"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Difficult terrain -open terrain

Warhammer FB -pelin säännöt ovat yleensä hieman tulkinnanvaraiset. Tällä palstalla keskustellaan eri sääntöjen toteutuksesta, tulkinnoista sekä mahdollisista ongelmatilanteista.
Gorkiporki
Sotavasaran Maalaajamestari 2008

Difficult terrain -open terrain

Viesti Kirjoittaja Gorkiporki »

Yksikkö joka normaalisti liikkuu 8" aloittaa liikkeen pöheiköstä (difficult terrain), ja sen tarvitsee liikkua vain tuuma päästäkseen open terrainiin. Pöheikössä liike hidastuu siis puolella eli 8"/2=4". Mutta koska se on enemmän kuin tarpeeksi tuodakseen yksikkö avoimelle kentälle, niin eikös se käytännössä tarkoita että yksikkö voi liikkua sen 8" tuumaa kokonaisuudessaan vuoron aikana?
Ideahan on se että yksikön tarvitsee liikkua vain yksi tuuma jotta sen liike muuttuu normaaliksi.
Sivulla 51 on kyllä esimerkki, mutta se on juuri toisinpäin eli avoimesta vaikeaan maastoon. Rupesin vain miettimään että tuo "half speed-rangaistus" koskee yksikköä vain niin kauan kuin se joutuu kulkemaan vaikeassa maastossa, esimerkkini tapauksessa sen ei pitäisi vaikuttaa mihinkään koska matkaa avoimeen on vain 1" ja puolellakin nopeudella yksikkö matkaa sen 4". Tai näin ainakin luulisin sen olevan, olen kyllä aikaisemmin käsittänyt sen ehkä vähän väärin.
Amazing Slug

Viesti Kirjoittaja Amazing Slug »

Avoimelle on matkaa 1"? No, sitten uniitti liikkuu vuoron aikana max. 7". Ensin 1" difficult terrainissa (matka lasketaan kahdeksi tuumaksi), ja sitten 6 tuumaa avoimella maastolla.
ChildGamez

Viesti Kirjoittaja ChildGamez »

Hmmm ... noinkait se menee kuin Uskomaton Etana sanoo.
Paitsi ... Eikös liike pidä tässä tilanteessa mitata niin, että kaikki ukkosi ovat avoimella maastolla. Mittaa siis liikkeesi viimeisestä äijästä, jolloin mikään model ei liiku maksiminsa yli.... näin minä asian näkisin
A person can't defeat loneliness.
Waiting for the rising of Chaos Dwarfs
Gorkiporki
Sotavasaran Maalaajamestari 2008

Viesti Kirjoittaja Gorkiporki »

Amazing Slug kirjoitti:Avoimelle on matkaa 1"? No, sitten uniitti liikkuu vuoron aikana max. 7". Ensin 1" difficult terrainissa (matka lasketaan kahdeksi tuumaksi), ja sitten 6 tuumaa avoimella maastolla.
Noin minäkin olen sen aina ajatellut, mutta kun eihän itse matka kertoonnu kahdella vaan yksikön move hidastuu puoleen. Tuossa tapauksessa yksikkö liikkuisi 4".

edit:Tarkemmin ajateltuna kyllähän se noin taitaa olla.
Cannonball

Viesti Kirjoittaja Cannonball »

Yksikkö liikkuu puolella kunnes kaikki pääsevät ulos. Jos tätä matkaa on. esim 3" niin siihen on kulutettu 6" liikkuminen, toisin sanoen yksikkösi voi jatkaa vielä lopulla kahdells tuumallaa avoimessa maastossa.
Väitä vastaan, olen mestari.
"Routiolainen Kirjailijanalku joka pitää Pahis-sitruunoista."
I'm just a soul whos intentions are good, oh Lord, don't let me be misunderstood.
Der Dexter

Viesti Kirjoittaja Der Dexter »

mikä on yksikön Movvement value? Jos kyseessä on knihtiyksikkö, niin sitten. Huomataanhan että difficult terrainissa EI voi marssia. Eli jos M 4 niin tullaan max. 2" vuorossa eteenpäin...
Ja juurikin niin, että ensin KAIKKI kaverit yksiköstä ulos pöheiköstä, vasta sitten vauhdikkaampaa menoa...
Aliquando Insanire Iucundum Est
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “FB: Säännöt”