Sekalaisia Huhuja (mm. 4th Edition & SM)
-
Hellbender
- Viesti:
Sehän se olisi ideaali tapaus(pelaajat tavoittelisivat hupia eikä voittoa verenhimo suussa) mutta käytännössä min-max on pelin nimi.
Noh. Yksi hyvä puoli opiskelussa on. Rahat on sen verran tiukilla ettei taida sääntökirjaan riittää rahaa tässä ennen joulua
Noh. Yksi hyvä puoli opiskelussa on. Rahat on sen verran tiukilla ettei taida sääntökirjaan riittää rahaa tässä ennen joulua
https://middleagedstrategybattlegamers.home.blog/ <- Turun suunnan LOTR pelaajien blogi
-
Armageddon
Huoh, eivätkö ihmiset jo ole oppineet ettei Timon kanssa väittelyä voi saattaa mihinkään järkevään lopputulokseen. Mielipide on muodostettu ja sitä ei muuteta. Nelosedikan vioista saamme siis kuulla vielä pitkään ja julistusta kaiken muun paitsi täysampumisen toivottomuudesta. Henrille ja Timolle vielä ehdotus: turnauksiin ei tarvitse tulla jos sen säännöt, suosimat armeijalistat tai pelaajat eivät miellytä. Tuttavaporukassahan saa tosiaan pelata ihan miten itse parhaaksi katsoo, vaikka sen oman 4.1 edikan kanssa. Ja jos kolmosedikka tosiaan oli se täydellisyys, ei ole pakko siirtyä massan mukana pelaamaan uutta nelosedikkaa. Tästä ei sitten taholtani enempää.
Kuten monet muutkin ovat aikaisemmin sanoneet, uuden sääntökirjan luettuani, kaiken omaksuttuani ja Rules of Engament -skenugeneraattoria käyttäen tulen vielä luultavasti pelaamaan parhaat 40K pelini koskaan. Jos vanhoille yksiköille joutuu keksimään uusia käyttötapoja, sehän vain lisää pelin mielenkiintoa.
Kuten monet muutkin ovat aikaisemmin sanoneet, uuden sääntökirjan luettuani, kaiken omaksuttuani ja Rules of Engament -skenugeneraattoria käyttäen tulen vielä luultavasti pelaamaan parhaat 40K pelini koskaan. Jos vanhoille yksiköille joutuu keksimään uusia käyttötapoja, sehän vain lisää pelin mielenkiintoa.
Viimeksi muokannut Rejector, To 05.08.2004 23:25. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Galleriaan pääsee tästä.
Kyllä mielipide muuttuu JOS tulee faktoja jotka antaisi aihetta. Mutta FAKTAT ovat että transportit heikkenee, ampumis säännöt ei muutu sen vertaa että heavy aseet eivät olisi pistehinnaltaan parhaat ampujat ja että nuo yhdistettynä takaavat sen ettei yksiköillä ole syytä liikkua tekee pelistä varsin staattisen.Rejector kirjoitti:. Mielipide on muodostettu ja sitä ei muuteta.
Nyt jos joku antaa FAKTAN että pelissä on joku uusi sääntö jota ei ole kuultu(heavy aseet kärsivät -1 osumiseen tms voi mielipide muuttuu.
Mutta tähän asti kaikki FAKTAT tukevat staattisempaa peliä ja IMO staattinen=tylsää.
https://middleagedstrategybattlegamers.home.blog/ <- Turun suunnan LOTR pelaajien blogi
- Henri Ketonen
Hupipelejä hupilistoilla pelataan, et no. Tänään hävisin Planetfallin kun Arco - Flagellantit jumittivat Tactical Squadiin lähemmäs koko peliksi, ja kun en viitsinyt ängetä toista Canonessia johonkin ihan mahdottomaan paikkaan.Rejector kirjoitti: turnauksiin ei tarvitse tulla
Siinä on ihan selkeä syy miksen edes halua mihinkään turnauksiin pelaamaan sinkohippaa. Kilpailuhenkinen kun olen, olisi hienoa joskus päästä pelaamaan tehokkailla listoilla tietynlaista kädenvääntöä, mutta kilpailu ei saisi olla niin käsittämättömän tylsää kuin se nykysäännöillä on. Muistan hävinneeni koko pöydän mitalle levitetylle IG - listalle saaden aikaan jotain 70 victory pointtia, sekin tuli siitä kun dreadnought pääsi tuurilla ragettamaan IG:n linjoihin asti, enpä ole sen jälkeen turnauksissa käynyt...
zqmfgb
Tai hävisi koska itse tuli reilulla armeijalla joka noudattaa taustatarinoita ja vastassa oli min-maxattu IG armeija joka ei taustatarinoita kunnioita pätkääkään?Plague Zombie kirjoitti:Eli luovutit, koska hävisit kenties kokeneempaa pelaajaa vastaan???Henri Ketonen kirjoitti: enpä ole sen jälkeen turnauksissa käynyt...
