"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Huijaamisesta

Keskustelut, jotka liittyvät miniatyyripeleihin mutta jotka eivät sovi muihin keskustelun alueisiin.
Murhe
Valvoja

Viesti Kirjoittaja Murhe »

Täytyy minun sanoa, että Warhammer Fantasy Battle on _paljon_ helpompi peli kuin shakki, joka on aivan luonnottoman abstrakti peli siinä missä warhammerissa vuorovaikutussuhteet ovat hyvin selvät. Tiedän kokemuksesta, että shakki ei ole minun pelini. Shakin perussäännöt oppii nopeasti, mutta pelin hahmottamiseen menee elinikä. Warhammerin säännöt oppii muutamassa päivässä/viikossa riippuen opiskeluahkeruudesta, mutta onneksi studio pitää varpaillaan omilla sääntötulkinnoillaan.
retro|
Viesti:

Viesti Kirjoittaja retro| »

Mitä järkeä on huijata? Ei hammeria pelata rahasta vaan silkasta ilosta.
Uusi tietokonepelifoorumi avattu! http://www.u-gaming.com/forums , kaikki mukaan!
Grim

Viesti Kirjoittaja Grim »

Ai rahasta pelatessa huijaaminen on OK vai? ;)

Jos väittää että shakin oppii tunnissa - parissa, menee pahasti metsään. Itse olen melko laiskasti harrastellut shakinpeluuta pian kolme vuotta, enkä ole kehittänyt minkäänlaista pelityyliä, kaikki pelit menevät improvisoimiseksi ja paniikinomaiseksi miettimiseksi. Warhammereissa olen jo löytänyt hyvän pelityylin jolla pelaamisesta tykkään ja se toimii.
The Man

Viesti Kirjoittaja The Man »

Shakissa oma tyyli?
Ei minulla sitä ole eikä sitä oikein voi tehdäkkään, sillä shakissa tilanteet muuttuvat niin paljon nopeammin, että jonku tietty tyyli onnistuu. Yhdessä vuorossa vastustaja voi pilata sen joten se siitä. Shakissa pitääkin olla paljon pelisilmää, havaita mahdolliset uhat/mahdollisuudet ja pitää koko ajan silmällä jokaista vastustajasi nappia. Jo kentän koko verrattuna warhammer-kenttiin on yksi syy mikä vaikeuttaa tyylin löytämistä. Tietysti on joitakin avaukstyylejä joista voittaa, mutta ne ovat jo niin kuluneita että jos vastustajasi vähänkään harrastaa shakkia, hän tietää ne. Juuri tästä syystä eräät eivät opi shakkia, heille tämä on liian nopeatempoinen ja pelisilmää vaativa peli ;)

Se siitä. Muuten, huijaus on edelleen p:stä
Lyhyestä virsi kaunis
Imperial

Viesti Kirjoittaja Imperial »

Koskaan en oo tietosesti huijannu............paitsi kerran kokeilin painotettui noppii........... ei toiminu kovin hyvin. Sääntöjä tietty unohdan sillon tällön mutta muuten oon puhdas kun pulmunen.
baretul

Viesti Kirjoittaja baretul »

Joooo......... en mäkää koskaa huijjaa ..... paitti joskus pikkusiskoo niinku et en olis ottanu sen jätskii vaiks oon oikeesti ottanu....

PSSSS. älkää kertoko kellekkää sit!!!!!!!!
Viimeksi muokannut baretul, Ti 10.08.2004 22:44. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Cannonball

Viesti Kirjoittaja Cannonball »

Lähimpänä huijausta on ollut se kerta, kun sauruksia greatswordeilla mättäessä unohdon, että greatswordeilla on griffonstandard... Arvatakaa oliko vielä taistelun ratkaiseva kohta...
Mutta ihan huijaushuijausta ei ole tullut harjoitettua, mikäli ei huijaamiksesksi lasketa sitä, että kun edellisellä kierroksella ampuu vähän pieleen niin pistää matkan muistiin, ja katsoo sitten montako tuumaa vihu liikkuu... Tosin en itse tätä huijaamisena pidä, ottaahan IRL-tykkimiehetkin jotain suuntimia vastustajan liikkeestä ja ottaa sen tähtäyksenkorjauksessa huomioon... tiedä sitten häntä....
Väitä vastaan, olen mestari.
"Routiolainen Kirjailijanalku joka pitää Pahis-sitruunoista."
I'm just a soul whos intentions are good, oh Lord, don't let me be misunderstood.
tazallmighty

Re: Huijaamista...

