"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Väkivallan moottori

Warhammer Fantasy Battles -pelin palsta, jossa on tarkoitus keskustella kaikista niistä aiheista, jotka eivät sovellu muihin otsikoihin. Kysymyksiinkin vastataan, mutta käytä kuitenkin ensin hakua.
Quintus

Viesti Kirjoittaja Quintus »

Kontrasti on hyvä, mutta onhan sitä osaltaan jo. HEillä on omalta osaltaan vielä jotain ihkuilua valon kanssa jäljellä (tosin huomattavasti vähemmän kuin 5. edikassa). Gobot ja rotat taas ovat hauskoja. DE- kirjassa taas paljastetaan, että hekin todella osaavat kai rakastaa jollain tasolla (!). On sitä kunhan katselee, vaikka synkkyys onkin se päivän juttu.
Dice are my best weapons.
Gene Steeler

Viesti Kirjoittaja Gene Steeler »

Nykyinen fluffi on mielestäni aika nössöä. Kontrasti puuttuu. Vaikka näennäisesti maailmassa tapahtuu koko ajan kamaluuksia, ei lukijalla ole mitään samaistumiskohdetta tai vertailukohtaa, koska normaalin elämän kuvaukset puuttuvat täysin. Paljon rajumpaa olisi aloittaa vaikkapa taisteluraportin taustatarina kuvauksella rauhallisesta päivästä kylällä, mieluiten jonkun lapsen näkökulmasta, joka kohtaa saa nuolen päähänsä...

Tällaista ei GW voi tietenkään tehdä, koska pian täytyisi laittaa K16 merkinnät tuotteisiin.

Koska Fluffin synkkyys on vailla normaaliuden vertailukohtaa, jää kokemus varsin irralliseksi eikä näennäisestä väkivallasta tule pienellekään lukijalle traumoja. Kirjalliset ansiothan tässä tietysti kärsivät. Toivottavasti GW luopuu synkistelystä seuraavassa WFB editiossa ja palaa 5-edikan hupi- ja parodialinjalle.
Sumppi Ry - Salon Kortti-, Lauta- ja Miniatyyripelaajat
Heavy Gear Blitz!
Gorkiporki
Sotavasaran Maalaajamestari 2008

Viesti Kirjoittaja Gorkiporki »

Itse en kyllä toivo paluuta mihinkään hassun hauskaan warhammeriin jossa demonitkin näyttävät hassuilta pinkkipalleroilta. Ja kun kerran esim. örkit ja petomiehet on kuvattu hurjiksi ja raakalaismaisiksi olennoiksi, niin se oli jo aikaisemminkin ristiriidassa mm. örkki figujen ulkonäön kanssa.
Varmasti on olemassa jotain hassun hauskoja disney-hammereita tai Terry Pratchett-hupipelejä.
Turhanpäiväinen päälleliimatun oloinen synkistely on toki ärsyttävää mutta aina on vaarana että niissä "hauskoiksi" tarkoitetuissa jutuissa mennään liian pitkälle. En mä ainakaan figujen osalta halua paluuta entiseen.
anemi

Viesti Kirjoittaja anemi »

Minä en haluaisi minkään osalta paluuta entiseen. Se hilpeä hupilinja hassuine figuineen ja hupsuine kuvituksineen taisteli koko sodankäyntiajatusta vastaan. Ei edes fantasiasotimisesta saa antaa sellaista kuvaa, että se olisi jotenkin hauskaa kentällä olevien mielestä. Jotenkin vain toivoisin kentän ulkopuolelle jäävien otuksien näkökulmaa... Ehkä GW ensi laitoksessa tuo enemmän sitä esiin... Tai sitten ei.
Haltiajalkaväen wannabe Jeanne d'Arc on jälleen täällä...
Pelätkää, se saattaa purra... tai itkeä...
Ar-Senator

Viesti Kirjoittaja Ar-Senator »

anemi kirjoitti: Kaverini omistaa sen kirjan, mutta sen maailma on jo niin erilainen, kuin nykyisen Warhammerin maailma. Se kirja perustuu enemmän neljänteen tai viidenteen laitokseen FB:sta, joten se ei ole enää aivan paikkansa pitävä. Ihan mukava kirjanen se edelleen on, vaikka siitä puuttuukin paljon.
Eikö se ollut niin, että ensin oli WHFRPG ja sen maailmaan päätettiin tehdä figupeli. Saattaa kyllä olla toisinkin päin, mutta eikös ropessa ainakin ollut älyttömästi synkistelyä, esim. bretonnialaiset olivat enemmän keskiaikaisia sortajalinnanherroja kuin kiiltävissä haarniskoissa ratsastavia maailmanpelastajia. Figupeli meni sitten toiseen suuntaan, ja on nyt palaamassa juurilleen. Saatan kyllä puhua myös ihan täyttä paskaa, joskus olen vain tuota WHFRPG-kirjaa vilkaissut. Critical hitissä on ainakin WHFRPG:hen sopivaa fluffia, jos kiinnostaa.

Ja jos liiallisen synkistelyn vastapainoa tahtoo, niin ei ole myöhäistä muuttaa FN takaisin Norscan ryyppykeskukseksi. Vitosedikkaan se ainakin olisi sopinut.
Me ei olla kotipoikia
Kysykää vaikka meidän äideiltä
Gene Steeler

Viesti Kirjoittaja Gene Steeler »

En oikeastaan kaivannutkaan mitään disneyotuksia tai iloisen punaisen-sinisen-vihreän-keltaisem jne. kirjavia figuja vaan lähinnä hirtehishuumoria, fiksua parodiaa fantasiamaailmoista tai edes *jotain* muuta kuin pelkkää yksiulotteita synkistelyä.

