"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Mistä pylväitä?

Miniatyyrien maalaukseen, konvertoimiseen sekä maastontekoon liittyvät kinkkiset kysymykset ja ongelmat.
Atuan

Mistä pylväitä?

Viesti Kirjoittaja Atuan »

Elikkäs tuommosia roomalais-tyylisiä pylväitä tarvis saada raunioihin, eli mistäs täältä pk-seudulta kannattaisi alkaa kyselemään? Ellette tiedä ole helppoa ohejetta niiden tekoon...
Etana

Viesti Kirjoittaja Etana »

Osta finfoamia, siitä veistelemällä voit saada mieleistäsi jälkeä
aikaiseksi. Sitten maalia peliin ja précis.
Alla linkki jossa on ohjeita pylvään tekemiseen. Ei aivan
roomalais-tyylisiä kuitenkaan, mutta soveltamalla toimivat :)

http://stormofchaos.uk.games-workshop.c ... pillar.htm
Impaleq

Viesti Kirjoittaja Impaleq »

Esim folio rullasta saa hyvän pohjan ja sitten das massalla jotain syvennöksiä/kuvioita
Eli siis keittiöfolion alla olevasta rullasta
I.C. Wiener
Viesti:

Viesti Kirjoittaja I.C. Wiener »

Taitaa olla helpointa, kun haet lähmmiästä leipomosta kakkuihin tarkotettuja pilareita.
Voi olla etteivät myy mutta pitäis niitä jostain saada.
The wheels of his mustang exploding on the highway like a slug from a .45
True death: 400 horsepower of maximum performance piercing the night
Taarne

Viesti Kirjoittaja Taarne »

Antelius kirjoitti:Esim folio rullasta saa hyvän pohjan ja sitten das massalla jotain syvennöksiä/kuvioita
Eli siis keittiöfolion alla olevasta rullasta
Pahvitötsälle voisi olettaa käyvän vähän hullusti, kun pistää tuotoksen uuniin.

Useammatkin firmat myyvät jonkinlaisia patsaita. GW:llä taitaa olla LOTRin maastopaketeissa jotain, Rackhamilla on varsin runsasti erilaisia pylväitä, ja muistelisin Reaperillakin olevan jotakin.
Froggy

Viesti Kirjoittaja Froggy »

Muistan joskus nähneeni lemmikkikaupassa sellaisia akvaarion pohjalle laitettavia roomalaisia raunioita. Pylväät olivat oikean kokoisia ja ne saisi varmaan helpoti irti sahalla. Sitten vaan kolot täyteen stuffia ja siinä on pylväs.
Etana

Tuota Xavierin ehotusta ajattelin ensin itsekin,
ainoastaan parin-kolmen kympin hinta sai minut
jättämään sen pois...
Jatoimisihan se kokonaisenakin... :)
Jänkäkoira

Viesti Kirjoittaja Jänkäkoira »

Katsokaa hirstartin muatteja! Siellä on useampikin pylväs muotti paketti....
"That's when my people say oh,
we don't feel no contamination!"
Maedhros

Viesti Kirjoittaja Maedhros »

*Slann Mega Priest* kirjoitti:Katsokaa hirstartin muatteja! Siellä on useampikin pylväs muotti paketti....
Jep jep. Tämä oli minullakin mielessä.
Etana

Taarne kirjoitti: Pahvitötsälle voisi olettaa käyvän vähän hullusti, kun pistää tuotoksen uuniin.
miksi se uuniin pitäisi laittaa?
Impaleq

Etana kirjoitti:
Taarne kirjoitti: Pahvitötsälle voisi olettaa käyvän vähän hullusti, kun pistää tuotoksen uuniin.
miksi se uuniin pitäisi laittaa?
Sitä minäkin ihmettelen?
Vai pitääkö das massa käyttää uunissa?
jullevi
Valvoja

Viesti Kirjoittaja jullevi »

Olen samoilla linjoilla kuin Wiener tuossa aikaisemmin, eli kannattaa kysäistä leipomosta (hääkakuissahan noita pylväitä tapaa olla). Jos eivät itse myy, niin luulisi heidän ainakin tietävän mistä niitä saa.
"It's a great excuse to start collecting ANOTHER army. One can never have enough armies and starting a new one is always exciting."
behemoth
Viesti:

