"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Miksi porukka vähättelee Necronien taktisia mahdollisuuksia?

Jos sinua askarruttaa, kuinka pärjätä ystäväsi voittamattomalle porukalle, täältä voit saada vinkkejä armeijasi kokoonpanoon sekä vastalääkkeitä erilaisten vihollisyksiköiden kohtaamiseen.
daider
Viesti:

Viesti Kirjoittaja daider »

miten haluat....
itse todistanut kolme kertaa sen ihmeen kun monoliitti tuhoutuu zapp-gunin ekaan laukaukseen ennen kuin ehtii tehdä mitään....
"Koska tämä on Sotavasara - foorumi, jonka käyttäjillä on niin vähän toivoa saada naista, että pitää yrittää nussia pilkkua. -Da Capitan"
Henri Ketonen

Viesti Kirjoittaja Henri Ketonen »

Arthur_McGuire kirjoitti:Nyt puhutaan pientä vaille kymmenestä swarmista...
Jotka vastustaja varmaan pyrkii sitomaan jollakin ysikutosella yms. lähitaisteluun.
zqmfgb
Arpinaama

Viesti Kirjoittaja Arpinaama »

Eikös warrut voi deplaoytata ihan normaalisti kentälle ja monlithi deeppaa keskelle. Sitten ilman monon tuhoutumisen pelkoa, että warrut jää jonnekkin, monolithi teleporttaa niitä warruja keskelle kenttää ja joka vuoro vieläpä.
Katso 4X6 jalan kokoinen Citymaasto!
6X4 City-Maasto http://www.lost.eu/12d4f
daider
Viesti:

joo, mut vain jos ne on 18" päässä.... ja vain yksi squadi kerrallaan...
"Koska tämä on Sotavasara - foorumi, jonka käyttäjillä on niin vähän toivoa saada naista, että pitää yrittää nussia pilkkua. -Da Capitan"
Korpinsiipi

Viesti Kirjoittaja Korpinsiipi »

18" on kyllä yllättävän pitkä matka, ainakin niissä peleissä mitä olen pelannut.
Wraitheja en ole nähny kyllä tositoimessa melkeen koskaan. Yhdessä pelissäni kolme sellasta tuli tappelemaan scoutieni (siis pelaan mariineilla) kanssa ja oliko se nyt kahdessa vai kolmessa vuorossa, kun ei ollut wraitheja jälellä yhtäkään. Se on totta, että ne sitoivat snipuni silloin, mutta vain sen vähäksi ajaksi.
The end ALWAYS justifies the means
Henri Ketonen

Wraithit on ihan ok jossakin Cityfightissä Eldareita tms. vastaan. Nössöguardianit kun eivät Wraitheille pärjää (ei muuten pärjännyt Avatarkaan) eivätkä ne oikein tiheässä kaupunkimaastossa pääse ampumaankaan.
zqmfgb
daider
Viesti:

wraithien selviäminen on tosiaan noppatuurista kiinni.... 3+ invu kuulostaa kovalta, mutta jokainen mariinipelaaja tietää kuinka ikävää on kun lasgunit pudottaa mariineita kuin heinää...
wraithit tosiaan vaativat paljon taktikointia jotta niistä saisi kaiken ilon irti. Pelkkä "lähetänpä wraithiryhmän kävelemään vihollisen armeijasta läpi"-taktiikka ei varmasti tuota tulosta.
Henri Ketonen

Tulipa muuten näin paljon jälkeenpäin mieleen, että parin monoliitin Deep Strike ja niistä Warrujen ulos vyöryttäminen voisi olla ihan jännä idea, tein listankin tämän arvan ympärille. Olisi sitä ennenkin voinut yrittää, mutta lähissudet tms. olisivat hakanneet sen kappaleiksi eikä Deep Strikeä kovinkaan usein näkynyt. Nyt kuitenkin pystyn näkemään jotain mieltä vastustajan nenälle hyppäämisessä, varsinkin kun ottaa huomioon kuinka mahdotonta minkään ysikutosarmeijan on hankkiutua Necroneista eroon lähitaistelussa.
zqmfgb
Akurei

Viesti Kirjoittaja Akurei »

Arthur_McGuire on kyllä paljon samoilla linjoilla kuin minä! Monet sanovat vaan että "joo warrut ja kaikki käveleen ja tulta munille", kyllä on vastassa palikka pelaaja tai kivi jos meinaa onnistua (tosin myös pelaaja voi olla huono). Sama WBB:n kanssa, AIVAN liian yliarvostettu. Pelasin veljeäni vastaan, hänellä Chaos, sain häneltä noin kolme solttua pois ja menetin kaikki ukkoni käytännössä neljännellä vuorolla, noin 15 WBB heitin, about 1 onnistui. Monet tuntuvat ajattelevan, että niitä kuutosia pyörii aina (ja heidän nopat kyllä haluan tarkistaa :D ).

Wraithejä pidän käytännöllisinä, esim kun on joku tiimi melko alhaalla niin niitä pätkimään, mutta taas voi olla että nopat pistävät protestin pystyyn ja ykkösiä pyörii enenmän kuin fysiikan- ja todennäköisyydenlaki sallii.

