"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Warhammer juttua...

Keskustelut, jotka liittyvät miniatyyripeleihin mutta jotka eivät sovi muihin keskustelun alueisiin.
tulppa

Warhammer juttua...

Viesti Kirjoittaja tulppa »

Ei kukaan teistä höpöttäjistä käsitä, että tuhlaatte hirveesti rahaa joihinkin muovi ukkoihin! Kyllä ne britit jotka tämän keksi syö hyvin... Siellä ne nauraa partaansa kartanossaan, kun teidän rahat tuodaan niiden eteen! Jos osaa jopa pelata niin saattaa ne lelut jonku vuoden kiinnnostaa, mutta iso osa kerääjistä ei osaa pelata! Ne vaan maalaa ukkojaan ja asettelee niitä hienosti... Että näytä tajuavan, että näille leluille käy lopulta niinku kaikelle muulleki krääsälle...
Tulppa lopettaa toistaiseksi!
Misc

Viesti Kirjoittaja Misc »

Tulppa rekisteröityy ja muutaman tunnin kuluttua lopettaa. Moikka.
Valtsu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Valtsu »

Selvä juttu. Noh ehkäpä mielestäsi myös taulujen maalaaminen on turhaa? Mitä järkeä siinä sitten on? Mielestäni siinä on järkeä niinkuin tässäkin. Jos sinä et halua tätä harrastaa niin älä harrasta. Eivätkä kaikki täällä harrasta vain GW:n miniatyyrejä. Useat voivat kerätä muiden valmistajien miniatyyrejä. Toisaalta voit myös harrastaa pienoismalleja. Eivät läheskään niin kalliita ja mielestäni nekin ovat hienoja. Figuharrastus ei tarkoita vain GW:tä.

Edit: Damn Wirne, olet liian nopea minulle!
Viimeksi muokannut Valtsu, La 07.08.2004 00:00. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Lalalaa
MakeH

Re: Warhammer juttua...

Viesti Kirjoittaja MakeH »

tulppa kirjoitti:Ei kukaan teistä höpöttäjistä käsitä, että tuhlaatte hirveesti rahaa joihinkin muovi ukkoihin! Kyllä ne britit jotka tämän keksi syö hyvin... Siellä ne nauraa partaansa kartanossaan, kun teidän rahat tuodaan niiden eteen! Jos osaa jopa pelata niin saattaa ne lelut jonku vuoden kiinnnostaa, mutta iso osa kerääjistä ei osaa pelata! Ne vaan maalaa ukkojaan ja asettelee niitä hienosti... Että näytä tajuavan, että näille leluille käy lopulta niinku kaikelle muulleki krääsälle...
harrastus tämä on siinä missä muutkin. Ei huonompi tai parempi kuin monet, mutta rahansa ja aikansa voisi huomattavasti huonomminkin kuluttaa. Tämä on vielä suhteellisen halpa harrastu verrattuna moniin muihin, ainoa ero tässä on se, että harvat pelaavat vanhempien rahoilla. Eli ei se pappa-betaalar lätkäpelaaja ole yhtään parempi ihminen, on ehkä jopa helpompi arvostaa nuorta joka harrastaa omilla rahoillaan. Mielipiteensä kullakin, tosin sinun mielipidettä on aika vaikea kunnioittaa, koska et kykene tai halua sitä mitenkään perustella... ainakaan aikuisten oikeasti.
Aiheesta saisi varmaan hyvänkin keskustelun, mutta tuollaisella viestillä sitä ei asiallisesti saa alkamaan.

