Eldars, Necrons, Tau, Tyranids vai Imperial Guard
-
Darkki
kenekä lista toi on? on nimittäin niiiiiin HUONO.. 26 figua - tomb spyderit ja nightbringer ja muistakseni monoliitit ni se on vaan 21 NECRONIA ja siitä ku kuolee 16 ni peli loppuu aika taidokkaasti.. ei taida lista riittää.. monoliitit pois ja warruja tilalle.. spyderit pois, ja warruja tilalle. night bringer pois ja H.destroyer/destroyer/warruja tilalle siitä sais jo ihan kivan NECRON armeijan ilman että peli kaatuu siihen ku jannun armeija pheissaa..
- Amazing Slug
Älkää nyt viitsikö. Tuossa annettiin esimerkki pienestä armeijasta, ei sen tehokkuutta ole mielekästä kommentoida.
Tyranidien ja Taun figumääristä ja pistehinnoista: Tyranideilla on yleensä hieman enemmän figuja. Pistehinnat ovat aika lähellä toisiaan, mutta tau käyttää enemmän niitä isoja ja keskisuuria figuja (suitit ja alukset), tyranideilla on yleensä kosolti pieniä gauntteja tai gargoyleja. Päinvastainenkin voi olla helposti totta; tyranideista saa melko vähälukuisen, isoihin ja keskisuuriin hirviöihin pohjaavan armeijan, kun taas tau:sta saa halutessaan fire warrior & kroot horden. Tehokkuudesta en osaa sanoa, kaipa kaikella voi voittaa, jos vähän opettelee.
Tyranidien ja Taun figumääristä ja pistehinnoista: Tyranideilla on yleensä hieman enemmän figuja. Pistehinnat ovat aika lähellä toisiaan, mutta tau käyttää enemmän niitä isoja ja keskisuuria figuja (suitit ja alukset), tyranideilla on yleensä kosolti pieniä gauntteja tai gargoyleja. Päinvastainenkin voi olla helposti totta; tyranideista saa melko vähälukuisen, isoihin ja keskisuuriin hirviöihin pohjaavan armeijan, kun taas tau:sta saa halutessaan fire warrior & kroot horden. Tehokkuudesta en osaa sanoa, kaipa kaikella voi voittaa, jos vähän opettelee.
- figunarkki
Truchuk sanoi että Tauni ei pärjäisi turnauksissa. Mutta olen pelannut kaikki Tau pelini peliporukassa jossa on joka viikko turnaus. Ja olen voitanut niistä 8 (3 kuukauden aikana). Ja se peliporukka ei ollut mikään pieni, onhan se helppo voittaa jotain 3-5 viiden henkilön turnauksia.
Ja samainen henkilö sanoi että Taulla on tylsää pelata, njoo... onhan se mielipide kysymys, mutta itse en ole koskaan pelannyt Taulla tylsää peliä. Ja noissa turnauksissa voitin kerran 15 peliä putkeen käyttämällä samaa 500pts listaa jossa oli 10 figua (hammerhead, 2 broadside battlesuit, 6 firewarriors, shas´o).
Ja samainen henkilö sanoi että Taulla on tylsää pelata, njoo... onhan se mielipide kysymys, mutta itse en ole koskaan pelannyt Taulla tylsää peliä. Ja noissa turnauksissa voitin kerran 15 peliä putkeen käyttämällä samaa 500pts listaa jossa oli 10 figua (hammerhead, 2 broadside battlesuit, 6 firewarriors, shas´o).
Paljon Crisis ja Stealth suitteja.Joppu kirjoitti:Millainen lista voisi olla sopivimmillaan taukeilla jos siinä olisi mahdollisimman vähän figuja 1500pts.?
Crisispukuja saa kolme alkupaketissa, ja stealthit ovat 6pts/1€, tai kahden blisteri 60 pts/10€.
Eikä varmaan mikään hirveen huono lista edes tule.
”ceterum censeo delendas esse Legiones Astartes”
"Veni, vidi, aleam ieci" - Thrawnille kiitokset latinan avusta
"Veni, vidi, aleam ieci" - Thrawnille kiitokset latinan avusta
-
Dean Andersson
Joo, en usko, että Truchuk tarkoitti peliporukan keskinäisiä turnauksia. Niissä kun listojen vaihtuvuus on todellakin mitä on ja niissä kun suunnilleen tietää mitä kaveri fieldaa.figunarkki kirjoitti:Truchuk sanoi että Tauni ei pärjäisi turnauksissa. Mutta olen pelannut kaikki Tau pelini peliporukassa jossa on joka viikko turnaus. Ja olen voitanut niistä 8 (3 kuukauden aikana). Ja se peliporukka ei ollut mikään pieni, onhan se helppo voittaa jotain 3-5 viiden henkilön turnauksia.