Viesti Kirjoittaja tazallmighty »

Valtsu kirjoitti:Itse pelaan vain parhaiden kavereideni kanssa (yksi syy siihen voi olla etteivät oikein muut kaverini harrasta miniatyyrejä) mutta jos huijaa niin eihän siinä pelisä ole mitään järkeä. Joskus kaverit liikkuu jotain pari senttiä liikaa mutta aina olen korjannut ja kyllä ne nyt on oppinutkin mittaamaan tarkasti tai no tarkemmin :D. Minun mahdollisuuteni huijata olisi kyllä suuri kun kaverit on harrastanu vasta niin vähän aikaa tätä harrastusta. Välillä ne kyllä sanoo että huijaat mutta aina tai yleensä olen ollut oikeasssa.
Juu... itse kuulun tähän kaveripiiriin (kai, jos valtsu ei sitä kiellä), ja sanotaan että kämmäilen sääntöjen kanssa silloin tällöin (harmittavan usein), mutta voin sanoa että valtsu on "yleensä" oikeassa, ei aina, mutta joskus hänen kielitaitonsa (erittäin harvoin) estävät häntä ymmärtämästä asioita oikein. (ne haltiascoutit tai jotkut liikkuvat suojasta suojaan eikä avoimelta suojaan.) Mutta valtsu on erittäin hyvä lotrissa eikä kämmää oikeastaan ikinä, mutta tämä tapaus(haltiascoutti) jäi mieleen. Ei millään pahalla.
Bow before the God Emperor of Darkness, Taz! The Warmaster of fallen, savior of the Dark ones. Wielding the ancient blade "bane of light" he shall make the weak bow before him...
Battousai

Viesti Kirjoittaja Battousai »

Itse en ole koskaan huijannut, ellei sitä kertaa huomioida kun unohin että Necron Scarabeilla on 5+ savet 3+ sijaan. Ja kaverilla ei oo sääntökirjaa, mutta silti, en oo huijannu.
Minkäsnäköinen eläin tuo lateksi muuten on? -TietoPredator
Valtsu
Viesti:

Re: Huijaamista...

Viesti Kirjoittaja Valtsu »

tazallmighty kirjoitti:
Valtsu kirjoitti:Itse pelaan vain parhaiden kavereideni kanssa (yksi syy siihen voi olla etteivät oikein muut kaverini harrasta miniatyyrejä) mutta jos huijaa niin eihän siinä pelisä ole mitään järkeä. Joskus kaverit liikkuu jotain pari senttiä liikaa mutta aina olen korjannut ja kyllä ne nyt on oppinutkin mittaamaan tarkasti tai no tarkemmin :D. Minun mahdollisuuteni huijata olisi kyllä suuri kun kaverit on harrastanu vasta niin vähän aikaa tätä harrastusta. Välillä ne kyllä sanoo että huijaat mutta aina tai yleensä olen ollut oikeasssa.
Juu... itse kuulun tähän kaveripiiriin (kai, jos valtsu ei sitä kiellä), ja sanotaan että kämmäilen sääntöjen kanssa silloin tällöin (harmittavan usein), mutta voin sanoa että valtsu on "yleensä" oikeassa, ei aina, mutta joskus hänen kielitaitonsa (erittäin harvoin) estävät häntä ymmärtämästä asioita oikein. (ne haltiascoutit tai jotkut liikkuvat suojasta suojaan eikä avoimelta suojaan.) Mutta valtsu on erittäin hyvä lotrissa eikä kämmää oikeastaan ikinä, mutta tämä tapaus(haltiascoutti) jäi mieleen. Ei millään pahalla.
Äh, en ollut lukenut Elven Cloakien sääntöjä kunnolla ja luulin että ne auttavat myös avoimella maastolla. Noh luin säännöt uudestaan ja huomasin että Taz oli ollut oikeassa. Mutta minä kyllä myönsin tämän sinulle. Joo no tuosta kaveripiiristä, silloin kun tuon kirjoitin en lukenut sinua miniatyyrejä pelaavaan kaveripiiriin, vaika kaveri olitkin ja olet nytkin, mutta silloin sinulla oli taukoa/en tiennyt pelaatko enää. Mutta nyt pelaat ja osaan käyttää elven cloakejakin oikein. Joten loppu hyvin, kaikki hyvin. ;)
Lalalaa
Dr.Pepper

Re: Huijaamisesta

Viesti Kirjoittaja Dr.Pepper »

Pinegulf kirjoitti: Kaikkihan ovat joskus huijanneet, right?
-Pinegulf
Noin sanovat vain ne joilla on tarve puolustelle omia tekemisiään. Vahingossa voi tulla huijattua (kun ei kaikkia sääntöjä muista) välillä oman, välillä vastustajan edun mukaisesti mutta ikinä en ole edes harkinnut tahalllisesti huijaavani.

