"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Toinen stand and shoot kymysys

Warhammer FB -pelin säännöt ovat yleensä hieman tulkinnanvaraiset. Tällä palstalla keskustellaan eri sääntöjen toteutuksesta, tulkinnoista sekä mahdollisista ongelmatilanteista.
Lord_Fudginton

Toinen stand and shoot kymysys

Viesti Kirjoittaja Lord_Fudginton »

elikkäs... mull seisoo 30nightgobboa vieretysten, vastustaja chargaa toiseen päätyyn, eli siis näin

cccc
gggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggg

kysymys kuuluu: pari noista gobboista on yli 16tuuman päässä (niillä on short bow) joten voiko nekin stand and shoottaa???
Pahvi

Viesti Kirjoittaja Pahvi »

Fire arc ( 90 astetta) ei riitä. Eli ne reunimmaiset gobot eivät edes näe hyökkääjiä.
Jos c chargeaa tuosta missä ne nyt ovat, niin noin 5 g:tä voi ampua.
Paitsi että c näyttää lähtevän aika läheltä...tämä voi estää ampumisen kokonaan.

: P
Lord_Fudginton

siis mä meinasin että se lähtee pitkältä mutta tulee tohon eikä esim keskelle... jos vaikka lentävä lähtee 20tuuman päästä ni kyllä ne sen silloin näkee mutta silloin ei riitä range, eikä edes silloin ku se tulee perille

PS: nobody likes a smartass
Pahvi

Jos range ei riitä, niin ei voi ampua. Ei edes stand and shootissa.

Toivottavasti ymmärsin tällä kertaa kysymyksesi oikein.

Ropetus
Valvoja

Viesti Kirjoittaja Ropetus »

Pahvi kirjoitti:Jos range ei riitä, niin ei voi ampua. Ei edes stand and shootissa.

Toivottavasti ymmärsin tällä kertaa kysymyksesi oikein.

Korjaus, jos range ei riitä vastustajien lähtöpaikkaan (siis siihen, missä ne jököttävät ennen kuin lähtevät liikkeelle), niin sääntökirjan mukaan Stand and Shoottaajat ampuvat aseidensa maksimikantamalla.
Lord_Fudginton

jooo joo mut kato ku ei ne riitä missään vaiheessa... siis ei kaikilla, ku niitä on niin monta vieretysten että pari niistä on yli16tuuman päässä koko ajan
SupraJohde

Viesti Kirjoittaja SupraJohde »

Pahvi kirjoitti:Fire arc ( 90 astetta) ei riitä. Eli ne reunimmaiset gobot eivät edes näe hyökkääjiä.
En ole varma mutta eikö BRB:ssä ole kuva ja itse ainakin olen pelannut niin että jos yksi voi ampua niin kaikki voivat ampua sillä eikö niillä ole yhteinen Fire Arc?
-Litsis Lätsis lepakko, nouda mulle kepakko.
Pahvi

Line of sight katsotaan jokaiselle ukkelille erikseen.

Iso_Arska
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Iso_Arska »

SupraJohde kirjoitti:
Pahvi kirjoitti:Fire arc ( 90 astetta) ei riitä. Eli ne reunimmaiset gobot eivät edes näe hyökkääjiä.
En ole varma mutta eikö BRB:ssä ole kuva ja itse ainakin olen pelannut niin että jos yksi voi ampua niin kaikki voivat ampua sillä eikö niillä ole yhteinen Fire Arc?
Nopealla lukaisulla (itseasiassa se ei ollut niin nopea :) niillä ei ole yhteinen fire arc. Tuo kuvitelmasi tulee vain chargesta, siihen tuo pätee, mutta shootingiin ei.
Rule book s. 59 kirjoitti:Common sense dictates that a model cannot shoot at something it cannot see.
EDIT: Hmm... Olenko hidastunut ;)
''Life sucks and then you fucking die you know.'' -Ozzy Osbourne

Käy täällä
The Captain
Valvoja

Viesti Kirjoittaja The Captain »

Selventäisiköhän tämä KUVA?
-Miksi Jeesuksen ja Marian päät loistavat valoa?
-Niillä on suvussa halogeenejä.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “FB: Säännöt”