"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Mitäs kääpiöt tykeillä?

Miten eri armeijat poikkeavat toisistaan tyyliltään ja pelitavoiltaan. Keskustelua eri yksiköiden käytöstä tilanteiden mukaan.
Dru Perim

Viesti Kirjoittaja Dru Perim »

Beardling kirjoitti:Pienellä lisä sijoituksella insinööri hyökkää jopa kahdella2 ja armour save +4 (22pts). Minkä jälkeen sota koneen miehistö ei heti juokse flyeritä sun muitan karkuun.
87 pisteellä suojataan 45 pisteen sotakonetta...

- Dru Perim
"Now it's time to choose
Shooting here, or hanging there
And either way, I lose"

- The Buoys: "Give Up Your Guns" -
MakeH

Viesti Kirjoittaja MakeH »

Onhan riimuseppä tai pari ihan näppäriä magianpuolustukseen, mutta tuskinpa kokonaiset kolme hero-slottia noin vaan täyttyvät.
saa ne täytettyä aika helposti jos haluaa. Taistelevat kyykkä charrut maksavat noin 70p. Halpa hinta sankarista joka nostaa huomattavasti warrior blokin taistelutehoa tai slayerin tapauksessa toimii loistavana speed bumppina.
Mutta jos ottaa insinöörin niin ei mene toista slottia ja silti voi jopa osua johonkin bolttiksilla.
se insinööri on silti aivan paska... en oikein keksi miten tämän voisin selvemmin ilmoittaa.
Tämä ei ole enään edes mikään mielipide kysymys... kyykkä insinööri on pelin huonoimpia ukkoja ja siitä ei kannata pisteitä maksaa. Onhan aina tilanteita joissa se voisi olla hyödyllinen, ei se silti hyvä ole. Jos tykkäät siitä jostain random syystä, se on sika makee tai jotain, niin käytä pois, mutta hyvänä sitä ei kannata kuuluttaa.

ps. silläkin riskillä, että kaikki kyykkäpelaajat tulevat mestaamaan minua, sanon tämän: ironbreakeritkin ovat huonoja, ainoita hyviä melee joukkoja kyykkä armeijassa on pistehintaansa nähden loistavat perus warriorit. Kuka nyt haluaa m3 kaaos sotilaita armeijaasa.
VVirtanen
Peliporukkavalvoja

Viesti Kirjoittaja VVirtanen »

Alle 2000 pts matsissa itselläni on harvemmin 3 heroa. Eli insinöörin hero slotti ei ole mikään ongelma ainakaan minulle. Riimuseppo jollan gw tai rune of fury+rune of cleaving pystyy samaan kuin thane ja antaa viellä 1 dispel nopan.

Tiedän kyllä että insinööri tuskin pieksee jättejä tai vastaavia, mutta jos pitää valita cannon vai 2 bolttista insinöörillä
niin valitsen ne 2 bolttista ja insinöörin vaikka ne maksavatkin 25 pts enemmän.

Perustelut valinnalleni on tuolla vähän ylempänä.

( insinööri ei tietenkään ole pakollinen.Itse vain satun pitämään insinööristä ja sen bs4. Osuu paremmin.)
Lanttu

Viesti Kirjoittaja Lanttu »

The Captain kirjoitti:
Lanttu kirjoitti:Tää ei kyllä kuulu aiheeseen, mutta tekeekö helffien rbt monta haavaa vaiko vain yhden?
Iso boltti toimii normaalin boltterin tavoin, pienet boltit tekevät yhden woundin kukin.
en tiedä tavallisen boltterin sääntöjä. tekeekö se iso boltti D3 woundia?
"One by one the Daemons fell and the Elf Lord stood tall."
Grond

Viesti Kirjoittaja Grond »

Mitäpäs jos selvittäisit asian aivan itse, avaamalla sääntökirjan sivulta 124 ja katsomalla oikeasta alareunasta. Jos et omista sääntökirjaa, hanki se.
Markkola