Siinä mielipiteeni ennen kuin lukko heilahtaa.
Marko
Rune
Peliporukkavalvoja

Viesti Kirjoittaja Rune »

Jes! Hyvä Tulppa, olen aivan samaa mieltä! Kyllä me figupelaajat ollaan säälittäviä, eikö totta, kaikki!? *huuto taustalla: JOO!!* :D

Hyvä Tulppa... Hmm, pitäisi nyt kysyä, että mihin sinä käytät rahasi? En mene arvailemaan mitään, mutta jotenkin minusta tuntuu että et ainakaan mihinkään kovin paljoa parempaan. Tottakai, me kaikki tiedämme että GW:n miehet ja naiset konttorissa nauravat partoihinsa ja naiset jonnekkin muualle, miten pelaajat lapioivat käytännössä rekkakuormallisia tuohta siihen suuntaan. Mikäs tässä sitten viehättää? Figut? Kyllä. Maailma? Kyllä. Pelaaminen? Kyllä. Maalaaminen? Kyllä. Vaikken osaisikaan pelata kunnolla, pidän pelistä ihan pelaamisen vuoksi. Ja 'en osaa pelata välttämättä kunnolla' ei minun tapauksessani tosiaankaan tarkoita sitä, etten osaisi sääntöjä. Jokaisella tätä harrastusta harrastavalla on omat syynsä kuluttaa rahaa GW:n figuihin, ja muiden valmistajien figuihin. Nyt esimerkiksi, kun ostin ropeconista Reaperin figuja, niin nyt on jo pakko saada lisää. ;) Aivan eri luokkaa kuin GW:n tinasotamiehet. (ja tiedän etteivät nämä ole tinaa, vaan valkometallia) Hmm... Ja kerro muuten, miten käy kaikelle muullekin krääsälle? Kaikki maailmassa on tuomittu tuhoutumaan ja unohtumaan ihmisten mielistä, jopa ihmiset itsessään. Tottakai näille käy loppujen lopuksi miten käykään, mutta minä ainakin aion ottaa ennen sitä kaiken ilon irti tästä harrastuksesta mitä saan. :D Mikäs tässä maalaillessa ja pelaillessa jos nauttii siitä. Jos joku nauttii perjantai-iltaisin kaupungin ojassa oksentelusta, niin mikäs siinä, en minä ala valittamaan. Sanoisin, että se on ehkä hiukka huonompaa rahan kulutusta kuin warhammer ja muu figuharrastukseen kuuluva, mutta en minä kyseenalaista heidän huvejaan. Oletan etteivät muutkaan ala arvostella miniatyyrejä samasta syystä.

Ja pakko vielä sanoa... Warhammer ei ole monia suosittuja harrastuksia paljoa kalliimpi. Piste. Shakkia tosin voisi alkaa harrastamaan ihan harrastuksena... :D

Mutta jatka toki ihmeessä, Wille6.... eikun Tulppa. Oli hyvin viihdyttävää lukea tuo argumenttisi. ;)

edit\\ Modet hei, älkää laittako tätä vielä lukkoon! Tahdon kuulla mitä Tulpalla on vielä sanottavaa aiheeseen. :D
#Ostium
http://cabal-ostium.blogspot.fi/

For a Pessimist, I'm pretty Optimistic
Pii
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pii »

Rune kirjoitti:edit\\ Modet hei, älkää laittako tätä vielä lukkoon! Tahdon kuulla mitä Tulpalla on vielä sanottavaa aiheeseen. :D
Hänestä tuskin enää kuulemme... :roll:

Oma isänikin väitti, että näille muovimiehille käy samalla lailla, kuin muillekin "muotivillityksille (hänen sanavalintansa, ei minun ;))", mutta kun kerroin, että tätä ovat jotkut tehneet viimeiset 20 vuotta, ja ettei tämä ole mikään viime hetken villitys, hän ei enää kommentoinut asiaa. ;)
Gere curam mei finis.
MakeH

Jos joku nauttii perjantai-iltaisin kaupungin ojassa oksentelusta, niin mikäs siinä, en minä ala valittamaan. Sanoisin, että se on ehkä hiukka huonompaa rahan kulutusta kuin warhammer ja muu figuharrastukseen kuuluva, mutta en minä kyseenalaista heidän huvejaan.
sosiaalinen harrastus tuokin on, eli en itse sitä figuja huonompana pidä... en ymmärrä miski juhliminen pitää aina tuoda esille näissä keskusteluissa. Etkö figupelaajana/maalaajana/keräiliänä/fluffi-intoilijana keksi parempaa vertauskuvaa kuin ryyppääminen?
Warhammer ei ole monia suosittuja harrastuksia paljoa kalliimpi
kuten yritin sanoa, harrastus on suhteellisen halpa, sen ero on siinä, että nuoret käyttävät tähän pääsääntöisesti omaa, ei vamhempien rahaa. Harva 12-18 vuotias urheilija maksaa itse varusteet ja kausimaksut, itse en maksa vieläkään vaikka ikää on jo jonkin verran enemmän.

