"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Plasma pistol & BS 5

Warhammer 40.000 -pelin säännöt ovat yleensä enemmän tai vähemmän tulkinnanvaraiset. Tällä palstalla keskustellaan eri sääntöjen toteutuksesta, tulkinnoista sekä mahdollisista ongelmatilanteista.
rekoni

Plasma pistol & BS 5

Viesti Kirjoittaja rekoni »

Tässä illalla jumitin ja noppia heittelin ja katsoin että mitenkä Chaos luutnanttini osuisi jos ammuskelisin kahta laukausta plasma pistoolilla.
Hemmohan osuu 2+ mutta jos osut kakkosella, joka riittää overheattaamaan kahdella laukauksella, niin kuinka tässä menetellään, jos osun kaksi laukausta kakkosella?

Tuleeko kaksi overheattia?
Tuleeko kaksi osumaa?
Tuleeko kaksi osumaa ja overheattia?

Onko vastaavanlaista tilannetta tullut ja jos on, niin miten olette tehneet?
pentti

Viesti Kirjoittaja pentti »

Tee rehdisti ja ota vaan yksi overheat, sano että luit kirjasta tai kysyit Gav Thorpelta.. Fantsussa ainakin tuon tapaisissa tulee aina yksi effekti.
You (yes, you!) decide.
Amazing Slug

Viesti Kirjoittaja Amazing Slug »

TUlevinaisdfu såuhut0 jdlkfj isiten kyseesttä on sieltä västi kasksoverhetostiia-. ihan selvä juttsu?

Eli mitä tuossa juovuspäissäni yritin selvittää, niin tilanteessahan sattuu kaksi overheatia (ja kaksi armor savea) ja kaksi osumaa. Mikään ei väitä päinvastoin, ainakaan vielä. Tulevaisuudestahan sinä nyt puhut, eikö totta?
Samsson
Valvoja

Viesti Kirjoittaja Samsson »

Kaksi osumaa JA kaksi overheat. Ihan selvä juttu minusta... Overheat ei mitenkään estää hemmoa osumasta normaalisti.
Deetwo

Viesti Kirjoittaja Deetwo »

Samsson kirjoitti:Kaksi osumaa JA kaksi overheat. Ihan selvä juttu minusta... Overheat ei mitenkään estää hemmoa osumasta normaalisti.
Toisaalta olisi loogista että kun ase ylikuumenee ja pursuaa yli niin ampuminen samalla ei oikein luonnistuisi...

Mutta sitten sääntöjen kannalta, olisi täysin naurettavaa jos ei osuisi... BS vaihtelee muutenkin jo ihan tarpeeksi vähän.
"Minun hautaani vartioi tuulenhenkäys kevyt
minun hautaani vartioi pisara aamukastetta.
Minun hautaani vartioi satatuhatta tappajasatelliittia,
minun hautaani vartioi teratonni antimateriaa"
Uzi-99
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Uzi-99 »

Ja kyllähän esimerkiksi psyykkerit onnistuvat voimankäytössä tuplaykkösillä, vaikka Perils of the Warp iskeekin...
Heikkoliha yrittää tuhota, metsästää itseä kuin itse niitä, mutta ne heikkoja. Itse taistelee viimeiseen, kaikki täytyy ahmia.
Henri Ketonen

Viesti Kirjoittaja Henri Ketonen »

Deetwo kirjoitti: Toisaalta olisi loogista että kun ase ylikuumenee ja pursuaa yli niin ampuminen samalla ei oikein luonnistuisi...
Enpä tiedä. Plasma - aseista nyt ei toisaalta edes tiedetä, mitä se ylikuumeneminen oikeastaan tekee. Jos aseesta tulee vain yksinkertaisesti tarpeeksi kuuma polttamaan käden, ei se vielä välttämättä sitä tee että ase hajoaisi tai toimisi pieleen tms.
zqmfgb
Deetwo

Henri Ketonen kirjoitti:
Deetwo kirjoitti: Toisaalta olisi loogista että kun ase ylikuumenee ja pursuaa yli niin ampuminen samalla ei oikein luonnistuisi...
Enpä tiedä. Plasma - aseista nyt ei toisaalta edes tiedetä, mitä se ylikuumeneminen oikeastaan tekee. Jos aseesta tulee vain yksinkertaisesti tarpeeksi kuuma polttamaan käden, ei se vielä välttämättä sitä tee että ase hajoaisi tai toimisi pieleen tms.
No, plasmahan tappaa porukka ylikuumetessaan joten epäilen suuresti että se vain kuumenee tarpeeksi polttaakseen käden :)
Tämän perusteella olettaisin että sieltä ihan oikeasti saattaa vuotaa plasmaa ulos... Vaikka nuo aseethan ei hajoa ylikuumetessaan tosin.
Henri Ketonen

