Kysymyksiä, epäkohtia, outoja sanamuotoja?
Kysymyksiä, epäkohtia, outoja sanamuotoja?
Tähän threadiin voisi vaikka otsikonmukaisia otuksia kerätä uudesta kirjasta.
Tai sitten ei.
Mutta, kysyn silti, notta Monstrous Creature kohdassa ollut sanamuoto jotenkin rupesi minusta tuntumaan siltä, että jos Monstrous Creaturelle (esimerkkinä vaikka CSM DP) antaa Power Fistin, niin se ei saisi enää extra D6:tta armor peneen? Vai onko kyseessä tapaukset missä MC:llä on ihan omien sääntöjensä puolesta jo PFistit kuten säännöissä mainitulla Wraithlordilla (eli ei erikseen ostetuilla)?
Tai sitten ei.
Mutta, kysyn silti, notta Monstrous Creature kohdassa ollut sanamuoto jotenkin rupesi minusta tuntumaan siltä, että jos Monstrous Creaturelle (esimerkkinä vaikka CSM DP) antaa Power Fistin, niin se ei saisi enää extra D6:tta armor peneen? Vai onko kyseessä tapaukset missä MC:llä on ihan omien sääntöjensä puolesta jo PFistit kuten säännöissä mainitulla Wraithlordilla (eli ei erikseen ostetuilla)?
On muuten harvinaisen huono esimerkki, mistä lähtien DP olisi fistin muka saanut?Weekender kirjoitti:Monstrous Creaturelle (esimerkkinä vaikka CSM DP) antaa Power Fistin
"Minun hautaani vartioi tuulenhenkäys kevyt
minun hautaani vartioi pisara aamukastetta.
Minun hautaani vartioi satatuhatta tappajasatelliittia,
minun hautaani vartioi teratonni antimateriaa"
Ei se olekaan kirjassa. Appendix 2005 on saatavilla erikseen ensi marraskuussa, á 20 euroa. Mukana myös säännöt Rhino Demolition Derbylle ja Imperial Wrestling Federation -vapaapainiotteluille.Garoth kirjoitti:Kuinka moni on tämän appendixin löytänyt kirjasta...?Sääntörkirja, s.62 kirjoitti:Access Points
... The access points for all official vehicles on publiation of these rules are given in the appendix. ...
it is apparent the intent has been revealed
-
HtUnliving
- Peliporukkavalvoja
ÄLÄ ny s*****a!!! Tuleeko tommosetkin? huhhuh.... saanähä mite Emppuchamppa pärjää esim. Logan Grimnarii vastaa oikeestiGuzlob kirjoitti: Rhino Demolition Derbylle ja Imperial Wrestling Federation -vapaapainiotteluille.
Aiemmin Jan Von Carstein.
"Itse en ole koskaan välittänyt siitä, kuka on taitava pelaaja. Pääasia että liikutellaan nappeja kentällä ja vastustaja ei voita." -amazing slug
"Itse en ole koskaan välittänyt siitä, kuka on taitava pelaaja. Pääasia että liikutellaan nappeja kentällä ja vastustaja ei voita." -amazing slug
- The Captain
- Valvoja
Ehkä sillä appendixilla tarkoitetaan Chapter Approved -kirjaa. Tai sitten umpisuolta.Garoth kirjoitti:Kuinka moni on tämän appendixin löytänyt kirjasta...?Sääntörkirja, s.62 kirjoitti:Access Points
... The access points for all official vehicles on publiation of these rules are given in the appendix. ...
-Miksi Jeesuksen ja Marian päät loistavat valoa?
-Niillä on suvussa halogeenejä.
-Niillä on suvussa halogeenejä.
Olen huomannut muutaman epäkohdan, mutten tekstistä, vaan kuvista. Joten ne voivat olla merkityksettömiä.
1. s19 ylemmässä kuvassa on kuva SM vastaan Tyranids. Siinä kuva tekstissä ei ole huomioitu "Shoot The Big Ones"-sääntöä. Joten se on virheellinen.
tästä keksin kaksi eri päätelmää: kyseinen sääntö poistuu tai esimerkki kuvaa tehneet ovat tahallaan tai vahingossa jättäneet sen huomioimatta. itse kallistun jälkimäiseen vaihtoehtoon.