koriskenkien ja pallon hinnalla saa armeijan, lätkä ja jefu kamojen hinnalla kolme tai neljä.... armeijan maalaukseen voi käyttää aikaa vuoden ja vuoden kausimaksut ovat useassa lajissa jo melkein se armeijan hintaiset. Sitten pelaat sillä armeijalla vuoden niin olet jo voiton puolella.

ps. jos jatkatte vertailua ryyppäämiseen ja juhlimiseen niin koittakaa tehdä se hiukan perustellummin ja järkevämmin.
jos kärjistetään niin kärjistetään sitten kumpaakin osapuolta.
Viimeksi muokannut MakeH, La 07.08.2004 01:24. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Impaleq

Viesti Kirjoittaja Impaleq »

Niinpä niin.. ehkäpä kaikkien figuilijoiden isien pitäisi perustaa yhdistys. sillä minunkin isäni väitti että 2 viikon päästä en kerää enää näitä vaikka hänkin on maalaaja ;) ja kun olen päättänyt siirtyä enemmän maalauksen kuin pelaamisen puolelle häntäkin on alkanut kiinnostaa tämä 2 viikon harrastus ;)

Niin siis kyllähän jääkiekkossakin pitää olla kaikki malhdolliset suojat kiekkoja maila ja jos treenneissä käy niin kai sekin jotai maksaa? Jos tarkemmin ajattelee figuilusa voi päästä hyvinkin halvalla esim tekemmällä kaikki isommat möhköt konffaamalla tai jos oikein kitupiikki on niin pelaamalla paperi lapuilla.

EDIT: taisi olla pisin viesti aikoihin alkoi jo sormetkin kramppaamaan
Rune
Peliporukkavalvoja

Viesti Kirjoittaja Rune »

MakeH kirjoitti:
Jos joku nauttii perjantai-iltaisin kaupungin ojassa oksentelusta, niin mikäs siinä, en minä ala valittamaan. Sanoisin, että se on ehkä hiukka huonompaa rahan kulutusta kuin warhammer ja muu figuharrastukseen kuuluva, mutta en minä kyseenalaista heidän huvejaan.
sosiaalinen harrastus tuokin on, eli en itse sitä figuja huonompana pidä... en ymmärrä miski juhliminen pitää aina tuoda esille näissä keskusteluissa. Etkö figupelaajana/maalaajana/keräiliänä/fluffi-intoilijana keksi parempaa vertauskuvaa kuin ryyppääminen?
Keksisin kyllä, ei siinä mitään. Lähes jokainen kaverini, myös figukaverini, harrastavat tätä juhlimista, eikä minulla mitään juhlimista vastaan olekaan. Juhliminen kun tuppaa olemaan aika eri asia minun käyttämässäni merkityksessä kuin Perjantai-illan känni ojassa. Kaksi täysin eri asiaa. Alkoholin nauttiminen, enemmän tai vähemmän suurissa määrissä, vähän väliä juhlissa tai vastavaa on minun mielestäni aivan järkevää. Tai, järkevää ja järkevää, mutta en sano sitäkään huonoksi harrastukseksi. Viikottaiset räkäkännit raitilla hengatessa eivät kuulu minun listaani hyvissä harrastuksissa.
Warhammer ei ole monia suosittuja harrastuksia paljoa kalliimpi
kuten yritin sanoa, harrastus on suhteellisen halpa, sen ero on siinä, että nuoret käyttävät tähän pääsääntöisesti omaa, ei vamhempien rahaa. Harva 12-18 vuotias urheilija maksaa itse varusteet ja kausimaksut, itse en maksa vieläkään vaikka ikää on jo jonkin verran enemmän.

