita figuja, mikä mielestäni näkyi osassa töistä.
...paitsi että yhyy, Slaine ei voittanut.
Droez

Viesti Kirjoittaja Droez »

Täytyy yhtyä muihin, että paria tuomarin ratkaisua mietin, mutta eivätköhän he osaa asiansa. Ja oli kyllä hienoa katseltavaa, varsinkin itse pidin tuosta dioraaman kakkosesta...
Viribus uniti, yhteisepelillä kaikki sujuu
Ninnu
Viesti:

Gorkiporki kirjoitti:Olisi ollut kiva nähdä kuvia niistä muidenkin kuin kolmen parhaan figuista, siis joka luokassa.
Totta, mutta noidenkin figujen kuvaamiseen meni jokunen tunti, saatikka sitten kaikkien 80 figun. :-)

Ja minäkin muuttaisin sijoituksia aika monessa luokassa jos kuvien perusteella arvioisin.
Jag känner en bot
Than

Viesti Kirjoittaja Than »

Nmä dioraamat tekivät minuun vaikutuksen. 1. Sija oli ansaittu dioraamassa!
Itse katsoin onko tämä kuva oikeista ihmisistä mutta figuureithan nämä olivat. 2. dioraamassa oli todella huska ja hieno varsinkin tämä olut mitä tynnyristä tuli oli hienon näköistä.;) Isomman skaalan ensimmäisen sijan figu oli näyttävä.
Beowulf

Viesti Kirjoittaja Beowulf »

Petri Kovanen pitää ajaa suomesta pois... Se voittaa aina vähintään 1 luokan. :`( Kovanen voittaa aina Model Expo:issa sun muissa, tekee joka kipailuun ainakin 5 modellia.. Miten se ehtii ? Häädetään se pois suomesta, ja kiva lukea Pienoismalli lehden artikkeliä Model Expo:sta kun Petri voittaa aina... :"(
Siinä nyt vähän valitettiin. onneksi eräs nimeltä mainisematon hellcannon ei päässyt kolmen parhaan joukkooon ;) No olivathan kaikki figut hienoja kuvista päätellen, ihmettelen miten kovanen on niin nopea ?
Toto, I don't think we're in Kansas anymore ...
hawauk

Viesti Kirjoittaja hawauk »

Ööö... mitä hienoa tuossa kolmanneksi tulleessa yksittäisessä fantasiaminiatyyrissä on? Ehkä mä vaan olen puusilmä, mutta mä en näe siinä mitään sellaista että se ansaitsee tulla kolmanneksi. Valaiskaa minua!
baretul

Vauhkottaja kirjoitti:Ööö... mitä hienoa tuossa kolmanneksi tulleessa yksittäisessä fantasiaminiatyyrissä on? Ehkä mä vaan olen puusilmä, mutta mä en näe siinä mitään sellaista että se ansaitsee tulla kolmanneksi. Valaiskaa minua!
No onko muita ehdotuksia mikä voisi tulla kolmoseksi? Mun mielestä toi oli ihan ok kolmantena.
Ico
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ico »

baretul kirjoitti: No onko muita ehdotuksia mikä voisi tulla kolmoseksi? Mun mielestä toi oli ihan ok kolmantena.
No mulla ei nyt ole muita ehdotuksia kolmanneksi kun en ollut paikan päällä näkemässä niitä. Ei tuo figu ole loppujen lopuksi ole kovin loistelias suoritus teknisesti ainakaan. silmään pisti ainakin noiden sukkahousujen varjostukset.
Eikö tossa kategoriassa ollut eniten osanottajiakin? No, se oli tuomariston päätös, ei mun.

Ja painotan edelleen sitä etten oo nähny muita figuja tosta sarjasta kuin nuo kolme parhaiten sijoittunutta joten ei kannata vetää hernettä nenään.
"Fucked up eyes, stupid grin
Perfect people won't let me in
Who's who list, where's my name
They won't let me join their game"
baretul

Ico kirjoitti:
baretul kirjoitti: No onko muita ehdotuksia mikä voisi tulla kolmoseksi? Mun mielestä toi oli ihan ok kolmantena.
No mulla ei nyt ole muita ehdotuksia kolmanneksi kun en ollut paikan päällä näkemässä niitä. Ei tuo figu ole loppujen lopuksi ole kovin loistelias suoritus teknisesti ainakaan. silmään pisti ainakin noiden sukkahousujen varjostukset.
Eikö tossa kategoriassa ollut eniten osanottajiakin? No, se oli tuomariston päätös, ei mun.

Ja painotan edelleen sitä etten oo nähny muita figuja tosta sarjasta kuin nuo kolme parhaiten sijoittunutta joten ei kannata vetää hernettä nenään.
Teknisesti varsin hieno imo. Sommittelu ei vaan napannu ainakaan mua.
Ninnu
Viesti:

Fantsuluokassa kolmanneksi tullut figu oli teknisesti ja tunnelmaltaan kolmossijan arvoinen siinä luokassa. Luuluen että ihmisiä eniten häiritsee se että se ei ole "sankarillinen" mutta snakaritunnelman luominen ei ole ainoa hyvä tunnelma, vaikka se esimerkiksi GD:ssä on ainoita mitä kannattaa lähteä yrittämään. Muistakaa, tämä ei ole GD, figujen ei tarvitse noudattaa GW:n imagineryä.

Itse näin tuon figun maalaispoikana joka on lähtenyt seikkailemaan, vaikka hammasta purren. Maalaisromantiikkaa sankarihevin sijasta.
Jag känner en bot
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Galleria”