WYSIWYG
Mun armeijani (HUOM: monikko) ovat keskeneräisiä, ja siten ei vielä kovinkaan WYSIWYGiä. Tulee sitä vielä sittenkin kun tuleva DE turnausarmeija on valmis, käytettyä movement drayta raiderina, vaikkakin puhtaasti kuljetusteknisistä syistä...
Ja sittenkin kun armeijat ovat valmiit mulle ainakin käy että porukka joilla on tarkoitus tehdä kunnon armeija pelaavat proxyillä, näkee niitä rumempiakin armeijoita (syynä yleensä huono väriteema ja/tai maalaus)
Ja sittenkin kun armeijat ovat valmiit mulle ainakin käy että porukka joilla on tarkoitus tehdä kunnon armeija pelaavat proxyillä, näkee niitä rumempiakin armeijoita (syynä yleensä huono väriteema ja/tai maalaus)
One who has seen the Horrors of Warp and prevailed, still fears girls...
Nostataanpa nyt tämä ylös, kun aihe täsmää niin hyvin. Elikkä
parikin kysymystä:
1) Miten paljon merkitystä on täysin oikeilla aseilla?
Sen ymmärtää, että jos figulla on normaali ase, sitten se on normaali ja jos ase on raskas, se on raskas, mutta jos haluaa käyttääkin Havoc-ryhmässä neljää Autocannonia neljän Lascannon sijaan, meneekö läpi sanomalla vai pitääkö kaivaa kuvetta ja marssia Fantsuun?
Tyranideille vähän sama homma. Jos ei aina haluakaan pelata aivan samanlaisella armeijalla, pitääkö hankkia tuhat Ganttia/Gaunttia, jotta on aina varmasti tarpeeksi oikeilla biomorpheilla olevia ötököitä, vai riittääkö, että se vain on Gantti (suurin osahan omistani on ajalta, kun ~kaikilla oli Fleshborer) Sama homma Hive Tyrantin kanssa, välillä sen haluaa lentävän ja välillä taas kävelevän, mutta toisella on siivet ja toisella ei.
2) Entä miten paljon on merkitystä Chapterin oikealla värityksellä?
Tämä koskee erityisesti Kaaoksen joukkoja. 10 vuotta sitten Chaptereilla ei ollut mitään eroja pelillisesti toisin kuin nyt. Eli mureneeko bunkkerit myös Night Lordsien väreissä vai onko syytä kaivaa jarruneste esiin?
parikin kysymystä:
1) Miten paljon merkitystä on täysin oikeilla aseilla?
Sen ymmärtää, että jos figulla on normaali ase, sitten se on normaali ja jos ase on raskas, se on raskas, mutta jos haluaa käyttääkin Havoc-ryhmässä neljää Autocannonia neljän Lascannon sijaan, meneekö läpi sanomalla vai pitääkö kaivaa kuvetta ja marssia Fantsuun?
Tyranideille vähän sama homma. Jos ei aina haluakaan pelata aivan samanlaisella armeijalla, pitääkö hankkia tuhat Ganttia/Gaunttia, jotta on aina varmasti tarpeeksi oikeilla biomorpheilla olevia ötököitä, vai riittääkö, että se vain on Gantti (suurin osahan omistani on ajalta, kun ~kaikilla oli Fleshborer) Sama homma Hive Tyrantin kanssa, välillä sen haluaa lentävän ja välillä taas kävelevän, mutta toisella on siivet ja toisella ei.
2) Entä miten paljon on merkitystä Chapterin oikealla värityksellä?
Tämä koskee erityisesti Kaaoksen joukkoja. 10 vuotta sitten Chaptereilla ei ollut mitään eroja pelillisesti toisin kuin nyt. Eli mureneeko bunkkerit myös Night Lordsien väreissä vai onko syytä kaivaa jarruneste esiin?
