Einarin ja Kaapon hurjat seikkailut
-
Yksisilmä-Joe
Einarin ja Kaapon hurjat seikkailut
Olipa kerran kaksi örkkiä nimeltänsä Einari ja Kaapo, jotka asuivat Nulnisssa. Heillä oli ihmisnimet sen takia kun joku empiren ämmä adoptoinut ne, kun ne oli ihan pentuja ja hän antoi niille uudet nimet, koska niillä oli ennen niin rumat nimet. Hän oli luullut niitä vain harvinaisen rumiksi ihmislapsiksi ja oli hoivannut niitä kuin omia lapsiaan. Heillä oli juuri ollut 12 vuotis syntymäpäivät. He eivät tienneet että olivat örkkejä ja luulivat muita örkkejä vihollisiksi. Sitten eräänä päivänä kun he lukivat Empiren sanomia, oli siellä uutinen, että joku on varastanut Nulniin osoittavan tienviitan. Sillä oli myös tiedotus että kaupungissa lymyilee kaksi örkkiä ja Mahtavat Miekat metsästävät niitä. Einari ja Kaapo hätääntyivät ja lähtivät kertomaan "äidilleen", mutta hän rauhoitti heitä ja sanoi, että kyllä sotilaat suojelevat meitä. Pojat rauhoittuivat ja lähtivät kävelylle. He kävelivät kadulla, kunnes heitä vastaan tuli sotilas joka pysäytti heidät. Sotilas näytti heille jotain lappua missä oli Einarin ja Kaapon naamankuvat ja kysyi, että olivatko he nähneet tämännäköisiä heppuja. Heidän päästään on näes luvattu palkkio, hän sanoi. Pikku örkit hätääntyivät ja sanoivat nopeasti, että ne menivät tuonne viemäriin piiloon. Sotilas haki äkkiä suuren joukon Hilparimiehiä, jotka laskeutuivat viemäriin. Pojat lähtivät juoksemaan pois päin ja menivät kotiin. Aamulla kun he taas lukivat lehteä oli siellä uutinen: "Eilen illalla Nulnissa kello kuuden aikaan nähtiin kaksi örkkiä kävelykadulla ja viereisestä viemäriaukosta löydettiin 22 kuollutta sotilasta ja paljon karvoja. Tämä on varmasti niiden örkkien työtä. Oikeudenmukainen Keisarimme Karl Tranzu on luvannut näistä kahdesta örkistä 200 000 killingin palkkion." Samaan aikaan heidän talonsa ovi potkaistiin sisään ja ovella seisoi itse Karl Tranzu, joka huudahti kovalla äänellä: Vai täällä nämä kaksi verenhimoista murhaajaa ovatkin! Antautukaa niin saatte nopean kuoleman! Samassa Karlin takaa kuului huuto: Minun poikiahan ei uhkailla! Ja Karl kaatui maahan suuren kolahduksen saattelema. Takaa paljastui heidän ns "äitinsä" vääntyneen paistinpannun kanssa. Sitten kaikki kolme lähtivät kovaa vauhtia juoksemaan kohti kaupungin portteja. Kun he saapuivat portille niin joku löi sitä akkaa ja se lensi seinään. Suuri jättiläinen oli murskannut portin ja mätki nyt sitä niitten "äitiä" siinä oikein iloisen näköisenä. Kaapo ja einari ravostuivat ja hyppäsivät jätin kimppuun. Einari otti sitä päästä kiinni ja väänsi siltä niskat nurin samalla kun Kaapo veti sitä korvista. Jättiläinen kuoli heti ja sitten maa poikien alla alkoi täristä ja ne putoskin jonnekkin ihme kuoppaan missä oli kääpiökaivelijoita. Siellä oli niin pimeä etteivät kääpiöt edes huomanneet että siellä oli pari örkkiä vaan jatkoivat matkaa ja Einaro ja Kaapo tulivat perässä. Niistä ja Kääpöistä tuli sitten myöhemmin parhaita kavereita ja kaikki elivät onnellisina elämänsä loppuun, paitsi Karla Tranzu joka sai pysyvä aivovaurion paistinpannun iskusta. LOPPU
Toivottavasti tuosta ymmärsi jotain, vaikka myönnetään että loppu oli hieman outo. :lol:
Toivottavasti tuosta ymmärsi jotain, vaikka myönnetään että loppu oli hieman outo. :lol:
Six inches forward and five inches back, I GOT AN ANGRY INCH!