Huijaamalla saavutettu voitto ei ole minkään arvoinen.
"Now is the Time. This is the Place. Dr Pepper, This is the Taste."
Goblin fan

Viesti Kirjoittaja Goblin fan »

Dr.Pepper kirjoitti:
Pinegulf kirjoitti: Kaikkihan ovat joskus huijanneet, right?
-Pinegulf
Huijaamalla saavutettu voitto ei ole minkään arvoinen.
Ei kannata uskoa mitä perus psykologian kirjoissa lukee tai löydät itsesi muurahaiskeosta istumassa uimahousut jalassa.
Viimeksi muokannut Goblin fan, Pe 13.08.2004 22:04. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
With Cannon, You Can.
Abu
Peliporukkavalvoja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Abu »

Goblin fan kirjoitti:Ei kannata uskoa mitä perus psygologian kirjoissa lukee tai löydät itsesi muurahaiskeosta istumassa uimahousut jalassa.
Sinähän tunnut niitä lukeneen. Koetas nyt ensin kirjoittaa se psykologia oikein.

Mutta juu, kyllähän sitä huijaamalla saadusta voitosta lähtee maku, sillä pitäisi kuitenkin muistaa että peliähän tämä vain lopulta on, vapaa-ajan harrastus. Hiukan sama asia kuin huijaisi pasianssissa.

-A
"Eikö ole aika hyvä muodostaa mielipiteensä sillä tavalla, että katsoo mitä mieltä joku urpo on, ja on itse eri mieltä."
flinkkuman

Viesti Kirjoittaja flinkkuman »

Itselleni ei ole tullut iknä edes mieleeni huijata, mutta jotkut kaverini nummelasta koittavat joskus huijata minua klubilla, mutta onneksi siellä on vähän vanhempaa porukkaa seuraamassa pelejä ja "käräyttävät" huijareita onnekseni.
Balrogofmoria

Viesti Kirjoittaja Balrogofmoria »

Huijaamisella Pinegulf tarkoitti varmaan myös eifiguhuijausta. (mikä sana!) Vai väittääkö joku ettei koskaan ole valehdellut?
Jeesus oli paladin!
Mämmiä saakuli!
http://www.sunpoint.net/~freakboy/text01.html
Gorbag
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Gorbag »

Enpäs vastaakkaan kuin jokaikinen muukin tässä threadissa. Baretulilla oli ihan hyvä pointti sen viestissä ja uskon ymmärtäneeni mitä hän tarkoitti. Kyllä olen huijannut warhammerissa. Siitäs saitte. Siis olen huijannut täysi tietoisesti, kun huijasi vastustajakin.
Paul Frank

Viesti Kirjoittaja Paul Frank »

En ole huijannut, mutta olen joutunut sen kohteeksi kerran, joskus 6 vuotta sitten kun olin vielä täysi noviisi, enkä ymmärtänyt sääntöjen päälle kakan vertaa....
Paul Frank is your friend
AVVV
Chaosboyz Crew
Viesti:

Viesti Kirjoittaja AVVV »

kääpiökuningas kirjoitti: Heitetään hervoton kasa noppia korkean mäen taakse, tottakai omalle puolelle. Sitten rupeat poimimaan sieltä noppia, jotka osuivat/haavoittivat/tekivät gutaa ja peität samalla ruumiillasi vastustajan näkökentän. Näin voit napsia sieltä tarpeeksi paljon noppia joidenka toivoit osuneen/tvs.
Itse suosin pelitapaa, jossa pois noukitaan epäonnistuneet heitot. Näin vastustajalle jää tarpeeksi aikaa nähdä, että osa heitoista onnistui. Suosittelen kaikille.
Gorbag
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Gorbag »

Oli muuten hauskaa kun kerran pelasin 40koota space marineilla kaverin LatD-armeijaa vastaan. Noh ampumavuorollani ammuin krak-ohjuksia kuin hullu vastustajan typhukseen. Ammuin oikeastaan kaikella S8:lla mitä armeijassani oli. Kaveri ilmoittaa että ei tule instant killiä Typhukseen kun se saa toughnessin mark of nurglesta. Ajattelin että kun kaveri nyt on pelannut 40koota enemmän kuin minä niin uskoin häntä. Jossain vaiheessa kävi ilmi ettei hän edes omistanut CSM:kodeksia vaan lainaili kaverilta aina tarpeen tullen ja päätimpä hankkia sen itse ja ehkä vaihtaa armeijaa. Kirjassa luki että typhus kuolee instant killiin silti toughness nelosella eikä sillä mark of nurglen vitosella... Ihan kiva sinäänsä kun se yksi ukko imi ihan sairaasti tulta ja olisi kuollut silti aika aikaisessa vaiheessa jos oltais pelattu oikein. Kyseessä oli kuitenkin sellainen kolmannen tason huijaaminen tai mikä nyt oli. Siis ihan puhdas vahinko, mutta silti tosi kivaa.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleiset miniatyyrikeskustelut”