Toivottavasti nyt ymmärsin viestin oikein. Night lordeja on kyllä vieläkin. Vai olenko aivan väärässä?
http://uk.games-workshop.com/storefront ... orignav=10
http://uk.games-workshop.com/storefront ... orignav=10
No et nyt oikeastaan, mutta arvelinkin, että voisi mennä ohi. :)
Meinaan siis sitä, että kun nuo Kaaosmariinit nyt sattuvat olemaan
Night Lordsien väreissä, miten uskottavasti ne menevät vaikkapa Iron Warrioreista. Riittääkö kun sanoo niiden olevan IW:tä vai pitäisikö ne maalata IW:n väreihinkin? GT-tasolla täydellsen WYSIWYGin ymmärtää, mutta miten tarkkaa se muuten on?
Tässähän on myös ongelman toinen kohta, sitten kun haluaisikin pelata vaikka Black Legionilla, pitäisikö taas maalata uusiksi tai hankkia kymmeniä uusia figuja?
Night Lordsien väreissä, miten uskottavasti ne menevät vaikkapa Iron Warrioreista. Riittääkö kun sanoo niiden olevan IW:tä vai pitäisikö ne maalata IW:n väreihinkin? GT-tasolla täydellsen WYSIWYGin ymmärtää, mutta miten tarkkaa se muuten on?
Tässähän on myös ongelman toinen kohta, sitten kun haluaisikin pelata vaikka Black Legionilla, pitäisikö taas maalata uusiksi tai hankkia kymmeniä uusia figuja?
Itse olen äärimmäisen tarkka WYSIWYGIN kanssa. Taustaa kai valottaa se että ensimmäisen vuoteni pelasin lähes pelkillä proxyillä ja laatikkomaastoilla. Kaunis peli on jotain josta ei tahdo lopua. Nytkin on palaa hihat Mordheim kampanjamme pelaajista puolien soveltaessa "tää on sit thunderer crossbowilla" -sääntöä. Konversiot ja fluffiperusteet menevät vielä Counts As -säännön piikkiin, mutta siltikin: Jos Warrior Priestillä on koksi vasaraa se ei muutu kahden käden vasaraksi.
Viimeisen vuoden aikana pahimmat proxyni ovat olleet Spikey Bitzien antaminen Sorcererille ja kokoamattoman Autocannonin käyttö.
Kauan eläköön Keisari ja Hänen maalatut armeijansa!
Viimeisen vuoden aikana pahimmat proxyni ovat olleet Spikey Bitzien antaminen Sorcererille ja kokoamattoman Autocannonin käyttö.
Kauan eläköön Keisari ja Hänen maalatut armeijansa!
That is not dead which can eternal lie.
And with strange aeons even death may die.
And with strange aeons even death may die.
-
Puistokemisti
Muistaaksini GW julisti ainakin lojalisteille että jos ukot on maalattu jonkin valmiin chapterin väreillä, ne ovat sitä chapteria aina.neon kirjoitti:No et nyt oikeastaan, mutta arvelinkin, että voisi mennä ohi. :)
Tiedä sitten miten tämä toimii Kaaos Marineitten kohdalla mutta pelimies maalaa armeijansa itse keksimällä väriskaalalla jolloin voi harrastaa tuota "Nämä ovat sitten Emperor's Childreneitä" hommaa ihan luvallisesti.
- ankara halla
- Valvoja
Itse kun aloitin 40k:n joskus vuonna miekka ja kivi niin koko WYSIWYG:n konseptia ei edes ollut olemassa. Edes puoleen RT:n sääntökirjan sallimiin aseisiin ei edes löytynyt figua puhumattakaan siitä, että aivan aluksi tapana oli sattumageneraattorin tapaisella taulukolla katsoa ennen jokaista peliä mitä varusteita ja aseita esim. SM ryhmällä oli käytössään. Tee siinä nyt sitten WYSIWYG äijiä kun pitäisi koko armeija konvertoida aina kun tahtoisi pelata 
Ajatus oli, että raskasase ukko oli raskasase ukko, erikoisaseukko oli erikoisaseukko ja pomoäijä oli pomoäijä ja niin edespäin.