(Ostan Dwarffeja) http://forums.sotavasara.net/viewtopic.php?t=29694
-
Yksisilmä-Joe
No keilläkähän on paljon karvoja ja ne viihtyy viemäreissä? Ja millä figulla on matkassa Nulnin tienviitta? Hehee... No avitetaan vähän. Jos joku kantaa mukana tienviittaa niin sen pitää olla ISO. Ja jos joku varastaa tienviitan, niin sen pitää olla tyhmä (en nyt tarkoita trollia). Hahmohan esiintyi tarinassa.
- The Captain
- Valvoja
Suomalaisten luetunymmärtämistaito on kuulemma Euroopan huippua...Örkinkuvatus kirjoitti:No keilläkähän on paljon karvoja ja ne viihtyy viemäreissä? Ja millä figulla on matkassa Nulnin tienviitta? Hehee... No avitetaan vähän. Jos joku kantaa mukana tienviittaa niin sen pitää olla ISO. Ja jos joku varastaa tienviitan, niin sen pitää olla tyhmä (en nyt tarkoita trollia). Hahmohan esiintyi tarinassa.
-Miksi Jeesuksen ja Marian päät loistavat valoa?
-Niillä on suvussa halogeenejä.
Senhän täytyy olla itse kirjoittaja! Ei hän muuten olisi noin hyvää tarinaa keksinyt, se on kokemus pohjainen. Kirjoittajan tietäen kaikki tuntomerkit vastaavat tätä örkinkuvatusta :lol:. Ehkäpä figu hänestä on jo tulossa, kuka tietää...Örkinkuvatus kirjoitti:No keilläkähän on paljon karvoja ja ne viihtyy viemäreissä? Ja millä figulla on matkassa Nulnin tienviitta? Hehee... No avitetaan vähän. Jos joku kantaa mukana tienviittaa niin sen pitää olla ISO. Ja jos joku varastaa tienviitan, niin sen pitää olla tyhmä (en nyt tarkoita trollia). Hahmohan esiintyi tarinassa.
-
Icingdeath
...Odotan siis kauhulla näkeväni pian WD:n sivuilla karvaisen otuksen nimeltä "Örkinkuvatus" jolla on mukana Nulnin tienviitta. Figuurin vieressä on tietysti koko sivun kokoisena yllä mainittu tarina, jonka on tarkoitus nostaa figun myyntiä. Kenties hahmon mukanan saa jopa kaupan päällisinä tarinan kovakantisena kirjanan (!!!)Mushut kirjoitti:Senhän täytyy olla itse kirjoittaja! Ei hän muuten olisi noin hyvää tarinaa keksinyt, se on kokemus pohjainen. Kirjoittajan tietäen kaikki tuntomerkit vastaavat tätä örkinkuvatusta :lol:. Ehkäpä figu hänestä on jo tulossa, kuka tietää...Örkinkuvatus kirjoitti:No keilläkähän on paljon karvoja ja ne viihtyy viemäreissä? Ja millä figulla on matkassa Nulnin tienviitta? Hehee... No avitetaan vähän. Jos joku kantaa mukana tienviittaa niin sen pitää olla ISO. Ja jos joku varastaa tienviitan, niin sen pitää olla tyhmä (en nyt tarkoita trollia). Hahmohan esiintyi tarinassa.
Enemy of my enemy is my friend
-
Yksisilmä-Joe
-
Herra juusto
- The Captain
- Valvoja
(Taas joku sohii ampiaispesää.) Jos täällä kerran tämmöinenkin (http://forums.sotavasara.net/viewtopic.php?t=1326) on, luulen, että jotakuta muutakin kiinnostaa. Uskon ja toivon, että tänne kirjoittavat ihmiset haluavat rakentavaa palautetta tuotoksistaan, ja kieliasu on yksi silmiinpistävimmistä asioista, joita tekstissä on.fiz kirjoitti: captain ei kukaan oikeesti jaksa kuunnella noita sun "kirjoita oikein" juttuja. Ei millään pahalla sitte
Sotavasarassahan kuka tahansa voi julkaista mitä tahansa (moderaattorin tuloon asti), mutta jos joku näistä nuorista, yritteliäistä ja luovista sieluista haluaa joskus julkaista teoksiaan muuallakin, on parasta opetella kirjoittamaan paitsi mielenkiintoisia tarinoita, myös oikein. Jos kukaan ei huomauta kieliasun puutteellisuudesta, kuinka kirjoittaja kiinnittäisi siihen vastaisuudessakaan huomiota?
