"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Eregionin myrsky

Mikäli haluat palautetta ja kehitysideoita suunnitteilla olevaan armeijaasi, kirjoita listasi tänne. Voit myös antaa palautetta omista kokemuksistasi muille.
makkarafolio

Eregionin myrsky

Viesti Kirjoittaja makkarafolio »

Pitkästä aikaa teen tänne turnauslistan. Tätä on pohdittu useita iltoja ja vielä useampia junamatkoja. Tässäpä tämä:

The storm of Eregion

1 Durin III [Balin] @ 75 Pts
Throwing Weapon; Heavy Armour

1 Drár @ 8 Pts
Two-handed Weapon, Hand Weapon

12 Khazad Guard @ 132 Pts
Heavy Armour

6 Dwarf Warrior @ 54 Pts
Armour; Shield

1 Elven Captain @ 65 Pts
Elven Blade, Shield

12 High Elf Warrior @ 144 Pts
Spear, Elven Bow

7 High Elf Warrior @ 77 Pts
Spear, Shield

Total Models: 40
Total Force Cost: 555

Puolen tunnin päästä testaamaan. Kerokaapa mielipiteenne. Kertokaa etenkin teemasta. Ja ehdottakaa fluffillista nimeä elven captainille. Tulee varmasti toimimaan. Katsomme kahden tunnin päästä.
makkarafolio

Noh noh. Yksi kerrallaan, jotta ehdin lukea kaikki. Kiitos tähänastisille palautteenantajille.

[?]
LAndE

Viesti Kirjoittaja LAndE »

Näyttää kyllä niin juustoselta listalta, että ei mitään rajaa. Helffeiltä otettu vain paras; Jouset. Ja lisäkis Keihäät joita kovan defencen omaavat kääpiöt eivät muuten saisi. Helffit eivät tee raakaa työtä, kääpiöt ottavat iskut vastaan, haltiat ampuvat ja tukevat.

Ja nyt kun olet teemaa tuolla kysellyt itse antaisin ihan sen takia, että tuo juustottaminen widuddaa 3/5 korkeintaan.
Olen kohta aikuinen, mutta en ihan vielä.

Ostetaan Lizardmenejä! Pistä YV! Ja tarjoa figujasi!
Maedhros

Viesti Kirjoittaja Maedhros »

LAndE kirjoitti:Ja nyt kun olet teemaa tuolla kysellyt itse antaisin ihan sen takia, että tuo juustottaminen widuddaa 3/5 korkeintaan.
Lassehan sen tuohon sanoiksi puki. Noita listoja on kiva tehdä (kun tehokkuus maksimoidaan), se myönnetään, mutta auta armias, jos tulee ankeamielisiä vastustajia vastaan.
LAndE

Maedhros kirjoitti:
LAndE kirjoitti:Ja nyt kun olet teemaa tuolla kysellyt itse antaisin ihan sen takia, että tuo juustottaminen widuddaa 3/5 korkeintaan.
Lassehan sen tuohon sanoiksi puki. Noita listoja on kiva tehdä (kun tehokkuus maksimoidaan), se myönnetään, mutta auta armias, jos tulee ankeamielisiä vastustajia vastaan.
Niimpä taisin tehdä. :D Tuollainen lista voisi mennä läpi jos on tutkiskellut Tolkienin maailmaa vähän enemmän kuin vain elokuvan verran. (Olen siis itse Tolkien fani ilman elokuviakin). Mutta siis jos vastaasi tulee 12w nappula, joka on nähnyt elokuvat. Alat sille sitten selittää Eregionista ja kaiken maailman kavereista, joita ei siis elokuvassa näy, taikka mainitakkaan.

Ehkä teemasta antaisin 4. :D

Tiedä sitten muista, mutta kyllä tuo ainakin sen yhden pisteen syö mielestäni.

Garoth
Valvoja

Viesti Kirjoittaja Garoth »

Jep, tuossa listassa on se riski, että kaikki eivät tunne Tolkienin maailmaa tarpeeksi, jotta uskovat tuon olevan fluffillinen. Itse yrittäisin kuitenkin karsia tuosta listasta vielä tuon 55pts pois, koska kaksi tasaista listaa toimii aina paremmin. Luultavasti tuon olisi fiksuinta ottaa tasaisesti kaikista erilaisista riviukoista.
Phil Kelly says "No!"
makkarafolio

Niin, niinpä kai. Kyllä minunkin mieleni söisi Uruk hai armeijalta yhden pisteen, jos armeijassa olisi örkkejä keihäinä ja piket kolmantena takana. Että hyviä pointteja..
Entäpä jos keventäisin hieman armeijaa.. Haltiakapteeni pois, Haltiawarruja kentälle, Khazadeja pois.