koriskenkien ja pallon hinnalla saa armeijan, lätkä ja jefu kamojen hinnalla kolme tai neljä.... armeijan maalaukseen voi käyttää aikaa vuoden ja vuoden kausimaksut ovat useassa lajissa jo melkein se armeijan hintaiset. Sitten pelaat sillä armeijalla vuoden niin olet jo voiton puolella.
Nimen omaan, tätä ajoin takaa vaikken sitä välttämättä ilmaissutkaan. Millään tavalla. :D Eli olen ehdottomasti samaa mieltä.
ps. jos jatkatte vertailua ryyppäämiseen ja juhlimiseen niin koittakaa tehdä se hiukan perustellummin ja järkevämmin.
jos kärjistetään niin kärjistetään sitten kumpaakin osapuolta.
Anteeksi paljon, nyt olen perustellut kantani. Eli juhlimisessa ei ole mitään vikaa, ryyppäämisen lasken eri kategoriaan.
#Ostium
http://cabal-ostium.blogspot.fi/

For a Pessimist, I'm pretty Optimistic
Froggy

Viesti Kirjoittaja Froggy »

Ote erään entisen luokkalaiseni (L) kanssa käydystä keskustelustä tässä eräänä kauniina kesäpäivänä:
Minä:Terve.
L: Moro.
M: Mitäs oot duuninu täs lähiaikoina?
L: Just viime viikonloppuna oltiin *nimi sensuroitu*:lla juhlimassa ja vedettiin oikein kunnon kännit. Entäs ite?
M: jaa mä maalasin sitä mun figuarmeijaa...
L: Ei hitto mite sä jaksat!?
Sitten entinen luokkakaverini käveli pois ja jäin miettimään miten hän jaksaa. Itseäni kun tuo ryyppääminen alaikäisenä ei kiinnosta tippaakaan.
Viimeksi muokannut Froggy, La 07.08.2004 01:49. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Sword of teclis

Viesti Kirjoittaja Sword of teclis »

Minun mielestä figut ovat aika halpa harrastus moneen muuhun
"perinteiseen" lajiin verrattuna. Otetaan vaikka jääkiekko Kausimaksu
pelkästään jotain 600€ ja sitten vielä varusteet joiden hinta nousee
äkkiä yli viiteen sataan euroon niin yhteensä 1100€ niin tolla hinnalla saa jo
aika paljon Figuja ja maaleja.
Ruutanalaiset on hulluja!
MakeH

Xavier kirjoitti:Ote erään entisen luokkalaiseni (L) kanssa käydystä keskustelustä tässä eräänä kauniina kesäpäivänä:
L: Just viime viikonloppuna oltiin *nimi sensuroitu*:lla juhlimassa ja vedettiin oikein kunnon kännit. Entäs ite?
Sitten entinen lukkokaverini käveli pois ja jäin miettimään miten hän jaksaa. Itseäni kun tuo ryyppääminen alaikäisenä ei kiinnosta tippaakaan.
ja?
en tainnut ihan saada pointistasi kiinni?
Hän ei ymmärrä harrastustasi etkä sinä hänen harrastustaan...
kummankin puolustukseksi keksin heti hyviä argumentteja, väitätkö itse jompaa kumpaa paremmaksi?

figuiliu on vain figuilua, eli älkää ihmeessä yrittäkö kuitenkaan nostaa sitä kovinkaan paljoa muiden harrastusten yläpuolelle vaikka ette alkoholiin koskisikaan.
Matti
Valvoja

Viesti Kirjoittaja Matti »

tulppa kirjoitti:Ei kukaan teistä höpöttäjistä käsitä, että tuhlaatte hirveesti rahaa joihinkin muovi ukkoihin!
Käsitän oikein hyvin, että käytän rahaa pitkäaikaiseen ja rakkaaseen harrastukseeni. Rahan määrästä voidaan olla toki montaa mieltä, itselleni se käytetty raha tuottaa figuissa paljon enemmän mielihyvää kuin esim. lätkän kausikortti tuottaisi. Mulle ei tulisi mieleenkään maksaa siitä, että pääsen katsomaan halliin äijiä luistelemassa mustan muovikappaleen perässä, koittaen sohia sitä verkkohäkkiin, saati sitten matkata ulkomaille moisen takia ja maksaa kahta kauheammin kipeäksi (tosin ymmärrän hyvin, että joillekin tuo voi olla hyvinkin rahanarvoista).