Ei vaadi taitoa lämäistä kolmella ordnancella ja 14:lla(vai onkohan tuokin määrä vähättelyä) heavy aseella(plus pinkalla plasma guneja) vihollisen armeija niin surkeeseen jamaan ettei sillä enää pysty voittamaan jos vastassa ei ole ysikutos horden tai jotain muuta min-max armeijaa.
- Henri Ketonen
Kohteiden priorisointiin ei tarvita edes kokemusta, vaan melko alkeellista laskutaitoa, varsinkin jos maastoa löytyy vain muutama mäki pitkiltä deployment zoneilta. Muutenkin voitin kyllä puolet peleistäni siellä, omasta armeijastani löytyi Blood Angeleiden aromikkain juusto, jollei Dreadnoughtia, paria sinkoa (ei riittänyt lascannonit) ja yhtä vähän isompaa jalkaväkiryhmää. Mutta se kaartia vastaan pelattu peli (jolla taisi olla koko turnauksen ainoa täpöt juustotettu armeija) kieltämättä valaisi minulle, miten ihmeessä ihmiset jaksavat kehua staattisia räiskintäarmeijoita. Jälkeenpäin katsottuna minun olisi ollut järkevää yksinkertaisesti laittaa tankit eteen, ja kaikki muu niiden/maaston taakse piiloon. En olisi hävinnyt niin paljoa.Plague Zombie kirjoitti: Eli luovutit, koska hävisit kenties kokeneempaa pelaajaa vastaan???
zqmfgb
Mistäs tiedät, että kyseinen armeija oli niin fluffikas ja vastustajan IG niin epäfluffikas? Tarkoittaako, että huono / fun game armeija on aina fluffikas? ja että kova turnaus lista on aina epä fluffikas? Ja ei se häviö aina siitä armeijasta kiinni ole. Kyllä se pelaajakin voi vähän asiaan vaikuttaa.tneva82 kirjoitti:Tai hävisi koska itse tuli reilulla armeijalla joka noudattaa taustatarinoita ja vastassa oli min-maxattu IG armeija joka ei taustatarinoita kunnioita pätkääkään?
Itse olen kuitenkin nähnyt suhteellisen paljon armeijoita ja monia todella hyviä listoja jotka ovat rodun teeman mukaisia ja paljon huonoja armeijoita joilla ei ole mitään tekemistä fluffin kanssa...
Kannattaa kuitenkin muistaa, että turnaus on kilpailu, jonka pää tavoitteena on voitto. Tämän puitteissa mielestäni kukaan ei voi valittaa, jos turnauksessa saa vastaansa hyvän armeijan ja häviää sille omalla armeijallaan, jota ei ehkä ole tarkoitettukaan turnauksen voittoa tavoittelemaan, yleensä nämä fluffipelaajat saavat pelailla tasapelejä keskenään ensimmäisen pelin jälkeen.
Fluffi on mukavaa luettavaa vessassa käydessä. Mutta mikään ei velvoita ketään armeijaa tehdessä "noudattamaan" sitä mitenkään.
Joensuun Pöytäpeliyhdistys
-
Armageddon
Jos kerran haluaa menestyä turnauksessa niin mitä järkeä on lähteä tietoisesti huonolla (fluffikkaaksiko sitä sanotaan?) listalla pelaamaan? Säännöthän ovat samat kaikille, joten miksi ottaa huonoja yksiköitä ja valittaa huonosta menestymisestään kun parempiakin olisi tarjolla?tneva82 kirjoitti:Tai hävisi koska itse tuli reilulla armeijalla joka noudattaa taustatarinoita ja vastassa oli min-maxattu IG armeija joka ei taustatarinoita kunnioita pätkääkään?
Ei vaadi taitoa lämäistä kolmella ordnancella ja 14:lla(vai onkohan tuokin määrä vähättelyä) heavy aseella(plus pinkalla plasma guneja) vihollisen armeija niin surkeeseen jamaan ettei sillä enää pysty voittamaan jos vastassa ei ole ysikutos horden tai jotain muuta min-max armeijaa.
Voisi olla melkeinpä lukottamisen paikka tämänkin ketjun kohdalla, vaikuttaa että tässä ketjussa vain valitetaan uuden edikan muutoksista. Tämäkin on sikäli mielenkiintoista, että uudet säännöt ovat jo lähes täydellisesti hallussa vaikkei uusi kirja ole vielä edes kauppojen hyllyille saapunut. Vaikka tähän ketjuun koottiinkin ystävällisesti uusimpia huhuja, on nykyisin paljon mukavampaa käydä itse ulkomaisilla foorumeilla lukemassa asioista kuin törmätä tähän ainaiseen dissaukseen.
- Henri Ketonen
Sori, mutta minun armeijani kyllä pieraisi taustatarinoilletneva82 kirjoitti: Tai hävisi koska itse tuli reilulla armeijalla joka noudattaa taustatarinoita ja vastassa oli min-maxattu IG armeija joka ei taustatarinoita kunnioita pätkääkään?
