"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Armeijat 4. editionissa

Miten eri armeijat poikkeavat toisistaan tyyliltään ja pelitavoiltaan. Keskustelua eri yksiköiden käytöstä tilanteiden mukaan.
daider
Viesti:

Viesti Kirjoittaja daider »

Tanan kirjoitti:
daider kirjoitti:mutta oletko laskenut tuohon ksutannustehokkuuteen Synapsin,
Tuo korkea ld on tosiaan genujen etu. Jotkut tosin ovat sitä mieltä että jalkamiehet eivät sitä liiemmin tarvitse. Ostetaan johtaja jos sen haluaa.
paitsi että synapsi tekee ne pelottomiksi ja ne eivät voi ostaa johtajaa
Tanan kirjoitti:
daider kirjoitti: mahdollisen coverin,
Tarkoitatko tällä sitä että guardianit saavat halutessaan liikkuvan suojan mukaan? Vai sitä että guardianit liikkuvat nopeammin kuin genut suojassa ja muutenkin. Vai sitä että guardianeille saa myös transportin, josta ne voivat jalkautua ja ampua samantien?
sitä että genepelaaja tod näk mieluiten kuljettaa joukkojaan suojassa....
Tanan kirjoitti:
daider kirjoitti: genestealerin biomorfit
Siis mikä tärkeä biomorffi muuttaisi genun paremmaksi kuin guardianin?
hhhmm.... S boosti? woundaa guardiania 2+? A boosti? enemmän iskuja per genu?
Tanan kirjoitti:
daider kirjoitti: ampuvan rendinging ja lähitasitelevan rendingin vertaaminen on turhaa puuhaa.
No ei se ihan turhaa ole kun molemmat on rendingejä :).Toinen vaan maksaa paljon enemmän kuin toinen, on paljon heikompi ja tehottomampi.
niin, guardiani on halvempi mutta muuten huonompi.... sama jos aletaan vertaamaan kumpi on parempi, S10 fex vai S8 meltagun...
Tanan kirjoitti:
daider kirjoitti: Jos Eldarit aloittavat kaukaa ja nidit joutuvat juoksemaan kentän halki niin totta kai nidejä kaatuu matkalla.
Siis en verrannut nidejä eldareihin, vaan guardianeja genestealereihin. Minusta tuo huhuttu rending ominaisuus muuttaa guardianien voimatasapainoa (liian) radikaalisti. Mutta ehkäpä olet oikeassa, ja olen väärin perustein verrannut toisiinsa kahta täysin vertailukelvotonta yksikköä :).
damn right you have.... joten eiköhän lopeteta tämä väittely tähän ja odoteta suosiolla seuraavaa editionia.....
"Koska tämä on Sotavasara - foorumi, jonka käyttäjillä on niin vähän toivoa saada naista, että pitää yrittää nussia pilkkua. -Da Capitan"
MakeH

Viesti Kirjoittaja MakeH »

No ei se ihan turhaa ole kun molemmat on rendingejä .Toinen vaan maksaa paljon enemmän kuin toinen, on paljon heikompi ja tehottomampi.
et ole tainnut ottaa huomioon sitä, että kummatkin on tehty samojen sääntöjen pohjalta ja toinen saa sitten jälkeenpäin aivan uuden kyvyn josta se ei maksa mitään?
tämä voisikin olla yksi syy miksi nidit saavat kirjansa heti toisena. Ei gene pysy tuollaisena uudessa kirjassa.
Ampuva ja lähitaisteleva rending on aivan eriasioita.... pääsääntöiseksi sen takia, että ampuvaa rendingiä ei ole olemassa vielä pariin päivään

jos haluat vertailla ampuvaa ja lähistelevää rendingiä, vertaile demonetteja ja guardianeja. Kummatkin saavat oletetusti buustia uudesta edikasta.... yksiköt ovatkin heti paljon tasaisempia ja demonetit vievät itseasiassa lopussa voiton.
Tanan

Viesti Kirjoittaja Tanan »

daider kirjoitti: sitä että genepelaaja tod näk mieluiten kuljettaa joukkojaan suojassa....
Joo, samaa tekevät myös guardianit. Tosin guardianit tekevät sen vaan paremmin.

