Canon
-
Bad Mr. Frosty
Canon
voiko cannonilla ampua unittien yli large targetteihin?
entä johonkin vaan jos on kukkulan päällä?
entä johonkin vaan jos on kukkulan päällä?
Your suffering will be legendary, even in Hell!
Sillä voi ampua mihin tahansa yksikköön johon sillä on line of sight eli näköyhteys. Tämän takia se kannattaa sijoittaa kukkulalle jolloin se näkee kenet tahansa paitsi jos kohde on metsän tai kukkulan takana. (tai talon yms yms)
Viimeksi muokannut Eraphion, La 04.09.2004 23:20. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Eye is green.
Tuo onkin kinkkisesti sanottu. Tuohan muutaisi kokonaan tykin säännöt.Eraphion kirjoitti:Sillä voi ampua mihin tahansa yksikköön jolla on näköyhteys kohteeseen. Tämän takia se kannattaa sijoittaa kukkulalle jolloin se näkee kenet tahansa paitsi jos kohde on metsän tai kukkulan takana. (tai talon yms yms)
Pilkkua viilatakseni siis sanon, että se voi ampua mitä tahansa, mitä se näkee.
- VeriBigBoss
Tsori vaan mutta minusta sillä ei tarvitse nähdä. Siinähän vain sanotaan mihin suuntaan ammutaan, onko kantama oikea ja sitten katsotaan osuuko. Sitten katsotaan paljon vahinkoa jne...
Korjatkaa käsitystäni jos olen väärässä.
Korjatkaa käsitystäni jos olen väärässä.
Viimeksi muokannut VeriBigBoss, Ti 07.09.2004 22:36. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
elämä on ^.^
Mitäs niistä mutu-vastauksista onkaan sanottu...DarkSteal kirjoitti:Tsori vaan mutta minusta sillä ei tarvitse nähdä. Siinähän vain sanotaan mihin suuntaan ammutaan, onko kantama oikea ja sitten katsotaan osuuko. Sitten katsotaan paljon vahinkoa jne...
Ei näin.
"It's a great excuse to start collecting ANOTHER army. One can never have enough armies and starting a new one is always exciting."
- VeriBigBoss
Kyllä sitä vastuksen arvausta voi arvioida ja jos ne säännön mukaisesti alkavat olla väärin niin asian voi ottaa esille. Kokenut arvaaja arvioi pelikentän etäisyydet tuuman tarkkuudella, joten kiinni jääminen on melko varmaa. En ymmärrä miksi kenenkään pitäisi huijata tässä pelissä. Se on suoranaisesti lapsellista käytöstä.
Aloittelevia ja tuntemattomia Empire- tai kääpiöpelaajia ei kannata heti mennä syyttämään over guessista, jos kuula tuhoaakin jotakin kohdeyksikön takaa. Muistan, kun itse aloittelin Empiren tykkien kanssa leikkimisen, niin ilmoitin ampuvani yksikössä tiettyä miestä päähän, mutta ennen artilleryn heittämistä alkoi puna hiipiä poskille, kun kuula oli jo valmiiksi yksikön takana.Murhe kirjoitti:Kyllä sitä vastuksen arvausta voi arvioida ja jos ne säännön mukaisesti alkavat olla väärin niin asian voi ottaa esille. Kokenut arvaaja arvioi pelikentän etäisyydet tuuman tarkkuudella, joten kiinni jääminen on melko varmaa.
Ja sitten ne kerrat, kun oli osunut, niin seuraavalla vuorolla yritti ampua samaan lukemaan, mutta muisti kymmenet tuumat väärin...
Ja sattuu niitä vahinkoja pidempäänkin pelanneille. Sen olen joutunut huomaamaan sekä omalla, että muiden kohdalla. Joskus ihan puhdas vahinko saattaa rampauttaa vastustajan taikomisen tai juoksuttaa vahvan yksikön pois pelistä. Ja jos pitää jotakin tärkeää kolmen tuuman päässä yksikön takana, niin silloin se kerjää ammutuksi tulemista vaikka hyvällä pomppuheitolla.
Onneksi en enää pelaa Empirellä, niin ei tarvitse sietää kenenkään "MITÄ??!!?!!? Tapoit keihäsmiehen minun ritareiden takana olevasta yksiköstä??!! XIITTARI!!!!!" -mussutuksia.
Pointtini oli nyt se, että over guessin kieltäminen on hyvä asia, se vain on liian vaikeata joissakin tilanteissa tunnistaa huonosta ampumisesta. Tietenkin, jos joka vuoro yksiköiden takaa kuolee porukkaa, niin silloin epäilykset heräävät itse kullakin.
Tuota ihmettelen Stone Throwerissa...Eraphion kirjoitti:Jos ajattelee tykin miehistön kannalta: Miksi ne ampuisi yksikköä jota ne ei näe? *I have a feeling that there's some other unit behind the one we see.. lets shoot over them*
- VeriBigBoss
DoomDiverin ei tarvitse sillä se lasketaan Stone Throweriksi ( siis ei tarvitse nähdä kohdetta mutta tulee nähdä että ammuntasuunnassa on vihollisia )
Mortarin miehistön tulee nähdä ammuttava kohde
Mortarin miehistön tulee nähdä ammuttava kohde
"Koska tämä on Sotavasara - foorumi, jonka käyttäjillä on niin vähän toivoa saada naista, että pitää yrittää nussia pilkkua. -Da Capitan"
Eikös doom diverilla saanut ampua minne tahansa vai muistanko väärin vai onko tämä korjattu jossain?DarkSteal kirjoitti:Selittäkää nyt yksinkertaisesti tälle tyhmälle otukselle, täytyykö esim doom diverillä/mortatilla nähdä että saa ampua.
Mortarilla pitää nähdä kohde.
"Se siitä sitten! Alkuruoaksi pajunköyttä, pääruoaksi ankkaa omassa liemessä ja jälkiruoaksi muutama korvapuusti."
- A. Ankka
- A. Ankka
Jeps, eli muistin väärin.. Mistäköhän olen edes keksinyt moista?Oikolukuguzlob kirjoitti:Kts. Warhammer Armies: Orcs and Goblins, s. 26.Gumur kirjoitti:Eikös doom diverilla saanut ampua minne tahansa vai muistanko väärin vai onko tämä korjattu jossain?
"Se siitä sitten! Alkuruoaksi pajunköyttä, pääruoaksi ankkaa omassa liemessä ja jälkiruoaksi muutama korvapuusti."
- A. Ankka
- A. Ankka
- VeriBigBoss