"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Mielipiteitä Swordmastereista

Miten eri armeijat poikkeavat toisistaan tyyliltään ja pelitavoiltaan. Keskustelua eri yksiköiden käytöstä tilanteiden mukaan.
Drakemaster

Mielipiteitä Swordmastereista

Viesti Kirjoittaja Drakemaster »

Kannattaako ottaa miekkamestareita 2000 pisteen armeijaan?
Olen nimittäin ajatellut hommata niitä. Kannattaako?
Minkä kokoinen yksikkö olisi viisas ja käytännöllinen?
Kiitos jo etukäteen! :D
Cannonball

Viesti Kirjoittaja Cannonball »

Yksikön koosta en tiedä, kun en tiedä ovatko rarea vai spessuja, enkä pistehintaakaan. Mutta kyllä ne minua vastaan pelatessa hyvin pärjäsi, itse asiassa päykivät kaksi greatswordia(12pts/kpl) jokaista swordmasteria kohti, jonka ne pätkivät. Siis kunnes tuli unitstrena10 terroria aiheuttava steamtank kylkeen ja aiheutti 9 strena6 impct hittiä :P
Väitä vastaan, olen mestari.
"Routiolainen Kirjailijanalku joka pitää Pahis-sitruunoista."
I'm just a soul whos intentions are good, oh Lord, don't let me be misunderstood.
anemi

Viesti Kirjoittaja anemi »

Kannattaa hankkia ehdottomasti, vaikka kalliiksi tulevatkin. Ne ovat parasta jalkaväkeä, mitä high elfit saavat (keihäsmiehiä lukuunottamatta :) .)
Itse olen käyttänyt yleensä kahdeksantoista (6x3) miehen yksikköä, joka on jo oikeastaan maksimi, jota kannattaa käyttää. Ne ovat vähän liian kalliita massayksiköksi. Pienemmätkin -noin kymmenen miehen- yksikötkin toimivat, mutta sitten niitä pitääkin jo suojella tosissaan, jos niillä aikoo jotakin saada aikaan.
Taikabanneri niille tietenkin kannattaa laittaa (yleensä kaikki käyttävät sorcerya, mutta on muitakin hyviä) ja championille luonnollisesti amulet of purifying flame tai blessed tome.
Mitä tahansa vastaan niitä ei kuitenkaan kannata käyttää, mutta jos vastassa on örkkejä, kaamosta tai jotakin, jolla on iso toughness ja/tai armour save, ovat miekkamestarit ensimmäisiä, jotka armeijalistaa tulevat koristamaan.

Cannonball: Swordmaster maksaa 13 pistettä, eikä greatswordia kannata koskaan viedä sellaisen kimppuun yksinään. :)
Haltiajalkaväen wannabe Jeanne d'Arc on jälleen täällä...
Pelätkää, se saattaa purra... tai itkeä...
Kaappari

Viesti Kirjoittaja Kaappari »

Kyllä suosittelen 2000 pisteeen armeijaan. Sellanen 10-18 kaveria ja joku kiva banneri esim. juuri tuo sorcery siihen mukaan niin kyllä ne jotain aikaan saavat.
Eläminen on kallista, mutta siihen sisältyy matka auringon ympäri kerran vuodessa.
chokka

Viesti Kirjoittaja chokka »

Minäkin suosittelen. Pelaan itse Kääpiöillä ja kaveri Helffeillä. Se ws6 ja GW ovat ihan mukava yhdistelmä, mutta kannattaa varoa ampumista, sillä niiden armory ei kestä edes kunnolla varsijousen nuolia.
Warma
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Warma »

No t 3 ja light armour, sanoisin etteivät kestä edes tavan jousen nuolia.
Sumppi Ry
Salon Kortti-, Lauta- ja Miniatyyripelaajat
http://sumpinmukana.blogspot.fi/
Moukku

Viesti Kirjoittaja Moukku »

Heavy armourhan niillä on, mutta ei se niitä juurikaan pelasta. Itse olen vasta hankkinut swordmastereita ja voin kyllä kertoa että toimivat jos osaat tuoda ne taisteluun järkevästi. Ei ne aivan mitään tappokoneita ole, mutta tosi hyviä ws 6 ja str 5:llä. Siis aivan helffiarmeijan eliittijalkaväkeä.
Siis käytä KUUKELIA äläkä kysele tyhmiä kysymyksiä.
The Swordmaster

Viesti Kirjoittaja The Swordmaster »

Ota 12 tyyppiä full commandilla ja jos sulla on pari maagia sun armeijassa iske Banner of Sorcery mukaan. Toinen hauska vaihtoehto on Banner of Ellyrion. Vastustajan ilme on todellakin katsomisen arvoinen kun viet ne koko metsän läpi vihollisten selkään/kylkeen....
Tässä oli quote mutta jostain ******** syystä se on kieletty.
Half-breed

Viesti Kirjoittaja Half-breed »