Viesti Kirjoittaja Markkola »

Konrad von Richtmark kirjoitti:Onhan riimuseppä tai pari ihan näppäriä magianpuolustukseen, mutta tuskinpa kokonaiset kolme hero-slottia noin vaan täyttyvät.
Itse saan 3 slottia varsin helpostin täyteen, jos ei muuten, niin pistetään vain halpoja thaneja gw:n kanssa tuomaan iskuvoimaa.
USA upotti Estonian, aiheutti Kekkosen kaljun, järjesti jäävuoren Titanicin eteen, tappoi dinosaurukset ja aiheutti myös alkuräjähdyksen.
Lanttu

Grond kirjoitti:Mitäpäs jos selvittäisit asian aivan itse, avaamalla sääntökirjan sivulta 124 ja katsomalla oikeasta alareunasta. Jos et omista sääntökirjaa, hanki se.
Etkö voisi minun miliksi sanoa että tekeekö se D3 woundia vai ei se iso boltti. plz
Ropetus
Valvoja

Viesti Kirjoittaja Ropetus »

Lanttu kirjoitti:Etkö voisi minun miliksi sanoa että tekeekö se D3 woundia vai ei se iso boltti. plz
Etkö voisi meidän kaikkien mieliksi katsoa sen itse sieltä sääntökirjasta kuten Grond jo ehdotti. plz
Lanttu

Runefang kirjoitti:
Lanttu kirjoitti:Etkö voisi minun miliksi sanoa että tekeekö se D3 woundia vai ei se iso boltti. plz
Etkö voisi meidän kaikkien mieliksi katsoa sen itse sieltä sääntökirjasta kuten Grond jo ehdotti. plz
Olisit kirjoittanut äskeiseen viestiin mieluummin että tekeekö se sen D3 woundia vai ei niin asia olisi jo selvä. JOS minulla olisi sääntökirja niin varmasti katsoisin siitä, en sentään niin tyhmä ole.
Grond

Lanttu kirjoitti:Olisit kirjoittanut äskeiseen viestiin mieluummin että tekeekö se sen D3 woundia vai ei niin asia olisi jo selvä. JOS minulla olisi sääntökirja niin varmasti katsoisin siitä, en sentään niin tyhmä ole.
Lienet sitten eksynyt väärälle foorumille. Jos GW haluaisi sääntöjään jaettavaksi ilmaiseksi netissä, ne löytyisivät GW:n omilta sivuilta.
hölömpöö

Viesti Kirjoittaja hölömpöö »

Tykillä on helppo metsästää yksinäisia charactereita ynms yksittäistä ja kallista ja bolttikset on uniitteja varten
Lanttu

Grond kirjoitti:
Lanttu kirjoitti:Olisit kirjoittanut äskeiseen viestiin mieluummin että tekeekö se sen D3 woundia vai ei niin asia olisi jo selvä. JOS minulla olisi sääntökirja niin varmasti katsoisin siitä, en sentään niin tyhmä ole.
Lienet sitten eksynyt väärälle foorumille. Jos GW haluaisi sääntöjään jaettavaksi ilmaiseksi netissä, ne löytyisivät GW:n omilta sivuilta.
Älkää sitte kertoko. Varmistakaa ettei kukaa vaan saa niitä tietoja ilmaseks.
Konrad von Richtmark

Viesti Kirjoittaja Konrad von Richtmark »

Miten pitkälle tuota GW:n kieltoa levittää sääntöjä netissä pitäisi soveltaa. Se että WD:ssä ilmestyneiden erikoisvehkeiden sääntöjä ei saa jakaa kai on selvä nakki, mutta jos vetää kiellon liian pitkälle ei enää edes voi väitellä joukkojen hyvistä ja huonoista puolista. Esimerkki:

Tykki on sinänsä parempi että se tekee D* lämää verrattuna bolttiksen D* lämään, mutta tykki maksaa kokonaiset * pinnaa, jolla jo saa * bolttista, ja jotka osuvat *+:lla.

