Kuvalliset taisteluraportit sotavasara.net:ssä?
Kuvalliset taisteluraportit sotavasara.net:ssä?
Itse olen suuri WD taisteluraporttien fani: Raportista näkee millaisia armeijoita ihmisillä on ja kuvia kurkkimalla saa nopeasti jonkinlaisen kuvan taistelun kulusta. Olenkin itse yrittänyt tehdä vastaavanlaisia taisteluraportteja, ja vaikka armeija on WD:tä rumempi ja kuvat huonompia, niin kyllä niistä ihan luettavia/katseltavia on tullut.
Mistä tullaankin ongelmaan: Luin Sotavasaran sääntöjä ja tulin siihen tulokseen, että raporttia johon on laitettu kiinni 500 kB kuvia ei hyvällä katsota. Onko siis mitään mahdollisuutta tehdä/julkistaa sotavasarassa paljon kuvia sisältävää raporttia?
Tajuan kyllä, että modeemilla sellaista on aika tuskaa lukea, mutta on aika monilla jo nopeitakin internet-yhteyksiä. Kuvat voisin pitää omalla palvelimella tai sitten tunkea sotavasaraan - ihan miten vaan sopii. Mahdollista olisi myös vain linkittää tänne ihan muualla oleva raportti ja keskustella siitä täällä.
Mistä tullaankin ongelmaan: Luin Sotavasaran sääntöjä ja tulin siihen tulokseen, että raporttia johon on laitettu kiinni 500 kB kuvia ei hyvällä katsota. Onko siis mitään mahdollisuutta tehdä/julkistaa sotavasarassa paljon kuvia sisältävää raporttia?
Tajuan kyllä, että modeemilla sellaista on aika tuskaa lukea, mutta on aika monilla jo nopeitakin internet-yhteyksiä. Kuvat voisin pitää omalla palvelimella tai sitten tunkea sotavasaraan - ihan miten vaan sopii. Mahdollista olisi myös vain linkittää tänne ihan muualla oleva raportti ja keskustella siitä täällä.
Pirkka Jokela
Tuo on juuri se vaihtoehto, joka on käsittääkseni sallittu, mutta hiljaa toivon, että jokin muukin olisi hyväksyttävissä. Niitä kuvia on nimittäin ~ 20 kappaletta. Itse en haluaisi klikata jokaista erikseen auki toisessa selainikkunassa.daider kirjoitti:tietysti voisi pitää kuvat omalla sivullaan ja laittaa sotun raporttiin linkin kuvaan aina sopivassa kohdassa.....
Mutta näin se sitten varmaan kannattaa tehdä... sitten sen näkee jaksaako joku katsella ne kuvat vai ei.
Pirkka Jokela
Hankkikaa open office, laittakaa kuvat siinä kirjoittavan dokumentin sekaan, tehkää pdf(open office osaa sen) ja laittakaa kotisivuille. Open officehan on ilmainen joten siinäkään ei ongelmaa ole.
Vertailun vuoksi tsekatkaa epic raportti joka on kotisivuillani. Epic osio, sieltä taisteluraportit ja kopioikaa pdf omalle koneelle ja lue(jostain syystä ei tule suoraan webbiselaimeen, ainakaan minulla).
Tuolla tavalla kuvat ovat sen kohdalla mihin kuuluu joten myös katsotaan.
Vertailun vuoksi tsekatkaa epic raportti joka on kotisivuillani. Epic osio, sieltä taisteluraportit ja kopioikaa pdf omalle koneelle ja lue(jostain syystä ei tule suoraan webbiselaimeen, ainakaan minulla).
Tuolla tavalla kuvat ovat sen kohdalla mihin kuuluu joten myös katsotaan.
https://middleagedstrategybattlegamers.home.blog/ <- Turun suunnan LOTR pelaajien blogi
Tneva82 vei sanat suustani.
Mutta/Tai eihän sen mikään pakko ole .pdf olla,
voithan tehdä kotisivuillesi sen raportin
kuvineen mieluisella tavallasi, ja laittaa tänne
Taisteluraportteihin linkin josta pääsee sen
sitten lukemaan. Itse olen tuon kannalla, että
kirjoitan raportin johon laitan siihen kohtaan
linkin johon kuva kuuluu...
Noh kokeiltu on mutta IMO pdf on huomattavasti helpompi muokata(html:äähän ei varsinaisesti hienon näköiseen muokkailuun ole tarkoitettu). Open officella voit helpohkosti laittaa teksti kiertämään kuvat haluamallasi tavalla yms.Etana kirjoitti:Tneva82 vei sanat suustani.
No jokaiselle omansa. Minulle PDF tiedostojen teko on naurettavan helppoa ja sillä saa samalla naurettavan helposti kaikenlaista muuta hauskaa(kahteen palstaan jos haluaa, taulukot, kehykset yms yms yms yms yms). Ja kun on ilmainen ohjelma niin se on tapa jolla minä teen
https://middleagedstrategybattlegamers.home.blog/ <- Turun suunnan LOTR pelaajien blogi
Noh pdf:llä on sekin hyvä puoli että dokumentti on _prikulleen_ alkuperäisen näköinen. Esimerkkinä ennenkuin keksi open officen kykenevän pdf muutokseen yritin muuttaa dokumenttiani html:ään(open office kun ei ole maailman yleisimpiä ohjelmia, vaikka ilmainen ja laadukas onkin). Noh kyllähän dokumentti _toimi_ mutta aivan erinäköinen oli ja huomattavasti huonomman näköinen.Etana kirjoitti:kyl sen html:älläkin saa näyttäviä jos vain osaa.
(en minä, pois se minusta)
Noh kullekkin omansa kuten taisin sanoakkin
-
zakug_the_insane