Eldar Codex
Eli sinäkin olet sitä mieltä että ne ovat turhia yksiköitä? No minun mielestäni myös Fire Prism on suhteessa turha verrattuna muihin yksiköihin joita senkin choicen tilalle voi ottaa.
Fire Prism voi olla hassu friendly peleihin, mutta turnauksissa sitä ei juuri nähdä. Mutta minun mielestäni tämä on ehdottomasti yksi yksikkö joka pitää korjata seuraavaan Eldar codexiin syistä jotka jo luettelin muissa posteissani.
Jos olet sitä mieltä että Fire Prism sopii pelityyliisi niin en minä tule kieltämään ja huutamaan "Tyhmää!". Tämä on kuitenkin peli ja tarkoitus kai olisi joskus pitää hauskaakin..
No ei nyt sentään!
Fire Prism voi olla hassu friendly peleihin, mutta turnauksissa sitä ei juuri nähdä. Mutta minun mielestäni tämä on ehdottomasti yksi yksikkö joka pitää korjata seuraavaan Eldar codexiin syistä jotka jo luettelin muissa posteissani.
Jos olet sitä mieltä että Fire Prism sopii pelityyliisi niin en minä tule kieltämään ja huutamaan "Tyhmää!". Tämä on kuitenkin peli ja tarkoitus kai olisi joskus pitää hauskaakin..
No ei nyt sentään!
May contain nuts
Haluaisin nähdä hehtaari pöydän jolla pelaat. Sivuilla voi lukea todella paljon näitä viestejä joissa puhutaan siitä miten vastustajan kovia yksiköitä vain vältellään, vaikka minusta tämä välttely, tai mainitsemasi pitkä range eivät vain toimi. Se että aseesi kantaa 100 tuuman päähän ei estä vastustajaa ampumasta sinua. Normi pöydät ovat niin pieniä että suurista rangeista ei ole hyötyä.Mind you, Plasma Cannon jolla on S:9. Ja se perhanan R:60"! Kukapiru voi ampua sinua jos olet pöydän toisella puolella? Vastustajan on tultava päin tai pidettävä päät alhaalla...
Jep, ammottava reikähän siitä syntyy jos yksi esim. fire warriori kuolee. Et ole sattumoisin huomannut kuinka pieni se blasti on? Siihenhän saa alle 1,5 modelia eli mainitsemastasi ammottavasta aukosta jää kyllä pari casualtya puuttumaan.jättää ammottavan reiän mihin vain...
Ja vaikka olisitkin suuri fluffi friikki, älä tuomitse muiden ehdotuksia joissa pyritään tekemään huonoista yksiköistä käyttökelpoisia.
No siisfluffin mukaan kaikkialle minne se ampuu jää ammottavia reikiä ja että se voi hoidella kokonaisia squadeja kerralla. Tämä osa viittaa että se olisi ordance ase. Prismistä sanotaan myös, että se olisi uskomaton lelu vihollisen tankkeja vastaan. Tällöin sillä siis täytyisi olla korkea Streigh.
Lisäksi siitä sanotaan että se on (kuten kaikki Eldar tankit) uskomattoman nopea ja ketterä. Rupesin miettimään, että jos Prismille siis annettaisiin ordance ase ja kyky liikkua&ua samalla vuorolla, tulisi varmasti satoja pisteitä maksava juustokakku. Mutta missään ei sanota, että se pystyisi liikkumaan&umaan samalla vuorolla!
Siispä ehdotan, että Prism cannon olisi S9(tai 8) AP2 Ordance1/Blast ase
Onko ehdotuksessani järkeä?
Lisäksi siitä sanotaan että se on (kuten kaikki Eldar tankit) uskomattoman nopea ja ketterä. Rupesin miettimään, että jos Prismille siis annettaisiin ordance ase ja kyky liikkua&ua samalla vuorolla, tulisi varmasti satoja pisteitä maksava juustokakku. Mutta missään ei sanota, että se pystyisi liikkumaan&umaan samalla vuorolla!
Siispä ehdotan, että Prism cannon olisi S9(tai 8) AP2 Ordance1/Blast ase
Onko ehdotuksessani järkeä?