Joo, kannatan. Ovat tosi kovia hakkaajia kuten täällä on jo sanottu. Tosin muista että 18 sellaista commandilla, Banner of Sorceryllä, ja Blessed Tomella maksaa n. 314 pts. Eli ole varovainen ettet menetä niitä, itse olen hävinnyt pelejä kun nämä on paenneet viimeisellä vuorolla. Tässä esimerkki: 5 ws6 s5 atakilla pitäis saada 2 tappoa clanratteihin (t3 save +4), vain yksi tuli jolloin vastustaja voitti 1, aiheutti pelkoa ja outnumberoi. 755 pts tikki kun bsb oli mukana. Ei hyvä.
2014 bänniä jo yhteensä ~3,5 kuukautta. Yrittäkää pistää paremmaksi.
Sword of teclis

Viesti Kirjoittaja Sword of teclis »

Olen samaa mieltä muiden kanssa mukaan vaan. Miunun mielestä helffien
parasta jalkaväkeä. 13 pistettä ei ole hirveästi verrattuna normaali sotilaaseen joka
vie 11 eli mukaan vaan!!
Ruutanalaiset on hulluja!
anemi

Half-breed kirjoitti:Tässä esimerkki: 5 ws6 s5 atakilla pitäis saada 2 tappoa clanratteihin (t3 save +4), vain yksi tuli jolloin vastustaja voitti 1, aiheutti pelkoa ja outnumberoi. 755 pts tikki kun bsb oli mukana. Ei hyvä.
Tuollaiseen yksikköön ei kannata laittaa banner of sorcerya, vaan mielummin immuuni psykologialle -lippu. Rottia vastaan en edes käyttäisi swordmastereita, koska niille ei ole hyviä kohteita. Keihäsmiehet toimivat paljon paremmin.
Drakemaster

Viesti Kirjoittaja Drakemaster »

Siis Swordmasterit on ihan hyviä.Mitä taikaesineitä niille kannattaa laittaa.
anemi

Niin kuin aiemmin totesin, Blessed Tome tai Amulet of Purifying Flame. Riippuu vastustajasta. Muita esineitä ei kannata oikeastaan harkitakaan, niistä kun ei ole juuri hyötyä.

Liput ovat High Elfeillä käytännöllisiä melkein kaikki, yleensä tulee käytettyä Banner of Sorcerya, jos armeijastani löytyy maageja, ja jos ei, niin Banner of Balance on todella hyvä vaihtoehto. Eivätpä ainakaan juokse paniikissa pakoon, eikä vastustajan psykologiakaan pääse kiusaamaan taistelussa.
Haltiajalkaväen wannabe Jeanne d'Arc on jälleen täällä...
Pelätkää, se saattaa purra... tai itkeä...
Manne

Viesti Kirjoittaja Manne »

kyllä kanattaa hankkia...ehkä semmone 12-20 ryky.saa aika hyvää tuhoo aikaan.jos riittää pisteit nii ota ihmees!!!!
Manne,First immigrant ever came to Sylvania.
Masterchief

Viesti Kirjoittaja Masterchief »

kannattaa hankia, 16 swormasterii maksaa noin 208 eli 32pts enemmän kuin 16 keihäsmiestä, initivate 5 ja ws 6, muuten erittäin hyviä paitsi save.
Lanttu

Viesti Kirjoittaja Lanttu »

Eiks ne kaikki osaa vielä Killing Blown kun niillä on se swordmasters erikois sääntö.
"One by one the Daemons fell and the Elf Lord stood tall."
jullevi
Valvoja

Viesti Kirjoittaja jullevi »

Lanttu kirjoitti:Eiks ne kaikki osaa vielä Killing Blown kun niillä on se swordmasters erikois sääntö.
Ei. Killing Blow on osa charactereille ostettavaa Swordmaster Honouria. Missään ei ole mainintaa että tavallisilla Swordmastereilla olisi KB, joten niillä ei ole.
"It's a great excuse to start collecting ANOTHER army. One can never have enough armies and starting a new one is always exciting."
anemi

Lanttu kirjoitti:Eiks ne kaikki osaa vielä Killing Blown kun niillä on se swordmasters erikois sääntö.
Tuota on ihmetelty GW:n FAQ:ssakin.
Kolmetoista pistettä WS6 S5 I5 Killing Blow -miehestä olisi aika vähän. Kuulostaisi suorastaan Pegasus Knight -tasoiselta vitsiltä.
Lanttu

Viesti Kirjoittaja Lanttu »

Vähän tyhmää, että on saman niminen honour ja special rule joten tälläinen newbie kuin minä menee vähän väliä hämyyn.
"One by one the Daemons fell and the Elf Lord stood tall."
AVVV
Chaosboyz Crew
Viesti:

Viesti Kirjoittaja AVVV »

Jos se yhtään lohduttaa, tästä nillitettiin kyllä pelitestausvaiheessa. Jake vain luotti pelaajien sisälukutaitoon. Jälkikäteen olen sitä mieltä, että hän arvioi oikein. (Mutta säännön nimen olisi voinut silti vaihtaa.)
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “FB: Armeijat ja yksiköt”