"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Cover save

Warhammer 40.000 -pelin säännöt ovat yleensä enemmän tai vähemmän tulkinnanvaraiset. Tällä palstalla keskustellaan eri sääntöjen toteutuksesta, tulkinnoista sekä mahdollisista ongelmatilanteista.
Gorkiporki
Sotavasaran Maalaajamestari 2008

Cover save

Viesti Kirjoittaja Gorkiporki »

Tuli tässä mieleen että jos 10 miehen yksiköstä vaikka puolet on suojassa (cover save 5+) ja puolet avoimella ja yksikkö otta vaikka 6 haavoittavaa osumaa, niin mitä savea oikein käytetään?
Osa yksiköstähän saisi cover saven mutta puolet eivät. Sääntökirja toteaa vain että jos osa on suojassa ja osa ei niin kaatuneita poistettaessa ne otetaan ensin avoimella olleiden joukosta, mutta ptäisi vielä tietää heitänkö kuudelle woundillecover save 5+ heiton vai enkö heitä ollenkaan jos vihollisen aseet menevät muuten läpi.
Brightstar

Viesti Kirjoittaja Brightstar »

aukealla olevat 5 ensimmäistä ottaa yhden woundin ja 1 mies saa käyttää cover saveaan. Tämä tietenkin jos aseen AP on edes tarpeeksi pieni läpäistääkseen yksikön panssarit.
GW:n kotisivut ovat kuin diablo: joka kerta kuin aloitat uuden seikkailun niin sinulle on luotu uusi sattumanvaraisesti tehty labyrintti missä vielä suurinosa poluista ei edes johda mihinkään...
Deetwo

Re: Cover save

Viesti Kirjoittaja Deetwo »

Otat ensin pois ne woundit jotka ovat avoimella, eli eivät saa coveria ja sitten otat coverit niille jotka sen saavat sen jälkeen.
"Minun hautaani vartioi tuulenhenkäys kevyt
minun hautaani vartioi pisara aamukastetta.
Minun hautaani vartioi satatuhatta tappajasatelliittia,
minun hautaani vartioi teratonni antimateriaa"
Armageddon

Viesti Kirjoittaja Armageddon »

Tämä käytäntö siis voimassa vielä pari päivää.. ;)
The Captain
Valvoja

Viesti Kirjoittaja The Captain »

Armageddon kirjoitti:Tämä käytäntö siis voimassa vielä pari päivää.. ;)
... ja senkin jälkeen hamaan ikuisuuteen, kunhan pelataan kolmoseditionin säännöillä. Saavat rhinotkin vielä hinata tykkejä perässään - jos pelataan kakkoslaitoksen säännöillä.
-Miksi Jeesuksen ja Marian päät loistavat valoa?
-Niillä on suvussa halogeenejä.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “40k: Säännöt”