Onhan sitä paljon halvempiakin harrastuksia, kuin myös kalliimpiakin. Osassa voi kehittää abstraktia hahmotuskykyään (esim. shakki), osa tekee hyvää fyysiselle kunnolle (esim. lenkkeily), osa puolestaan tarjoaa elämyksiä ja osa viihdyttää (esim. penkkiurheilu). Enpä oikein ymmärrä, miten tämä harrastus eroaisi kuitenkaan muista edukseen/haitakseen. Harrastus on yleistynyt ja kehittynyt lähivuosina reippaasti, eikä syitä oikein ole kovin vaikea hakea: harrastus on erittäin monipuolinen. Kaikkia tää ei tietenkään nappaa, mutta se on täysin luonollista.
Viimeksi muokannut Matti, La 07.08.2004 01:56. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
“When you aim for perfection, you discover it’s a moving target.” – George Fischer
Ve11u

Viesti Kirjoittaja Ve11u »

Jaahas jaahas, eipäs nyt noin nopeasti tuomita kuningas alkoholia. Toki aineen väärinkäyttäjiä löytyy paljon ja rahaa sen parissa on kulunut enemmän kuin uskaltaa ajatellakkaan, mutta onpa mukavia muistojakin kerääntynyt vuosien varrelta iso pino. Tästä voisi jatkaa vaikka metrin vielä, mutta tuskin ketään sen pahemmin kiinnostaa. Oli vaan pakko nopeasti jotain raapaista kun itselleni pyhää asiaa mollataan.

Mutta aiheeseen. Löytyypä tulpan tekstistä hyväkin pointti kaiken bullshitin joukosta, vaikkakaan tuskin tarkoituksella: Muoviukot ovat pitkällätähtäimelle kovinkin kalliita ja jäävät nurkkiin pyörimään. 90-luvun alun muovifigut eivät enään käy kuin konffaukseen, jos siihenkään, johtuen äklöttävästä maalipinnasta. Sen sijaan vanhojen metallilfigujen kaivaminen kaapista oli erittäin palkitseva hetki vanhalle keräilijälle. Silmiä kirveli hetken maalausjälki, mutta siitä päästyäni nostalgia huurut olivat melkoiset.

Tulpun viestin mielekkyydestä sen sijaan lienee turha keskustella, vaikka sai minutkin käyttämään aikaani viisasteluun. Ei luulisi vähempää kiinnostavan toisten täysin tuntemattomien tekemiset ja tuskin kukaan lopettaa harrastustaan jonkun katkeran ininän takia. Ei minulla ainakaan ole tarvetta puollustaa harrastustani, varsinkaan jonkun foorumin sivuilla.

Mietin useamman minuutin lähetä vastaus -napin painamista. Kiusatakko viattomia ihmisiä vain oman aikaerosta johtuvan sekavan tilan johdosta, varsinkin kun olen pyyhkinyt jo kolmanneksen alkuperäisestä viestistä. No sinne meni...
Kakka jätkä
Maelis

Viesti Kirjoittaja Maelis »

tulppa kirjoitti:Ei kukaan teistä höpöttäjistä käsitä, että tuhlaatte hirveesti rahaa joihinkin muovi ukkoihin! Kyllä ne britit jotka tämän keksi syö hyvin... Siellä ne nauraa partaansa kartanossaan, kun teidän rahat tuodaan niiden eteen! Jos osaa jopa pelata niin saattaa ne lelut jonku vuoden kiinnnostaa, mutta iso osa kerääjistä ei osaa pelata! Ne vaan maalaa ukkojaan ja asettelee niitä hienosti... Että näytä tajuavan, että näille leluille käy lopulta niinku kaikelle muulleki krääsälle...
Näille leluille tosiaankin käy niinkuin kaikelle muullekin, ne unohtuvat, hajoavat tai häviävät, niinhän me kaikki joskus? (ihmiset tekevät usein jopa jokaisen noista kolmesta) Jokaisen oma asiahan se on miten rahansa käyttää. Eihän se ole pois tältä mystiseltä henkilöltä, joka itseään tulpaksi nimittää, eihän? Tai jos tulppa onkin jonkun uuden firman johtaja ja yrittää kalastella asiakkaita pois gw:ltä? Siinä tapauksessa tämä on varmaan väärä keino. Ihan kiva näitä leluja on kerätä ja maalata, se pelaaminenkin on kivaa. Se, että nämä joskus unohtuvat ei haittaa yhtään. Eihän meidän kannattaisi katsoa elokuviakaan, koska nekin loppuvat aikanaan?
Sori että kirjotin pötköön, kattokaa lähetysaika.