The storm of Eregion

1 Durin III @ 75 Pts

1 Drár @ 8 Pts
Two-handed Weapon

12 High Elf Warrior @ 144 Pts
Spear; Elven Bow;

5 High Elf Warrior @ 55 Pts
Spear; Shield

5 High Elf Warrior @ 50 Pts
Elven Blade

9 Khazad Guard @ 99 Pts
Hand Weapon; Two-handed Weapon

6 Dwarf Warrior @ 54 Pts
Hand Weapon; Shield

2 Dwarf Warrior @ 16 Pts
Two-handed Weapon

Total Models: 41
Total Force Cost: 501

Mielestäni olisi järjetöntä ottaa haltiajouset pois, koska en omista muita käyttökelpoisia jousia, kuin nuo [On minulla kaksi kääpiöjousta, mutta..]. Ja hyviksillä tulisi aina olla täydet jousiampujat. ja jousimiehille on turha ottaa elvenbladea, koska saman työn ajaa spear, mutta se on spear.
Lande kirjoitti:3/5 korkeintaan.
Lande kirjoitti:antaisin 4.
Ehkäpä nyt päästää jo vitoseen ;)

Siis kukin antakoon miten antaa, ja hyväksyn sen, että esim. leffafriikit[ tietävät kääpiöistä ja haltioista vain sen, että Gimli suuttui kokouksessa Legolakselle] rokottaisivat pisteen pois. Otana kyllä sitaatin luotettavasta tietolähteestä ja kerron tarinan.

Ja ymmärrän senkin, että proopelaajat näkevät tuossa juustonhajua ja rokottavat pisteen pois. Mutta mielestäni Urukkien pikerintama [myös ilman örkkejä] on itsessään jo juustomurha, mutten ottaisi siitä pisteitä pois.

Jos teitä polttaa silmään joku karkea juustotus tässä, niin kertokaa mikä se on, voin ehkä yrittää mahdollisesti tehdä sille jotain.
LAndE

Ei tuo toinen lista enää niin juusto ole, tosin jos ajattelee 41 modelia. Kaksi (parasta) rotua. Vain molempien parhaat puolet. En vain saa sitä juusta katoamaan mielestäni kun tuota katselen. :D

Tuo on kyllä mielestäni tämän hetken kovin "liitto" jos vaan mahdollista. Olisi tosi ilkeä armeija kohdata vastassa.

Ja tuosta teema pisteiden arvostelemisesta, jota olen arvioinut; En edelleenkään anna kuin 4/5. Tiputa Khazad guarsit pois, niin tippuisi täysi vitonen. :D Oma mielipiteeni siis...

Garoth
Valvoja

Siinä onkin sitten se tiukka arvionti. Maksaako tuo lista pelipinnoina takaisin menetetyt teemapainnat? Riippuu ihan tietysti turnauksen teemapisteytyksestä. Joissakin turnauksissa teemapinnat ovat niin alhaiset, että tuolla listalla kannattaa mennä ihan suoraan pelaamaan. Toivottavasti tulevissa turnauksissa teeman merkitys kasvaa entisestään, jolloin tällaistakin listaa olisi tarkoin punnittava.
Phil Kelly says "No!"
LAndE

Garoth kirjoitti:Siinä onkin sitten se tiukka arvionti. Maksaako tuo lista pelipinnoina takaisin menetetyt teemapainnat? Riippuu ihan tietysti turnauksen teemapisteytyksestä. Joissakin turnauksissa teemapinnat ovat niin alhaiset, että tuolla listalla kannattaa mennä ihan suoraan pelaamaan. Toivottavasti tulevissa turnauksissa teeman merkitys kasvaa entisestään, jolloin tällaistakin listaa olisi tarkoin punnittava.
Nimenomaan!

LotRissa pitäisi suhteuttaa teemaa isommaksi osaksi turnausta kuin maalaus.

Tiukkaa arviointia? Kai sitten.

makkarafolio

Niin siis jos teemapisteitä ei jaettaisi, en siltikään tulisi millään huippujuustoisella jengillä. Tottakai haluan mieluisan pelin, myös vastustajalle.