Itse olen ajatellut ruveta käyttämään Pariaheja, vaikka tuntuvat olevan kaikkien dissaamia (RASISTIT!). Olen ajatellut käyttää niitä Flayed One squadin kanssa. Flayd Oneilla Terrifying Visage ja sitten kun yhdistetään Pariahien Soulless, joka laskee kaikkien unittien LD:n 7 12" säteellä, paitsi jos se on alunperin pienempi. Tässäkin on vain esteenä se, että miten nämä laiskurit saa sinne taisteluun. Mutta mitäs mieltä itse olisitte tälläisestä? Voisi olla suurempi mahdollisuus saada tuo Terrifying Visage onnistuun ja sen jälkeen Flayed Oneilla on hauskaa. Tietenkin Pariahit tulevat Flayed One squadin takana. Mutta tässäkin kyllä veikkaan, että kaatuvat toisella vuorolla kuin heinä.
Kurimus

Viesti Kirjoittaja Kurimus »

Akurei kirjoitti:noin 15 WBB heitin, about 1 onnistui. Monet tuntuvat ajattelevan, että niitä kuutosia pyörii aina (ja heidän nopat kyllä haluan tarkistaa :D ).
Jaa? Kyllä minun codexissa WBB toimii 4+:lla, omastasi en tiedä.
Akurei kirjoitti:Wraithejä pidän käytännöllisinä, esim kun on joku tiimi melko alhaalla niin niitä pätkimään, mutta taas voi olla että nopat pistävät protestin pystyyn ja ykkösiä pyörii enenmän kuin fysiikan- ja todennäköisyydenlaki sallii.
Wraithit ovat nopeuden kannalta ihan kivoja mutta siihen se jääkin. Jos niillä olisi power aseet tai edes rending niin olisivat suht hyviä, mutta kun ei niin ei. Olen kyllä usein käyttänyt kun tykkään figuista, mutta kyllä 41 pts/nappi on ihan liikaa ryhmästä joka korkeintaan sitoo jotain yksikköä pari vuoroa. Ellei vastassa ole tau. Niitä vastaan ovat täydellisiä, invusave vaan menee hukkaan. Taun ryhmät ovat niin pieniä ja heikkoja että lähis jopa voitetaan oikeastaan mitä yksikköä vastaan tahansa, lähikseen päästään vauhdilla ja S6 mennään läpi jopa tankkien kyljistä.
Akurei kirjoitti:Itse olen ajatellut ruveta käyttämään Pariaheja, vaikka tuntuvat olevan kaikkien dissaamia (RASISTIT!). Olen ajatellut käyttää niitä Flayed One squadin kanssa. Flayd Oneilla Terrifying Visage ja sitten kun yhdistetään Pariahien Soulless, joka laskee kaikkien unittien LD:n 7 12" säteellä, paitsi jos se on alunperin pienempi. Tässäkin on vain esteenä se, että miten nämä laiskurit saa sinne taisteluun. Mutta mitäs mieltä itse olisitte tälläisestä? Voisi olla suurempi mahdollisuus saada tuo Terrifying Visage onnistuun ja sen jälkeen Flayed Oneilla on hauskaa. Tietenkin Pariahit tulevat Flayed One squadin takana. Mutta tässäkin kyllä veikkaan, että kaatuvat toisella vuorolla kuin heinä.
Pariahien suurin ongelma on korkean pistehinnan lisäksi se etteivät ole necroneja joten eivät saa WBB:tä eikä niitä voi teleportata mitenkään. Koita siinä nyt sitten saada kallis ja hidas yksikkö koko kentän läpi lähikseen, jossa kumminkin tulee turpaan I3 takia. Ei kiva. Flayedeja olen kyllä ajatellut koittaa, mutta ajatus tyrmääntyy aina siihen että vastassa on lähes yksinomaan power-purkitettua porukkaa. Jos olisi peliporukassa jotain IG:tä tai muuta pahviin panssaroitua porukkaa niin hankkisin heti täyden ryhmän näitä. Jonnekin metsän taa piiloon, mono deep strikellä linjoihin ja nämä sieltä ulos ja suoraan päälle. 30 Ws4 S4 höökiä luulisi jo sattuvan.
"Silmitön väkivalta on vilpittömin ja läheisin ihmiskontaktin muoto."
-Sörkan Sika-Harri-
Akurei

Viesti Kirjoittaja Akurei »

Joo siis toki tiesin että 4+ se WBB tulee, päätin nyt vain kuvastaa sitä tuolla tavalla.

Tauta haukutaan kauheasti lähitaistelusta, eikä syystä. Mutta silti kaverini firewarrior (tais olla tämä se nimi) squad tappoi kolme kertaa Necron lordini destroyer bodylla, ja jokaisella WBB sain sen aina takaisin täysillä woundeilla, lopulta kuitenkin Phase Out iski, tämä söi miestä :D .
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “40k: Taktiikat”