vanhemmat ei anna kerätä figui
Niinpä niin, mutta kuinka iso armeija sinulla on? Ja paljoko luulet joutuvasi käyttämään rahaa kunnollisen Warhammer-armeijan kokoamiseen? (<--kyllä tällä irtoaa top5 kauheimmat lausehirviöt -listan nelossija...vähintään!).
Jos armeijasi on pelikunnossa, mikä armeija se on ja paljonko olet saanut lahjaksi?
Jotkut vertasivat wh:ta jääkiekkoon. Kyllä ne painivat aivan eri sarjoissa: noin tuuman korkuiset metalliset/muoviset ukkelit vs. jääkiekko, jossa varusteiden hinnat voi ihminen joten kuten käsittää (lisenssimaksuja ei voi kylläkään käsittää, jos pelaa "isossa" joukkueessa). Sanon tämän vaikka en ole ikinä pelannutkaan hokia joukkueessa.
Jos armeijasi on pelikunnossa, mikä armeija se on ja paljonko olet saanut lahjaksi?
Jotkut vertasivat wh:ta jääkiekkoon. Kyllä ne painivat aivan eri sarjoissa: noin tuuman korkuiset metalliset/muoviset ukkelit vs. jääkiekko, jossa varusteiden hinnat voi ihminen joten kuten käsittää (lisenssimaksuja ei voi kylläkään käsittää, jos pelaa "isossa" joukkueessa). Sanon tämän vaikka en ole ikinä pelannutkaan hokia joukkueessa.
- Henri Ketonen
Warhammer nyt on pikkuhiluja. Joku parisataa on mennyt siinä 2500 pisteen Skavenarmeijaan. Siinä jotain 500 - 600€ tai enemmän kendoon, en osaa oikein laskea... Sähkökitara maksoi käytettynä jotain nelisen sataa + vahvari, PC:n päivittämiseen on tähän asti mennyt siinä seitsemän sataa, siinä 330€ menee vielä Emoon ja prossuun... Mistään noista ei perinteisessä mielessä mitään hyötyä ole, liikuntaa voi harrastaa lenkkeilemällä, musiikki on taidetta mitä ei voi laskea numeroina, toisin sanoen nyky - yhteiskunnassa hyödytöntä. Vanhassakin PC : ssä oli ihan ok määrä vääntöä mutta minkäs teet kun haluaa High - Endiä...
Mutta hyötyajattelu onkin ihan perseestä. Ihmiset eivät ole mitään muurahaisia eikä yhteiskunta ole jumala.
Mutta hyötyajattelu onkin ihan perseestä. Ihmiset eivät ole mitään muurahaisia eikä yhteiskunta ole jumala.
zqmfgb
Tällä hetkellä en omista yhtäkään figua. Koska enemmän pidän visioinnista ja armeijalistojen rakentelusta + fluffeista. Ei tämän harrastuksen harrastaminen ole pelkkiä figuja. Sitten kun armeijani ilmestyy, en epäile hetkeäkään että sen kasaamiseen ei rahaa menisi. Mutta ero piilee siinä että haluaako kasata armeijansa nopeasti, vai maalaileeko jokaisen yksikön ensin valmiiksi ja sitten siirtyy toiseen. Ensimmäisessä vaihtoehdossa rahaa kuluu nopeassa ajassa paljon jälkeen mainitussa voi saada aikaa kulumaan paljon enemmän jolloin rahankulutus tasaantuu pitkälle aikavälille.Hamara kirjoitti:Niinpä niin, mutta kuinka iso armeija sinulla on? Ja paljoko luulet joutuvasi käyttämään rahaa kunnollisen Warhammer-armeijan kokoamiseen? (<--kyllä tällä irtoaa top5 kauheimmat lausehirviöt -listan nelossija...vähintään!).
Niin, ei minunkaan mielestäni miniatyyriharrastus ole pelkästään pelaamista (Huomio! En pelaa warhammeria). Pidän erityisesti maastontekemisestä ja sen suunnittelusta, mutta figuurit ja maalaaminen ovat kuitenkin IMO olennainen osa miniatyyriharrastusta.
Miten muuten olet saanut 60€ rahaa palamaan (vaikkakin neljässä vuodessa)?
Miten muuten olet saanut 60€ rahaa palamaan (vaikkakin neljässä vuodessa)?
Tarkoittaako "Tällä hetkellä" sitä, että sinulla on ollut figuureja (joskus)?Zherec kirjoitti:Tällä hetkellä en omista yhtäkään figua.
Käytettynä ostin örkkejä 60€ myin ne 65€. Olen ostanut yhden terradonin, maalannut sen kaverini maaleilla, ja sitten myin sen. 7 euron hintaan. eli muutama euro persnettoa. Tämän jälkeen olen ostanut armybookkeja 3 kappaletta 17€ kpl. Käytetty raha liikkuu siinä 60 euron paikkeilla. Eli mielestäni olen selvinnyt vähällä, asenne kysymys kestääkö tällaista köyhänmiehen tapaa.
