"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Magia-raskas kääpiöarmeija?

Miten eri armeijat poikkeavat toisistaan tyyliltään ja pelitavoiltaan. Keskustelua eri yksiköiden käytöstä tilanteiden mukaan.
Konrad von Richtmark

Magia-raskas kääpiöarmeija?

Viesti Kirjoittaja Konrad von Richtmark »

Tuli tässä kaverin kanssa ajateltua, miten olisi tehdä kaikkien aikojen tyylirikos ja ottaa sekä Anvil of Doom ja Dark Emissary. Se tietäisi 8+D6 voimanoppa vuorossa.

Koska kääpiöitä vastaan pelatessa monet eivät vaivaudu ottamaan magiaa ollenkaan, voisi tästä tulla aikamoinen isku. Sitten täyttää loput armeijasta eri ampujilla ja sotakoneilla. Rune of Water, rangerit ja ehkä yksittäinen gyrokopteri hidastaa vihollisjoukkojen etenemistä samalla kun tykit ja magia antaa palaa, ja vuosisadan törkein tykkilinja on koossa.
High king Godric

Viesti Kirjoittaja High king Godric »

Periaatteessa olisi kai mahdollista ottaa kaksi Emissaryä jos näitä käyttää RoR:eina. Mutta olet oikeassa, se olisi aika moinen tyylirikos =)
There is no "Overkill", there is only "Open fire" and "I need to reload".
jullevi
Valvoja

Viesti Kirjoittaja jullevi »

Epävirallinen Q&A virallisesta lähteestä sanoo että sekä Truthsayer että Darg Emissary ovat 0-1 valintoja ja niitä ei saa samaan armeijaan (Grond saattaa olla toista mieltä ihan periaatteesta ;)). Käyttäkää useampaa jos tahdotte, mutta henkilökohtainen mielipiteeni on sama kuin Pirisen mielipide kahden keihään käytöstä Mordheimissa.
Viimeksi muokannut jullevi, La 07.08.2004 16:05. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"It's a great excuse to start collecting ANOTHER army. One can never have enough armies and starting a new one is always exciting."
Grond

Viesti Kirjoittaja Grond »

Missään painetussa kirjassa kumpikaan ei ole 0-1, eikä niitä ole kielletty ottamasta kumpaakin samaan armeijaan. Korjaus tullee uudessa annuaalissa, mutta siihen asti "virallinen, painettu sääntö" ei kiellä. Eli kannattaa kokeilla, muutaman kuukauden tuo on vielä "laillista" :).

En ole eri mieltä "ihan periaatteesta". Jos aletaan kokeilemaan jokaista studion Annuaalien välissä jollakin nettifoorumilla juovuspäissään horisemaan sääntöä, ei pelaamisesta tule yhtään mitään. Joten viisainta on turvautua vain painettuihin "totuuksiin".
Konrad von Richtmark

Viesti Kirjoittaja Konrad von Richtmark »

Helkkari, alasin ja kaksi suurlähettilästä. 12+D6 voimanoppaa. Aikamoinen overkilli.
Amazing Slug

Viesti Kirjoittaja Amazing Slug »

Grond kirjoitti:Missään painetussa kirjassa kumpikaan ei ole 0-1, eikä niitä ole kielletty ottamasta kumpaakin samaan armeijaan. Korjaus tullee uudessa annuaalissa, mutta siihen asti "virallinen, painettu sääntö" ei kiellä. Eli kannattaa kokeilla, muutaman kuukauden tuo on vielä "laillista" :).
Grond. Oletko nyt ihan tosissasi sitä mieltä, että tuo GW:n foorumin faq on epävirallinen, ja se pitäisi turnauksissa jättää huomiotta? En muista koskaan tavanneeni ketään, joka olisi kohdellut tuota faq:ia epävirallisena. Tuossa on threadi, joka on täynnä ihmisiä, joiden mielestä se faq on täysin virallinen. Se jopa sisältää sinut sanomassa, että GW:n säännöillä on pelattava, aivan kuin pitäisit tuota faq:ia virallisena. Tosin et ehkä tuolloin huomannut, mistä olin quoteni repinyt.
http://forums.sotavasara.net/viewtopic. ... sc&start=0
Pitäisikö minun siirtyä takaisin käyttämään WLC:täni niin kuin sen säännöt on kirjaan kirjoitettu?
Grond

