"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Turnaus-teema-kikkailua

Varo, ettei Sauron saa vallattua Keski-maata! Vai onko se kenties juuri se, minkä haluat tapahtuvan?
makkarafolio

Turnaus-teema-kikkailua

Viesti Kirjoittaja makkarafolio »

On tällainen hämärä alue turnaukseen lähdettäessä, että kuinka paljon sovelluksia, kikkailua ja puhdasta proxytystä hyväksytään?

Nyt en käsittele proxyttamisesta enempää, [siis sellaisesta, että moria goblin on nyt Imrahil] vaan keskityn sellaiseen jossakin määrin hyväksyttävään kikkailuun. Enkä nyt kysy, hyväksytkö vai et, vaan kysyn: Kunika paljon vähentäisitte teema pisteitä vai vähentäisittekö.

1. Omistan Haltia-armeijan. Miten reagoisitte, jos toisin ne turnaukseen ja sanoisin niiden olevan Wood elffejä? En ole kylläkään niin tekemässä, mutta se on ehkä yleisimmin haluttu proxy.

2. Vihaan Dol Amrothin ritareiden figuja. Varsinkin hepalla. Kävelevänä menee. Entä jos toisin skulptattuja KoDA:eja?

3. Mitä ajattelette Omatehdyistä kapteeneista? Siis suht hyvin skulptatuista? Entä melko kehnoista?

4. Omistan harad-mordor armeijan. Tahdon jonkinlaista eliittiä. Voisin ottaa Mordor uruk-haita. Nehän sopivat Mordor teemaan. Tahtoisin kuitenkin vähän vaihtelua ja päätän tehdä näin:
Konverttaan itse "Etelän palkkamurhaajia" eli "Mercenaries of the South" [Mainittu BoPF, s.6]. Näillä on täsmälleen urukin statit.

Sitten turnauksessa kysyn vastapelurilta, voinko ottaa näitä etelän palkkamurhaajia? Vai otanko Uruk figuja. Mitä tässä tilanteessa reagoisitte?

folioedit: Ja sitten vielä viides, Mitä sanoisitte, jos Mordor armeijassa olisi Örkkikapu nimeltään X, jonka statit olisivat Sharkun?

Tässäpä nämä. Yrittäkää vastata. kiitos.
Garoth
Valvoja

Viesti Kirjoittaja Garoth »

Hyväksyisin ilman suoralta kädeltä ideat 2-5 ilman minkäänlaisia vastalauseita. 1. idea on taas maailman turhinta proxytystä, oikeat figutkin on olemassa...
Phil Kelly says "No!"
Gane

Viesti Kirjoittaja Gane »

Minä hyväksyn vastustajalta mitä vaan tosin alan ehkä hieman köhimään jos tulee törkeitä proxyjä vastaan. Konvertoituja ei ole mitään vastaan, päin vastoin. ;) Tietenkin proxyt näkyy teema pisteissä. (sikäli mikäli pääsen niitä antamaan)

Itse olen konvertoinut pahis listaani Uruk-Hai ja Örkki kapteenin sillä lailla, että figusta ei tule epäselvyyttä.

Noh...Theodenin (foot malli) laitoin hevosen viereen baseen seisomaan, koskan en viitsinyt sahailla jalkoväliä. Mutta tuonkin luulisi menevän. Gamling minulla on vähän samalla tavalla paitsi että omistan kyllä siitäkin jalka version. :)

En viitsisi ostaa ratsastavaa mallia jos omistan jalkaisin menevän...enkä taas alkaisi sahailemaan turnausta varten figua pilalle.

GanelonEdit: Annetaan kirjoitusvirheet anteeksi kun tähän aikaan kirjotan. :)
Sakcris

Viesti Kirjoittaja Sakcris »

2-5 kohdat hyväksyisin muuten, mutta tuota 4:sta en oikein sulata. Ainakin uskoisin turneessa käytettävän vain figuja joita GW on julkaissut (en ole aivan varma, luulisin)
Kaikki Sotavasara.net:in Lord of the Rings pelaajat, tulkaa IRC-kanavalle #lotr-sotavasara @Quakenet
Gondorin Marko

Viesti Kirjoittaja Gondorin Marko »

Minun mielestäni tuo 5. kysymys olisi pidemmänkin keskustelun arvoinen. Todella monet tuntuvat käyttävän turnauksissakin tätä kikkaa saadakseen samalla pistemäärällä kovempia heroja. Säännöissä on lähes joka kansalla statit kapteeneille ja joillakin myös kuninkaille. Näiden pitäisi riittää. Jos haluaa kovemman "kapteenin" olisi kyllä käytettävä NIMETTYÄ sankaria ihan omalla nimellään.

