"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Muotiarmeijat

Varo, ettei Sauron saa vallattua Keski-maata! Vai onko se kenties juuri se, minkä haluat tapahtuvan?
Gorbag
Viesti:

Muotiarmeijat

Viesti Kirjoittaja Gorbag »

Yritän ilmaista itseni mahdollisimman yksinkertaisesti ja vähemmän katkerasti. Kuninkaan paluun tultua Minas tirittiläisistä ja Mordorin örkeistä alkoi tulla hyvin suosittuja armeijoita. Ei siinä mitään pahaa ole. Jokaisella on oma mielipiteensä ja ostakoon omilla rahoillaan sitä joukkiota mistä pitää, mutta minua hieman tympii se että nykyään esim. white dwarffissa melkeempä kaikki lotri battle reportit on Mordor vastaan Minas tirittiläiset. Itselläni ei ole muita armeijoita lotriin kuin ne dwarffit, high elffit ja urukit sekä hieman goppoja. Sitä tuntuu että pitäisi mennä massan mukana ostamaan jotain Minas tirittiläisiä ja Mormorin örvelöitä jotta saisi edes jotain teemapisteitä turnauksissa joissa teemapisteitä jaetaan pitkälti senmukaan että jos tietty taho esiintyy Rotk kirjassa tai elokuvassa, se on teeman mukainen koska kaikilla muilla on turnauksessa armeijoina Minas tirithi ja Mordorin örkit. Ei sitä tällä foorumilla oikein törmää muihin armeijalistoihin kuin Minas tirith ja Mordorin örkit. Kaikki lotr fanitkin pelailee kotonaan iloissaan Pelennorin kentät skenua tai vaikkapa jotain muuta Rotkin skenaariota missä armeijat ovat se vakio, Mordor ja Minas tirith(ehkä rohan) Averren sentään tänne foorumille jaksoi vääntää 1st age matskua ynnä muuta skenua ja sääntöjä. Lopuksi kehotan ihmisiä olemaan itsensä ja jättämään se massan mukana meneminen jollain tirithiläisillä ja tavallisilla örkeillä joissa on se vakio pari mormor-rollia ja ehkä wichkinccu.
Gorbagin kohdalla voin tehdä poikkeuksen mikäli hän sisältyy armeijaanne ;). Kehotan tässä sitten vielä lopuksi olemaan itsenne ja vastustamaan niitä Minas Tirithin peltipurkkeja ja aloittamaan persoonallisen armeijan kuten vaikka kääpiöt tai wood elffit.
Mielipiteenne on teidän omanne, mutta vaikka te vaan nauraisitte siellä kotikoneellanne niin se ei minua loppujalopuksi kiinnosta paljoakaan. Perustelkaa ihmeessä ja kumotkaa heikko argumenttini tässä ja nyt, jyrätkää vaan massane voimalla tämä yksi turhaantunut sotulainen. Tiedän että teitä on kuitenkin enemmän. Flame me, for I am ready....
Viimeksi muokannut Gorbag, Su 15.08.2004 11:00. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Findalf

Re: Muotiarmeijat

Viesti Kirjoittaja Findalf »

Gorbag kirjoitti: Lopuksi kehotan ihmisiä olemaan itsensä ja jättämään se massan mukana meneminen jollain tirithiläisillä ja tavallisilla örkeillä joissa on se vakio pari mormor-rollia ja ehkä wichkinccu.

Kannatan!
tneva82

Viesti Kirjoittaja tneva82 »

Noh. Jos itse alkaisin kerätä LOTR:ia keräisin varmaan ennenpitkään kaikkia(tyypilliseen suurudenhulluntyyliin. Sanoo henkilö jolla on ~40k pistettä epicciä :D) mutta alkaisin, yllätys yllätys, minas tirithistä.

Jaa miksikö? Kenties siksi että ne ovat hienoimpia perusjoukkoja mitä LOTR:issa löytyy. Jo pelkkä niiden näkeminen ekan kerran melkein sai minut ostamaan ROTK aloitussetin siltä istumalta, olkoonkin etten pahemmin pidä LOTR:in säännöistä siegeä lukuunottamatta(ja tuossa toinen mainio syy tirithin joukkoihin, siege sopii niille vallan mainiosti).