Silloin kun pelataan hardcore-hammeria, silloin mennään kirjojen mukaan. Voihan noita FAQin selostuksia käyttää house ruleina, siellä seassa on ihan asiallisiakin tulkintoja. Muuten niitä voi lueskella kuriositeetteina ja katsella hieman etukäteen mitä mahdollisesti seuraavassa annuaalissa tulee vastaan.

Mitä warppikanuunaan tulee, kirjan sanamuoto on "hieman" hämäävä. Itse selviän sillä etten käytä mokomaa, mutta jos käyttäisin, jokainen linjallaoleva modeli ottaisi hittiä kotona pelatessani, turnauksissa mentäisiin sitten miten järjestäjä on tulkinnut. Minun warppikanuunani minun pöydällä pelatessani joka tapauksessa antavat lämää kaikkeen mihin osuvat.
Perzzza
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Perzzza »

Grond kirjoitti:...Minun warppikanuunani minun pöydällä pelatessani joka tapauksessa antavat lämää kaikkeen mihin osuvat.
Kyllä meillä ainakin warppikanuuna hittailee kaikkeen mikä on tiellä. Kuten se on säännöistä tulkittu. Tietenkin sama kuin tykinkuulan kanssa, seinät ja maasto pistää salaman aisoihin.
niih.
Amazing Slug

Viesti Kirjoittaja Amazing Slug »

Hmm. No, ehkä minä lakkaan leikkimästä vaikeata henkilöä, ja yksinkertaisesti kysyn aina turnausjärjestäjältä erikseen onko foorumin faq käytössä vai ei. Btw, kääpiökuningas, eikös WLC:n säännöissä sanota, että se boltti menee läpi kaikesta muusta paitsi kukkuloista ja isoista kiviseinistä? Ainakin meidän peleissämme jouduimme pohtimaan, onko tuo leegorakennus kentän keskellä puusta vai kivestä :).

Kai tähän topicin alkuperäiseenkin aiheeseen täytyy välillä vastata: 12+D6 powernoppaa ja suht hyvät taiat on aika härskiä, mutta itseäni harmittaisivat enemmänkin ne dispelnopat. Eikös niitä tule joku 9+ ? Saisihan tuosta erittäin kovan armeijan, varsinkin toista magic heavya vastaan.
Andromedus

Viesti Kirjoittaja Andromedus »

Ööö...ketä ovat Dark Emissaryt? Eivät varmaan kääpiöyksiköitä vai...?
On se kumma että sain potkut työstäni vaikken mitään tehnyt.
pamp-pu

Viesti Kirjoittaja pamp-pu »

Andromedus kirjoitti:Ööö...ketä ovat Dark Emissaryt? Eivät varmaan kääpiöyksiköitä vai...?
Dark Shadows- kampanjan yhteydessä julkaistuja uusia charactereja; voimakkaita maageja. Dark Emissaryt ovat Be'Lakorin pahaksi käännyttämiä entisiä Truthsayereita.
Molempia saa kaikkiin(ko?) armeijoihin Rare- paikalle. DoW- armeijoissa ovat Lordeja(ko?).
Peace

Viesti Kirjoittaja Peace »

hero+rare...
Eternity's a scary thought.
I mean - where it's going to end?
AVVV
Chaosboyz Crew
Viesti:

Viesti Kirjoittaja AVVV »