Se on kuitenkin ihan ok jos vaihtaa nimen herolle joka muutenkin kävisi armeijan teemaan. Mielestäni Sharkun käyttäminen Mordor -armeijassa on liian kaukaa haettua - Sharku kuuluu Rautapihalle.

Tiedän että tämä nimien kanssa kikkailu on jo ollut niin kauan käytössä että se on vakiintunut yleiseksi house-ruleksi. Peliä olisi silti mielestäni aihetta pelata sääntöjen mukaan. Ainakin turnauksissa.
Zarec

Viesti Kirjoittaja Zarec »

minä hyväksyisin 1-5.... koska tiedä että monella ei ole rahaa hommata metallisia wood elfejä, itse olen kerännyt jo niitä jonkin aikaa ja vielä tarvin muutaman plisun..:D...
Sauron The Great

Viesti Kirjoittaja Sauron The Great »

Niinpä. Kun nyt ajattelee niin blisterit ovat hirveän kalliita, 3 tyyppiä on kymmenen euroa...
Mutta silti en tiedä hyväksyisinkö tuollaisen... Ovat ne sen verran eri näköisiä.
Tankki

Viesti Kirjoittaja Tankki »

Mutta niistä saa loppujen lopuksi wood elffejä kivasti gs:n avulla. Itse olen tehnyt muutama testinä ja ovat toimineet, mutta aikaahan se vaatii.
Quanto fa due meno uno? Fa uno.
makkarafolio

sakcris kirjoitti:2-5 kohdat hyväksyisin muuten, mutta tuota 4:sta en oikein sulata. Ainakin uskoisin turneessa käytettävän vain figuja joita GW on julkaissut (en ole aivan varma, luulisin)
Eli valitsisit urukit? Tämä neljäs kysymys olikin tärkein, koska ajattelin oikeasti tehdä niin. Ykköstä en ole edes suunnitellut. Vitosenkin aion toteuttaa. Siis ihmiset ei ainakaan radikaalisti tuomitse tuollaista. hyvä.

Jos itse nyt rehellisesti vastaisin..
Hyväksyn ykkösen, mutta kyllä siitä yksi pinna pois luikahtaisi teemasta.

Hyväksyn kakkosen, mutta tasosta riippuen voisi lähteä pinna pois. Siis jos on tuonut koko armeijallisen esim. Minasseja, jotka on maalattu erilailla, vähentäisin yhden pisteen, jos olisi muutama aika tyylikkäästi tehty ritari [Siis vaivaa on nähty], en välittäisi. En tiedä kuuluuko tämä teemapisteisiin, mutta enemmän, kuin maalauspisteisiin.

Ihan mielenkiinnosta, Garoth, entäpä jos High elffit olisi konffattu Wood elffeiksi kohtuu hyvin? Hyväksyisitkö ne?

3. Itse tehdyt kapteenit on jees. voisin nyrpistää suluissa nenää, jos kaveri on vain erilailla maalattu. Hienoja kapteeneita tarkastelisin ja ylistäisin ;)

4. Mielestäni nelonen on täysin ookoo. Muuten voisin vähän närkästyä ellei pelaaja olisi tuonut niitä urukkeja. Silloin saan itse päättää ja tiedän, että vaivaa on nähty. Muuten siitä tulisi sellainen olo, että vastapeluri ei laiskuuttaan haluaisi maksaa urukeista vaan proxyttaa ne. Tuossa tilanteessa ajattelee, että ihan sama mitä sen napin päällä on, kun kaverilla on molemmat figut.