2. s.176 alimmainen aukeama kuva. Siellä näkyy kaksi Old one eye:a, joista toisella on ase... hieman outoa, kun tuota heppua ei saa sääntöjen mukaan muokata, eikä niitä voi olla kuin yksi... Luulisin että tuo on jonkinlainen esittelyarmeija, mutta en tykkää siitä, koska se voi johtaa immeisiä harhaan.
No en tiedä oliko noilla merkitystä, mutta sattusin huomaamaan ja ihmettelemään.
Edit: korjattu kirjoitusvirhe, kiitos daider.
1. s19 ylemmässä kuvassa on kuva SM vastaan Tyranids. Siinä kuva tekstissä ei ole huomioitu "Shoot The Big Ones"-sääntöä. Joten se on virheellinen.
tästä keksin kaksi eri päätelmää: kyseinen sääntö poistuu tai esimerkki kuvaa tehneet ovat tahallaan tai vahingossa jättäneet sen huomioimatta. itse kallistun jälkimäiseen vaihtoehtoon.
2. s.176 alimmainen aukeama kuva. Siellä näkyy kaksi Old one eye:a, joista toisella on ase... hieman outoa, kun tuota heppua ei saa sääntöjen mukaan muokata, eikä niitä voi olla kuin yksi... Luulisin että tuo on jonkinlainen esittelyarmeija, mutta en tykkää siitä, koska se voi johtaa immeisiä harhaan.
No en tiedä oliko noilla merkitystä, mutta sattusin huomaamaan ja ihmettelemään.
Edit: korjattu kirjoitusvirhe, kiitos daider.
Viimeksi muokannut StarSol, Ke 01.09.2004 21:32. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kuulee, muttei kuuntele.
Katselee, muttei näe.
Puhuu, muttei asiaa.
Katselee, muttei näe.
Puhuu, muttei asiaa.
1.SOTB ei ole enää voimassa...
sen sijaan tyranidien vastustaja onnistuu automaattisesti kohteen valinnassa ja vastaavasti synapsin alueella olevat nidit onnistuvat siinä automaattisesti. Löytyy Tyranidien uusitusta FAQista
2. kyseessä on carnifexi joka on tehty OOEstä... ja se sivu on 176...
sen sijaan tyranidien vastustaja onnistuu automaattisesti kohteen valinnassa ja vastaavasti synapsin alueella olevat nidit onnistuvat siinä automaattisesti. Löytyy Tyranidien uusitusta FAQista
2. kyseessä on carnifexi joka on tehty OOEstä... ja se sivu on 176...
"Koska tämä on Sotavasara - foorumi, jonka käyttäjillä on niin vähän toivoa saada naista, että pitää yrittää nussia pilkkua. -Da Capitan"
...joka on täyttä puutaheinää...daider kirjoitti:1.SOTB ei ole enää voimassa...
STBO on voimassa ihan yhtälailla edelleenkin, mutta se muuttuu vain vastaamaan uusia sääntöjä... juuri noin kuten sanoitkin.
Näinhän siinä seisoo. Luultavasti tarkoitettu juttu, mutta kun sanotaan että:
Tulkitse sitten tuosta. Itse kumminkin ottaisin huomioon sen, että coherencyssä sanotaan within, ja siinä täytyy vain beissin reunan olla 2" päässä. Tuossa sanotaan within, joten minä ainakin pelaan näin.Big Black Book kirjoitti:Each model must be deployed within 2" of one of the vehicle's access points and within unit coherency
Mechanized Salamanders
Tau
Ravenwing
Iron Warriors
40k since third edition.
Tau
Ravenwing
Iron Warriors
40k since third edition.
Periaatteessa hieman mielivaltainen tulkinta sanamuodosta joka tarkoittaa "sisäpuolella"Garoth kirjoitti:Juuri noin se toimii. Within 2" tarkoittaa kaikissa tapauksissa osittain 2" päässä, ei välttämättä kokonaan.
Tosin kaiketi ihan yleisesti tunnustettu fakta että disembark on niin sanotusti kolme tuumaa