Pari puolustusta.. Tottakai haltiat ja kääpiöt ovat parhaita rotuja, mutta myös kalliimpia. Tarvitsin kääpiöarmeijalleni spearilla tukijoita [Muuten ei paljon urukeille pärjättäisi. Urukit ovat ehkä yleisin turnausarmija, joten..] ja omistan vain Rohaneja ja haltioita. Haltiat olivat ainoat, joilla oli spearit, mutta ajattelin, että niiden liitto olisi epäfluffillinen. Kun sain kuulla Eregionista, otin haltiat tukijoiksi. Ne ovat k a l l i i t a verrattuna esim. Gondoreihin, mutta se oli ainoa valinta.

"Vain molempien parhaat puolet" Se taitaa olla totta, mutta vähensin sitä hieman toisessa listassani. Vielä puuttuisi se, että ottaisin veljekset. SITTEN olisi kaikista parhaat puolet. Armeija kaipaisi tätä muutosta:

6 Khazad guardia

9 Dwarf warrioria

Mutten omista enempää shieldejä. Pitännee ostaa. Sitten kai kannattaa laittaa kääpiöjouset ihan värin vuoksi mukaan. Niitä kun olisi vielä kolme, voisi vähentää haltia-ampujia, jolloin sekin epäkohta olisi voitettavissa.

Ja sitten vielä turnausteemapisteistä.. Periaatteessa juustokkaasta listasta ei saa rokottaa teemasta. Sen ymmärrän, että se on mielessä, kun katselee ja arvostelee listaa. Armeija on kuitenkin täysin teeman mukainen. On paljon hirveämpiäkin juustoja, kuin tämä, mutta ne tapahtuvat armeijojen sisällä niin, ettei niihin voi puuttua. [kilpi+pike+pike -rintamat]

Siis nuoko on pahimmat asiat, jotka pistävät silmään? Haltiajouset ja Khazad guardit? Luulen että teen asialle jotain..
LAndE

Onnekseen GW on tehnyt nyt sen "kolmannen rivin trappi", tai joku vastaava. Garoth täsmentäköön, kun kerta sen itselleni ilmoittikin sen jälkeen kun olin ehtinyt laittaa uruk- ja örkki joukkoni tuohon kuuluisaan ryhmitelmään. Yuo tapahtui siis Tesjoella.

Eli sääntö menee kuitenkin niin, että vain yksi tukija voi antaa tilaa hävinneelle taisteliajlle, jolloin tiukassa pakassa olevat uruk joukot, jotka ovat hävinneet taistelun joutuvat trappiin. Ei kivaa uruk johtajalle, toisin hyvis pelaajalle.

Tietysit jos sinulla on prio, voit valita niin että taistelut aloitetaan niin, että ne menevät reunasta reunaan. Jos sinun vastustajallasi, siis hyvillä on prio. Niin valitsevat tod. näk. että taistelut taistellaan keskeltä reunoille päin.

Oliko tuttu sääntö? Kiusaa uruk johtajia. Mutta tuo peliin sen tarvitsevan tasapainon.

Valtsu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Valtsu »

Eikö kuin yksi hahmo voi antaa tilaa? Oho, ollaan pelattu aina ihan väärin...
Lalalaa
Garoth
Valvoja

Siis, lähisten hävinnyt modeli perääntyy tuuman. Tiellä olevat omat modelit saavat väistää hävinnyttä modelia, mutta kukaan ei väistä niitä, jotka väistävät häviäjää. Jos näillä ei ole tilaa väistää taistelun hävinnyttä, tulee trappi.

Shield-pike-pike muodostelma on siinä riskiryhmässä, joka saattaa kärsiä tästä säännöstä.
Phil Kelly says "No!"
makkarafolio

Eli klosiksessa hävinnyttä saa väistää, mutta häviäjän väistäjää ei saa. Laitankin kohta kysymyksen tuonne sääntö-topikkiin, jottei tässä puhuta tuosta..

Oman armejani heikkous on mightinpuute. kolmenmahdin heroja on harvassa ja ne ovat kalliita. Ja tuo armeija jyrättäisiin massan alle, jos ei olisi tuota 40 modelia.

Kiitoksia kommenteista. En ehdi vielä lähiaikoina ostamaan lisää, mutta tulen ostamaan blisterin kääpiöjousia ja aion tasata haltioiden lukumäärät niin, että niitä on esimerkiksi 6,6,6 tai 7,7,7. Khazadeja vähennän ja kilpiwarruja tilalle.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “LOTR: Armeijalistat”