Mordheim: Critical strike
Mordheim: Critical strike
Olen pelannut nyt pari peliä Mordheimiä, ja olen tullut siihen tulokseen, että critical strike tekee tästä pelistä liian säkäpohjaisen.
Armourilla ei tee yhtään mitään ja rivimiehet ovat yhtä tappavia kuin herot, koska saavat ilmaiseksi vähänkuin warhammerin 'killing blown'. Mitä mieltä te olette critical strikestä? Viime peleissämme noin 90% ukoistani kuoli pelkästään critical srikeihin. Taisin saada 2 kertaa heittää armour saven CS:n takia.
Mielestäni CR on Mordheimin huonoin sääntö, tai ainakin liian ylivoimainen. Vai olenko ymmärtänyt jotain väärin critical strikestä?
Armourilla ei tee yhtään mitään ja rivimiehet ovat yhtä tappavia kuin herot, koska saavat ilmaiseksi vähänkuin warhammerin 'killing blown'. Mitä mieltä te olette critical strikestä? Viime peleissämme noin 90% ukoistani kuoli pelkästään critical srikeihin. Taisin saada 2 kertaa heittää armour saven CS:n takia.
Mielestäni CR on Mordheimin huonoin sääntö, tai ainakin liian ylivoimainen. Vai olenko ymmärtänyt jotain väärin critical strikestä?
"Chaos is the only true answer"
... Itse en ainakaan tunne Critical Strikeä mitenkään ylivoimaiseksi. Armoreja hinta-laatusuhteen takia ei kauheasti meillä käytetä, injurythan ne henkiä pelastavat.
Kertomasi perusteella olethan tietoinen että Critical Striken aiheuttamiin haavoihin heitetään injury taulukko (tosin 5-6 tuloksella +2)? Jos olet niin siinä vasta on tyypeillä mäihä käynyt!
That is not dead which can eternal lie.
And with strange aeons even death may die.
And with strange aeons even death may die.
Jooh... ei ne critical striket ylivoimasia oo kuhan muistaa käyttää niitä eri aseiden omia criticaleja eikä niitä perusjuttuja... sit noh... armorilla ei tee hirveenä. Lähinnä ne 4+ armorit on oikeesti jo hyviä mut joku light armori ei kyllä mikään järkevä ostos oo.
Blood for the bloodgod!
Iron within, iron without.
Iron within, iron without.
Oletetaan, että kimpussani on kaksi skavenia, ja tonen niistä osuu. Sitten woundaus ja kappas se on CS... Nyt katsotaan minkälainen; joka tapauksessa se on kaks woundia ja vain hyvällä säkällä saan heittää armour saven, joka ei campaingin alussa niin hirveä ole rahapulan takia. Sitten kun ne kaksi woundia on saatu perille niin kummallekin heitetään injury taulukosta jolloin se on jo todennäköistä, että sieltä pyörähtää se 5-6. 3-6, jos heitti aikaisemmin 5-6 (huhhuh...Tybraal kirjoitti:olethan tietoinen että Critical Striken aiheuttamiin haavoihin heitetään injury taulukko (tosin 5-6 tuloksella +2)? Jos olet niin siinä vasta on tyypeillä mäihä käynyt!
Aseiden omia? nyt en ymmärtänyt...ei ne critical striket ylivoimasia oo kuhan muistaa käyttää niitä eri aseiden omia criticaleja eikä niitä perusjuttuja
"Chaos is the only true answer"
Meillä on käytössä tälläiset house rulet: Vain yksi critical strike per modeli vuorossa, ja S4 ei pudota vielä armor savea. Jälkimmäinen sääntö on sen takia että kukaan ei ostanut light armoria koska crossbow on erittäin yleinen ase meidän peleissämme.
Joskus se tietenkin ärsyttää, kun pyöräyttää kolmekin kutosta ja vain yksi critical, mutta toisaalta kun vastustaja heittää myös 3 kutosta, niin se tuntuu toisaalta aika hyvältä säännöltä
.
Joskus se tietenkin ärsyttää, kun pyöräyttää kolmekin kutosta ja vain yksi critical, mutta toisaalta kun vastustaja heittää myös 3 kutosta, niin se tuntuu toisaalta aika hyvältä säännöltä
"Kantaamme puolustaa vielä saamme
Metallin puolesta taistelkaamme!
Vielä kastuu terät miekkojen,
ja maahan tömähtää vihollinen!"
