Mikä mättää?
- Rectunator
Kyllä, mutta onko järkeä, että asiasta on tehty yleispätevä topicci, joka sisältää +-20 sivua aiheesta, kun tarvitsisi vain yhteen asiaan varmistuksen.Zherec kirjoitti:Ja viisas Zherec sanoo:
On olemassa kysymyksiä joihin on vastattu jo 20 kertaa. Kannattaako sama asiaa toistaa uudelleen ja uudelleen?
Esimerkki: "Greenstuff"-keskustelu. Jos joku haluaa tietää miten tekisi hienon lipun GS:ssästä ja erehtyy laittamaan siitä oman topicin, niin heti tulee useita huomautuksia, että "lue tosta ylemmästä topicista, siellä se on selitetty". Sitten tulee mode ja laittaa viestin lukkoon.
Tämä on mielestäni ongelma. Kaikki tietämyksen arvoinen on selitetty jo sotussa, mutta vastaukset on piilotettu syvälle tuon yhden topicin uumeniin.
Mielestäni hyvä ratkaisu: hajotetaan nuo isot topicit moneen pieneen osaan, niin se helpottaa tiedon etsintää, eikä näitä helppoja kysymyksiä tule enempää.
- Rectunator
No vaikka esimerkiksi tuo GS-keskustelu (taas):
- GS:än käsittely
- Omien hahmojen tekeminen GS:ästä (sis. lipun tekemisen
)
- GS:än haitat
- Vastineet GS:älle
siinä oli muutama.
- GS:än käsittely
- Omien hahmojen tekeminen GS:ästä (sis. lipun tekemisen
- GS:än haitat
- Vastineet GS:älle
siinä oli muutama.
Viimeksi muokannut Froggy, Su 29.08.2004 15:21. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Isot topikit on taas syystä isoja. Kun ja jos ne pilkottaisiin pienempiin niin olisi joko puoli sivua ilmoitus asioita tai toisaalta ne tärkeät tippuisi pois kun ei niitä kukaan uppisi. Jälkimmäinen voisi toisaalta ollakkin ihan järkevä keino jos joku vielä nimeäisi ne kunnolla jolloin hausta etsimällä saisi sen postauksen jossa kerottiin bannerin tekemisestä.
- Rectunator
Xavierin idea ei toimi ihan .. esim. tuo GS (greenstuff) juttu voisi toimia, mutta pilkottaisiin ne noihin osiin..mutta se mikä ei toimi , on se että ajan myötä siinä on taas liikaa..
sen taas voi tehdä korjauksella, että laitetaan esim raja jpokaiseen pilkottuun osaan (esim. about 50 viestia max.) ja aina ku raja täyttyy, alkaa uusi ketju esim. GS:n käsittely 2.koska aiempia voi joku lukuhullu ym. selailla.toisaalta se olisi liian suuri urakka, tai tarvitaan hyper aktiivisia modeja ..(no jotkut on niitä!)
mutta tarvitaan pari tusinaa lisää modeja, tai kaikki modet oikein hyper aktiiveiksi (puoli päivää sotussa) ja pari hyperiä lisää!
no jos joku ei ymmärtänyt niin antaa olla.!:D

sen taas voi tehdä korjauksella, että laitetaan esim raja jpokaiseen pilkottuun osaan (esim. about 50 viestia max.) ja aina ku raja täyttyy, alkaa uusi ketju esim. GS:n käsittely 2.koska aiempia voi joku lukuhullu ym. selailla.toisaalta se olisi liian suuri urakka, tai tarvitaan hyper aktiivisia modeja ..(no jotkut on niitä!)
mutta tarvitaan pari tusinaa lisää modeja, tai kaikki modet oikein hyper aktiiveiksi (puoli päivää sotussa) ja pari hyperiä lisää!
no jos joku ei ymmärtänyt niin antaa olla.!:D
Kehtaatkos pieraista sinisen pierun..Minä pieraisin jo keltaisen,mustan ja vaaleanpunaisen!!
-
hyytelöperuna
Tässä taas tulee vastaan se ongelma, että jonkun pitäisi vaivautua tekemään jotain. Johan sitä on jo ikuisuus saarnattu, että vääntäkää nyt sitä sisältöä.hyytelöperuna kirjoitti:Miksi ei tehtäisi niin kuin tehtiin maastonteon niksipirkalle? Eli tehtäisiin artikkeli, jossa on copy-pastettu topicin tärkeimmät asiat? Paljon helpompaa ja kätevämpää. Paitsi moni ei mielestäni lue artikkeleita.