Ei ole. Ei koskaan. Ainut asia, mistä on tullut valitus on maalaaminen 2 aikaan yöllä
Toki maalaan muuhunkin aikaan. Laskin tässä, kun halusin vastata yhteen tämän vuoden "paljonko olet kuluttanut rahaa harrastukseesi" threadiin täällä sotussa. Yllätyin itsekkin. Silloin se oli n1100e 3 vuoden ja 4kk(joista ensimmäisenä vuotena kului vain noin 300mk, olin silloin 10-11v enkä ollut tosissani harrastukseni parissa). Noh eipä sitä enempää. Kerroin vain hinnan isälle, eikä häntä se näyttänyt kiinnostavan, koska rahojani saan käyttää mihin itse haluan, varsinkin harrastuksissani. Nyt olen käyttänyt n 1500e, mutta en omista kuin 1001pts necroneja ja melkein n750 ig(kesken), ja 198pts orks(feral,kesken), koska myyn aina rodut joita en kerää(en tietenkään valmis listoja esim. necronejani). Ainut asia mihin isäni ei aluksi suostu on tietokoneen osien osto, mutta sekään ei kestä kuin noin pari viikkoa, jolloin hän on sen jo hyväksynyt. Minä hän ne osat ostan, mutta jos pyytäisin isääni ostamaan, ei varmasti onnistuisi.
-
Captain Pena
Juu-u, minunki isä sanoo Warhammereita ''leluiksi'', ja se sanoo myös että; ''Jos Beowulf (tunnen hänet IRL) lopettaa ne, niin sillon sieki lopetat ja sinun rahas on menny kankkulan kaivoon.'' Noh, iteppä rahoistani päätän ja tämä on minulle mieluinen harrastus (esim. sateella.. Joo miepä lähen tästä potkii palloa ulos ja saan flunssan.. :lol: )
Huvinsa kullakin.
Aloitteleva SM-pelaaja.
Aloitteleva SM-pelaaja.
-
Elf & Goblin
Vanhempani olivat aluks vähän vastaan, kun sanoin hintoja, muttta totesi osat figut halvaksi.... Ja sanoi, samalla lailla kun yllä. Kaverisi lopettaa niin lopetat sääkin... Mut nytten saan figuja halvalla kaverilta, ja Äitikin on alkanu ymmärtämään harrastusta... ( sen jälkeen kun selitin 4 tuntii mitä tää on )
No en kai tässä lapsistani puhuisi, jos mulla ei niitä olisi?Druzhina Captain kirjoitti: Onko sinulla lapsia?
Rautalankaa: On kaksi kersaa.
Tämä nyt on OT, mutta minun mielestäni lapset eivät opi käsittelemään rahaa, jos heillä ei ole mitä käsitellä. Jos kaikki saadaan mamilta mankumalla, hämärtyy käsitys juttujen arvosta.Druzhina Captain kirjoitti: Valitettavasti lasten ja vanhempien käsitys "oikeasta" rahan käsittelemisestä ei menee yhteen. Siinä vanhemmat ja lapset ovat hyvinkin eri mieltä. Sanon sen siis vanhempana.
Itse tienatulla rahalla on hyvä harjoitella. Tietysti se menee aikuisten mielestä "turhuuksiin", mutta se lapsille sallittakoon.
//Mx
Vasta toissapäivänä ensimmäisen pakettini ostin,isä vei Oulun Fantasiapeleihin.No matkalla isä kyseli hinnoista,ja kielsi tuhlaamasta kaikkia 65€ warhammereihin...No kuinka s sitten kävinkään,ostin warhammer40000 tyranidsien 25e pakkauksen,ja halvimman HQn...Ja jotenkin isäni alkoi tukemaan harrastustani,ja maksoi maalit,liimat,pensselit...ja ne maksoivat yhteensä saman verran kuin mun paketit...Siinäpä se.kannattaa raahata joskus nuorempana pienoismalleja keräillyt isäsi fantasiapeleihin yms,ja toivoa että saat luvan.
Ja kävi niin että uljaat lehmät valtasivat maailman...
mm. Huuto.netin tai sotavasaran myynti-ilmoittelua katselemalla voidaan todeta että väite ei ole aivan perätön.Mikki N kirjoitti:Tuota nyt viimeiseksi. Jos tuota käyttää perusteluna niin ainakin minulle tulisi mieleen että rahat menevät johonkin turhana muoti-ilmiön, joka loppuu samalla kun kaikki muut lopettavat.
I don’t know half of you half as well as I should like, and I like less than half of you half as well as you deserve.
Minun vanhempani eivät ikinä ole valittaneet figuilusta. Kun pikku Tuomas tuli ensimmäisen kerran heiluttelemaan leluilta näyttäviä ukkoja mutsin nenän viereen, niin kai hän silmiään taisi pyöritellä parikin kertaa ja yskäistä *Köhköhlelujaköhköh*, mutta huomattuaan, että niitä maalataan (Asia, jota mutsi arvostaa ylikaikien) ja englannin kielen taidot nousevat ja ovat muutenkin käsityötä, niin hän oppi pitämään sitä todella hienona harrastuksena. Mutsi jopa on tehnyt meidän pelipöydän ja maastoa (Orjatyövoimaa
), joten periaatteessa minulla on ihanteelliset vanhemmat keräykseen, vaikka harvemmin sponssaavatkaan figujen ostelua.
Tosin kuullessani faijan sanovan: ''Kyllä minäkin olen teidän iässänne samoilla pikku-ukoilla leikkinyt'' saa minut repimään hiuksia
.
Tosin kuullessani faijan sanovan: ''Kyllä minäkin olen teidän iässänne samoilla pikku-ukoilla leikkinyt'' saa minut repimään hiuksia
-
Goblin fan