"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Storm Hammer

Warhammer FB -pelin säännöt ovat yleensä hieman tulkinnanvaraiset. Tällä palstalla keskustellaan eri sääntöjen toteutuksesta, tulkinnoista sekä mahdollisista ongelmatilanteista.
Ropetus
Valvoja

Storm Hammer

Viesti Kirjoittaja Ropetus »

Tällaista keskustelua olemme käyneet eräällä toisella foorumilla:

Cult of Ulric/ Middenheim armeijan Storm Hammer esine estää woundattuja vihuja hyökkäämästä ja sanoo sen seuraavasti: "Models wounded in the turn the wielder charges cannot strike that turn." Missään ei mainita seivejä, joten tämä esto tapahtuu ennen seivien heittämistä, joka tarkoittaa sitä, että vaikka heppu onnistuu seivissä, se ei voi hyökätä sillä vuorolla. Tästä ei oikein saatu selkoa, mitä GW on tässä tarkoittanut, ainakin esineen fluffinpätkä tukee minun käsitystäni...
TietoPredator

Viesti Kirjoittaja TietoPredator »

Täh? Eihän tuollaisessa tulkinnassa ole mitään järkeä, yhtä hyvin voitaisiin aina jättää savet heittämättä toteamalla heti onnistuneen To-Wound-heiton jälkeen että kohde sai jo woundin - on siis jo kuollut, joten ei voi enää heittää savea...
"Katsoimme, ettei Pori enää ole pelastettavissa, joten Exterminatus jäi ainoaksi vaihtoehdoksi." - Teräratas
Deetwo

Viesti Kirjoittaja Deetwo »

Runefang kirjoitti:"Models wounded in the turn the wielder charges cannot strike that turn." Missään ei mainita seivejä, joten tämä esto tapahtuu ennen seivien heittämistä, joka tarkoittaa sitä, että vaikka heppu onnistuu seivissä, se ei voi hyökätä sillä vuorolla. Tästä ei oikein saatu selkoa, mitä GW on tässä tarkoittanut, ainakin esineen fluffinpätkä tukee minun käsitystäni...
Savea ei tarvitse mainita, itse woundi syntyy vasta kun armoursavet ja sensellaiset on käyty läpi.
Minun mielestäni tämä on hyvin selkeä käsite. Aiheutettu woundi on aiheutettu vasta sitten kun se on _oikeasti_ aiheutettu. Modelihan ei ole haavoittunut jos isku ei läpäise panssaria, tämäkin on muistaakseni kyllä selvästi kerrottu.
Muutenhan siinä lukisi jotain tyyliin note that this happens before any saving throws are applied, tai muuta sen tapaista.
Sitäpaitsi, ei sääntöjä voi perustella fluffilla.
"Minun hautaani vartioi tuulenhenkäys kevyt
minun hautaani vartioi pisara aamukastetta.
Minun hautaani vartioi satatuhatta tappajasatelliittia,
minun hautaani vartioi teratonni antimateriaa"
Ropetus
Valvoja

Viesti Kirjoittaja Ropetus »

Deetwo kirjoitti:Sitäpaitsi, ei sääntöjä voi perustella fluffilla.
En käyttänyt päällisenä perusteena fluffia, vaan sitä, että yleensä tällaisissa tapauksissa mainitaan jotain tyyliin: "after saves etc.".
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “FB: Säännöt”