Hyvä näyttää aina paremmalta kun siinä on jotain huonoa vieressä...
-
The Black Swordsman
Ordnance tekee siitä liian hyvän.
Itse olen pelannut pari kertaa sellaista skenaariota missä jokin Prisman tyyppinen ase olisi ollut ihan kätevä.
Tuosta prisman arvostelemisesta tulee mieleen Vindicator
mielestäni Vindicator on tavallaan space marinejen "turha" vehje
jota voitaisiin verrata Prismaan eli eipä niin paljoa tule käytettyä.
sitä on käytetty joko todella hyvin tai todella huonosti
mutta kun sen kerran saa järkättyä loistavaan paikkaan niin :twisted:
Mä edelleen korostan Prisman loistavaa rangea
ehkä ei paras vaihtoehto joka armeijaa vastaan (vähän kuin Vindicator) mutta kyllä Prismalle varmaan käyttöä löytyy.
Itse olen pelannut pari kertaa sellaista skenaariota missä jokin Prisman tyyppinen ase olisi ollut ihan kätevä.
Tuosta prisman arvostelemisesta tulee mieleen Vindicator
sitä on käytetty joko todella hyvin tai todella huonosti
mutta kun sen kerran saa järkättyä loistavaan paikkaan niin :twisted:
Mä edelleen korostan Prisman loistavaa rangea
ehkä ei paras vaihtoehto joka armeijaa vastaan (vähän kuin Vindicator) mutta kyllä Prismalle varmaan käyttöä löytyy.
Kerro ihmessä että missä scenaariossa ja ketä vastaan? Its en ole sellaiseen tilanteeseen koskaan joutunut tai sellaista nähnytThe Black Swordsman kirjoitti:Ordnance tekee siitä liian hyvän.
Itse olen pelannut montakin kertaa sellaista skenaariota missä jokin Prisman tyyppinen ase olisi ollut ihan kätevä.
Prisman tyyppiset (plasmacannon) aseet ovat usein loistavia. Mutta prisma on ihan susi. Jos tykkäät siitä fluffin takia tai se on mielestäsi tyylikäs niin käytä pois. Hyvää siitä ei tuolla hinnalla saa tekemälläkään.Prisman tyyppinen
Vindicator:Tuosta prisman arvostelemisesta tulee mieleen Vindicator
Ordnanse ase, ordnanse template, pelin kovin strena, todella tarkka, lyhyt range ja hyvät panssarit
Prisma:
Ei kovin kestävä, pieni template, epätarkka, pitkä range ja kallis
Vehkeet ovat ihan eri luokkaa. Vindyllä voi tuhota kaikkea mitä pelissä on, prisma on vain lascannon joka saattaa tappaa laukauksellaan 2 modelia. Onko vindy sitten hyvä tai ei, siihen en tässä ota kantaa mutta yhtäläisyyksiä vehkeissä ei ole muuta kuin että ovat tankkeja ja niissä on template ase (ja nekin erikokoisia)
-
The Black Swordsman
Mutta prisman ei tarvitse sentään aina olla 24" vihollisesta niinkuin Vindicatorin, Prisma voi jopa ampua hieman kauempaa (ihan kelpo aseellakin vielä)
vertasin prismaa ja vindya siinä mielessä että molempia on usein arvosteltu ja epäilty ovatko ne pisteidensä arvoisia
Onhan Vindy ja Prisma ihan erilaisia.
Onhan se totta että Prismassa on 60" Lascannon blastilla ja BS3
ehkä pieni point costin alennus mutta en siitä menisi silti BS4 tai twin linkediä tekemään, ehkä siihen voisi laittaa jonkun muunkin aseen.
Vaikka Starcannon siihen viereen ja johan porukka alkaa hymyilemään
Skenaarioista..
