Beissien teko ohjeita
tupezz, no siis se syy, miks en maalilla sitä laita kokoon on se, että en halua kiloa flokkia mun maalipurkkeihin.. koska pensseliin niitä flokinpalasia kuitenkin sitten jää, kun se on niin irtonaista. Suihkepulloa oon hommaamassa ja sillä aattelin tota liimajuttua jatkossa baseihin ruiskuttaa, niin kävis homma paljon nopeemmin. Nyt pitäs vaan ostaa tarpeeks suuri suutin.
"meillä ei ole mitään niin suurta sosiaalista ongelmaa, ettei sitä ratkaistaisi parilla tuhannella sotilaalla"
noniin nyt sain linkin liitettyä...
Nopat ja Taktiikka Ry
Pääkaupunkiseudun pelikerho
http://www.nopat.fi
mites muuten... ku mulla on tollasesas purkisa tolasta hiekkaa, jota jäi remontista ja se on todella hyvän väristä, mutta kun joudun maalaamaan sen eriväriseksi kuin itse figun (siis totaalisen...), niin voiko sinne purkkiin heittää jotain juttua (tyyliin: vesiväriä), että se hiekka muuttuis sen väriseksi ku siitä haluan? Toinen on se, et se hiekka rapsiintuu pois, ku alan sitä maalaamaan ja kun laitan sellasen maalisumutuskerroksen, niin sitten hiekka pysyy kiinni, mutta ei maalaannu, kun se hylkii noita maaleja. Eli voiko vesiväreillä värjätä ton hiekan niin, että se ei "könttiinny"?
"meillä ei ole mitään niin suurta sosiaalista ongelmaa, ettei sitä ratkaistaisi parilla tuhannella sotilaalla"
Enpä usko että toi on mahdollista ilman huomattavaa vaivannäköä. Olen joskus lukenut flokin värjäämisestä itse ja se ainakin kuullosti todella hankalalta. En tiedä sitten olisiko hiekan värääminen yhtään sen helponpaa.. Yksi vaihtoehto on tietty sekoittaa se hiekka valmiiksi maaliin, mutta tuokin kuullostaa aika sotkuiselta.mites muuten... ku mulla on tollasesas purkisa tolasta hiekkaa, jota jäi remontista ja se on todella hyvän väristä, mutta kun joudun maalaamaan sen eriväriseksi kuin itse figun (siis totaalisen...), niin voiko sinne purkkiin heittää jotain juttua (tyyliin: vesiväriä), että se hiekka muuttuis sen väriseksi ku siitä haluan? Toinen on se, et se hiekka rapsiintuu pois, ku alan sitä maalaamaan ja kun laitan sellasen maalisumutuskerroksen, niin sitten hiekka pysyy kiinni, mutta ei maalaannu, kun se hylkii noita maaleja. Eli voiko vesiväreillä värjätä ton hiekan niin, että se ei "könttiinny"?
Mulla ei enää tapahdu tuota hiekan irtoamisesta basesta maalatessa, koska en laimenna erikeepperiä yhtään. Lisäksi se kerros primeriä hiekan päälle hiukan vielä sitoo sitä kiinni baseen.
And they wonder how he dealt with stress so well..
Mä olen aina käyttänyt laimennettua erikeepperiä ja ei oo koskaan maalausvaiheessa irronnut kun ennen kun alkaa maalata kopautaa parikertaa pöytään että huonosti liimautuneen murut irtoo. Eikä sitä koskaan oo irronnut niin paljoa että olis basessa huomannut.
"Tulispa ensi kierroksella vastaan joku nassikka jonka vois massacroida", conissa kuultua osa IV
-
The Chaos Cell
- Machiavelli
- Peliporukkavalvoja
Baseihin töhnät voi ostaa ihan samasta kaupasta mistä ostat figus (ainakin uskon niin). Osta vaikka pussi flokkia ja sit static grassia ja reenaa niillä. Ite ainaki teen niin et eka laitan flokin jalustan, maalaan ruskeeks ja sit grassia. Kyselehän kauppas myyjältä näitä tuotteita nii uskos löytyvän.
Sincerely yours, Machiavelli.
Warning: the above note may contain sarcasm, please read with care.
Warning: the above note may contain sarcasm, please read with care.
Hiekkaa saat pakon edessä vaikka hiekkarannalta, mutta kyllä ne tarvikkeet sieltä fantasiapeleistä tai muista tämän tapaisista liikkeistä kannattaa ostaa.
Static grassia tai muita tarpeita saat myöskin samaisista paikoista ja erikeepperiä pitäis saada melkein mistä vaan
Static grassia tai muita tarpeita saat myöskin samaisista paikoista ja erikeepperiä pitäis saada melkein mistä vaan
Nopat ja Taktiikka Ry
mun baset jääny yksinkertasemmiksi:
jotain hiekkajauhoa (todella hienoa) jäi yli meijän remontista, siivilöin sen ja sain vielä hienompaa hienkkaa, joka toimii täydellisesti pohjiin. Tohon päälle laitoin jotain sirkkelisahajauhoa, joka on kaunista muuten, mutta hankala saada pysymään. Tohon kuitenkin erikeepperisekoite 1/10 (erikeepperiä siis vähemmän) veden kanssa, niin se pysyi kuin... no pysyi kuitenkin.
Sitten piz poxista tarpeellista krääsää sinne, niin voilá!
Ite en siis ole kauheasti panostanut koskaan baseihin, mutta ajattelin alottaa.
jotain hiekkajauhoa (todella hienoa) jäi yli meijän remontista, siivilöin sen ja sain vielä hienompaa hienkkaa, joka toimii täydellisesti pohjiin. Tohon päälle laitoin jotain sirkkelisahajauhoa, joka on kaunista muuten, mutta hankala saada pysymään. Tohon kuitenkin erikeepperisekoite 1/10 (erikeepperiä siis vähemmän) veden kanssa, niin se pysyi kuin... no pysyi kuitenkin.
Sitten piz poxista tarpeellista krääsää sinne, niin voilá!
Ite en siis ole kauheasti panostanut koskaan baseihin, mutta ajattelin alottaa.
-
Kösekh
Käy Kouvolassa. Ei paha matka, jos meinaat ostaa enemmänkin kamaa.Kösekh kirjoitti:LAPPEENRANNASSA EI TIETÄÄKSENI EDES MYYDÄ FLOKKIA TAI STATIC GRASSIA! kamala vääryys, pitää olla tosi luova tehdäkseen beisseistä hienoja (tai tosi rikas jos aikoo tilata vaikka helsingistä) ja itse en oo kumpaakaan
Phil Kelly says "No!"
-
hyytelöperuna
-
Kösekh
ite suosin hiekka hiekkaa, en kiviä, sillä ne näyttää vaan jotenki.. soralta, eikä se oo kovin hienoa. Sillä, että ostatte hiekkaa, niin hommatkaa sitä pihalta siivilän kanssa. Ainoa ongelma on se, että se pitää sitten maalata erikseen, joka kyllä nostaa basejen teon kynnystä.