BA:n Tactical Squadit
Singoissa on tuo hintakin tosi tärkeä, esim. 5 miehen devat 4 rocket laucherilla maksaa 155 pinnaa ku samat 4 lascannonilla ois 215 pinnaa. 60 pinnan säästö sillä et strength ja ap on yhtä huonompia ja kaupan päälle saa fragivaihtoehdon. 4 lascannonia ei oikeestaan kyl kannatakaan samaan squadiin laittaa koska ne joutuu ampuu samaa targettia ja semmoset vempeleet on vähissä mitkä ei jo parilla-kolmella lascannonilla ottais kunnolla damagee
.
Totanoin... toivotaan että GW kuulee ruikutukseni, ja poistaa Eldar Missile Launcherin uudessa Codexissa. Oikeasti: mikä Eldar alentuisi ampumaan rakettiaseilla?! Dark Reaperit ovat poikkeus, ne kun symboloivat tuhoa ja hävitystä. Mutta, voisi niillekin laittaa jokin fancy-ass energia-ase, kunhan statit ovat samat...jamopower kirjoitti:Kummaa silti et eldareiden kallein heavy weapon on nimen omaan missile launcher.
and her hallway
moves
like the ocean
moves
moves
like the ocean
moves
Mutta kattoppa sitä Eldar Missile Launcherin modelia...Jos pystyt sillä rakettia ampumaan niin oot aika taitava. Krak missile on vain jotain, joka pistää rhinot sanomaan "krak", ja plasma on plasmaa (luulisin ainakin). Mutta ei semmoisesta piipusta mikä eldar missile launcherissa (tai reaper launcherissa) pystyy kyllä mitään "rakettia" ampumaan.Aacheron kirjoitti:Totanoin... toivotaan että GW kuulee ruikutukseni, ja poistaa Eldar Missile Launcherin uudessa Codexissa. Oikeasti: mikä Eldar alentuisi ampumaan rakettiaseilla?!
"It's a great excuse to start collecting ANOTHER army. One can never have enough armies and starting a new one is always exciting."
Ja joka ryhmään Vet. Sergeant joka lähtee ensimmäisenä kuoleman komppaniaan nyrkin tai miekan kera.Mikke kirjoitti:Tactical squadit on rautaa. Ne on hyviä lähellä ja ampumisessa ja saa ne chargessa 2 A, S5 ja I5. Black rage on vaan hyvä juttu ku pääsee lähemmäs vihollista ja chargettamista. Laita tacticalit AINA 5 miehen ryhmiin niin saat enemmän death companylaisia. Tacticalit on armeijan selkäranka.
Homman nimi on, että fluffissa se perhana ampuu raketteja (ja kuka on fluff-nazi täällä, eh? :twisted:) Vielä Imperiaalisia Krak-tyyppisiä raketteja, ihan vain kaiken kukkuraksi. :? Plasma on sitten ängetty mukaan siinä toivossa että se läpäisisi fluff-laaduntarkastuksen...jullevi kirjoitti:Mutta kattoppa sitä Eldar Missile Launcherin modelia...Jos pystyt sillä rakettia ampumaan niin oot aika taitava. Krak missile on vain jotain, joka pistää rhinot sanomaan "krak", ja plasma on plasmaa (luulisin ainakin). Mutta ei semmoisesta piipusta mikä eldar missile launcherissa (tai reaper launcherissa) pystyy kyllä mitään "rakettia" ampumaan.
Ja tiedäthän että Reaper Launchereiden (ja Eldar Missile Launchereiden) päässä oleva "juttu" on itse raketti?
and her hallway
moves
like the ocean
moves
moves
like the ocean
moves
Kolme? Pientä se on. Neljä tai viis olla pitää! Ja omani on perus tacticaleja eikä mitään blood angel mielipuolia(=pahoja tappelussa) ja silti toimii. Ne on NIIN kivoja kun voi tehdä monta eri asiaa. Ampuu, tappelee hällä väliä. Ei oo parhaita kummassakaan mut hyviä kaikessa ;-) Itselläni tahtoo olee kaksi squadia joilla on kessu, assault ase, raskas ase ja rhino. Tyranideja vastaan shooty, tauta vastaan assault etc. Yksi parhaita squadejani.Samsson kirjoitti:Minä käytän aina ainakin kolme Tactical squadia! Tykkään siis! :lol:
Devastatorit. 5 kokoiset heavy+assault on NIIN epäfluffua et oksat pois. Jos haluat heavy+assault ota myös kerta heitolla täydet 10 marinea. Jos otat 5 marinea niin vain toinen.Hande kirjoitti:Kannattaako ennemmin ottaa kymmenen miehen devastatorit vai niitä viiden miehen tacticaleja, joissa on lascannon ja plasmagun?