Tosin ei ole mitenkään vaikeaa arvata mitä järkyttävän leveä deployment zone ja lähes litteä pöytä tekee armeijalle jota maksimoidessa on oletettu että pöydältä löytyy edes vähän LOS:in blokkaavaa maastoa.
Fluffilistalla nyt en turnaukseen olisi viitsinyt edes osallistua koska ennen TVR:ää melko moni armeija oli kykeneväinen hakkaamaan Blood Angelit rehdissä lähitaistelussa, näin esimerkiksi Woffet (joiden troopit ovat paljon kykeneväisempiä lähitaistelijoita) ja Black Templarit (joiden Emperor's Championilla on yleensä ollut taipumuksena näyttää fistikessuille kaapin paikka). Eli listan oli tarkoitus kyetä hakkaamaan kumpiakin lähismarineita ja ampuja - apinoita.
zqmfgb
- Henri Ketonen
No, ok, jatkan dissausta sitten kun saan sen kirjan käsiiniArmageddon kirjoitti: Voisi olla melkeinpä lukottamisen paikka tämänkin ketjun kohdalla, vaikuttaa että tässä ketjussa vain valitetaan uuden edikan muutoksista.
Tämänpäiväisen Planetfallin jälkeen alan olla sitä mieltä että jos skenaarioissa on neljännessä edikassa mieltä niin se saattaa pelastaa todella paljon. "Mättö" tyyliset skenaariot voitaisiin kyllä unohtaa, tai niihin voitaisiin lisätä jotain koukkuja jotka rohkaisisivat tekemään muutakin kuin räiskimään.
Edelleen kyllä odotan viidettä edikkaa jonka toivon lisäävän stattiriveihin M - kohdan.
zqmfgb
- The Captain
- Valvoja
Olen sanonut ennenkin ja sanon uudestaan: Jos et tykkää staattisesta ampuma-armeijasta, älä tee sellaista. Saattaa olla, ettet voita joka peliä massacrella - saattaa jopa olla, ettet voita jokaista peliä - mutta saattaa olla, että sinulla on vähän hauskempaa.tneva82 kirjoitti: Mutta tähän asti kaikki FAKTAT tukevat staattisempaa peliä ja IMO staattinen=tylsää.
Minä olen pelannut turnauksissa hyvin mukavia "fluffiarmeijoita" vastaan. Olen ottanut päihini örkeiltä ja nideiltä 20 - 0, ja ne eivät ole oikein olleet mitään shooty-armeijoita. Olen hakannut Tauta ja ysikutoshelvettejä päin näköä omilla fluffiarmeijoillani, vaikka niillä ei muuta ole ollutkaan kuin ampumista.
Hauskimpia "juusto" vs "fluffi" -pelejäni oli THD:ssa Munterin Dark angeleita vastaan. Viisi ysikutosta, kolme dreadia, kolme annipredatoria - ja toisella puolella täysjalkaväki-IG. Skenaario oli recon, eli piti päästä vastustajan deployment zonelle. Hupaisinta oli, että keskellä kenttää käydyissä lähitaisteluissa IG:n pojat veivät poikkeuksetta voiton (kummallakaan osapuolella ei juuri ollut power weaponeita), ja pelin lopussa kaartilaisia löytyi vastustajan zonelta enemmän kuin vastustajia minun zoneltani.
P.S. Monoliitti deep strikettaa. Ai niin, mutta Pitched battlessahan vain fast attackit ja elitet saavat deep strikettaa, joten tneva82 ei ole koskaan nähnyt monoliitin tekevän niin.
Alan taipua PKP:läisen kollegani Armageddonin kannalle, mutten viitsi lukottaa heti oman argumenttini jälkeen - sehän näyttäisi, että haluan viimeisen sanan. Pian tämä kuitenkin loppuu.
-Miksi Jeesuksen ja Marian päät loistavat valoa?
-Niillä on suvussa halogeenejä.
-Niillä on suvussa halogeenejä.
Tuossa on oikeastaan kaikki oleellinen. Eihän menneissä turnauksissakaan kaikilla ole ollut huippuviritettyjä listoja, niitä näkee lähinnä kärkipään pöydissä. Sen sijaan keskitason pöydissä pelaavat yleensä nämä "fluffiarmeijat".The Captain kirjoitti:Olen sanonut ennenkin ja sanon uudestaan: Jos et tykkää staattisesta ampuma-armeijasta, älä tee sellaista. Saattaa olla, ettet voita joka peliä massacrella - saattaa jopa olla, ettet voita jokaista peliä - mutta saattaa olla, että sinulla on vähän hauskempaa.tneva82 kirjoitti: Mutta tähän asti kaikki FAKTAT tukevat staattisempaa peliä ja IMO staattinen=tylsää.
Eli perjaatteessa nämä ovat samat säännöt kuin ennenkin, sillä erotuksella että eri yksiköiden voimasuhteet ovat vaihtuneet. Ja kyllähän se GW:lle käy, mopotkin alkavat käymään kaupaksi (!!!).
-A
"Eikö ole aika hyvä muodostaa mielipiteensä sillä tavalla, että katsoo mitä mieltä joku urpo on, ja on itse eri mieltä."