1. Blood Angel pelaaja vastaan
- Teki mieli niitata sen devastatorit turvalliselta etäisyydeltä alas kun oli suhteellisen vähän coveria skenaariossa
pelissä kävi sillai että se tiputti mun rhinot suht siististi ja sai chargen (joka ei ollut kauheen kiva näköistä)
2. Tyranideja vastaan
- Long Fangeille olin heittänyt 2 Plasma Cannonia ja 2 Lascannonia
mutta silti tuntui että en saanut tarpeeksi etäisyyttä viholliseen
joten takan olisi kiva olla 60" blast lascannon (ja vielä eldarien vehicle upeilla :?).
Sellainen kehitys idea mikä kuulostaa suht järkevältä (tai no en järkevästä tiedä mutta tehokkaalta ainakin
)
Lasketaan niiden AVta ja point costia
sitten Prismoja voi hankkia samalla tavalla kuin Land Speedereita (squadron) eli 1-3 Prismaa vie yhden slotin.
en sitten tiedän kuinka fluffin mukaista.
vertasin prismaa ja vindya siinä mielessä että molempia on usein arvosteltu ja epäilty ovatko ne pisteidensä arvoisia
Onhan Vindy ja Prisma ihan erilaisia.
Onhan se totta että Prismassa on 60" Lascannon blastilla ja BS3
ehkä pieni point costin alennus mutta en siitä menisi silti BS4 tai twin linkediä tekemään, ehkä siihen voisi laittaa jonkun muunkin aseen.
Vaikka Starcannon siihen viereen ja johan porukka alkaa hymyilemään
Skenaarioista..
1. Blood Angel pelaaja vastaan
- Teki mieli niitata sen devastatorit turvalliselta etäisyydeltä alas kun oli suhteellisen vähän coveria skenaariossa
pelissä kävi sillai että se tiputti mun rhinot suht siististi ja sai chargen (joka ei ollut kauheen kiva näköistä)
2. Tyranideja vastaan
- Long Fangeille olin heittänyt 2 Plasma Cannonia ja 2 Lascannonia
mutta silti tuntui että en saanut tarpeeksi etäisyyttä viholliseen
joten takan olisi kiva olla 60" blast lascannon (ja vielä eldarien vehicle upeilla :?).
Sellainen kehitys idea mikä kuulostaa suht järkevältä (tai no en järkevästä tiedä mutta tehokkaalta ainakin
sitten Prismoja voi hankkia samalla tavalla kuin Land Speedereita (squadron) eli 1-3 Prismaa vie yhden slotin.
Aacheron kirjoitti:Taitaa olla paskempi juttu, se sitten. :?El kirjoitti:En ole fluffista juurikaan kiinnostunut armeijaa tehdessä...
Sovitaanko niin El; että sinä ostat minulle 'Spearsejä, ja minä ladon niitä pöydälle sinua vastaan? :roll:El kirjoitti:Shining Spearsejä en harmikseni ole sitten tavannut ollenkaan.
Miul ois muutama spear (3+exa), haluutko ostaa?
kyllä tuossa tulee maalais-järki ihan ekana vastaan. elikkä jos niitten koko säilyy ennallaan ei 1-3 tuu kysymykseenkään. mutta jos niitä pienennetään pitäis niille kehitellä joku sääntö missä ne liikkuu aina ampumisen jälkeen 2d6 taaksepäin aseen potkaitessa.The Black Swordsman kirjoitti:
The same line three times. The same line three times. The same line three times.
Tossa kohtaa mun maalais järki ainakin sanoo että eipä taida valo ihan hirveästi potkiaNaukunaama kirjoitti: kyllä tuossa tulee maalais-järki ihan ekana vastaan. elikkä jos niitten koko säilyy ennallaan ei 1-3 tuu kysymykseenkään. mutta jos niitä pienennetään pitäis niille kehitellä joku sääntö missä ne liikkuu aina ampumisen jälkeen 2d6 taaksepäin aseen potkaitessa.
Mitä mieltä olisitte siitä että prismin teho heikkenis mitä kauemmas ampuis esim. 0"-12" s 7 ap 3 large blast 13"-24" s 6 ap4 large blast 25"- 48"" s 5 ap 4 blast 49"-60" s4 ap5 blast. Tuli vaan mieleen tossa apace empiressiä pelatessa kun ne jotkut beami aseet menettää tehoaan etäisyyden kohteeseen kasvaessa.