Ja haluan kuulla lisää trollimaisia argumentteja tulpalta, nyt kun nuo edelliset on lyöty maahan niin perusteellisesti ;)
Froggy

Viesti Kirjoittaja Froggy »

MakeH kirjoitti:
Xavier kirjoitti:Ote erään entisen luokkalaiseni (L) kanssa käydystä keskustelustä tässä eräänä kauniina kesäpäivänä:
Sitten entinen lukkokaverini käveli pois ja jäin miettimään miten hän jaksaa. Itseäni kun tuo ryyppääminen alaikäisenä ei kiinnosta tippaakaan.
ja?
en tainnut ihan saada pointistasi kiinni?
Hän ei ymmärrä harrastustasi etkä sinä hänen harrastustaan...
kummankin puolustukseksi keksin heti hyviä argumentteja, väitätkö itse jompaa kumpaa paremmaksi?

figuiliu on vain figuilua, eli älkää ihmeessä yrittäkö kuitenkaan nostaa sitä kovinkaan paljoa muiden harrastusten yläpuolelle vaikka ette alkoholiin koskisikaan.
Pointtini oli juuri tuo, että en ymmärrä hänen harrastustaan, eikä hän minun. Mutta en silti rupea kommentoimaan negatiivisesti hänen harrastustaan. Sehän voisi mahdollisesti loukata häntä.
Keksitkö tosiaan hyvän puolustuksen nuoren (peruskoulunsa päättävän) henkilön alkoholinkulutukselle? Kerro minulle, sillä minä en keksi sille mitään hyvää syytä. (Tämä voi johtua siitä, etten ole kokeillut ko. harrastusta, eikä minulla ole kokemuksia runsaan alkoholinkulutuksen huveista.)

edit: Sori OT:stä
Viimeksi muokannut Froggy, La 07.08.2004 02:09. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
MakeH

Ja haluan kuulla lisää trollimaisia argumentteja tulpalta, nyt kun nuo edelliset on lyöty maahan niin perusteellisesti
jos joskus tulisi joku tuollainen figuilun vastustaja joka jaksaisi pysyä paikalla ja perustella väitteensä ja keskittyä siihen mitä kirjoittaa.. nyyh (katsoo haikailevasti kaukaisuuteen)
Nahkaruoska

Viesti Kirjoittaja Nahkaruoska »

Jääkiekosta sen verran että sitä maalivahtina pelasin 7-15 vuotiaana, rahaa meni joka toinen kausi kamppeisiin YLI 10,000mk ja kesä+talvikausimaksut olivat yli 1000mk kumpikin.

Vanhemmat ei siitä silleen valittanut lätkähinnoista, mutta nyt kun on mennyt (hmm, pelattu vasaroita ehkä 4vuotta) vasta alle 1000euroa hammereihin, vanhemmat kyselee "miks sä pistät tohon harrastukseen noin paljon rahaa?". No, oikeassahan ovat, sillä lätkään ei tainut laittaa killinkiäkään, kun taas hammerit on itse kaikki ostettu.
Mutta kukin saa laittaa rahat miten haluaa. Esimerkiksi, kuinkas moni teistä tupakoi? Paljonkos menee päivässä rahaa tupakkaan? Samoin kuin akloholin LIIALLINEN käytto. Tapoja on monia miten ja mihin rahat tuhlaa, jokasenhan oma asiahan se on.
Greetings, nerdlings! Teach me how to play with your little men!
Nostra
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Nostra »