Suunnitelma olisi aloittaa Minas tirith/mordor. Jatkaa rohaneihin, sitten joko haltiat/kääpiöt ja sitten toinen puoli. Mordoriin hankkisin jatkuvasti lisää joukkoja(sopivat kaikkia vastaan). Gobbot varmaan sitten kääpiöitä vastaan. Uruk hai varmaan sen jälkeen rohanin pariksi.

Mutta minä olenkin suuruudenhullu :roll:.
https://middleagedstrategybattlegamers.home.blog/ <- Turun suunnan LOTR pelaajien blogi
Averren

Viesti Kirjoittaja Averren »

Gorbag kirjoitti:Avarren sentään tänne foorumille jaksoi vääntää 1st age matskua ynnä muuta skenua ja sääntöjä.
Se on sitten Averren ;). Kiitos kuitenkin. En tehnyt kuitenkaan niitä sääntöjä yksin :).

Mutta joo, miksi ihmiset eivät keräisi Tirithiä ja Mordoria?
Ne ovat selvästi pelin monipuolisimmat ja laajimmat armeijat.

Minä olen kyllä kiinnittänyt samaan huomiota ja siksipä keräänkin kaikkia armeijoita, jotta on valinnan varaa.
Armeijalistoihini yritän keksiä aina jotain uutta, mutta tietyt armeijat vain ovat niin suppeita, että niistä tulee väkisinkin kunkin lajin malliarmeijoita.

Verrataan Minas Tirith ja Rohan.

Rohanilla pari geneeristä ja heikkoa heroa+3 Yksikkötyyppiä.
Ratsastajat, RRG:t ja warrut.

Entäs Tirithit? Heroja joka sormelle ja monipuolisia kuin mitkä.
Yksikkötyyppejä monia.
Sotakoneitakin saa.

Gorbag, sinulla on kyllä pointti ja jaan sen kanssasi.

Syy miksi Mordor ja Tirith ovat yleisimmät on varmasti niiden armeijoiden laajuus ja materiaali.

Averren kiittää ja kuittaa, hyvää yötä!
I never met another man I'd rather be. And even if that's a delusion, it's a lucky one.

Ostetaan Bolt Action Jenkkien menopelejä ja kaikkea Saksaa. Tarjotkaa YV:llä
Valtsu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Valtsu »

Ja se että ne saa uusimassa aloitusboksissa. Ensin kun ajattelee niin miettii että eihän sillä ole mitään väliä, mutta aika usein aloitteleva harrastaja ostaa tuon boksin ja alkaa sitä kehittämään, kun niitä joukkoja sattuu olemaan. Itse kerään pääasiassa Mordoria ja Wood Elfejä. Veljen kanssa kuitenkin on lähes jokaista armeijaa hyllyssä. Ainoa että kääpiöitä ei hirveästi. Mutta on kuitenkin. Minä en itse asiassa pidä hirveästi minas tiritheistä, mutta jos joku haluaa kerätä niitä niin tehköön niin. En minä ainakaan ole tavannut ketään kuka keräisi Minas Tirithejä "muodin" takia, mutta näitä henkilöitä kuitenkin voi olla paljonkin. Minas Tirith on hyvä armeija aloittelijalle, koska perusjoukot ovat muovia, sankareita on paljon ja kuten jo sanoin nämä saa aloituspakkauksesta. Joten mielestäni on typerää kerätä mitään muuta armeijaa kuin sitä mistä itse pitää. Jos kerää mordoria tai minas tirithiä sen takia, koska muut niitä keräävät, niin se on mielestäni erittäin typerää.
Lalalaa
Putte

Viesti Kirjoittaja Putte »