daider kirjoitti: hhhmm.... S boosti?.
Olen hieman skeptinen tuon S boostin suhteen. Se muuttaa hyökkäys tehon 20/18, mutta nostaa yksikön hintaa merkittävästi.
daider kirjoitti: woundaa guardiania 2+?
Kuten varmaan huomasit otin kummallekkin vastustajaksi mariinin, yleisimmän taistelukentän vastustajan. Kysymys ei todellakaan ole mielestäni siitä, kumpi voittaa kumman guardian vai genu, vaan se että kumpi tappaa mariineita tehokkaammin, ja kestää näiden boltteritulta tehokkaammin.
daider kirjoitti: A boosti? enemmän iskuja per genu?
Otettu huomioon alkuperäisissä laskuissa.
daider kirjoitti: niin, guardiani on halvempi mutta muuten huonompi....
No niin nyt päästiin ongelman ytimeen. Minusta yksiköitä voi verrata kahdella eri osa alueella: hyökkäysteho/pistemäärä ja kestokyky/pistemäärä. Guardian pesee genun kummallakin osa-alueessa. Tottakai nopeudella/infiltratella on merkitystä, mutta ainakin itse arvioin joukkojen keskinäistä paremmuutta pääasiassa noiden kahden ominaisuuden pohjalta.
daider kirjoitti: sama jos aletaan vertaamaan kumpi on parempi, S10 fex vai S8 meltagun...
Tuo vertailu on minustakin turhaa, mutta esim carnifex vs leman russ ei olisikaan yhtä turhaa...
daider kirjoitti: damn right you have.... joten eiköhän lopeteta tämä väittely tähän ja odoteta suosiolla seuraavaa editionia.....
Vastahan me pääsimme puhumaan asiasta samoilla termeillä.
Oulun Höyryliiga Ropeconissa (taas). Katso raportti ja kuvat!
MakeH

No niin nyt päästiin ongelman ytimeen. Minusta yksiköitä voi verrata kahdella eri osa alueella: hyökkäysteho/pistemäärä ja kestokyky/pistemäärä. Guardian pesee genun kummallakin osa-alueessa.
rautalankaa
et ole tainnut ottaa huomioon sitä, että kummatkin on tehty samojen sääntöjen pohjalta ja toinen saa sitten jälkeenpäin aivan uuden kyvyn josta se ei maksa mitään?
vertailut voidaan oikeutetusti tehdä vasta kun kummatkin saavat uudet kirjat.

"mun mielestä roguetrader prätkä on paljon parempi kuin nelosedikan prätkä"
Tanan

Viesti Kirjoittaja Tanan »

jos haluat vertailla ampuvaa ja lähistelevää rendingiä, vertaile demonetteja ja guardianeja. Kummatkin saavat oletetusti buustia uudesta edikasta.... yksiköt ovatkin heti paljon tasaisempia ja demonetit vievät itseasiassa lopussa voiton.
Pitääpä tarkistaa tuo kotona, kun saan kodekit käsiini. Näin käsituntumalta sanoisin kuitenkin, että jopa daemonetit ovat huonompia kuin guardianit.
Oikeassa olet. Minusta ne guardianit eivät toisaalta edes tarvinneet tuota rending boostia.
vertailut voidaan oikeutetusti tehdä vasta kun kummatkin saavat uudet kirjat.
Totta. Valitettavasti GW:n julkaisupolitiikasta (köh wood elffit köh) johtuen, odottavan aika voi olla pitkä. Nidipelaajat voivat joutua tottumaan siihen, että carnifexit ja hive tyrantit juoksevat karkuun guardian ryhmiä....:)
Oulun Höyryliiga Ropeconissa (taas). Katso raportti ja kuvat!
MakeH