Viesti Kirjoittaja behemoth »

Jos eivät muuten myy, niin osta kakku kanssa ja saat vielä suusi makeaksi :D
Froggy

Mitähän pahvitötsälle käy uunissa? Kun tuo pahvi on melko paksua, jotense kestää kyllä koossa, eikä uunissa lämpötila nouse leimahduspisteeseen, joten pahvi ei myöskään syty (puhumattakaan massasta, joka ympäröi ja samalla suojaa sitä).
Atuan

Huomasin juuri, että aaltopahvista kun ottaa sen paperin pois siitä päältä siihen jää se aaltopinta ja sen sitten vaan liimaa paperi-tötsään niin siinä on pylväs... Ainakin teoriassa ;)
Tybraal

Viesti Kirjoittaja Tybraal »

eagleye kirjoitti:Huomasin juuri, että aaltopahvista kun ottaa sen paperin pois siitä päältä siihen jää se aaltopinta ja sen sitten vaan liimaa paperi-tötsään niin siinä on pylväs... Ainakin teoriassa ;)
Aika hyvä... Todella hyvä itse asiassa. Itse en olisi moista ikinä tajunnut. Perhana. ;) Siitä vaan kaikki etsimään 2-3 cm paksua putkea, sellaisella se mielestäni toimii. Jotain sinne kuitenkin tarvitsee, pahvi ei pidä pidä muotoaan (tai ainakaan kestä mitään!) ilman selkärankaa.
That is not dead which can eternal lie.
And with strange aeons even death may die.
Froggy

Tybraal kirjoitti:
eagleye kirjoitti:Huomasin juuri, että aaltopahvista kun ottaa sen paperin pois siitä päältä siihen jää se aaltopinta ja sen sitten vaan liimaa paperi-tötsään niin siinä on pylväs... Ainakin teoriassa ;)
Aika hyvä... Todella hyvä itse asiassa. Itse en olisi moista ikinä tajunnut. Perhana. ;) Siitä vaan kaikki etsimään 2-3 cm paksua putkea, sellaisella se mielestäni toimii. Jotain sinne kuitenkin tarvitsee, pahvi ei pidä pidä muotoaan (tai ainakaan kestä mitään!) ilman selkärankaa.
Milläs sen aaltopinnan saa pitämään muotonsa. Ei tarvita kuin yksi tökkäisy ja pinta on heti kurtussa. Ne kolot pitäisi täyttää jollakin kestävyyen parantamiseksi.
Impaleq

Xavier kirjoitti:
Tybraal kirjoitti:
Milläs sen aaltopinnan saa pitämään muotonsa. Ei tarvita kuin yksi tökkäisy ja pinta on heti kurtussa. Ne kolot pitäisi täyttää jollakin kestävyyen parantamiseksi.
Kyllähän maalikin jotain kovettaa eikö? tai jos ei maali niin liima? tai jos ei liimakaan niin ainakin 3 tonnia lakkaa eikö?
Atuan

Tybraal kirjoitti:Aika hyvä... Todella hyvä itse asiassa. Itse en olisi moista ikinä tajunnut. Perhana. ;) Siitä vaan kaikki etsimään 2-3 cm paksua putkea, sellaisella se mielestäni toimii. Jotain sinne kuitenkin tarvitsee, pahvi ei pidä pidä muotoaan (tai ainakaan kestä mitään!) ilman selkärankaa.
Selkärangaksi voisi liimata niihin reikiin vaikka semmosia varrastikkuja?
jullevi
Valvoja

Viesti Kirjoittaja jullevi »

Nyt kun otitte puheeksi nuo aaltopahvipylväät, muistin että minulla on yksi tuollainen liimattuna: kuva. Pari vuotta vanhasta pbase-galleriastani löytyy myös balsasta ja wh-beisseistä tehty pylväs, kasattuna ja maalattuna.
"It's a great excuse to start collecting ANOTHER army. One can never have enough armies and starting a new one is always exciting."
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Maalaus, konverttaus ja maiseman teko”