Toivottavasti en toistele tässä muiden sanomisia... Entä sitten, jos joku pelailee iloissaan (ikävähän se on apeana pelata) Pelennorin kenttien taistelua tai muita kirjan ja leffan "tärkeitä" taisteluja? Ne olivat hienoja kohtia kirjassa ja elokuvassa, ja minä, jos saisin kerättyä kaiken tarvittavan, pelaisin niitä siltä istumalta. Lisäksi miksi ihmeessä pitäisi olla keräämättä gondorilaisia tai örkkejä vain siksi, että joku muukin sattuu ostelemaan niitä. Ei ainakaan minun örkkien ja tirithiläisten keräämiseen vaikuttanut mikään muu kuin se, että itse halusin niitä, tarkoitus oli hommata heti, kun niitä ilmestyy. Ja turnauksista, vaikka ei kokemusta löydykään... Käsittääkseni teemapisteitä annetaan sen mukaan, olisiko armeija ollut mahdollinen Keski-Maassa, ei sen mukaan, onko armeija ajankohtainen ja valtavirran mukainen.

Ai niin, ja minun armeijaani sisltyy Gorbag! (:
Jhep

Viesti Kirjoittaja Jhep »

Mikäs siinä ihmiset ostavat ihmisiä :).... 1. Minasseista/ Mordorista saa laajimman armeijan koko pelissä 2. Minassit ovat hienon näköisiä 3. 2 Pakettia Minasseja/ Örkkejä + commandi on halpa ostos näin lotrin aloitukseen *piste*
makkarafolio

Viesti Kirjoittaja makkarafolio »

Annan oman Arkumenttini: Mielestäni haltiat jyräävät Gondoreiden ohi massa-armeijana tällaisessa vähän kokeneemmassa polvessa, joka on tuolta Fotrit tai TTT:n ajoilta. Ainoassa turnauksessa, jossa olen ollut, pelasin ainoastaan hältioita vastaan. Ja saman ikäsukupolven pahiskandidaatti on mielestäni urukit. Tämä ei kylläkään yhytä mordorin levikkiä.
-Mordor voi pelata kaikkia vastaan
-Mordorilla on periaatteessa kaikkia trolleja [Cave trollit hyväksytään]
-Pahisten ainoat sotakoneet
-Pahisten toiseksi parhaat maagit
-Yhteistyössä Urukkeja, Easterlingseja, Haradeja
-Wargit, Trackerit, Morannonit, Neljää perusyksikköä[Kääpiöillä edes tätä ei ole]
-Mättöhero Gothmog
-Mahtiherot Shagrat, Gorbag, Grishnakh

Että kyllä Örkeistä saa persoonallisiakin armeijoita. Itselläni taitaa olla jokaista armeijaa vähän. Paitsi urukkeja, urukkeja vihaan. Ja Welffit on liian kalliita [Sanoo mies, joka omistaa kääpiöarmeijan.] Minas Tirithejä en omista, mutta ostan lähiaikoina kaverilta.
tartunta

Viesti Kirjoittaja tartunta »

Kuten kaikki sanovat, Minas Tirith ja Mordor ovat laajimmat armeijat.

Lisäksi ne on helppo aloittaa.
Ne ovat myös halpoja, koska niitä saa muovisina ja Minassit on sairaan siistin näkösiä! ;)

Siitä monipuolisuudesta...

Verrataan vaikka ensin Rohan ja Minassit:

Rohan

Herot:
Theoden
Eomer
Gamling
Eowyn
Captain of Rohan
Gandalf

Sotilaat
Warrior of Rohan
Rider of Rohan
Rohan Royal Guard

Sotakoneisto:
ei

Minas Tirith

Herot:
Aragorn the King
Denethor
Boromir, Captain of the White Tower
Boromir of Gondor
Faramir
Damrod
Imrahil
Beregond of Gondor
Captain of Gondor
Gandalf
Pippin
Angbor of Lamedon
Corinir of Pelargir

Sotilaat
Warrior of Gondor
Warrior of Minas Tirith
Ranger of Gondor
Knight of Minas Tirith
Citadel Guard
Guard of the Fountain Court
Knight of Dol Amroth
Clansman of Lamedon
Hunter of Anfalas
Bowman of Morthond
Warrior of Pinnath Gelin
Axeman of Lossarnach
Man-at-arms of Dol Amroth
Warrior of Ringló Vale
Warden of Pelargir

Sotakoneisto:
Battlecry Trebuchet
Avenger Bolt Thrower

Minun piti lähteä vielä listaamaan Rautapihaa ja Mordoria, mutten enää jaksa.