Oikeassa olet. Minusta ne guardianit eivät toisaalta edes tarvinneet tuota rending boostia.
eivät minustakaan, ne ovat nyt yhtä hyödyttömiä kuin ennen. Niiden range on yhä 12.
Pitääpä tarkistaa tuo kotona, kun saan kodekit käsiini. Näin käsituntumalta sanoisin kuitenkin, että jopa daemonetit ovat huonompia kuin guardianit.
guardianit( tai mitkään muutkaan) eivät koskaan pääse ampumaan demonetteja ennen niiden chargea, demonette cavalrystä puhettakaan.
Totta. Valitettavasti GW:n julkaisupolitiikasta (köh wood elffit köh) johtuen, odottavan aika voi olla pitkä. Nidipelaajat voivat joutua tottumaan siihen, että carnifexit ja hive tyrantit juoksevat karkuun guardian ryhmiä....
totta... mutta tälle ei voi mitään. Nyt pitää elää uskossa että nidit on tokana ja eldarit vuoden päästä.
Teräratas
Valvoja

Viesti Kirjoittaja Teräratas »

Mistäs tämä rending guardianeille nyt on päätetty? Viimeksi kun minä muistan asiasta mitään lukeneeni, niin eivät olleet eldarit saamassa rendingiä perus aseisiin, vaan pidemmän kantaman. Ja en usko niiden saavan kumpaakaan ennen eldar codexia, ellei nyt joku parempaa tietoa satu hallussaan pitämään?

Me nauretaan kaiken maailman renderöijille meidän uusilla 2+ invuilla :) Ja mitäpä niistä muutenkaan välittäisi, eivät ne 12" kantamalla oikeaa assault ryhmää helposti pääse ampumaan.
Viimeksi muokannut Teräratas, Ti 24.08.2004 15:11. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Mikki N

Viesti Kirjoittaja Mikki N »

MakeH kirjoitti:guardianit( tai mitkään muutkaan) eivät koskaan pääse ampumaan demonetteja ennen niiden chargea, demonette cavalrystä puhettakaan.
Kyllä maar pääsee, kolmos edikassa ainakin, Demonien summonoiminen on kuitenkin epävarmaa puuhaa. Tosin uuden edikan DDS-biket saattavat muuttaa asiaa vähän, mutta kyllä sinne aina jää epävarmuustekija.
Cavalryä ei tosin pääsekkään...
Hyvän analogian löytäminen on yhtä hankalaa kuin...yhtä hankalaa kuin...
MakeH

Teräratas kirjoitti:Mistäs tämä rending guardianeille nyt on päätetty? Viimeksi kun minä muistan asiasta mitään lukeneeni, niin eivät olleet eldarit saamassa rendingiä perus aseisiin, vaan pidemmän kantaman. Ja en usko niiden saavan kumpaakaan ennen eldar codexia, ellei nyt joku parempaa tietoa satu hallussaan pitämään?

Me nauretaan kaiken maailman renderöijille meidän uusilla 2+ invuilla :) Ja mitäpä niistä muutenkaan välittäisi, eivät ne 12" kantamalla oikeaa assault ryhmää koskaan pääse ampumaan.
ei mitään rending systeemejä ollakaan päätetty... koko topicci on käytännössä ollut spekulointia joka jatkuu yhä...
Teräratas
Valvoja

Viesti Kirjoittaja Teräratas »

MakeH kirjoitti: ei mitään rending systeemejä ollakaan päätetty... koko topicci on käytännössä ollut spekulointia joka jatkuu yhä...
No näin vähän ajattelinkin. Ymmärtääkseni tuota (Guardianien) rendingiä on kuitenkin melko turha spekuloida edes sen tiedon valossa, on kuitenkin useammankin "luotettavan" tahon kautta tyrmätty heti alkuunsa tuolla ulkomaisilla sivustoilla.
daider
Viesti:

Teräratas kirjoitti:
Me nauretaan kaiken maailman renderöijille meidän uusilla 2+ invuilla :)
WTF? mikä? Primarkkiarmeijako?
"Koska tämä on Sotavasara - foorumi, jonka käyttäjillä on niin vähän toivoa saada naista, että pitää yrittää nussia pilkkua. -Da Capitan"
Deetwo