Muistaako joku 5-edikan sääntökirjassa olleet sajakuvamaist piirrokset? Sekin yksi, missä näytettiin wfb-maailman nokkimisjärjestys snotlingista ogreen... Niissä oli sopivasti synkkää huumoria.
Sumppi Ry - Salon Kortti-, Lauta- ja Miniatyyripelaajat
Heavy Gear Blitz!
anemi

The Senator kirjoitti:Eikö se ollut niin, että ensin oli WHFRPG ja sen maailmaan päätettiin tehdä figupeli. Saattaa kyllä olla toisinkin päin, mutta eikös ropessa ainakin ollut älyttömästi synkistelyä, esim. bretonnialaiset olivat enemmän keskiaikaisia sortajalinnanherroja kuin kiiltävissä haarniskoissa ratsastavia maailmanpelastajia. Figupeli meni sitten toiseen suuntaan, ja on nyt palaamassa juurilleen. Saatan kyllä puhua myös ihan täyttä paskaa, joskus olen vain tuota WHFRPG-kirjaa vilkaissut.
Itse asiassa saatat ollakin oikeassa. Se roolipeli nimittäin on paljon vanhempi, kuin muistelin. Säännöt siinä tosin ovat edelleen hyvät, joten ikä ei haittaa, eikä oikein tunnukaan missään.
Zymeth Salkir Dkhan

Viesti Kirjoittaja Zymeth Salkir Dkhan »

Figupeli tuli ensin ja roolipeli sitten. Ensimmäiset WH:n edikat taisivat olla melkoista synkistelyä ja ainakin 4th. editionin kirjoissa oli synkkää, vaikka grafiikka oli välillä hilpeää.
We will march, until whole world is in his colours, his glory and his madness.
Deetwo

Viesti Kirjoittaja Deetwo »

Zymeth kirjoitti:Figupeli tuli ensin ja roolipeli sitten. Ensimmäiset WH:n edikat taisivat olla melkoista synkistelyä ja ainakin 4th. editionin kirjoissa oli synkkää, vaikka grafiikka oli välillä hilpeää.
Näin, GW on siis tehnyt WHFRPGn jonkin edition pohjalta joskus ja myynyt sen sitten hogshead publishingille vuonna nakki. Mutta tosiaan figupeli on huomattavasti vanhempi.
WHFRPGstä on muuten tulossa lähiaikoina uusi versio :)

Vanhat edikat ovat kaukana synkistelystä... Olivat aivan loistavaa kieliposkella hauskuutta. WH Örkkien kuuluukin olla hupaisia. Jopa kääpiöiden ja haltioiden kuuluu olla hupaisia.
Kaiken ei kuitenkaan tietysti pidä olla hassunhauskaa... Kun on kaikenlaista niin saadaan aikaan tasapainoa ja monipuolisuutta. Pelkkä hassuttelu ei käy, eikä pelkkä synkistelykään ole hyvästä.

Ja niin edelleen. Hassua kuuden edition välillä on näinkin järkyttävän suuri ero :) Itse pidin vitosedikan sarjakuvatyylisistä pikkupiirroksista ja muista sellaisista :)
Viimeksi muokannut Deetwo, Ti 10.08.2004 20:43. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"Minun hautaani vartioi tuulenhenkäys kevyt
minun hautaani vartioi pisara aamukastetta.
Minun hautaani vartioi satatuhatta tappajasatelliittia,
minun hautaani vartioi teratonni antimateriaa"
joppu

Viesti Kirjoittaja joppu »

Minä pidän itse enemmän nykyisestä goottihammeri asenteesta kuin entisestä hieman koomisen pirteästä. Kun eeppiseen fantasiamaailmaan sijoitetaan fluffi ja semmoisia rotuja kuten epäkuolleet ja demonit niin miksi sen pitäisi olla pirteää ja värikästä? Sama juttu sen kanssa kun koko ajan soditaan ja jotkut Khornen tyypit leikkaavat vihujen päitä pois niin, että veri valuu vuolaana. Olisiko, joku hemmetin Pratchett tyylinen teistä parempi ratkaisu vai?
irc:ssä minut tunnetaan nikillä Mechafan

Vain yksi asia voittaa hammerin peluun ja se on animen katselu.
Tapsa

Viesti Kirjoittaja Tapsa »

Taitaa olla niin, että GW tekee sitä mikä milloinkin ihmisiä kiinnostaa. "Ennen vanhaan" oli enemmän tuota huumoripohjaisuutta, koska silloin sitä kaivattiin, ja nykyään on varsinkin LotR-elokuvien vaikutuksesta paljon tällaista maailmanloppumeininkiä. Ja voihan olla, että GW on saanut valituksia liiasta pirteydestä tyyliin "ei keskiajalla oikeasti ole tuollaista, silloin oli likaista ja ikävää" ja muuttanut uutta edikkaa synkemmäksi.
Verba, non acta - sanoja, ei tekoja
anemi

Deetwo kirjoitti:WHFRPGstä on muuten tulossa lähiaikoina uusi versio :)
Onhan sitä uutta laitosta odotettukin jo... tuota... pitkään. Säännöt eivät tule kuulemma päivittymään paljoakaan, mutta ne taustat uudistuvat. Kenties sieltä löytyy sitä kaivattua tarinaa tavallisesta kansasta...
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “FB: Yleiset keskustelut”