Mikäs House Rule se on, kun se löytyy Mordheimin sääntökirjasta?-ClasH- kirjoitti:Meillä on käytössä tälläiset house rulet: Vain yksi critical strike per modeli vuorossa
(Alkuperäinen s.32, LRB s. 16) Tosin sanatarkasti ottaen koskee vain lähitaistelua, mutta useampi kriittinen ampumalla samaan kohteeseen on kohtuullisen harvinaista muutenkin.
- Druzhina Captain
- Valvoja
Kyseessä taitaa olla 'Critical hit' sääntö. Kuten Grond jo sanoi, säännöissä sanotaan, että jokainen hyökkääjä saa aikaiseksi vain yhden kriittisen osuman kunkin taisteluosuuden aikana ("Each warrior may only cause one critical hit in each hand-to-hand combat phase"). Tämä koski tosiaan vain h-t-h taistelua sen takia, että ampuma vuorossa useimmilla aseilla saa ampua vain kerran, sen sijan kaksi käsiasetta on miltei kaikilla ukoilla (ilmaisten tiikarien ansiosta).
Sen verran mitä olen itse Mordheimia pelannut, voisin sanoa, ettei tuo kriittinen osuma ole kovin yleistä. En muista yhtään peliä, jota olisin voittanut tai hävinnyt tämän takia.
Mitä tulee armoureihin, niin ei kovin moni jengi aloittaa sellaisella aseella, joka läpäisisi armouria. Crossbowit ovatkin sen takia long bowia kalliimpia, että niillä tekee jotain enemmän. Sen lisäksi crossbow on move-or-fire ase, joten mielestäni lisä miinuksia siihen, johtaa siihen ettei kukaan osta niitä.
Sen verran mitä olen itse Mordheimia pelannut, voisin sanoa, ettei tuo kriittinen osuma ole kovin yleistä. En muista yhtään peliä, jota olisin voittanut tai hävinnyt tämän takia.
Mitä tulee armoureihin, niin ei kovin moni jengi aloittaa sellaisella aseella, joka läpäisisi armouria. Crossbowit ovatkin sen takia long bowia kalliimpia, että niillä tekee jotain enemmän. Sen lisäksi crossbow on move-or-fire ase, joten mielestäni lisä miinuksia siihen, johtaa siihen ettei kukaan osta niitä.
Ahaa no olen käsittänyt väärin tuo critical jutskan. Druzhina Captain tietääkin etten tunne sääntökirjaa kovin hyvin (11/20)
. En sitten muista koskiko se meillä myös ampumista. Itse kun en noista juuri määrää kun pelaan kaverilla.
"Kantaamme puolustaa vielä saamme
Useammin kuitenkin tuota haarniskanläpäisykykyä vastaan tulee kuin haarniskaa. Heavy armourin hinnalla saa useille warbändeille palkattua jo kaksi perusmookua lisää, light armourin hinnalla ostaa näille kahdelle varusteetkin. Meilläpäin tilanne on yleensä ollut se, että siinä vaiheessa kun olisi varaa haarniskaan, muilta warbändeiltä löytyy jo sen verran pistooleja ja S4 henchmenejä ettei haarniskaan investointi kannata. Mitä komeampi haarniska, sitä todennäköisemmin se ryöstetäänDruzhina Captain kirjoitti:Mitä tulee armoureihin, niin ei kovin moni jengi aloittaa sellaisella aseella, joka läpäisisi armouria.
"It's a great excuse to start collecting ANOTHER army. One can never have enough armies and starting a new one is always exciting."
- Druzhina Captain
- Valvoja
Se on tosiasia, että haarniska on harvinaisuus, jota Mordheimissa näkee todella harvoin. Itse en ole koskaan hankinnut haarniskaa omille ukoille, korkeintaan kilvet. Tämä on mielestäni ihan oikein, sillä mistä Mordheimista voisi sitä löytää? Se on toinen asia, miksi sitä ylipäätänsä laitettiin. Sanoisin, että se on vain vanhoja fantasiamaailmojen peruja.jullevi kirjoitti:Meilläpäin tilanne on yleensä ollut se, että siinä vaiheessa kun olisi varaa haarniskaan, muilta warbändeiltä löytyy jo sen verran pistooleja ja S4 henchmenejä ettei haarniskaan investointi kannata.
Näin on. En vaan tosiaan tiedä, mitä skavenit tekisivät raskaalla haarniskalla? Eihän sitä voi syödä.jullevi kirjoitti:Mitä komeampi haarniska, sitä todennäköisemmin se ryöstetään