Warhammerin suosio
Warhammerin suosio
Warhammer on suomessa meidän pienen porukan juttu. Mutta entäpä muualla maailmassa? Kerätäänkö esim. Japanissa Warhammeria vai onkohan siellä joku vastaava systeemi?
Mietinpä vaan yksikseni...
Mietinpä vaan yksikseni...
-
Stenvall
Väittäisin että sillä onkin, ainakin Britanniassa jossa erilaiset figut ovat tosiaan isompi juttu. Japanillakin on historiaa hyvin kauas joten en yhtään ihmettelisi vaikka sielläkin olisi jotain WarSamuraita tms. GWeen puskaradio sen sijaan toimii ilmeisen hyvin, joten ei mainoksilla välttämättä saataisi riittävää hyötyäkään.
No hyvä etteivät mainosta.... warhammerista kumminkin tulisi joku teini massa villitys, ja puolen vuoden päästä kaikki lopettaisivat, kun villitys menisi ohi ja alkaisivat haukkua warhammeria....Valhalla kirjoitti:Mutta oletteko nähneet koskaa mitään GWn mainosta muualla kuin itse kaupoissa? Ei ole televisiossa tai lehdissä näkynyt koskaan... Kumma juttu, luulisi tuollaisella firmalla olevan rahaa mainostaa itseään.
Ehkä siinä se juju juuri onkin.
Jos GW tekisi mainoksen jossa mainostetaan kaikkia figuureita,
jokainen tenava olisi niitä ostamassa, ja siitä tulisi hetkellinen
muoti-ilmiö jonka perässä kaikki sitä sitten harrastaisi.
sitten sen loputtua osa meistä jatkaisi ja suuri osa lopettaisi,
syynä kyllästyminen.
Nyt kun missään ei juuri näe näitä mainoksia, ne ketkä todella
ovat kiinnostuneita löytävät toki harrastuksen pariin kaverin
opastamana (kuten minä) tai itse omasta mielenkiinnosta (harva
mutta kuitenkin mahdollinen vaihtoehto).
Omasta mielestä se on vain hyvä asia ettei sitä sen enempää
mainosteta... Sellane tietty "salaperäisyys" säilyy kun kaikki eivät
siitä kaikkea tiedä...
Jos GW tekisi mainoksen jossa mainostetaan kaikkia figuureita,
jokainen tenava olisi niitä ostamassa, ja siitä tulisi hetkellinen
muoti-ilmiö jonka perässä kaikki sitä sitten harrastaisi.
sitten sen loputtua osa meistä jatkaisi ja suuri osa lopettaisi,
syynä kyllästyminen.
Nyt kun missään ei juuri näe näitä mainoksia, ne ketkä todella
ovat kiinnostuneita löytävät toki harrastuksen pariin kaverin
opastamana (kuten minä) tai itse omasta mielenkiinnosta (harva
mutta kuitenkin mahdollinen vaihtoehto).
Omasta mielestä se on vain hyvä asia ettei sitä sen enempää
mainosteta... Sellane tietty "salaperäisyys" säilyy kun kaikki eivät
siitä kaikkea tiedä...
-
Zymeth Salkir Dkhan
En nyt menisi sanomaan keski-iän olevan tuolla haarukalla. Tietysti siellä on olemassa paljon varttuneempia pelaajia, mutta valtaosa pelaajista on varmasti teinejä tai nuoria aikuisia.Chosen kirjoitti:Britanniassa tietääkseni harrastelijoiden keski-ikäkin on siinä 30-40 v. Ei ole vielä ainakaan yhtä suosittua Suomessa kuin vaikka Brittein saarilla.
Warhammer on kuitenkin markkinoitu ja tehty siihen muotoon, että ensisijaisesti se vetoaa teineihin. Joulu- tai syntymäpäivälahjaksi voi saada sopivan paketin, jota voidaan mainostaa riittäväksi pelaamiseen. Sen jälkeen viikkorahoilla saa ostettua aina silloin tällöin uuden paketin.
Sen jälkeen jossain välissä vain huomaa keskiverto pelaaja, että opiskelu ja työ niin paljon aikaa, ettei harrastukselle aikaa ole. Kuitenkin jotkut vanhat parrat, joilla ei omaa elämää ole, jäävät tähän koukkuun.
Warhammeria on varmasti aivan kaikkialla, puhumattakaan sitten muista figupeleistä. Nettiä selaillessa aina löytää jotakin ihmeellistä.
Kerran löysin Nepalilaisen firman, joka valmisti GW kopioita jollakin omalla nimellään. Ikävää kun ei muistu nyt linkkejä mieleen.
Kerran löysin Nepalilaisen firman, joka valmisti GW kopioita jollakin omalla nimellään. Ikävää kun ei muistu nyt linkkejä mieleen.
The day Microsoft makes something that doesn't suck is probably the day they start making vacuum cleaners ;D
-
Harmaavaeltaja
- Druzhina Captain
- Valvoja
Itse asiassa sitä mainostettiin Pelit-lehdessä tai oikeastaan ne olivat Fantsu-mainoksia. Tosiasia on kuitenkin se, että Suomi on hyvin pieni markkina-alue, jossa televisio- ja radiomainokset maksavat melko paljon, kun taas alan lehtejä ei Suomessa ole kovin paljon. Eli mainostaminen Suomessa ei ole tuottoisa homma. Oheismateriaalin julkaiseminen on yleensä yksi mainonnan tavoista. Esim. pian julki tuleva tietokonepeli on myös mainosta, joka kattaa samalla isoja markkina-alueita, myös ne, joissa ei yleensä sitä harrasteta.Valhalla kirjoitti:Mutta oletteko nähneet koskaa mitään GWn mainosta muualla kuin itse kaupoissa? Ei ole televisiossa tai lehdissä näkynyt koskaan...