"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Mikä mättää?

Keskustelut, jotka liittyvät miniatyyripeleihin mutta jotka eivät sovi muihin keskustelun alueisiin.
Mikki N

Viesti Kirjoittaja Mikki N »

Näkeekö kukaan yhteyttä?
http://forums.sotavasara.net/viewtopic. ... c&start=90

[ot]Nyt jälkeen päin rupesi ihmetyttämään kuinka vanhoja käyttäjiä/Moderaattoreita kritisoiva topicci alkoi käsittelemään häiriköitä...tämä kai on sitä vanhojen pierujen jyräämistä..[/ot]
Hyvän analogian löytäminen on yhtä hankalaa kuin...yhtä hankalaa kuin...
Peace

Viesti Kirjoittaja Peace »

Grond kirjoitti:
Peace kirjoitti:Kokeilkaapa joskus: kaveri perseilee niin lähettäkää modesedät sille YV:nä asiallinen viesti jossa ilmoitatte poistaneenne asiattoman viestin aiheesta X.
Sinullako on joku kummallinen käsitys että tätä ei täällä jatkuvasti harrasteta? Ei ole varmaan moniakaan tapauksia, jossa käyttäjä olisi lähtenyt jäähylle/banniin ennen yksityisviestillä annettua huomautusta ja saman touhun jatkumista. Teidän näkymättömissä tapahtuu paljon asioita mistä ette ole tietoisia - kuuluu maailmanlaajuiseen salaliittoon.
Logiikkana toimi maanlaajuisesti ylistetty:"kun mäkään en oo ikinä saanu"

No ei. Logiikkana toimii se kuinka usein näen postin jossa lopetuksena on käytetty jotain nasevaa kommenttia. Toki täytyy myöntää että niitäkin on nähty jotka on vain siististi lukittu ja kiitos näistä. Ongelmana ei siis ollut niinkään puuttuvat toimenpiteet vaan ne liiat.
Eternity's a scary thought.
I mean - where it's going to end?
Druzhina Captain
Valvoja

Viesti Kirjoittaja Druzhina Captain »

Peace kirjoitti:Ongelmana ei siis ollut niinkään puuttuvat toimenpiteet vaan ne liiat.
Otan kaikkea sinun kirjoitettua konstruktiivisena kritiikkinä. Jotta se sellaiseksi jäisi, sen tuloksena täytyy syntyä jonkinnäköinen ns. parannusehdotuslista. Tässä minä sitten kysyn:
- mitkä ovat ne puuttuvat toimenpiteet, jota moderaattorit saisivat harrastaa enemmän?
- mitkä ovat ne liialliset toimenpiteet, joita moderaattorit saisivat vähentää?
Peace

Viesti Kirjoittaja Peace »

Druzhina Captain kirjoitti:- mitkä ovat ne puuttuvat toimenpiteet, jota moderaattorit saisivat harrastaa enemmän?
- mitkä ovat ne liialliset toimenpiteet, joita moderaattorit saisivat vähentää?
En viitsisi enää kolmannessa viestissä itseäni toistaa mutta vahvasti referoituna:
Alistamista, julkista nolaamista ja yleistä sarkastisuutta voisi vähentää - asian voi kyllä tehdä muutenkin selväksi. Parempi keino on hoitaa asia yksityisesti ja mahdollisesti sitten ankaremminkin - julkinen "palaute" tapaa johtaa epätoivottuihin lopputuloksiin.

Koskee kaikkia foorumin käyttäijä mutta valitettavasti ennenkaikkea moderaattoreita. (valta ja vastuu kuten P.Parker tähän sanoisi...)

Uutena pointtina joka tuli vasta mieleen niin kaikenlainen huumori annetussa palutteessa kannattaa jättää väliin ja sanoa asiat suoraan. Kirjoitetulla huumorilla on hauska tapa tulla väärinymmärretyksi - täysin huumorin lajikkeesta riippumatta.
Eternity's a scary thought.
I mean - where it's going to end?
Grond

Viesti Kirjoittaja Grond »

Toistan yhden kerran jälleen itseäni. Moderaattorit yritämme katsoa että foorumin sääntöjä noudatetaan. Säännöt sanelee Weekender, joka omistaa ja ylläpitää (=maksaa) meidän leikkimisemme täällä ja tällä foorumilla. Kukaan teistä ei maksa penniäkään (hmm, nykyisin siis senttiäkään) siitä että saatte käyttää tätä foorumia. Joten, kuten tunnettua on, ei ole ilmaista lounasta. Foorumin säännöt omaksutaan, tai siirrytään muualle. Tämä on pitkälti minun näkemykseni mitä tulee moderaatioon - minua ei kiinnosta pennin vertaa kenenkään muun kuin maksajan (=Weekender) mielipiteet. Jos Weekkis sanoo minulle, että olen jossakin asiassa väärässä, silloin olen siinä asiassa väärässä. Muuten olen oikeassa.

Koettakaa nyt tajuta että olette jonkun muun maksamalla sivustolla vieraina. Joko tehdään niin kuin omistaja haluaa, tai pysytään poissa.