Aika nopeasti kyllä tulivat ihan oikeatkin nykymalliset listat joidenmukaan pystyi ostamaan varustusta ryhmille mutta esim Mariini upseereiden wargear oli edelleen nopalla heitettävää kamaa (siis Compendiumin mukainen lista, tällä olen tätä peliä edelleenkin eniten pelannut).
Ajat ovat tietysti muuttuneet ja niin on GW:n politiikkakin eikä minulla ole periaatteessa mitään WYSIWYG:ä vastaan mutta pakko sanoa, että en itse tähän juurikaan vieläkään panosta. Omasta mielestäni peli helposti muuttuu tylsemmäksi jos WYSIWYG:ä seuraa orjallisesti koska silloin (ainakin käytännössä) ihmiset jämähtävät helposti pelaamaan vain yhdellä (tai korkeintaan parilla) listalla sen sijaan, että ottaisi joka peliin mukaan eri varusteilla varustetun armeijan (joka siis pitäisi omankin pelaamisen dynaamisempana). Tämä siis jos pelaisi kokoajan orjallisesti WYSIWYG nappuloilla.
Ajatus oli, että raskasase ukko oli raskasase ukko, erikoisaseukko oli erikoisaseukko ja pomoäijä oli pomoäijä ja niin edespäin.
Aika nopeasti kyllä tulivat ihan oikeatkin nykymalliset listat joidenmukaan pystyi ostamaan varustusta ryhmille mutta esim Mariini upseereiden wargear oli edelleen nopalla heitettävää kamaa (siis Compendiumin mukainen lista, tällä olen tätä peliä edelleenkin eniten pelannut).
Ajat ovat tietysti muuttuneet ja niin on GW:n politiikkakin eikä minulla ole periaatteessa mitään WYSIWYG:ä vastaan mutta pakko sanoa, että en itse tähän juurikaan vieläkään panosta. Omasta mielestäni peli helposti muuttuu tylsemmäksi jos WYSIWYG:ä seuraa orjallisesti koska silloin (ainakin käytännössä) ihmiset jämähtävät helposti pelaamaan vain yhdellä (tai korkeintaan parilla) listalla sen sijaan, että ottaisi joka peliin mukaan eri varusteilla varustetun armeijan (joka siis pitäisi omankin pelaamisen dynaamisempana). Tämä siis jos pelaisi kokoajan orjallisesti WYSIWYG nappuloilla.
"Minä en kärsi mielisairaudesta, minä nautin joka hetkestä!"
- The Captain
- Valvoja
no, WYSIWYGhän on GW:n ovela yritys saada ihmiset ostamaan paljon erilaisia figuja saadakseen armeijaansa vaihtelua. Ainakin minun kohdallasi se toimii, joskaan ei ehkä aina ihan GW:n suunnitelman mukaan. Minä kun tuppaan jättämään taktisesti aseet/tykkitornit/varusteet liimaamatta ja käytän niiden sijaan tappiliitoksia, jolloin Mail orderista tilattu vaihtopala riittää eri varustekombinaation aikaan saamiseen ilman duplikaattifiguja tai proxytystä.
Annan pelata, mutta kuittailen proksyttämisestä.neon kirjoitti: 1) Miten paljon merkitystä on täysin oikeilla aseilla?
Sama homma. Jos ne on maalattu Night Lordeiksi, oletan maalaajan halunneen pelata Night lordeilla, joten jos ei käytä NL:n sääntöjä, kyseessä on proxy. Jos taas väriteema eroaa "aidosta" NL:n teemasta (muuten kuin reppujen alle maalattujen punaisten pisteiden verran), minun puolestani voi käyttää minkä tahansa legioonan sääntöjä.2) Entä miten paljon on merkitystä Chapterin oikealla värityksellä?
-Miksi Jeesuksen ja Marian päät loistavat valoa?
-Niillä on suvussa halogeenejä.
-Niillä on suvussa halogeenejä.