Finnfiom
-
tietämätön
Finnfiom
Tuosta finnfiomista miten minä voin tehdä tästä aineesta kukkuloita jos ne finnfiom levet on noin 5cm paksuja levyjä eli mitä minun pitäisi kiinnittää ne levyt toisiinsa kiinni liimalla?
vai voi muka tehdä hyviä kukkuloita 5cm levyistä?
vai voi muka tehdä hyviä kukkuloita 5cm levyistä?
mitä yhteistä on sammakolla,taskulampulla,hämähäkillä ja michael jacksonilla? v: kaikki nämä voivat olla partiopoikien teltassa hahahahahah
et yhtään epäselvemmin viittiny kirjottaa.
Sumppi Ry
Salon Kortti-, Lauta- ja Miniatyyripelaajat
http://sumpinmukana.blogspot.fi/
https://www.the-ninth-age.com/
-
tietämätön
Siihen skaalaan, johon figut on tehty, sovitettuna 5cm kukkulakin on ~3m korkea, eli ei se ihan pieni ole. Levyjähän voi siis jopa liimata päällekäin, ihan jopa erikeeperillä. Tosin kuumaliima ja kontaktiliimakin käyvät. Erikeeperin kuivumisaika on ehkä hieman pitkä, koska ilmaa ei tonne levyjen väliin paljoa pääse. Ja vaikka kukkula ei ole järin korkea, antaa se velhoille ja ampujille huomattavaa etua LOSin suhteen ja vaikeuttaa vihollisten pääsyä niiden kimppuun.
Finnfoamia ja polyuretaania ja solimatea on saatavilla eri paksuisuna, jos haluat, voit ostaa vaikka 100mm levyä. Ja miksei olisi mahdollista ostaa purkkiuretaania, joten voisit suoraan pursottaa siitä kukkulat, ikään kuin kermavahdosta, joka kovettuu.
Ja kannattaa lukea ohjeita mm. terragenesiksestä, NetTerrainista ja GW:n Warhammer-maastonteko-ohje ja SOC-kampanjasivut. Ja mikäli kieli on ongelma, niin tältäkin sivustolta löytynee pienellä hakemisella Artikkelit-osiosta, Maastonteko-kohdasta kaksi artikkelia, Bekkohin Ohje perusmaaston tekemiseen ja VJ:n (?) Kukkulan teko.
Finnfoamia ja polyuretaania ja solimatea on saatavilla eri paksuisuna, jos haluat, voit ostaa vaikka 100mm levyä. Ja miksei olisi mahdollista ostaa purkkiuretaania, joten voisit suoraan pursottaa siitä kukkulat, ikään kuin kermavahdosta, joka kovettuu.
Ja kannattaa lukea ohjeita mm. terragenesiksestä, NetTerrainista ja GW:n Warhammer-maastonteko-ohje ja SOC-kampanjasivut. Ja mikäli kieli on ongelma, niin tältäkin sivustolta löytynee pienellä hakemisella Artikkelit-osiosta, Maastonteko-kohdasta kaksi artikkelia, Bekkohin Ohje perusmaaston tekemiseen ja VJ:n (?) Kukkulan teko.
Mikäli olen tehnyt kukkuloita, joissa on useampi kerros, niin olen pinnannut kerroksen hammastikuilla ja liimannut ne kiinni toisiinsa. Voi olla, että hammastikut ovat turhaakin, mutta kustannuksellisesti mitätön lisä kukkulaan ja eipähän irtoa kerrokset toisistaan.
"I reject your reality and substitute my own!"
Adam Savage
Adam Savage
No kyllä minun kirjoitus taitoakin on lähes joka toisessa viestissä valittamista ja niille ei koskaan ole tehty noin (sitä sinun viestiä)Grond kirjoitti:Hmm - kolme ihmistä nillittää heti joko kirjoitusasusta tai pienestä kirjoitusvirheestä? Ei se, että Weekkis on intissä lisää vapauksia tällä foorumilla.
Sumppi Ry
Juu, on sitä tehty yhtä ja toista Finnfoamista.
Itse tein kuten Iceman, tosin laitoin kiinnittimeksi ihan ruuveja porakoneella, hyvin pysyvät. Sitten kiinnitin ne yhteen sellaisella laattaliimalla, ihem paksua möhnää, mutta todella hyvää siihen tarkoitukseen.
Älä ihmeessä puukolla lähde vuolemaan (tai miten haluat), vaan mattoveitsellä. Kun olin liimannut tarpeeksi korkean kasan, niin piirsin kukkulan muodot Finnfoamiin. Sitten rautasahalla suurinpiirtein sopivasti irti, ja silottelu mattoveitsellä.
Päälle voit laittaa mitä tykkääy, flokki on varmaan suosittu valinta.
Itse tein kuten Iceman, tosin laitoin kiinnittimeksi ihan ruuveja porakoneella, hyvin pysyvät. Sitten kiinnitin ne yhteen sellaisella laattaliimalla, ihem paksua möhnää, mutta todella hyvää siihen tarkoitukseen.