Itse olen kerännut Gondorin joukkoja ihan alusta asti. Ihastuin Minasseihin, kun näin ne TTT:ssä Osgiliathissa. Lisä syynä tietenkin, että tämä on mielestäni paras mahdollinen siege-puolustajan armeija.

Mordorin aloitin koska sen örkkejä sai aloitusboxissa. ;)

Minulla on muuten Gorbag.
Viimeksi muokannut tartunta, Su 15.08.2004 14:51. Yhteensä muokattu 4 kertaa.
Sakcris

Viesti Kirjoittaja Sakcris »

Itse ainakin uskon että mordorin ja minasin kerälijöitä on paljon, en tiedä miksi, mutta uskoisin että syynä on, aivan niinkuin Valtsu sainoi, että nämä kaksi tulevat uudessa alotuspakkauksessa jossa on mukana ROT:n sääntökirja.
Kaikki Sotavasara.net:in Lord of the Rings pelaajat, tulkaa IRC-kanavalle #lotr-sotavasara @Quakenet
Kellokoneisto

Viesti Kirjoittaja Kellokoneisto »

Ja, kaksi asiaa mitkä myöskin vaikuttaa tähän ovat: Ulkonäkö ja Hinta/Laatu-suhde...
Minasseista löytyy melko hienoja rivimiehiä, sitten tulee muut yksiköt: Rangerit, Fountain Courtit ja Citadel Guardit... Nyt tulee vielä Skodat... Kaikki ovat ihan pirun hienoja yksiköitä...
Mordorilta myöskin löytyy ihan tajuttoman hienoja tyyppejä, kuten urukit, morannonit, herot: Gorbag, Shagrat, Grishnakh...

Pelillisesti Minassit ovat aloittelijoille erittäin hyvä valinta... Minassin kova defence tekee näistä vaikean tapettavan kaikkea vastaan, joka omaa S3... Mutta, esim. rohanilaiset ottaa niin päihinsä örkeiltä lähiksessä...
Örkit saavat tukijat, rohanit ei, örkeiltä löytyy kahdenkäden tyyppejä, rohanilta ei...
Örkeiltä taas löytyy jo rivimiehistä 4 eri tyyppiä, kun taas esmes urukeista löytyy kahta! Örkki on pistehinnaltansa melko mukava, se on tasaväkinen taistelussa Minasseja ja Rohaneita vastaan...

Pointti on se että suurin osa väestä ei halua maksaa mielettömiä määriä Wood Elf listasta, joka on suppea kuin mikä, eikä niistä löydy mitään muuta hienoa, kuin Haldir's Elves aka Armoured Wood Elves...
Kääpiöt ovat myöskin rumia, pieniä ja suppeita, mutta niiden kova statline vetää puoleensa... Tosin näissäkin hinta tulee eteen...
Minasseja löytyy jos jonkinmoista, niistä saa väännettyä jos jonkimoisen listan, ostat laatikon warruja ja siitä saat tehtyä jos jonkimoisen listan...

Itseasiassa Mordorista ja Minas Tirithistä saa tehtyä paljon persoonallisemman listan, kuin mistään muista, koska on mistä valita...
Käävillä otetaan yksi tai kaksi kovaa heroa, lopuilla khazadeja ja rivimiehiä...
Elffeillä, yksi kova hero, rivimiehiä elven bladeillä ja jousi-keihäs kombolla niin paljon kuin saa...
Rohanit: Eomer/Theoden ja Gamling, heppoja paljon, ehkä vähän warruja...
Gobbot: Durburz, Ceivis tai kaksi, shamaani tai rummut, taviksia, niin paljon kuin saa...
Urukit: Lurtz, loota warruja, ~10 bersua... Joku ehkä laittaa sekaan Sarumanin tai Wargeja...
Scavenger survivor's find a wa-he-y!
Averren

KK:lla on pointti.

Nuo listat ovat täysin totta, joskin johtuen, että materiaali ei juuri jousta muihin komboihin.

Ulkonäöstä en väittele, sillä kauneus on katsojan silmässä. Minä pidän kääpiöistä, helkkarin hienoja.