Viesti Kirjoittaja Deetwo »

daider kirjoitti:
Teräratas kirjoitti:
Me nauretaan kaiken maailman renderöijille meidän uusilla 2+ invuilla :)
WTF? mikä? Primarkkiarmeijako?
Mopon turboboost artificier/daemonic armourin kera.
"Minun hautaani vartioi tuulenhenkäys kevyt
minun hautaani vartioi pisara aamukastetta.
Minun hautaani vartioi satatuhatta tappajasatelliittia,
minun hautaani vartioi teratonni antimateriaa"
daider
Viesti:

tosiaan joo.... mutta onneksi niitä ei saa kovin montaa modelia kentälle.... ja psycannon on keksitty....
Abu
Peliporukkavalvoja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Abu »

daider kirjoitti:ja psycannon on keksitty....
Ikävä kyllä sen ovat keksineet vain Daemonhunterit, jotka ovat muuten aika kuraa.

-A
"Eikö ole aika hyvä muodostaa mielipiteensä sillä tavalla, että katsoo mitä mieltä joku urpo on, ja on itse eri mieltä."
Peace

Viesti Kirjoittaja Peace »

Mmh - no joo - WH:t saavat Psycannon Boltseja.
Eternity's a scary thought.
I mean - where it's going to end?
Deetwo

Abu kirjoitti:
daider kirjoitti:ja psycannon on keksitty....
Ikävä kyllä sen ovat keksineet vain Daemonhunterit, jotka ovat muuten aika kuraa.

-A
Allynä kuitenkin ihan kivoja :)
Mikki N

Viesti Kirjoittaja Mikki N »

Hmm..Inkvisiittori-poppoo joka taistelee yhdessä Dark Eldareiden rinnalla? Ei taida toimia...
We need a Dread axe/Nightbringer! Pahus! Ei saa!

Kuinkahan kauan Biket saavat invunsa pitää? Veikkaan että kun WB jolla on 3 ryhmää mopoja, Terärattaan kauan sitten kuvailema Lordi, Luutnantti, HS tulitukea ja 7 Trooppia Daemonetteja ja Bloodlettereitä voittaa joka turnauksen, alkaa tulla GWn taholta hieman errataa.
Hyvän analogian löytäminen on yhtä hankalaa kuin...yhtä hankalaa kuin...
Deetwo

Mikki N kirjoitti:Kuinkahan kauan Biket saavat invunsa pitää? Veikkaan että kun WB jolla on 3 ryhmää mopoja, Terärattaan kauan sitten kuvailema Lordi, Luutnantti, HS tulitukea ja 7 Trooppia Daemonetteja ja Bloodlettereitä voittaa joka turnauksen, alkaa tulla GWn taholta hieman errataa.
Kyllä ne mopotkin kaatuu. Sitäpaitsi demonipommi on epävarma, eikä edes niin hyvä kuin se paperilla näyttää olevan.

Eikä tuo invu toimi lähiksessä. Samaten jos mopot tunkevat lähelle niin voi itse juosta viereen niin summonoinnista tulee erittäin hankalaa ja se on kuitenkin pakko tehdä. Samalla vaikka ampua täyslaidallisella rapidia. Kaatuu porukka ihan sama mikä invu kun jaetaan tarpeeksi tulta niskaan.

Kyllä ne samat shootajengit jotka tänään on kärkisijalla on vielä siellä lauantain jälkeenkin. Tuskinpa tuo mopoboosti kovin rikki on kuitenkaan, ne on edelleenkin kalliita.
Asdrubael

Viesti Kirjoittaja Asdrubael »

Deetwo kirjoitti:
Mikki N kirjoitti:Kuinkahan kauan Biket saavat invunsa pitää? Veikkaan että kun WB jolla on 3 ryhmää mopoja, Terärattaan kauan sitten kuvailema Lordi, Luutnantti, HS tulitukea ja 7 Trooppia Daemonetteja ja Bloodlettereitä voittaa joka turnauksen, alkaa tulla GWn taholta hieman errataa.
Kyllä ne mopotkin kaatuu. Sitäpaitsi demonipommi on epävarma, eikä edes niin hyvä kuin se paperilla näyttää olevan.

Eikä tuo invu toimi lähiksessä. Samaten jos mopot tunkevat lähelle niin voi itse juosta viereen niin summonoinnista tulee erittäin hankalaa ja se on kuitenkin pakko tehdä. Samalla vaikka ampua täyslaidallisella rapidia. Kaatuu porukka ihan sama mikä invu kun jaetaan tarpeeksi tulta niskaan.