Jos minä jotain haluan tietää esimerkiksi greenstuffista, ei ole mikään suurikaan ongelma lukea se parikymmensivuinen topikki läpi, tai ainakin siihen asti, että olen tarpeelliset vastaukset saanut.
Kun aikaa ilmeisesti on väkertää siitä GS:ä jotain, sekä tehdä turha topikki, pitäisi teilläkin olla aikaa lukea sitä ketjua, jossa kaikki vastaukset on. Tai mikä vielä parempaa, referoida ketjusta tärkeimmät asiat.
Saanen huomauttaa että myös aivojen käyttö on sallittua, on ihan turhaa mussuttamista kun kyselee jotain tyyliin: Mix malekithilla on musta viitta? Suosittelisin että seuraa foorumia vieraana jonkin aikaa, ennen kuin liitty.
Niin minä tein, sitten kun liityt tiedät jo millaisia topikkeja saa lähettää ja millaisia ei.... En kyllä väitä ettenkö itse olisi lähettänyt ikinä topikkeja jotka ovat kohdanneet abloyn.....
Niin minä tein, sitten kun liityt tiedät jo millaisia topikkeja saa lähettää ja millaisia ei.... En kyllä väitä ettenkö itse olisi lähettänyt ikinä topikkeja jotka ovat kohdanneet abloyn.....
Ketjun aloittajalle: mielestäni Sotu kohtelee aloittelijoita melkoisen hyvin.
Itse olen vakivieras about kymmenellä eri foorumilla, joista useimmat ulkomaanelävien kielisiä.
Monellakin foorumilla oikeasti tyhmän ja epäselvän kysymyksen tai kommentin heittänyt aloittelija voi saada niin kovaa sanan säilää, ettei enää foorumille palaa kuunaan. Muutamassakin ulkomaisessa foorumissa kielen lisäksi ongelmana on kulttuuriset erot käytöstavoissa - Sotussa kaikki ovat suomalaisia, joten täällä pääsee siinäkin suhteessa helpommalla.
Puheet "fasistinatsimodeista" taas kertovat paljon enemmän itse kirjoittajista kuiin kritiikin kohteesta.
Rakentavan kritiikin esittämisestä en muista koskaan täällä yhtäkään aiheketjua lukitun sinä aikana, kun mukana olen ollut.
Joku ennusteli "kuolemaa", kun ei kesällä ollut tapahtunut Sotussa mitään... kyllä esim. maastonteko-palstalla tapahtui sangen paljon ja puheet kuolemasta tuntuvat minusta lähinnä naurettavilta.
Itse olen vakivieras about kymmenellä eri foorumilla, joista useimmat ulkomaanelävien kielisiä.
Monellakin foorumilla oikeasti tyhmän ja epäselvän kysymyksen tai kommentin heittänyt aloittelija voi saada niin kovaa sanan säilää, ettei enää foorumille palaa kuunaan. Muutamassakin ulkomaisessa foorumissa kielen lisäksi ongelmana on kulttuuriset erot käytöstavoissa - Sotussa kaikki ovat suomalaisia, joten täällä pääsee siinäkin suhteessa helpommalla.
Puheet "fasistinatsimodeista" taas kertovat paljon enemmän itse kirjoittajista kuiin kritiikin kohteesta.
Rakentavan kritiikin esittämisestä en muista koskaan täällä yhtäkään aiheketjua lukitun sinä aikana, kun mukana olen ollut.
Joku ennusteli "kuolemaa", kun ei kesällä ollut tapahtunut Sotussa mitään... kyllä esim. maastonteko-palstalla tapahtui sangen paljon ja puheet kuolemasta tuntuvat minusta lähinnä naurettavilta.
- The Captain
- Valvoja
Ja40Kv4:n saapuminen varmasti tuottaa 40K-puolelle runsain mitoin uutta viestiä uusien sääntöongelmien, uusien taktiikoiden, uusien armeijalistojen ja tulevaisuudessa uusien codexien myötä. Onhan 40K-puoli jo nyt elänyt omaa elämäänsä 40Kv4-huhujen paisuillessa.behemoth kirjoitti: Joku ennusteli "kuolemaa", kun ei kesällä ollut tapahtunut Sotussa mitään... kyllä esim. maastonteko-palstalla tapahtui sangen paljon ja puheet kuolemasta tuntuvat minusta lähinnä naurettavilta.