Grond kirjoitti:Silloin kun pelataan hardcore-hammeria, silloin mennään kirjojen mukaan.
16 vuotta pelanneena en ole vielä tavannut ketään, joka pelaisi hardcore-hammeria. Hammerointi on yhdessä leikkimistä ja säännöt ovat olemassa leikkiä auttaakseen, eivät estääkseen. Toki näillä optimointiasioilla spekuloidaan paljon, onhan se hauskaa, mutta kukaan tuntemani ei sitten kuitenkaan tuo härskeimpiä keksintöjään peliin. Uskallan väittää, että kysymys on akateeminen.
Grond

Hieman huonosti valittu sanamuoto minulta. Mutta sanotaan niin, että jos pelaan sellaista vastustajaa vastaan, jonka kanssa en ole aiemmin pelannut ja sopinut tietyistä asioista, silloin oletan että käytetään sääntöjä jotka voi löytää painettuna kirjoista - ei kesken pelin ryhdytä tarkistelemaan jostain GWn foorumilta asioita jos vastaus löytyy kirjasta.

Mitä tulee hammeroinnin filosofiaan, siitä tuskin kannattaa alkaa (taas) keskustelemaan - jokainen pitäköön hauskaa pelin parissa kuten haluaa. Minulla ainakin on pirun lystiä jos/kun viritelty skryre-lista pyyhkii vastustajan olemattomiin kahdessa vuorossa. Minua ei kiinnosta pätkääkään mitä vastustaja tuumii asiasta.
AVVV
Chaosboyz Crew
Viesti:

Viesti Kirjoittaja AVVV »

Grond kirjoitti:oletan että käytetään sääntöjä jotka voi löytää painettuna kirjoista - ei kesken pelin ryhdytä tarkistelemaan jostain GWn foorumilta asioita jos vastaus löytyy kirjasta.
Näin minäkin toimin, en jaksa alkaa kummemmin etsimään sääntöjä kesken pelin. Toisaalta, jos vastustaja jaksaisi, kaipa minä uskoisin.
Minulla ainakin on pirun lystiä jos/kun viritelty skryre-lista pyyhkii vastustajan olemattomiin kahdessa vuorossa. Minua ei kiinnosta pätkääkään mitä vastustaja tuumii asiasta.
Tässä meillä lie jonkinlainen koulukuntaero. Minusta ei ole kovinkaan hauskaa pelata viritetyllä listalla selvästi huonompia pelaajia ja heikompia listoja vastaan, ihan jo sen takia, että vastustaja ei takuulla nauti siitä, että häviää huonomman armeijanvalinnan takia. Minua kiinnostaa kovasti, mitä vastustaja tuumii asiasta. Mutta ehkä tästä ei kannata alkaa taittaa peistä.
jamovoima
Valvoja

Viesti Kirjoittaja jamovoima »

Onko tuo dark emissary muuten jossain annualissa muutettu niin, että sen saa kaikille armeijoille, alkuperäisessä wd muodossahan emissary oli rajoitettu pahiksille ja truthsayer hyviksille.

Itse meniasin tosissani mennä silloin vuodenvaihteessa olleeseen CB-turnaukseen Mikä joulurauha? magiakääpiöillä truthsayerin ja anvilin voimin, aikomus kaatui vain siihen, ettei mistään saanut käytettyä anvilia tarpeeksi nopeasti...
The Captain
Valvoja

Viesti Kirjoittaja The Captain »

jamopower kirjoitti:Onko tuo dark emissary muuten jossain annualissa muutettu niin, että sen saa kaikille armeijoille, alkuperäisessä wd muodossahan emissary oli rajoitettu pahiksille ja truthsayer hyviksille.
Ei sitä kaikille saa, mutta kääpiöt ovat sen verran neutraaleja, että saavat molemmat.
-Miksi Jeesuksen ja Marian päät loistavat valoa?
-Niillä on suvussa halogeenejä.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “FB: Armeijat ja yksiköt”