Mitä teen jäkälällä?
Mitä teen jäkälällä?
Eli otsikko kertoo jo kysymyksen. Käteen on tullut jäkälää mutta käyttötapaa ei tule mieleen.
Tee siitä vaikka puita. Rautalangasta saat oksaston ja rungon, sen jälkeen vain liimaat isoja jäkäläklönttejä siihen. Spraymaalaa mattavihreällä ja maalaa runko, muista värkätä myös jonkinlainen alusta vaikka savesta tms. Rautalangan peittäminen maalarinteipillä ja sitten savella on myös ihan hyvä idea - jos olet tosi pro, värkkäät siihen myös hieman asianmukaisia puukuvioita. Jos jäkäläsi on luonnonjäkälää, se kuivuu ja alkaa jossain vaiheessa rapista - säilytä puitasi siis hyvin ja kohtele niitä hellästi.
Kai siitä muutakin saa, mutta itse olen tehnyt yleensä puita.
Kai siitä muutakin saa, mutta itse olen tehnyt yleensä puita.
Le coeur a ses raisons que la raison ne connaît point. - Blaise Pascal, Pensées, 277
- TietoPredator
Jäkäläpuiden elinikä pitenee muuten huomattavasti jos aina silloin tällöin jaksaa hieman kastella niitä suihkuttamalla vettä suihkepullolla. Esim. vartti ennen peliä muutama suihkaus ja jäkälänvarret pehmenevät sen verran etteivät napsahtele kesken pelin poikki.
"Katsoimme, ettei Pori enää ole pelastettavissa, joten Exterminatus jäi ainoaksi vaihtoehdoksi." - Teräratas
- makkarafolio
-
Maverick3651
Kyllä vähän repesin tuosta kysymyksen muotoilusta... tuohon sanoisin että vie se takaisin metsään tai heitä se ulos tai jotain... mutta, jäkälästä saa vaikka baseen... jäkälää(?), sekä jotain puuta muistuttavaa. Jäkälät tuppaavat kuivumaan (eläviä kun ovat (tai olivat)), joten niitä pitää tod. näk. kastella silloin tällöin.
Ajattele ajattelua ajattelemisesta.