* on sensurointi, jolla estetään että GW:n tekijäoikeuksella varustetut säännöt eivät tule julkisuuteen. Siis, missä käy tuo raja? Saako armeijakirjoista tehdä lainauksia todistaakseen jonkun asian sääntöväittelyssä? Ja, miksi raja menee siinä?
Pahvi

Viesti Kirjoittaja Pahvi »

Konrad von Richtmark kirjoitti: Saako armeijakirjoista tehdä lainauksia todistaakseen jonkun asian sääntöväittelyssä?
Jotkut saavat. Muut eivät.

Yksinkertaista, eikö totta.

: P
Lanttu

Ihan kuin joku muka valvoisi sitä että niitä sääntöjä ei kerrottaisi missään. Rippuun vaan siitä että onko saituri vai ei.
Grond

Väännetään nyt taas rautalangasta kun se tuntuu olevan aivan ylivoimaista tajuta nyky-keskenkasvuisille.

[RAUTALANKA]
Netissä on ollut, siitä lähtien kun WWW alkoi yleistyä, enemmän ja vähemmän GWn oikeuksia polkevia sivustoja. Kun on se väistämätön törmäys GWn ja kyseisen sivuston kohdalla tapahtunut, seurauksena ollut sivuston katoaminen netistä. Mitä suositumpi sivusto, sitä nopeampi seuraus. (Osa muistanee sivut 5th edikan aikaan joilta löytyi kaikki armeijakirjojen tiedot). Ja ei, GW ei ala etsiä itse sivun tekijöitä, vaan ottaa yhteyttä suoraan palveluntarjoajaan.

Eli jos alamme liian helläkätisesti ilmoittaa kaiken mitä jokainen kirjaa omistamaton tyhjätasku kysyy, pikkuisella haku-toiminnon käytöllä joku jo kohta konstruoi armeijakirjat kasaan. Tämä harrastus ei ole ilmainen, joten jos sinulla ei ole varaa niin älä itke täällä. Miksi me muut, jotka olemme maksaneet omista materiaaleistamme jakaisimme niitä loisille.
[/RAUTALANKA]
Ar-Senator

Viesti Kirjoittaja Ar-Senator »

Ja Lanttu, luulitko/luuletko tosiaan että opit säännöt kunnolla pelkästään foorumilla kyselemällä?
Me ei olla kotipoikia
Kysykää vaikka meidän äideiltä
Ihmiskilpi

Viesti Kirjoittaja Ihmiskilpi »

Konrad von Richtmark kirjoitti:Saako armeijakirjoista tehdä lainauksia todistaakseen jonkun asian sääntöväittelyssä?
Tottakai saa. Lainaus pitää vain merkitä asiallisesti, niinkuin tässä yleiset figukeskustelut alueen topicissa kerrotaan. Siellä on viimeisenä hyvä esimerkki.
Henri Ketonen

Viesti Kirjoittaja Henri Ketonen »

Mitähän suomen laki sanoo noiden sääntöjen levittämisestä? Ne ovat tekijänoikeuksien alaista materiaalia, entä miten asia on kun säännöt ilmaistaan kiertäen, toisin sanoin tai muuten vaan ei - suoraan lainaten?

GW:n mielipide asiaan ei kiinnosta pätkääkään.
zqmfgb
Grond

http://www.finlex.fi
Tuolta -> Lainsäädäntö -> S-U -> Tekijänoikeus -> 404/1961 Tekijänoikeuslaki
Kannattaa katsoa myös
442/1961 Asetus tekijänoikeudesta kirjallisiin ja taiteellisiin teoksiin annetun lain noudattamisen tehostamisesta
574/1995 Tekijänoikeusasetus

Sieltä sitten opiskelemaan asiaa.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “FB: Armeijat ja yksiköt”