5. Tästä en osaa sanoa..

Viesti Kirjoittaja Tankki »

No kaippa nyt voin vielä sanoa oman mielipiteeni 4 ja 5 kohdista. 4 kohta: Miksei kunhan ne ovat huolella tehty ja erottuvat hyvin joukosta. 5 kohta: kyllä hyväksyisin on näitä ennenkin nähty.
Quanto fa due meno uno? Fa uno.
Garoth
Valvoja

makkarafolio kirjoitti:Ihan mielenkiinnosta, Garoth, entäpä jos High elffit olisi konffattu Wood elffeiksi kohtuu hyvin? Hyväksyisitkö ne?
Jo pelkkä wood elf -tyylinen maalaus pelastaisi jotain, mutta ei mielestäni tarpeeksi. Jos niitä taas konvertoisi selkeästi wood elf -suuntaan, niin silloin minulla ei olisi minkäänlaisia ongelmia niiden kanssa (koska oma logiikkani on edelleen: konversiot OK, Proxyt EI.
Phil Kelly says "No!"
Elrohir

Viesti Kirjoittaja Elrohir »

1.Hyväksyisin tuon asia.
2.?
3.Omatehdyt kapteenitkin hyväksyn, mutta se ei saa näyttää liikaa tavalliselta rivimieheltä.
4.Ei kuulosta kivalta.Yritetään vielä pysyä ihan nykyisissä figuissa.
5.Tuo täytyisi näkyä pisteissä esim.10 pts.lisää tavallisen kapun hintaan.
Teema pisteitä kyllä tulisi itseltäni paljon hyväksyttyihin kohtiin.
Tässä heräsi oma kysymykseni turnaus jutuista:Minulla on Minassin knaitteja ja niille niitä käveleviä versioita.No pitäisi varmaan konfata kilvet pois, mutta en ole mikään mestari hommassa.Eikö riitä jos jätän kilvet ja sitten kun knaitit jalkautuu niin laitan käveleviä Minassei kilpien kaa ja sanoisin vaan että niillä ei ole kilpiä.Kelpaako?
Loppiainen hyvin, kaikki hyvin
makkarafolio

Tuo knight propleema on tosi kevyt. Ne saa korvata mielestäni millä vaan. Kunhan edes jotenkin erottuvat joukosta, esim. otat irrotettavat shieldit pois tjms. Ei ole iso ongelma.

Tuosta nelosesta.. En kysynyt, mitä mieltä olette itse ideasta. Kysyin miten reagoisitte tilanteeseen. Kummat figut valitsisitte?, onko mitään väliä?, vaikuttaisiko teemapiseisiin?
JmM

Viesti Kirjoittaja JmM »

1. Mitä järkeä kun on Wool elf figujakin on?
2. ???? :)
3. Hyväksyn tietenkin jos erottuu tarpeeksi...
4. Hmm.... Kait se kävis... (huom. ehkä)
5. Sopii jos se veis saman verran pointseja kuin Sharku... Nimi sais olla vaikka Nakkipottu... :)
Garoth
Valvoja

makkarafolio kirjoitti: Kunhan edes jotenkin erottuvat joukosta, esim. otat irrotettavat shieldit pois tjms. Ei ole iso ongelma.
Minasseilla ei ole irrotettvia kilpiä, ne on valettu suoraan figuun. Niiden irrottaminen on todalla hankalaa, eikä figu näytä enää juuri miltään sen jälkeen, kun kilpi on irti. Itse olen tarvinut noita kilpiä muualle, mutta en koskaan ole saanut ukkoa jäämään ehjäksi irroitusprosessissa. Tietyisti yhdellä ukolla per kehikko on kilpi kokonaan irti kehosta ja kahdella puoliksi. Noilta, jolla se kokonaan irti kehosta, se lähtee melko siististi irti. Boxista näitä tulee 2, joka saattaisi riittää viiden hengen ratsuyksikön varanappuloiksi.
Phil Kelly says "No!"
JmM

Viesti Kirjoittaja JmM »

Miksihän Minassit eivät voi muka käyttää lancea ja kilpeä yhtäaikaa??
Kyllä Dol Amrothin miehet osaa... :)
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “LOTR: Yleinen keskustelu”