Ihmiset eivät arvosta enää äidinkieltään; toista se oli 120 vuotta sitten silloin, kun minä olin nuori. Aion vastaisuudessakin jatkaa yhden miehen ristiretkeäni hyvän suomen puolesta. Ei millään pahalla.
-Miksi Jeesuksen ja Marian päät loistavat valoa?
Itseasiassa minua kiinnostaa. Vaikka oma suomen kieleni ei välttämättä olekkaan sitä kieliopillisesti parhaimmistoa, niin kyllä sitä mielummin lukee hyvällä suomen kielellä kirjoitettua tarinaa, kuin jotain tyyliin: "Sti se yx män snne, ja murkasz sen yhen tyyppin Sota Vasarallaan"
Ehkä olen nipottaja, ehkä en. Mistäs sen tietäis?
Ehkä olen nipottaja, ehkä en. Mistäs sen tietäis?
-
Andromedus
Captainhan on kielipoliisi sekähyvä sellainen. Vois aina mun tarinat oikeinkirjoittaa mutta en vaan pysty maksamaan. Miten olis kapu?
Tarina oli ihan mukava mutta vähän kappalejakoa please.
Ymmärsin muuten että skavenit oli tappaneet ne sotilaat.
Tarina oli ihan mukava mutta vähän kappalejakoa please.
Ymmärsin muuten että skavenit oli tappaneet ne sotilaat.
On se kumma että sain potkut työstäni vaikken mitään tehnyt.
-
Yksisilmä-Joe
Itse myös vihaan tekstejä, jotka on kirjoitettu niin päin *prinkkalaa*, että niiden lukeminen tuottaa vaikeuksia, varsinkin osto ja myynti ilmoituksissa, kun niissä näkee joskus tämmöistä tekstiä: joo mä ostan cahsoksia ei oo nyt rha mut pian saan ostan vaikka warruja ja sariotteja pitsä yvtä jos myyt jotan. Ajattelin että vois joskus kirjoittaa tänne jopa jotain järkevää, jos iskee inspiraatio, mutta saa nähdä...
-
Icingdeath
En tiedä olenko "ketään", mutta minua kiinnostaa silti oikeinkirjoitus. Ei, en ole foorumin parhaita ja valovoimaisimpia kirjoittajia ja ei, omien tarinoideni kieliasuni ei aina ole niitä parhaita oikeinkirjoituksen esimerkkejä, mutta yritän silti parhaani.Ururu kirjoitti:captain ketään ei TODELLAKAAN kiinnosta että kirjotmko sä oikehein
The Captain taas on oikeinkirjoituksen ammattilainen, joten kannattaa kuunnella hänen neuvojaan.
Enemy of my enemy is my friend
Nykyajan nuorilla ei sitten ole yhtään kunnioitusta The Captainin tyylisiä "kielipoliiseja" ja oikeinkirjoitetun suomenkielen ylläpitäjiä kohtaan...
Ja minäkään en toki kirjoita mitään niin hienoa suomea, mutta hitto vie minä ainakin yritän...
Ja minäkään en toki kirjoita mitään niin hienoa suomea, mutta hitto vie minä ainakin yritän...
Tätä viestiä ei ole testattu kasviksilla eikä siinä mahdollisesti näkyviä perunoita ole vahingoitettu.
Minua ainakin kiinnostaa, äidinkielen kirjoituksetkin ovat edessä. Meitä (ainakaan suurinta osaa) ei tosiaankaan kiinnosta SE että kiinnostaako sinua, sinun oikeinkirjoituksesi Ururu!Ururu kirjoitti:captain ketään ei TODELLAKAAN kiinnosta että kirjotmko sä oikehein
Mikä tahansa väri on hyvä väri kunhan se on musta*