Kyllä ne samat jekut jotka tänään toimii on vielä toiminnassa lauantainakin.
Näin on: demonipommi on epävarma. Parhaana demonipommina tullaan kuitenkin varmasti näkemään Slaanesh-versio aiheesta, jossa on pari lutia sireenillä + kenties moporyhmä tai kaksi ja sitten muut pisteet daemonetteihin ja mounted daemonetteihin. Siinä sitä hupia sitten riittääkin. Varsinkin mounted daemonettejen iskuetäisyys on hyvin pitkä (19"-24")
Kun haluton laitetaan tekemään tarpeetonta työtä, tuntuu kuin turha työ menisi hukkaan...
Brightstar

Viesti Kirjoittaja Brightstar »

Asdrubael kirjoitti:Näin on: demonipommi on epävarma. Parhaana demonipommina tullaan kuitenkin varmasti näkemään Slaanesh-versio aiheesta, jossa on pari lutia sireenillä + kenties moporyhmä tai kaksi ja sitten muut pisteet daemonetteihin ja mounted daemonetteihin. Siinä sitä hupia sitten riittääkin. Varsinkin mounted daemonettejen iskuetäisyys on hyvin pitkä (19"-24")
Vaikka nuo armeijat voisivat kuullostaa voittamattomilta, ei ne niitä todellakaan ole. Jokaiselle noista kovista armeijoista löytyy ainakin yksi toinen armeija mikä joko antaa sille pirunkovan vastuksen taikka pieksee sen maanrakoon vasemalla kädellä.

Esimerkkejä mitä nyt nopeasti miettimällä tuli mieleen:

Demonipommi: toinen assault armeija. On suht helppoa mennä klosikseen 24" melkein suoraa päin tulevien bikkereitten kanssa ja hakata niistä henki pois jos vastustaja ei ole päntännyt valtaviin ryhmäkokoihin (mikä on hyvin epätodennäköistä). Myös Psycannonit saavat kivaa jälkeä aikaan mutta niitä ei nyt paljoa yleensä tule vastaan.

IW taikka muut massainfantry 96 ilman rhinoja/razorbackkeja armeijat: Alaitoc. Mitä nyt olen nähnyt lukuisia Alaitoc armeijoita olen huomannut että niille (melkein) kaikille on ominaista suurimäärä Starcannoneita, Infantryä ja tietenkin distruption (ja 3x Wraithlord). Ja 96 armeijoissa yleistä taas on että Anti-infanry kalusteet ovat keskittyneet johonkin yksikköön (Havocit ja whirlat tulivat ekana mieleen). Tietenkin tuota voi kompensoida vaihtamalla lascannoneita Missilelaunchereiksi mutta sekään ei ole niin hyvä vaihtoehto kun ottaa huomioon sen miten lätys sijoitetaan neljänessä edikassa.

Demonipommi of slaanesh: Sisterit ja Greykniketit. Molemmat pystyvat kusemaan täysin semmoisen armeijan mikä luottaa pelkkiin luteihin sireenillä ja bikereihin. Myös itse demonit ovat aika riskialttiita Greyknikettejä vastaan kiitos sadan ja yhden demoninvastaisen spesiaalirulen mitä heillä on.

Armored Company: Vähänkin osaavampi pelaaja pitää squadi coherensynsä niin että lätyt eivät satuta niinpaljon kuin pitäisi. Myös massa-isomosa nidit voivat antaa ilkeän vastuksen AC:n ap2 aseitten vähyyden takia (okei, ei niitä ole vähän mutta niissä on suurimaksiosaksi bs3 ja 8 taitaa olla kuitenkin järkevä maximi mitä ainakin lascannoneihin tulee)
GW:n kotisivut ovat kuin diablo: joka kerta kuin aloitat uuden seikkailun niin sinulle on luotu uusi sattumanvaraisesti tehty labyrintti missä vielä suurinosa poluista ei edes johda mihinkään...
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “40k: Armeijat ja yksiköt”