Myös makkarafoliolla on pointti. Me Old Schoolerit omistamme paljon haltioita, niitä on minulla enemmän kuin Tirithejä tai Mordoria, johtuen, että on pelattu aina Fellowshipistä asti.
I never met another man I'd rather be. And even if that's a delusion, it's a lucky one.

makkarafolio

Viesti Kirjoittaja makkarafolio »

Kellokoneisto kirjoitti: Kääpiöt ovat myöskin rumia, pieniä ja suppeita
*Ottaa samantien kirveensä esiin ja läväyttää Kellokoneiston viiteen osaan!*

Kääpiöt on hienoja, pieniä, kalliita ja suppeita. Myönnän suppeuden. En jaksaisikaan kerätä kääpiöarmeijaa, koska se olisi tavattoman tylsän näköinen suppeuden takia. Mieluummin teen Kääpiöt+?????? -armeijan. Kääpiöt sopivat taistelemaan melkein joka kansan kanssa. Rohanilaisten kanssa peluutettuna laakson kansana, Haltioiden kanssa joskus muinoin ja myöhemmin Gimlin ja Legolaksen ystävyyden kautta, Gondorien myöhemmin neljännellä ajalla.

ok. Ne ON kalliita Mutta rokkaavat kahdella kädellä, jos osaa ostaa ne hyvin, käytettyinä, vähällä rahalla. Ikävä nähdä listoja: Dain, Balin, 11Khazadia, 6rivimiestä. Tämä johtuu ihan hinnasta.

Mitä kääpiöille voisi edes tehdä? Ne ei ole keihästyyppisiä, vaan suoraan päälle mentaliteettisiä, Ne ei ratsasta, Niillä on jo eliittiä, heroja on vain kolme [Gimli, Balin ja Dain], pari heroa voisi tehdä, Sotakoneita voisi hyvinkin kehittää kääpiöille.. Mutta kääpiöillä ei ole kauheasti kehitettävää. Paras tyytyä liittoutumiseen.
Averren

Makkarafoliolla jälleen pointti.

Kääpiöt kylläkin tarvitsevat lisää heroja, ja niitähän saa vaikka juuri tuolta Hobitista. Ja jos tekisi linnakekohtaisia warruja.
Kääpiöitä olisi niin helppo laajentaa.

Spinal

Viesti Kirjoittaja Spinal »

Minä taas olen sitä mieltä, että hirveän monella, ainakin kokeneemmista pelureista, on Helffi lista. Ja mielestäni niiden määrä vain kasvaa, ainakin turnauspeleissä, sillä yhä useampi tuntuu huomaavan, mitä iloa/etua on korkeammasta Fightista, Couragesta, lähes pysäyttämättömistä mättöheroista ja tappavista jousista (tosin myös kääpillä on kova nuolituli ja kovat herot). ihan kaveri- ja kotipeleissä näkee jos minkälaista listaa, mutta turnauslistat alkavat muistuttaa kaikilla koko ajan identtisemmiltä, minun mielestäni ;). Pahoilla taas näkee turnauksissa sekä Rautapihaa, että Mordoria. Uruk-haiden kohtuullinen fight ja strena 4 vetää puoleensa, toisaalta Mordorilla massa ja tappavat peikot. enempiä en jaksa kirjoitella :D.
Niin ja makkarafolio: On niitä sotakoneita ja siegehömppää myös Rautapihalla. Siege assault Ballista, Demolition teams ja Battering ram (sen saa myös muille, mutta kaupassa ei myydä muille) ;).
Shall I burn you?
tartunta

Viesti Kirjoittaja tartunta »

Spinal kirjoitti:Minä taas olen sitä mieltä, että hirveän monella, ainakin kokeneemmista pelureista, on Helffi lista.
Niin. Niitähän sai silloin FotR:n aikaan halvalla. Itse vaikka aloitin FotR:n aikaan, niin en helffejä pelannut. Minulla oli aina Gondorin joukot ja sitten, kun Minassit tulivat, nin pitihän Gondorin miesten armeijaa laajentaa. ;)

Luulen kuitenkin, että aloitusboxilla on suurin merkitys.