-Miksi Jeesuksen ja Marian päät loistavat valoa?
-Niillä on suvussa halogeenejä.
-Niillä on suvussa halogeenejä.
Mielestäni suuren ongelman sotussa muodostavat juuri tämä kaltaiset täysin sisällöttömät viestit. Kun tälläinen viesti lisätään threadin perään muuttu threadin vieressä oleva ikoni keltiaseksi ja muut käyttäjät olettavat ketjussa olevan jotain uutta sisältöä. Kun näitä threadeja on klikkaillut auki kymmenkunta ja jokaisessa on perässä jotain tämän kaltaista alkaa väkisinkin miettiä, että onko täällä enää mitään meikäläiselle... Toivoisin, että me kaikki miettisimme enne uuden viestin postaamista, että hyötyvätkö muut siitä mitään. Eli kevennetään hieman sitä "vastaa viestiin" -nappia.eräs sotuilija kirjoitti:ketä esim. (no ei tartte kertoo, ois Aika loukkaavaa!..)Rectunator kirjoitti:"Ei ole olemassa tyhmiä kysymyksiä, vain tyhmiä kysyjiä.
hahhaa.keksin :
minä
Olen samaa mieltä siitä, että OT ei ole threadissa paha asia. Itse en ketjuja sen takia lukitse. Siis niin kauan kun OT liittyy figuihin. Keskustelujen ei mielestäni tarvitsisi olla niin tiukasti otsikkoon sidottuja kunhan niissä on edelleen jotain järkeä, eikä liikuta Demi linjalle (misät musasta pidät jne jne...).
Siinä taas kahvin huuruinen kommentti maanantai aamulle... ei pidä ottaman hernettä nenään...
Sotun ongelmana tällä hetkellä on auktoriteettien puute. Muutaman vuoden aikana jotka olen täällä luuhannut on moderointi muuttunut paljon julmemmaksi ja lapsellisemmaksi. Suurin harppaus tuntui tapahtuvan Weekkiksen lähdettyä kiirastuleen mutta enpä voi varma olla koska olen itse viettänyt viime vuoden kyseisessä informaatiokatkoksessa. Toisaalta käyttäjämoderointi on lisääntynyt huomattavasti - sotu on nykyään varmaan eniten käyttäjämoderoitu foorumi johon olen törmännyt. Lähes joka threadissa on vähintään yksi posti jossa kumotaan muiden postien sisältö mahdollisimman tehokkasti. Korneimpia ovat postaajat jotka ensin pyytävät apua ja sitten järjestelmällisesti kumoavat toisten antaman mielipiteet omillaan...kaikkiin tuntuu iskeneen himo dissata pienempiään ja tyhmempiään.
Asiallisuutta kaivattaisiin enemmän ennenkaikkea moderaattoreilta. Jos esimerkiksi lukitsette raa'an tietämättömän tai muutenvain tyhmän viestin niin purkaa hammasta ja jättäkää se vinoilu väliin - käsittääkseni lukon idea näiden viestien kanssa nimenomaan on estäää kyseisenlaiset viestit. Ei oman ylivetaisuuden osoittaminen tee teistäkään yhtään sen kovempia jätkiä. Käyttäkää vaikka sitä YV:tä - varsin moni muuten aivan ok postaaja tulistuu kyseisistä julkisista vinoiluista niin pahasti että menee rajan yli. Täysin toinen asia ovat sitten suoraan vittuilevat ja agressiiviset viestit. Esimerkiksi tässä threadissa aiemmin mainitun örkkienostoviestin (siellä oli linkki) postaaja on ns...hmm...beyond the redemption...
Ei sen kummempaa.
Asiallisuutta kaivattaisiin enemmän ennenkaikkea moderaattoreilta. Jos esimerkiksi lukitsette raa'an tietämättömän tai muutenvain tyhmän viestin niin purkaa hammasta ja jättäkää se vinoilu väliin - käsittääkseni lukon idea näiden viestien kanssa nimenomaan on estäää kyseisenlaiset viestit. Ei oman ylivetaisuuden osoittaminen tee teistäkään yhtään sen kovempia jätkiä. Käyttäkää vaikka sitä YV:tä - varsin moni muuten aivan ok postaaja tulistuu kyseisistä julkisista vinoiluista niin pahasti että menee rajan yli. Täysin toinen asia ovat sitten suoraan vittuilevat ja agressiiviset viestit. Esimerkiksi tässä threadissa aiemmin mainitun örkkienostoviestin (siellä oli linkki) postaaja on ns...hmm...beyond the redemption...