Öhh, EI? Kun nyt koitatte parantaa prismaa jotenkin, ni tämä on jo jotain aivan muuta kuin auttamista..Daroc kirjoitti:Mitä mieltä olisitte siitä että prismin teho heikkenis mitä kauemmas ampuis?.
Muistakaa, tyhmiä kysymyksiä ei ole, on vain tyhmiä ihmisiä.
Sure eagles can soar, but a weasel never gets sucked into a jet engine!
Sure eagles can soar, but a weasel never gets sucked into a jet engine!
Ei välttämätta auteta mutta tehdään käyttökelpoista. Kyllä minä ainakin saattasin käyttää tollasta kun sillä vois tappaa ainakin läheltä tehokkaasti mitä tahansa. Eikä sen noin paljoa tarttis heikentyä jos vaikka pelkkä blasti pienenis ja lopulta katoais tms.Peikko kirjoitti:Öhh, EI? Kun nyt koitatte parantaa prismaa jotenkin, ni tämä on jo jotain aivan muuta kuin auttamista..
0-1 Hammerhead joka saa paskemmat vehicle upgradet. Ja eikö Hammerheadilla ole AV:13 tai jotain?Garoth kirjoitti:Laitan tämän uudestaan. Tuo, hintaa lisää 15-30pts, ja ehkä 0-1.Garoth kirjoitti:Kaksi modea:
S 10 AP1 heavy 1
tai
S 5 AP 4 heavy 1, ordance blast.
Jättäkää jo ne Ordnance blastet pois. Ne ovat A) ordnancelle (Battle Cannon, Earthshaker, etc), ja B) laajalle alueelle levittäytyville heikkotehoisille aseille (Barbed Strangler, Railgun Submunitions, etc).
Ja se yllä oleva vertailu Vindicatorista ja Fire Prismistä oli jo "vähän" tekaistu...
Vindicator:
Eli sen pitää istua paikallaan. Mikä ei tee hyvää R:24"lla...MakeH kirjoitti:Ordnanse ase...
No tämä alkaa jo olla vähän... Demolisher Cannon on Ordnance-ase, eli sille iso platta. Prism-laser sitten ei ole Ordnancea...MakeH kirjoitti:...ordnanse template...
Niin on Carnifexillä, Railgunilla, Heavy Gauss Cannonilla, jne. Se ei ole ainoa ase jolla on S:10, vaikkakin S:10 on kiistatta hyvä. Mutta, Prisma on "vain" S:9... iiiso ero, eikö totta?MakeH kirjoitti:...pelin kovin strena...
"Todella tarkka"... ööh, joo. Vindicator osuu teidän statistiikallanne keskimmäärin kerran enemmän, ja sekin yksi vuoro enemmän menee usein ampumapaikan hakuun...MakeH kirjoitti:...todella tarkka...
Lyhyt range on totta, mutta panssarit vain yhden parempi etupuolella. Eikä sille saa Holo-fieldia taikka "skimmer going fast"-effektiä.MakeH kirjoitti:...lyhyt range ja hyvät panssarit.
Fire Prism:
Fast Skimmer jolla 12/12/10, saa ampua liikuttaessaan? Anna sille Holo-field, for Bob's sake...MakeH kirjoitti:Ei kovin kestävä...
No älä sitten ammu sillä Hordea, eiks jeh?MakeH kirjoitti:...pieni template...
Riight... kts. yllä, Vindicatorin "tarkkuudesta". Ja Prismaa voidaan jopa Guidettaa.MakeH kirjoitti:...epätarkka...
Pitkä range on totta. Kallis voi kyllä olla totta, mutta Prisma on yleiskäyttöinen.MakeH kirjoitti:...pitkä range ja kallis.
Ja muuten, täälläpäin pelataan (ainakin minun luonani) 1x2 metrin pöydällä. Just FYI...
Ai niin, en voi oikein ostaa niitä Spearseja; ei ole rahaa tällä hetkellä.
and her hallway
moves
like the ocean
moves
moves
like the ocean
moves