Yritin viime pelissä liikkua immobolized ja weapon destroyed-tilassa (eli täysin toimintakyvyttömän) olevan vastustajan tankin yli, mutta kaverini mielestä se ei käynyt päinsä. Perusteena oli että se on hänen unittinsa, joten sen yli ei saisi mennä... itse mieltäisin tuollaisen tankin maastonkappaleeksi.
(Tunnettuahan on että tervettä järkeä ei juuri käytetä)
Onko valistuneita näkemyksiä aiheesta?
Saako tankin yli liikkua?
Saako tankin yli liikkua?
- Se ei oo kuollut mi voi iäti maata -
Juu, ei sen yli saa mennä niin pitkään kun sitä ei ole tuhottu. Pitää muistaa, että osa tankeista osaa jopa korjata itsensä, ja sehän pitää vielä puolet victory pointeistaankin, eli ihan oikein on kaverisi sääntöjä tulkinnut, tiedä sitten ovatko säännöt järkevät.
Mitenkäs muuten tulevaisuudessa, immottu ja aseeton tankki, joka voi korjata itsensä esim. 4+ heitolla, niin onkos se auttamatta tuhottu sitten? Esim. Grot riggerit, parasitic possession, ... ? Rhinoltakin onnistuu immon korjaus kuitenkin 6+. Vai lasketaanko tuhotuksi vain, jos peli loppuu, ja tankki on tuossa tilassa?
Mitenkäs muuten tulevaisuudessa, immottu ja aseeton tankki, joka voi korjata itsensä esim. 4+ heitolla, niin onkos se auttamatta tuhottu sitten? Esim. Grot riggerit, parasitic possession, ... ? Rhinoltakin onnistuu immon korjaus kuitenkin 6+. Vai lasketaanko tuhotuksi vain, jos peli loppuu, ja tankki on tuossa tilassa?
Enpä tiedä kyllä vastausta tuohon Terärattaan kysymykseen, kun tuo minun vastaus perustui ihan tähän Black Gobbon artikkeliin missä on kerrottu tulevista vehicle ja assault sääntöjen muutoksista: http://us.games-workshop.com/games/40k/ ... efault.htm
Tuhoutunut ajoneuvo on maastoa (ja tuhoutunut) niin kauan kunnes se korjaa itsensä (mikäli mahdollista), jolloin se on taas toimintakykyinen yksikkö.
Mikäli ajoneuvon toimintakyky palautuu, mahdolliset päälläolevat viholliset siirretään viereen niin että ovat yhä mahdollisimman lähellä ajoneuvoa olematta kontaktissa.
Jollei tietysti 4thEd päättä ottaa ja selventää toisella tavalla, tämä on mielestäni fiksuin tulkinta tilanteeseen johon ei varsinaisesti ole sääntöjä.
Mikäli ajoneuvon toimintakyky palautuu, mahdolliset päälläolevat viholliset siirretään viereen niin että ovat yhä mahdollisimman lähellä ajoneuvoa olematta kontaktissa.
Jollei tietysti 4thEd päättä ottaa ja selventää toisella tavalla, tämä on mielestäni fiksuin tulkinta tilanteeseen johon ei varsinaisesti ole sääntöjä.
Heikkoliha yrittää tuhota, metsästää itseä kuin itse niitä, mutta ne heikkoja. Itse taistelee viimeiseen, kaikki täytyy ahmia.