Myönnän, välillä tulee näkemyseroja sen suhteen meneekö tämä sääntöjen suhteen oikeaan kategoriaan (etenkin FB-puolella, Weekkis itse ei sillä puolella liiemmin liiku), mutta lähtökohta on se, että maksaja päättää.

Jos kokee tulleensa ilkeän Grond-sedän dissaamaksi, saa laittaa viestiä ja kysyä mistä on kysymys. Itse en käytä keltaisia pallukoita (kuten ei The Captainkaan) - laitan välillä perinteisiä hymiöitä- mutta välillä saattaa kommenttini tuntua liian ilkeiltä vaikka ne ei olisi sellaiseksi tarkoitettukaan.

Mutta muistakaa edelleen, rekisteröityessänne Sotavasaraan sitouduitte noudattamaan Sotun sääntöjä. Jos ette sitä tee, vika ei todellakaan ole ylläpidossa/moderaatiossa.
Zherec

Viesti Kirjoittaja Zherec »

Edit: Problem solved.
The Captain
Valvoja

Viesti Kirjoittaja The Captain »

Peace kirjoitti:
Uutena pointtina joka tuli vasta mieleen niin kaikenlainen huumori annetussa palutteessa kannattaa jättää väliin ja sanoa asiat suoraan. Kirjoitetulla huumorilla on hauska tapa tulla väärinymmärretyksi - täysin huumorin lajikkeesta riippumatta.
On tuossakin ongelmansa. Liika asiallisuus voi näyttää tylyltä, jolloin palautteen kohteelle tulee entistä pahempi mieli. Oman käyttäjäpsykologiani mukaan pieni näpäytys sormille (noin virtuaalisesti) on usein tehokkaampi, ja jos palautteen saaja ymmärtää näpsyn ansainneensa, se saattaa olla toistamatta samoja tyhmyyksiä toiste.

Minä kuule lähettelen ihan työnikin puolesta melko virallisia tiedotteita, ja pyrin pitämään niissäkin ilmaisuni melko keveänä - virastokieli on inhottavaa.
-Miksi Jeesuksen ja Marian päät loistavat valoa?
-Niillä on suvussa halogeenejä.
Sea~Horde

Viesti Kirjoittaja Sea~Horde »

TietoPredator kirjoitti:
Peace kirjoitti: Jos kyseinen viesti oli tarkoitettu vitsiksi niin käytä niitä hymiöitä vaikka kapteeni mitä sanoisi - valitettavasti netissä on mahdotonta muuten sanoa pelleileekö joku ihminen vai onko hän yksinkertaisesti täysidiooti.
Tämä menee mun mielestä hieman sen saman jutun alle mistä on ollut puhetta jo tuolla aiemmin, eli kannattaa hetken katsella foorumin menoa ennen kuin ryntää kirjoittamaan. Jos jonkun kirjoitus tuntuu siltä että "se ei voi olla tosissaan", kannattaa vilkaista kirjoittajan muutamia aiempia posteja, tässäkin tapauksessa se paljastaisi enemmän kuin ne hymiöt - jotka muuten ovat ainakin allekirjoittaneen mielestä se lopullinen todiste sivistysvaltioiden katoamisesta maan päältä.

Eikä tuota Ällistysluodin juttua kait kukaan voisi tosissaan ottaakaan, paitsi ehkä jossain IKL:n Itä-Suomen pesisfoorumilla.
Jos pyyntö ei tehoa niin turpa kiinni stna tuskin on kuitenkaan se ratkaisu jolla "pikkutytöt" kannattaa laittaa kuriin.
Mikä sitten? Toinen nätti pyyntö? Sehän todettiin jo toimimattomaksi, joten strategiaa oli syytä muuttaa ja hieman jyrkempi linja toimikin. Vaikka äidin pienten enkeleiden ilmaisunvapautta tässä hieman rajoitettiinkin, niin tuskin natiaiset siitä traumoja saivat. Eikä se äänen korottaminen vielä tarkoita että ihminen olisi muuttumassa uudeksi Hannoverin vampyyriksi.

Sinä sen sanoit. En usko ,että olisi tehokas ratkaisu toistaa se kuuluisa nätti pyyntö miljoona kertaa peräkkäin ,kun asian voi selvittää lyhyesti ja ytimekkäästi kuitenkaan tuhoamatta "äidin pikku enkeleiden" turvallista maailmankuvaa.

The Captain kirjoitti:virastokieli on inhottavaa.
Jep. Minä ainakin otan negatiivista palautetta vastaan mielummin hieman väärinymmärretyllä huumorilla ,kuin tylyllä kirjakielellä. Sitäpaitsi jos ei ymmärrä pientä läppää (vaikka kirjoitettua) niin kyseisellä henkilöllä on mielestäni vakavia ongelmia...
How ironic that the greatest forge of civilization is battle
Mayhemia

Viesti Kirjoittaja Mayhemia »

Jaahas... lisään tähän semmoisen että miksi minusta ei ole ikinä tuntunut siltä kuin minua dissattaisiin/whatever.

Joten eiköhän se lähe kuitenkin itsestään mitä tekee...
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleiset miniatyyrikeskustelut”