Toivon, että kukaan ei oikeasti aloita jotain armeijaa, koska se on yleinen.
Sauron

Viesti Kirjoittaja Sauron »

Jaha, onhan minunkin tähän jotain kirjoitettava. Selvää on, että yleisimpiä armeijoita ovat ne, joiden peruskauran (tai suurimman osan siitä) saa muovisina. Jos esim. kääpiöitä saisi muovisina, ne olisivat huomattavasti yleisempi armeija kuin nyt. Toinen kriteeri on monipuolisuus ja/tai ominaisuudet. Mordor (minulta löytyy) on monipuolisin armeija, millä mittarilla tahansa. Parhaat peikot, Über-hero Sauron, sotakoneita, eniten erilaisia rivimiehiä, peikot, voi pelata fluffillisesti kaikkia vastaan jne.
Minassit ovat vastine Mordorille hyvien puolelta, peikkoja korvaavat paremmat ampujat ja mättöherot. 3. yleisimpiä näyttäisivät olevan Helffilistat (omistan tällaisenkin), koska niillä on parhaat hyvien rivimiehet, über-mättöherot ja mahdollisuus yhdistyä WoG:ien kanssa. Rautapiha on pahojen toiseksi yleisin armeija, mutta enempää en nyt jaksa kommentoida...heh!
Oberon

Viesti Kirjoittaja Oberon »

En nyt jaksanut lukea koko topicia(ei ole aikaa) mutta perustelenpa valintaani silti. Pelaan nykyään helffeillä(aika moni muukin pelaa) ja örkeillä(vielä useampi pelaa näillä). Mutta itse en ainakaan ole näitä "muodin vuoksi" valinnut. Helffit oli ensimmäinen armeijani, jolla olen oppinut pelaamaan(ja ihan hyvin tällä pätrjää). Kovat perusjannut ja Paljon paljon kovemmat herot, se fight arvo ja ne jouset...

Ensimmäinen pahisarmeijani oli urukit, ne vaihoin pois koska en niillä jaksanut säätää(huonoja), ja gobot vaihoin örkkeihin kun olin kyllästynyt nmiillä säätämiseen. Pahisarmeijani valintaan vaikutti eniten valinnanvara, F3, ja fluffillinen mukautuvaisuus. Nyt pärjää jopa ihmisiä vastaan, ja valinnanvaraa on.

Ymmärrän kyllä muodin mukaan armeijansa kerääviä, mutta minusta armeijan valintaa pitäisi säädellä muut kriteerit. Esimerkiksi kaverini syy "ne käpät on niin siistejä" alkaa olla jo aika hyvä :) Mutta tämä riittänee, unohtakaa tämä.
Ole

Viesti Kirjoittaja Ole »

Minas Tirith

Herot:
Aragorn the King
Denethor
Boromir, Captain of the White Tower
Boromir of Gondor
Faramir
Damrod
Imrahil
Beregond of Gondor
Captain of Gondor
Gandalf
Pippin
Angbor of Lamedon
Corinir of Pelargir

Sotilaat
Warrior of Gondor
Warrior of Minas Tirith
Ranger of Gondor
Knight of Minas Tirith
Citadel Guard
Guard of the Fountain Court
Knight of Dol Amroth
Clansman of Lamedon
Hunter of Anfalas
Bowman of Morthond
Warrior of Pinnath Gelin
Axeman of Lossarnach
Man-at-arms of Dol Amroth
Warrior of Ringló Vale
Warden of Pelargir

Sotakoneisto:
Battlecry Trebuchet
Avenger Bolt Thrower

Tässä ei ihan pysytä Minas Tirithissä mutta vaikka otettais vain Minassei niin valinnan mahdollisuus on suurempi kuin koko rohanilla.
LAndE

Viesti Kirjoittaja LAndE »

Miten niin ei pysytä Minas Tirithissä?

Kaikki nuo kuuluivat Minas Tirithin sotavalmiuteen.
Olen kohta aikuinen, mutta en ihan vielä.

Ostetaan Lizardmenejä! Pistä YV! Ja tarjoa figujasi!
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “LOTR: Yleinen keskustelu”