Ja noissa turnauksissa voitin kerran 15 peliä putkeen käyttämällä samaa 500pts listaa jossa oli 10 figua (hammerhead, 2 broadside battlesuit, 6 firewarriors, shas´o).
500 pts turnaus? Onnea.
Kattellaan sitten uudestaan, kun käyt pelaamassa jossain oikeassa turnauksessa 1500 pts -> armeijalla.
wanhan liiton örkki pomo
-
Dean Andersson
Joku ainakin ymmärsi. Se on vaan aika jännä, että jos Tausta saa kerran niin hyvän että sillä voittaisi vastustajat mennentullen ja takaisin, niin miksi Tau:ta ei ole kauheasti näkynyt turnauksissa(lue isoissa turnauksissa: 1500pts armeijat, 20++ osallistujaa tms.) kärkisijoilla. En väitä että Tau olisi huono, mielestäni Tausta saa ihan kivan ja toimivan(joskus myös tylsän) armeijan. Harmiksi Tauta rajoittaa pahasti erilaisten(kts. samalla käyttökelpoisten) yksiköitten määrä. Silti pelaan Taulla enkä vaihda. Niissä on vain sitä jotain, ainakin minulle...Vile kirjoitti:Joo, en usko, että Truchuk tarkoitti peliporukan keskinäisiä turnauksia. Niissä kun listojen vaihtuvuus on todellakin mitä on ja niissä kun suunnilleen tietää mitä kaveri fieldaa.figunarkki kirjoitti:Truchuk sanoi että Tauni ei pärjäisi turnauksissa. Mutta olen pelannut kaikki Tau pelini peliporukassa jossa on joka viikko turnaus. Ja olen voitanut niistä 8 (3 kuukauden aikana). Ja se peliporukka ei ollut mikään pieni, onhan se helppo voittaa jotain 3-5 viiden henkilön turnauksia.
Ja noissa turnauksissa voitin kerran 15 peliä putkeen käyttämällä samaa 500pts listaa jossa oli 10 figua (hammerhead, 2 broadside battlesuit, 6 firewarriors, shas´o).
500 pts turnaus? Onnea.
Kattellaan sitten uudestaan, kun käyt pelaamassa jossain oikeassa turnauksessa 1500 pts -> armeijalla.
Voi herranjumala... Minä olin lisäämässä tähän keskusteluun varoitusta välttämästä EldarOnlinea kuin ruttoa, mutta tehän olette pian niissä lukemissa kinailemisen tasolla. Eipä tarvita kuin "eipäs - onpas" vielä, ja homma on selvä...
Tämän ketjun teema oli "auta Joppua valitsemaan armeija" (joskin Jopun olisi ollut parempi heittää noppaa kuin käyttää huuto-ja-desibeli-systeemiä. Kun hieman lueskelee häntäpäätä, kinaillaan ovatko Tau:t turnausrajoitteisia vai eivät. Siis mitä himpskattia?
Joopa joo... Tee Joppu tällainen tyylillinen valinta; (olettaen että vain Necronit ja Tau:t ovat vielä kisassa) kiinnostaako animémäisellä visualistiikalla koristeltu "For the Greater Good", vaiko 'mortifer et messor animus sæculorum' (eng: 'bringer of death and the ageless harvester of souls'). Heh... fluff ja tyyli ne ratkaisevat.
Itse äänestän Eldareita.
Tämän ketjun teema oli "auta Joppua valitsemaan armeija" (joskin Jopun olisi ollut parempi heittää noppaa kuin käyttää huuto-ja-desibeli-systeemiä. Kun hieman lueskelee häntäpäätä, kinaillaan ovatko Tau:t turnausrajoitteisia vai eivät. Siis mitä himpskattia?
Joopa joo... Tee Joppu tällainen tyylillinen valinta; (olettaen että vain Necronit ja Tau:t ovat vielä kisassa) kiinnostaako animémäisellä visualistiikalla koristeltu "For the Greater Good", vaiko 'mortifer et messor animus sæculorum' (eng: 'bringer of death and the ageless harvester of souls'). Heh... fluff ja tyyli ne ratkaisevat.
Itse äänestän Eldareita.
and her hallway
moves
like the ocean
moves
moves
like the ocean
moves
- Amazing Slug
Kolme ampuvaa carnifexia, kaksi ampuvaa tyranttia, coreihin pakolliset ripper swarmit tai gauntit ja lopuilla pisteillä kaikkea hölmöä; warrioreita, ravenareja, lictoreja tms.
Tuloksena armeija, josta lähtee 12 str 10 laakia (bs 3) ja 12 str 8 laakia (bs 4). Eikä AINOASSAKAAN ole ap 3
. Mariinit nauravat itsensä hengiltä nähdessään tuon. Vaihtoehtoisesti voisit perustaa armeijasi lentäviin tyrantteihin, lentäviin warrioreihin ja ravenareihin. Hullua closis voimaa. Kaksi jälkimmäistä kaatuvat heavy bolttereihin, missile launchoihin, lascannoneihin (ja kaikkeen muuhunkin
), joten varuillaan kannattaa olla.