Deetwo kirjoitti: No, plasmahan tappaa porukka ylikuumetessaan joten epäilen suuresti että se vain kuumenee tarpeeksi polttaakseen käden :)
Tämän perusteella olettaisin että sieltä ihan oikeasti saattaa vuotaa plasmaa ulos... Vaikka nuo aseethan ei hajoa ylikuumetessaan tosin.
En oikein usko kun sitä vastaan saa saven. Ja taistelun kannalta on varmaan yksi ja sama onko sotilas kuollut vai taistelukelvoton.
zqmfgb
Deetwo

Henri Ketonen kirjoitti:
Deetwo kirjoitti: No, plasmahan tappaa porukka ylikuumetessaan joten epäilen suuresti että se vain kuumenee tarpeeksi polttaakseen käden :)
En oikein usko kun sitä vastaan saa saven. Ja taistelun kannalta on varmaan yksi ja sama onko sotilas kuollut vai taistelukelvoton.
Pointti ei ollutkaan se että se aina tekisi sitä yhtä ja samaa.
Pelimekaniikka ei ylipäätään tunne mitään joka tapahtuisi aina samalla tavalla, vaan on aina mahdollisuudet että onnistut vaikka tuhoamaan gretchinien autoguneilla dreadnoughtin (4ed).

Sitäpaitsi 40k ei tunne käsitettä "taistelukelvoton", vaan aina "removed as a casualty". Eli död, kuollut, kaput.
Pelkkä yksinkertainen kuumeneminen ei kamalasti luulisi power armoroitua kaveria haittaavan.
Henri Ketonen

Deetwo kirjoitti: Sitäpaitsi 40k ei tunne käsitettä "taistelukelvoton", vaan aina "removed as a casualty". Eli död, kuollut, kaput.
Pelkkä yksinkertainen kuumeneminen ei kamalasti luulisi power armoroitua kaveria haittaavan.
Miten niin, sääntöjen selityksissä ainakin mainitaan ettei pelipöydältä poistaminen aina merkitse kuolemista vaan esimerkiksi juuri riittävän vakavasti haavoittumista. Ja millä tavalla sitten Power Armour auttaisi Plasmaa vastaan kunnei plasmaa vastaan muutenkaan mikään panssari auta?
zqmfgb
The Captain
Valvoja

Viesti Kirjoittaja The Captain »

Koska plasma-ammus on keskitetty pläjäys, joka riittää läpäisemään paksunkin panssarin. Pelkkä yli vuotaminen ei ole samalla tavoin keskitetty, joten sitä vastaan auttaa riittävän paksu suojus.
-Miksi Jeesuksen ja Marian päät loistavat valoa?
-Niillä on suvussa halogeenejä.
daider
Viesti:

Viesti Kirjoittaja daider »

Deetwo kirjoitti: Sitäpaitsi 40k ei tunne käsitettä "taistelukelvoton", vaan aina "removed as a casualty". Eli död, kuollut, kaput.
esim bionicsien kuvauksessa sanotaan, että bioninen jalka saattaa ekstää iskun joka rampauttaisi normaalin jalan. Eli viimeisen Woundin menetys ei aina ole kuolettava isku.
"Koska tämä on Sotavasara - foorumi, jonka käyttäjillä on niin vähän toivoa saada naista, että pitää yrittää nussia pilkkua. -Da Capitan"
Der Dexter

Viesti Kirjoittaja Der Dexter »

muistelisin lukeneeni, että plasma-aseen ylikuumetessa ei tuo ase ammu laukastakaan, juuri tuosta viasta johtuen... olenko aivan hakusessa, vai oliko tuosta jopa apua?
Aliquando Insanire Iucundum Est
Grond

Viesti Kirjoittaja Grond »

Der Dexter kirjoitti:muistelisin lukeneeni, että plasma-aseen ylikuumetessa ei tuo ase ammu laukastakaan, juuri tuosta viasta johtuen... olenko aivan hakusessa, vai oliko tuosta jopa apua?
Pojat puhelevat jo tulevista varmaankin. Plasma ylikuumenee ykkösellä - ja ykkönen epäonnistuu aina. Minun sääntökirja ei puhu ainakaan mitään overheatista kakkosella.
Der Dexter

Viesti Kirjoittaja Der Dexter »

Mutta siis että jos ampuu kaksi laakia, ja toinen on ykkönen, niin ei sitten se toinenkaan lähtisi, kun aseessa on vikaa...
Aliquando Insanire Iucundum Est
ankara halla
Valvoja

Viesti Kirjoittaja ankara halla »

...paitsi jos aseeseen tuleekin se vika vasta sillä toisella laukauksella... ja nämä kun heitetään yhtäaikaa niin kyllä sieltä se yksi laaki lähtee.
"Minä en kärsi mielisairaudesta, minä nautin joka hetkestä!"
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “40k: Säännöt”