Tässä on jo useamman kerran otettu esille alkoholin käyttö/polttaminen ikäänkuin rahojen tuhlaamisena. Tupakoimisessa ehkä näin onkin, en itse käsitä, että voiko joku saada siitä tajuttomia kicksejä. Ei IMO mitään järkee. Tosin taas alkoholin käyttöön on montakin ("//hyvää')" syytä. Esimerkiksi voisi sanoa huomattavasti vapautuneemman tunnelman, kun alkoholia on edes vähän mukana. Tämä ei etenkään tarkoita sitä, että seurusteleminen ja illanvietto muiden ihmisten kanssa ei voisi olla vapautunutta/varauksetonta ja hauskaa ilman alkoholia, tosin esimerkiksi outojen ihmisten kanssa se on paljon helpompaa.

Tässä joku kyseli syytä alaikäisten/ alle 18 vuotiaiden alkoholinkäytölle. Nyt en sano syyksi sitä, että "kun muutkin ottaa", mutta tosin olen itse tehnyt sellaisia havaintoja, että juuri tuohon ikään kuitenkin 'kuningas alkoholi' astuu mukaan kuvioihin. Tiedän ihmisiä, jotka ovat t'ysin absolutisteja, kunnioitan heidän 'vakaumustaan' asian suhteen. Tosin tiedän taas ihmisiä, jotka 'vetää perseet' lähes joka viikonloppu, tosin heitä en kunnioita samalla tavalla.

Ja vielä hieman figuilun kalleudesta, vaikka tätä onkin jo vertailtu. Lätkään menee juuri tuo 1000€ vuodessa, todennäköisesti paljon enemmänkin. Samaten moottoripyöräilyyn, tämä vasta kallista onkin. Sitten on vielä musiikki, tähän saa helposti uppoamaan rahaa ja paljon, tarkoitan jonkun soittimen opiskelua, esim. itse soitan viulua, ja 9 vuoden aikana tähän on mennyt _Muutaman_ armeijan verran rahaa. Joukosta puuttuu vielä hyvin monta harrastusta, jotka maksavat, mutta ei niistä sen enempää, mitään listaa en tähän rakenna.

Itse en pidä figujen hintaa niinkään älyttömän korkeana. Tämä tosin tuntuu korkealta, ja ehkä onkin sitä, jos elää vanhemmilta viikkorahojen avulla. 5€ viikossa ja ei paljon juhlita. Otetaan esimerkki kuitenkin kesätyöläisestä. 6,5€ tunti (TTES:n minimipalkka) ja 4 tunnissa tienaat regimenttiboksin, eli päivässä (8h) kaksi. Kummaa. Yhtä laatikollista näitä 'leluja' maalaat kuitenkin seuraavat pari viikkoa, jos ei pidä erityistä kiirettä.

Tosin, tiedän kyllä, että alle 15 vuotiaan on hieman vaikeampi saada työtä, mutta sitten ei auta kuin improvisoida ja keksiä jotain. Kyllä vanhemmatkin suostuu joskus kustantamaan pikku laatikollisen muoviromua, esimerkiksi joulut ja synttärit ja hyvä kevättodistus sopivat syyksi tähän. No, ei tästä minun osaltani sen enempää, koitetaan jokainen pärjätä.
Silens

Viesti Kirjoittaja Silens »

Itse Veljeni harrastaa musiikkia. Vähän väliä hän sanoo minulle: ''Käytät kaikki rahas noihi figuihin!''
Itse vastasin: ''Ja sä tuhlaat rahas 1200 e maksaviin musiikkilaitteisiin!!''
Eräs aikuinen myy mulle omiaan figuja halvalla. Nyt veljeni sanoi:
''En ymmärrä kuinka aikuinen ihminen voi leikkiä tollaisten figujen kanssa.''
En sitten jatkanut enään keskustelua... :D
Jokkut pitävät enemmän ja jotkut vähemmän tästä harrastuksesta.
Ja minusta siittä on melkeinpä turha keskustella... IMO
Lukittu

Palaa sivulle “Yleiset miniatyyrikeskustelut”