Älä ihmeessä puukolla lähde vuolemaan (tai miten haluat), vaan mattoveitsellä. Kun olin liimannut tarpeeksi korkean kasan, niin piirsin kukkulan muodot Finnfoamiin. Sitten rautasahalla suurinpiirtein sopivasti irti, ja silottelu mattoveitsellä.
I never met another man I'd rather be. And even if that's a delusion, it's a lucky one.
Ostetaan Bolt Action Jenkkien menopelejä ja kaikkea Saksaa. Tarjotkaa YV:llä
No mattoveitsen terät katkeaa aika helposti niin itse vuolen kyllä ihan puukollaAverren kirjoitti:Juu, on sitä tehty yhtä ja toista Finnfoamista.
Nojaa, mattoveistä ei pidä painaa kuin hullu. Ei se kovin usein katkea, ainakaan minulla.Vauhkottaja kirjoitti:No mattoveitsen terät katkeaa aika helposti niin itse vuolen kyllä ihan puukollaAverren kirjoitti:Juu, on sitä tehty yhtä ja toista Finnfoamista.
Puukko jättää rumaa jälkeä minusta.
I never met another man I'd rather be. And even if that's a delusion, it's a lucky one.
Minulla katkesi kun yritin kääntää sitä silleen jännästi ihan vähän ja se napsahti poikki, vaikka ihan kevyesti sitä käänsin. Puukko kestää sen, mattoveitsi ei.Averren kirjoitti:Nojaa, mattoveistä ei pidä painaa kuin hullu. Ei se kovin usein katkea, ainakaan minulla.Vauhkottaja kirjoitti:No mattoveitsen terät katkeaa aika helposti niin itse vuolen kyllä ihan puukollaAverren kirjoitti:Juu, on sitä tehty yhtä ja toista Finnfoamista.
Puukko jättää rumaa jälkeä minusta.
Onhan se totta, että puukko jättää vähän rumaa jälkeä, mutta sitä voi sitten vaikka viilalla hioa.
-
Large Target
-
tietämätön
Mulla ois tätä finnfoamia sellanen noin 1m pitkä 25cm levee ja 7cm paksu pala sitä levyä eli miten minä alan nyt työstää tätä levyä matto veitsellä? Ja sit ois pikku pulma veil ku se lyvy on niiku tavallaan kiinni toisessa sellasessa levissä kiinni mut sitä ei ole liimattu millään vaan se on tehty ihan valamis vaiheessa. Mutta ku se ylempi osa siitä levystä pitempi se alempi oosa eli mitä minä teen.
mitä yhteistä on sammakolla,taskulampulla,hämähäkillä ja michael jacksonilla? v: kaikki nämä voivat olla partiopoikien teltassa hahahahahah
Käytät niinku tavallaan sitä korvien välissä olevaa harmaata massaa, tai pyydät suosiolla isin auttamaan.tietämätön kirjoitti:Mulla ois tätä finnfoamia sellanen noin 1m pitkä 25cm levee ja 7cm paksu pala sitä levyä eli miten minä alan nyt työstää tätä levyä matto veitsellä? Ja sit ois pikku pulma veil ku se lyvy on niiku tavallaan kiinni toisessa sellasessa levissä kiinni mut sitä ei ole liimattu millään vaan se on tehty ihan valamis vaiheessa. Mutta ku se ylempi osa siitä levystä pitempi se alempi oosa eli mitä minä teen.
Väännetään rautalankaa.
1: Päätä mitä haluat tehdä. Terragenesikset, GW:t ynnä muut auttaa.
2: Käytät veistä/sahaa/styroksileikkuria palaan, kunnes tuotos on halutussa muodossa. Kysyt, "miten minä alan nyt työstää tätä levyä matto veitsellä". Veistäminen, sahaaminen, viiltäminen sekä puukottaminen ovat kaikki mainioita vaihtoehtoja - näiden toimenpiteiden suoritus tulisi olla selvillä ennen projektin alottamista. Mahdollinen suoritustapa voisi alkaa levyn sekopäisestä puukottamisesta, jonka jälkeen aletaan oman maun mukaan joko nylkyttämään veistä, jolloin tulos muistuttaa sahaa, tai veitsen käyttämistä halutun muodon viiltämiseen levyyn. Toista edellämainittu toimenpide kunnes muoto lähtee loppulevystä vaivatta irti sahaten/sekopäisestä puukottaen. Kun muodollinen taikka muodoton lopputulos on levystä saatu irti, veistetään se haluttuun muodottomuuteen, maalataan, flokataan/hiekoitetaan, lisätään base ja muutenkin viimeistellään. Levyn pilkkomista nopeuttaa esimerkiksi sahan käyttö.
3: Mietitään, mikä tässä oli vaikeaa, ja kysytään vähän tarkemmin, jos oikeita ongelmakohtia tulee.
Uijui, kun tuli mukavan pitkä kappale. Ei tuollaista jaksa lukea.