Jossain joulun vaiheilla tullee tyranideille uusi codexi ja uudet figut sen jälkeen. Mieti haluatko aloittaa tyranideja nyt.
Tuloksena armeija, josta lähtee 12 str 10 laakia (bs 3) ja 12 str 8 laakia (bs 4). Eikä AINOASSAKAAN ole ap 3
Jossain joulun vaiheilla tullee tyranideille uusi codexi ja uudet figut sen jälkeen. Mieti haluatko aloittaa tyranideja nyt.
- figunarkki
Jos Taulle ottaa äärimmäisen tankkipainotteisen armeijan, niin 1,5k saisi alle kymmenen tankkia ja 18 (minimi 1,5k) firewarrioria devilfisheihin.
Mutta sitten niille jotka eivät edelleenkään suostu uskomaan että Tau pärjää oikeissakin turnauksissa voin ilmoittaa että ne turnaukset missä olen pelannut olivat 0,5-2k, ja yhdessäkään ei ollut alle 20 henkilöä.
Mutta sitten niille jotka eivät edelleenkään suostu uskomaan että Tau pärjää oikeissakin turnauksissa voin ilmoittaa että ne turnaukset missä olen pelannut olivat 0,5-2k, ja yhdessäkään ei ollut alle 20 henkilöä.
Se on kuitenkin tosiasia, että TAU:lla ei turnauksissa ole pärjätty. Jos, oletkin pärjännyt omallasi pienemmissä turnauksissa, niin se ei oikein todista yhtään TAU:n yleisestä potentiaalista.figunarkki kirjoitti: Mutta sitten niille jotka eivät edelleenkään suostu uskomaan että Tau pärjää oikeissakin turnauksissa voin ilmoittaa että ne turnaukset missä olen pelannut olivat 0,5-2k, ja yhdessäkään ei ollut alle 20 henkilöä.
On olemassa pelaajia jotka pärjäävät heikommallakin armeijalla ja kenties olet yksi heistä, tai sitten sinulla on käynyt tuuri vastustajien suhteen. Se, että suurin osa muista TAU pelaajista ei ole kovin hyvin turnauksissa pärjännyt, kertoo kuitenkin paljon luotettavampaa kieltä kyseisen armeijan potentiaalista. Jos pärjäät hyvin TAU:lla, voisi esim. kovaa ampuva kaaos armeija olla käsissäsi todella tehokas, kokeileppas joskus.
- figunarkki
Itselläni on tälläinen ajatus pyörinyt mielessä, kun puhutaan yleisesti että Taulla ei pärjää turnauksissa. Mutta turnauksethan voittaa yleensä joku "veijo 30wee, IG pelaamista vuodesta 1993 asti" tai joku vastaava
. Mutta Tau on niin uusi armeija ettei sille ole vielä edes ehditty keksiä mitään suurempia superpowerplay taktiikoita, eikä kenelläkään Tau pelaajalla ole maximissaan kun pari vuotta Tau kokemusta. Ja se johtaa helposti yleiseen harhaluuloon että Taut ovat huonoja. Omat voittoni olen selitellyt osin sillä että itselläni oli ennen Taut viiden vuoden aktiivinen pelikokemus muilla armeijoilla. Mutta usein ovat nopat olleet puolellani peleissä.
Et satu olemaan tulossa johonkin näistä tulevista 40k turnauksista (Chaosboyz GT, Fanatic2...)?figunarkki kirjoitti:Mutta turnauksethan voittaa yleensä joku "veijo 30wee, IG pelaamista vuodesta 1993 asti" tai joku vastaava. Mutta Tau on niin uusi armeija ettei sille ole vielä edes ehditty keksiä mitään suurempia superpowerplay taktiikoita, eikä kenelläkään Tau pelaajalla ole maximissaan kun pari vuotta Tau kokemusta.
Olisi nääs kiinnostavaa nähdä kuinka viet niissä pelejä Taullasi...
-A
Viimeksi muokannut Abu, To 16.09.2004 22:03. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"Eikö ole aika hyvä muodostaa mielipiteensä sillä tavalla, että katsoo mitä mieltä joku urpo on, ja on itse eri mieltä."
- Amazing Slug
Totta. IG:ssä on sama vika. En juurikaan voita pelejäni, mutta koska kukaan muukaan ei voita, voin syyttää kehnoa armeijalistaa ja rauhassa katkeroitua 3+ armor saveistaTeräratas kirjoitti: Se, että suurin osa muista TAU pelaajista ei ole kovin hyvin turnauksissa pärjännyt, kertoo kuitenkin paljon luotettavampaa kieltä kyseisen armeijan potentiaalista.