Ei sen kummempaa.
Eternity's a scary thought.
I mean - where it's going to end?
I mean - where it's going to end?
Totta. Nimimerkin takaa on niin kamalan helppoa olla kärkevä toisia kohtaan, mutta mitä se hyödyttää? Eipä paljon mitään. Toiselle tulee paha mieli, eikä enää kirjoittele sääntöjen vastaisia, eikä mukaisia aiheita. Mielipiteiden (toimivien/rakentavien tai ei) haukkuminen rohkaisee todellakin esittämään niitä uudelleen. Onneksi suoraa panettelua näkee täällä harvoin.Peace kirjoitti:--kaikkiin tuntuu iskeneen himo dissata pienempiään ja tyhmempiään.
Asiallisuutta kaivattaisiin enemmän ennenkaikkea moderaattoreilta.--
Moderaattoreilta toivoisin välillä vähän asiallisempaa käytöstä. Ei kamalan usein, mutta silloin tällöin näkee lukittujen ketjujen viimeisenä lenkkinä moderaattorin voi, niin vitsikkään viestin, joka varmasti jaksaa naurattaa pitkään ketjun perustajaa. Eräänlaisesta mielivaltaisuudesta ja ylemmyydentunnosta kertoi taannoin yksi lukittu ketju, jossa jotkut höpöttivät Final Fantasysta, mutta muuten ketju oli hyvinkin asiallisen oloinen. Weekender sanoi lukitsevansa ketjun, jos siitä vielä puhutaan Finalista, ja kun yksi käyttäjä sivusi aihetta, niin heti lukko napsahti. Järkevää, kun ajattelee muitakin ketjun käyttäjiä.
En parjaa moderaattoreiden yleistä linjaa, mutta toivoisin... pyytäisin moderaattoreita unohtamaan huonot fiiliksensä ja hyvät lukkovitsinsä, kun lähtee avainnipun kanssa foorumia selaamaan. Siitä ei seuraa kuin pahaa mieltä joillekin käyttäjille. Jos on pakko piikitellä, niin lähettäkää edes yksityisviesti, ettei tarvitse tulla kaikkien silmissä nolatuksi.
Ehei, ei modesetien pikku piikittely ole niin vakavaa, kuten joku sanoi, noiden "lukkovitsien" tulkitseminen ja sisäistäminen saattanee vaatia hieman sisälukutaitoa, ja syvällisempää meditointia. Kuten joku tässä samaisessa (?) ketjussa sanoi, tarviiko joka viestin perään lykätä niitä hemmetin keltasia pikku palloja? Ei pieni läppä ole mitenkään haitallista, kunhan vielä ei ota sitä niin itseensä, vaan antaa mennä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos.
Niin, mutta jos loppujen lopuksi nämä eräiden moderaattorien mukafiksut ja -sarkastiset kommentit eivät huvita ketään muuta kuin kirjoittajaa itseään (ja toivon ihan heidän itsensä puolesta, että heitäkin vain hetken), niin mikä on piikittelyn funktio? Mitä hyötyä siitä on? Jos ei mitään, niin sen voisi lopettaa, sillä se ei mitään kovin kaksista kuvaa kirjoittajasta anna. Minusta se on lähinnä rasittavaa. Paras mode on näkymätön mode IMO.nostradamus kirjoitti:Ehei, ei modesetien pikku piikittely ole niin vakavaa, kuten joku sanoi, noiden "lukkovitsien" tulkitseminen ja sisäistäminen saattanee vaatia hieman sisälukutaitoa, ja syvällisempää meditointia. Kuten joku tässä samaisessa (?) ketjussa sanoi, tarviiko joka viestin perään lykätä niitä hemmetin keltasia pikku palloja? Ei pieni läppä ole mitenkään haitallista, kunhan vielä ei ota sitä niin itseensä, vaan antaa mennä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos.
Anemilla ja aurellianilla on pointti, ja minä olen samaa mieltä.