Niin, ainakin kolme! Mutta kun sinä puhut Tactical squadista, niin tarkoitat (ainakin armeijasi katsoen) kuuden hengen squadeja jossa on jokaisessa Lascannon ja Plasma gun... Minä taas tarkoitan kymmenen miehen squadeja, jossa ei välttämättä ole sekä Heavy weapon ja Assault weapon, ja jos on niin ei samat aseet jokaisessa squadissa... Mutta tämä on vain minun mielipiteeni sinun pelitavastasi...tneva82 kirjoitti:Kolme? Pientä se on. Neljä tai viis olla pitää! Ja omani on perus tacticaleja eikä mitään blood angel mielipuolia(=pahoja tappelussa) ja silti toimii. Ne on NIIN kivoja kun voi tehdä monta eri asiaa. Ampuu, tappelee hällä väliä. Ei oo parhaita kummassakaan mut hyviä kaikessa ;-) Itselläni tahtoo olee kaksi squadia joilla on kessu, assault ase, raskas ase ja rhino. Tyranideja vastaan shooty, tauta vastaan assault etc. Yksi parhaita squadejani.Samsson kirjoitti:Minä käytän aina ainakin kolme Tactical squadia! Tykkään siis! :lol:
Bah 10 kokoisiin squadeihin minä pyrin aina kun mahdollista ja 8 on oikeastaan pienin mihin lähden ellen sitten laita squadia ainoaan razorbackkiini. Ja jos otan 6 niin siinä on JOKO heavy TAI assault weapon.Samsson kirjoitti:Niin, ainakin kolme! Mutta kun sinä puhut Tactical squadista, niin tarkoitat (ainakin armeijasi katsoen) kuuden hengen squadeja jossa on jokaisessa Lascannon ja Plasma gun... Minä taas tarkoitan kymmenen miehen squadeja, jossa ei välttämättä ole sekä Heavy weapon ja Assault weapon, ja jos on niin ei samat aseet jokaisessa squadissa... Mutta tämä on vain minun mielipiteeni sinun pelitavastasi...
Itellä on >3100 pts Blood Angeleita ja trooppeina toimii 4 Tactical Squadia ja yksi tavallinen Space marine Scout Squad(ei siis niitä BA-scoutteja). Tacticalien koot: 10(ml, flamer) kolmessa ryhmässä(yksi mallia 2nd edition, toinen mallia rautainen ja veteran sergeant jolla power fist, ja kolmas mallia 3rd edition) ja yksi 6:n hengen ryhmä jolla kaikilla bolterit(paitsi sergeant tietty).
Noista saa hyvin rungon kahden 1500 pts kokoisten detachmenttien armeijaan :>
Yht. löytyy 4 HQ(+Death company, jota ei lasketa valinnaksi mutta...), 4 Elite, 5 Troops, 1 Fast At, 3 Heavy S :>
PS. pistää vituttamaan toi 1:llä eteenpäin sääntö kun käyttää kahta devastrator squadia
Muutenkin armeija sellainen jolla pidetään paikkoja mieluummin kuin marssitaan vastaan...
EDIT: Niin ja armeijasta löytyy Razorpack, 2 Rhinoa, Dreadnought ja Land speeder näin niinku koneiden puolesta..
Noista saa hyvin rungon kahden 1500 pts kokoisten detachmenttien armeijaan :>
Yht. löytyy 4 HQ(+Death company, jota ei lasketa valinnaksi mutta...), 4 Elite, 5 Troops, 1 Fast At, 3 Heavy S :>
PS. pistää vituttamaan toi 1:llä eteenpäin sääntö kun käyttää kahta devastrator squadia
EDIT: Niin ja armeijasta löytyy Razorpack, 2 Rhinoa, Dreadnought ja Land speeder näin niinku koneiden puolesta..
BA tactical
Itse ainakin olen todennut ne ihan hyviksi. Kaksi 10 äijän ryhmää rhinossa bolttereilla ja sergeant p.fistillä. Yhtä 8-10 äijän taustajoukkoa kävellen lascannonilla ja plasma gunilla +sergeant p.weaponilla. Toiminut ihan hyvin 1,500 peleissä tähän mennessä.
Voisi tietysti sulloa tuon kolmannenkin rhinoon, mutta kivempi kun on edes joku ryhmä jolla tiputtaa jotain hieman kovempia armoreita omaavia yksiköitä/tankkeja matkan päästä, ja yleensä se kuitenkin kerkee closikseen jossain vaiheessa. Ei se chaplainkaan jokapuolelle kerkeä kynsimään.
Nuo black rage ykköset on aina hauskoja. Varsinkin kun oma whirlwind painaa joka vuoro vastustajaa päin, näin käynyt kerran. :lol:
Voisi tietysti sulloa tuon kolmannenkin rhinoon, mutta kivempi kun on edes joku ryhmä jolla tiputtaa jotain hieman kovempia armoreita omaavia yksiköitä/tankkeja matkan päästä, ja yleensä se kuitenkin kerkee closikseen jossain vaiheessa. Ei se chaplainkaan jokapuolelle kerkeä kynsimään.
Nuo black rage ykköset on aina hauskoja. Varsinkin kun oma whirlwind painaa joka vuoro vastustajaa päin, näin käynyt kerran. :lol:
Muuten, jos ette ota Tactical ryhmäänne Assault asetta, niin muistakaa aina tunkea se Heavy Bolter sinne mukaan. 5 pojoa ei tunnu mistään ihan kelpo aseesta. Jos se ryhmä jossain vaiheessa sattuu pysähtymään vuoroksi ampumaan, niin onhan sitten millä ampua vähän kovempaakin kutia. 
Heh, ainakin mun BA armeijassa tacticaalit toimii assault miehinä.
Kaks 10-vahvusta squadia ja Komentaja + Honour Guard. Kyllä näillä kelpaa käydä kiinni vihulaiseen, kun vuorossa voi onnella liikkua 32".
Mut kappalainen on hankittava, Death & Co. Rhinossa on pelin kovin assault ryhmä. 
Heh, ainakin mun BA armeijassa tacticaalit toimii assault miehinä.
http://www.pbase.com/yuuri Mitäs täältä löytyy?
Kyllä, Organisaatiossa on tilaa vain kuudelle Troopille.
Suosittelisin sääntökirjan hankkimista ja tarkkaa lukemista.
Suosittelisin sääntökirjan hankkimista ja tarkkaa lukemista.
http://www.pbase.com/yuuri Mitäs täältä löytyy?